Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 18:55
welle
Avatar van welle
welle is offline
Ik heb een probleempje, ik had namelijk altijd nog de oude msn (6.2), en vandaag heb ik de nieuwe (7.5) geïnstalleerd. Maar die wil niet geopend worden, want hij zegt dat hij geblokkeerd wordt door een firewall. Bij de firewall settings heb ik aangevinkt dat msn 7.5 niet geblokkeerd moet worden, maar alsnog zegt hij dat dat wel het geval is en wil hij dus niet openen. Wat moet ik nu doen?
(ik kan niet msn 6.2 teruginstalleren, want bij het opstarten daarvan zegt hij dat je eerste de nieuwste versie van msn moet downloaden).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2006, 19:41
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
In 't geval je ook een router hebt: UPnP aanzetten in je router (desnoods even in 't boekje van je router kijken)

Welke firewall gebruik je ?
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 22:14
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
als je windows firewall gebruikt, krijg je vanzelf een melding, klik dan op blokkering opheffen. Als je windows firewall gebruikt, maar dat scherm niet krijgt of al gehad hebt, zie dan de post hierboven
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 22:17
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Kick die firewall eraf. Die dingen zijn nergens goed voor.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 22:33
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 13-02-2006 @ 23:17 :
Kick die firewall eraf. Die dingen zijn nergens goed voor.
das niet helemaal waar. ze blocken uitgaande verbindingen zodat je virus niet zomaar een hele zooi andere virussen kan binnenhalen
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:12
welle
Avatar van welle
welle is offline
Volgens mij hebben wij 'windows firewall'. (kan dat?)
Wat is een router?

Verder moet ik de firewall er wel op laten zitten. Ik denk dat namnatulco ware woorden spreekt.

Het probleem is dus dat msn messenger 7.5 dus wel in de lijst met uitzonderingen van de firewall staat, maar dat hij bij het opstarten het nog steeds niet doet.

Computers...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 20:30
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
een router is een kastje waarop je meerdere computers kunt aansluiten (meestal staat et erop dat et een router is) en op die manier heb je op meerdere computers internet. verder heb je, als je een thuisnetwerk hebt, meestal een router.

als je zo'n kastje hebt en je surft een beetje voorzichtig, dan kan je je windows firewall uitzetten (doe ik zelf ook: sommige games kan ik anders niet spelen over internet). Als je te onvoorzichtig bent dan loop je wel een risico, maar dat is dan je eigen schuld. Alleen uitzetten als je voorzichtig kan zijn en een router hebt dus.


en ja, windows firewall zit standaard bij windows xp met alle updates en service packs, dus waarschijnlijk heb je die wel.
Citaat:
welle schreef op 14-02-2006 @ 16:12 :
Computers...
inderdaad
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 10:57
welle
Avatar van welle
welle is offline
Oke, dankje. Wij hebben dan inderdaad een router, maar ik dacht dat dat een modem heette.
Ik zal nog eens aan mijn ouders vragen of die firewall dan maar niet even uitmag Is er echt geen andere mogelijkheid?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 11:26
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Hier iemand met hetzelfde probleem.

Ik blijf er bij dat het een probleem aan de kant van microsoft is en verwacht dan ook dat het bij een nieuwe versie opgelost is. Tot die tijd is MSN 7 nog wel van oldversion.com af te trekken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 15:54
Verwijderd
Citaat:
welle schreef op 16-02-2006 @ 11:57 :
Is er echt geen andere mogelijkheid?
Er zijn gratis firewalls, zoals ZoneAlarm en Kerio. Hebben mijn voorkeur boven Windows Firewall, die kan je dan ook uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 16:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
welle schreef op 16-02-2006 @ 11:57 :
Oke, dankje. Wij hebben dan inderdaad een router, maar ik dacht dat dat een modem heette.
Ik zal nog eens aan mijn ouders vragen of die firewall dan maar niet even uitmag Is er echt geen andere mogelijkheid?
Die firewall kan echt gewoon uit als je een router hebt. Inkomend verkeer wordt al door de router tegengehouden en die firewall zorgt alleen maar voor gezeur. Windows Firewall controleert geen uitgaand verkeer en heeft dus geen enkele meerwaarde.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 16:25
welle
Avatar van welle
welle is offline
Nietzman, bedankt voor de gouden tip van msn 7. Die doet het wel! Dus nu kan ik weer normaal msn'en.
De rest: ook heel erg bedankt voor de hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.