Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2004, 12:03
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hey,
Volgende week moet ik drie dagen een dier meenemen naar de kleuterklas. Omdat het konijn al besproken was en mijn konijn net gestorven was, was dit een heel goede gelegenheid om een nieuw dier in huis te halen. Ik twijfelde nog tussen een dwerghamster en een cavia, omdat mijn moeder geen cavia wou is het uiteindelijk toch een dwerghamster geworden, we hebben er z'n vriendje bijgekocht en nu hebben we er twee die heel goed overeenkomen . Nu zit ik toch met een probleem, ik heb ze al zo'n maand maar ze bijten me nog steeds in de hand, de kleinste hamster doet het waarschijnlijk alleen uit nieuwsgierigheid want dan kruipt hij gewoon op je hand. De grootste is echt bang, ik dring m'n hand niet op ofzo maar hij loopt gewoon de hele tijd bang weg. Als de kleinste op m'n hand zit dan loopt hij echt hyperactief rond en kan ik haast niet volgen. Een vriendin van me heeft twee cavia's, deze zijn al helemaal tam enzo. Nu is m'n vraag, zijn mijn hamsters dan wel geschikt om mee te nemen naar de kleuterklas want zo rustig zijn ze niet en de drukte zijn ze ook niet gewend of zou ik beter de cavia's meenemen van m'n vriendin?
Alvast bedankt!
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2004, 14:25
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Als ik jou was zou ik geen hamsters meenemen. Ik weet niet precies wat de bedoeling is maar als de beetsjes gaan rennen en de kinderen schrikken, kunnen er vervelende dingen gebeuren.
Cavia's zijn veel rustiger en die kun je gewoon knuffelen en aaien zonder dat ze iets doen. Dus die hamsters lijkt me niet zo'n goed idee........
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 16:25
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
De cavia's lijken me beter. Hamsters zijn niet zo stressbestendig en als ze nog niet helemaal tam zijn en de kinderen er ruw mee om gaan dan kan het fout lopen.
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 19:27
Bast
Bast is offline
plus dat dwerghamsters nachtdiertjes zijn
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 20:32
Mexx_M
Avatar van Mexx_M
Mexx_M is offline
Ik zou de cavia's meenemen...

Heb je er al over nagedacht hoe (hardhandig) die kindjes de hamstertjes vasthouden om ze maar niet weg te laten lopen?!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 20:37
Dannemann
Dannemann is offline
Ik zou sowieso geen dieren meenemen, denk aan allergische kinderen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:43
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
het klinkt raar, maar waarmee was jij je handen? hamsters hebben een veel gevoeligere reuk dan wij. Van sommige geuren (ook van zeep die zogenaamd geurloos is) worden ze knettergek. wrijf je handen eens in met de bodembedekking in de kooi zodat ze "bekend" ruiken en probeer het nog eens. Je zal niet de eerste zijn die daarna "opeens' nooit meer gebeten wordt.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 13-03-2004 @ 21:37:
Ik zou sowieso geen dieren meenemen, denk aan allergische kinderen
In Nederland mag het ook niet.
Citaat:
Silver rain schreef op 13-03-2004 @ 17:25:
De cavia's lijken me beter. Hamsters zijn niet zo stressbestendig en als ze nog niet helemaal tam zijn en de kinderen er ruw mee om gaan dan kan het fout lopen.
Idd. (En ook als ze wel tam zijn, kan die niet-stressbestendigheid nog hoog oplopen (en ze eventueel het leven kosten).)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 10:21
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zou ook die cavia's meenemen... beter als die dwerghamsters.. die kinderen knijpen ze zo fijn enzo.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 11:50
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Bedankt voor jullie reacties, mss neem ik dan toch maar de cavia's mee. Het probleem is, we MOETEN een dier meenemen al is het maar een spin ofzo (de voorkeur van de school ging wel uit naar een knaagdier ). Allergische kinderen heb ik gelukkig niet en ja het is idd de bedoeling dat de kinderen (=> 4-jarigen) het dier eens mogen vasthouden en ook mogen helpen met de verzorging enz... Maar zijn cavia's dan meer stressbestendig als ze al dat lawaai en al die kleuters horen en zien?
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 12:04
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 14-03-2004 @ 12:50:
Maar zijn cavia's dan meer stressbestendig als ze al dat lawaai en al die kleuters horen en zien?
Ik heb een keer m'n cavia mee genomen naar school voor een spreekbeurt. Ging prima Cavia's zijn ook rustiger (als in ze kunnen lang stilzitten) waardoor kinderen automatisch rustiger met ze omgaan. En tegen het geluid kunnen ze wel (mits de kinderen niet als een gek keihard gaan gillen ofzo maar ik neem aan dat ze dat niet doen )
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 16:35
Slettelina *
Slettelina * is offline
ik zou ook de cavia's meenemen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 17:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb ooit een verhaal gehoord van een klein meisje die een hamster wilde oppakken, maar omdat het beestje zo tegenstribbelde hield ze hem steviger vast en kneep ze hem uiteindelijk dood. Die beestjes zijn echt zo teer! Daarom lijkt het me beter om die niet mee te nemen naar een kleuterklas. Cavia's zijn minder teer en vaak ook wat aaibaarder (als ze al tam gemaakt zijn).
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:48
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
hey
ik doe pabo en moet dus ook af en toe voor de klas, we hebben t op school ook gehad over dit onderwerp. bij de kleuters kun je het beste een cavia of konijn meenemen, deze dieren bijten niet en zijn vrij rustig. je moet zowiezo, voordat je het dier op tafel zet of laat zien (als je dat meteen doet verlies je de aandacht van de kinderen) met de kinderen afspreken dat ze heel stil zijn omdat het konijn/cavia nog nooit zoveel kindertjes heeft gezien. werkt altijd! succes ermee!
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 08:16
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Ja ik weet de verschillen niet zo goed. Maar een cavia piept die niet de hele tijd zo zenuwachtig? Of was dat een hamster
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 08:40
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
je kan ze natuurlijk wel meenemen maar laat ze dan in de kooi. kleine kinderen hebben nogal eens de neiging een beesjtje iets te lief te knuffelen of vast te pakken. zoiezo als je hamster al bijterig is zal dat niet goed uitpakken...
heb je ze vanaf hun geboorte of waren het al grotere hamsters toen je ze kocht?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 09:33
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
De verschillen? Een cavia is ongeveer tien keer zo groot als een hamster (als het al niet meer is?), dus ook een stuk zwaarder, heeft een loggere bouw als een hamster, is in tegestelling tot een hamster niet echt een klimmer, een hamster is een nachtdier, een cavia niet, cavia's maken inderdaad geluiden: piepen, brommen, maar of je dat zenuwachtig moet noemen? Ik vind het juist altijd heel gezellig Als de kastdeur of de koelkast open gaat, of een plastic zakje ritselt, gaan ze helemaal uit hun dak (want dan denken ze dat ze te eten krijgen). Ze hebben ook ander voer nodig dan hamsters, met extra vitamine C, omdat ze dat zelf niet aan kunnen maken, hamsters zijn drukker en actiever, kunnen niet echt stil zitten. Enzovoorts....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Heb je een huisdier?
Debje
55 14-02-2004 22:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.