Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 12:20
Levellife
Levellife is offline
Kan iemand mij vertellen waarom de Inholland Journalistiek opleiding van Select Studies zo belachelijk duur is?

Het is rond de 7000 euro per studie jaar terwijl dit een paar jaar geleden nog ongeveer 3000 euro bedroeg (wat overigens ook al een groot bedrag is en bovendien het dubbele dan dat van een normale hbo opleiding is).
Is er geen onderwijs orgaan die hierop toekijkt? op deze manier kunnen alleen jongeren met rijke ouders deze studie betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 12:42
Verwijderd
"Bij INHOLLAND Select Studies kies je voor een korte, intensieve en praktijkgerichte opleiding in een kleinschalige leeromgeving."

Het klinkt als een boel onzin in een duur jasje. Inholland heeft al een slechte naam, en nou bieden ze ook nog dit soort dingen aan. Ik ben benieuwd of er überhaupt daar mensens studeren, want 7000 euro is gewoon achterlijk voor Nederlandse begrippen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 13:25
Levellife
Levellife is offline
Haha ja idd ik dacht even dat ik de enigste was die er zo over denkt.
Kijk 3500 euro is duur maar is nog over na te denken.

Het wordt tijd dat hier kamervragen over worden gesteld.
Het was toendertijd ook al een zooitje bij Inholland en bij Nova zijn er twee afleveringen over geweest.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Levellife schreef op 06-04-2006 @ 14:25 :

Kijk 3500 euro is duur maar is nog over na te denken.
Dat is overdreven. Het is gewoon een keuze die je maakt als aankomend student. Als iemand daar 7000 euro voor wil neertellen, alla. University College is ook zo duur.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 23:31
Wintran
Avatar van Wintran
Wintran is offline
INHOLLAND staat sowieso niet hoog aangeschreven.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 08:33
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-04-2006 @ 19:58 :
Dat is overdreven. Het is gewoon een keuze die je maakt als aankomend student. Als iemand daar 7000 euro voor wil neertellen, alla. University College is ook zo duur.
Maar zowel WO en het geeft jue voor dat bedrag onderwijs, onderdak en eten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 07-04-2006 @ 09:33 :
Maar zowel WO en het geeft jue voor dat bedrag onderwijs, onderdak en eten.
Op zich moet het qua prijs natuurlijk weinig uitmaken of het wo is of niet. Het is waar dat University College ook onderdak en eten heeft, maar dan is het alsnog veel duurder dan een gemiddelde hbo- of universitaire opleiding. Let wel: ik zeg dus niks over de kwaliteit. Ik vind het alleen veel te veel geld voor een opleiding, zowel InHolland Select Studies als het UCU.

Nou heb ik wel het vermoeden dat InHolland Select Studies niet zoveel voorstelt, maar ik kan er niet zoveel zinnigs over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 21:06
Verwijderd
Ik ken de opleiding niet maar als je een topopleiding wilt doen, dan moet je daar natuurlijk voor neertellen. Studeren is investeren in je toekomst. Je betaalt, maar daar krijg je ook een grotere kans op een goede baan voor terug, of op zijn minst persoonlijke ontwikkeling waar je in je latere leven wat aan hebt. Of de opleiding waar jij in wilt investeren die kwaliteit ook levert is een kwestie van onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 21:34
Verwijderd
Dat is wel waar, maar persoonlijk vind ik 1500 euro collegegeld per jaar wel genoeg. Maar goed we worden hier in Nederland natuurlijk wel gruwelijk verwend.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 21:42
Verwijderd
Genoeg voor wat? In veel andere landen is het normaal dat je veel betaalt om te kunnen studeren. Dat is niet erg, want hoog opgeleid zijn vergroot allerlei kansen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:05
Levellife
Levellife is offline
Dat is waar maar 7000 euro vind ik wel duur hoor.
Het wordt zoiezo een ib groep lening maar die bedragen zijn niet menselijk meer toch?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:17
Integer
Integer is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten-baten_analyse
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Levellife schreef op 09-04-2006 @ 22:05 :
Dat is waar maar 7000 euro vind ik wel duur hoor.
Het wordt zoiezo een ib groep lening maar die bedragen zijn niet menselijk meer toch?
Niet menselijk? Het staat je toch volledig vrij om wel of niet deel te nemen aan INHOLLAND select studies? Als jij vindt dat dat te duur is, dan doe je het gewoon niet (en ik kan me persoonlijk best goed voorstellen dat je die 7k per jaar wilt uitgeven aan een opleiding met meer standing, en dan in het buitenland, maar dat is natuurlijk een ander verhaal waar ik nu niet op in ga).
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 18:19
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
als je dan tog een studie wil gaan doen die 7k per jaar kost ga dan wel naar een goede school en niet naar INHOLLAND waar ik allemaal van die leuke verhalen over hoor. Overigens is het zo dat in het buitenland het onderwijs van duurder is, zodat ongemotiveerde mensen worden 'buitengesloten' en alleen de gemotiveerde mensen overblijven die wat voor hun toekomst over hebben. zo proberen ze de kaf van het koren te scheiden. ..... tenminste dat heb ik gelezen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 11:29
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-04-2006 @ 22:34 :
Dat is wel waar, maar persoonlijk vind ik 1500 euro collegegeld per jaar wel genoeg. Maar goed we worden hier in Nederland natuurlijk wel gruwelijk verwend.
In België betaal je maar 500 euro collegegeld per jaar en dan wil je zeggen wat wij hier verwend worden.

Maar ontopic. 7000 euro is heel erg duur en zeker voor Inholland, want de school staat alles behalve goed aangeschreven.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 14:02
Verwijderd
Citaat:
blacky schreef op 27-04-2006 @ 12:29 :
In België betaal je maar 500 euro collegegeld per jaar en dan wil je zeggen wat wij hier verwend worden.
Klopt inderdaad. Maar ik bedoelde dat de staat in Nederland vrij veel bijbetaalt aan het collegegeld, ik weet niet hoe dat in België zit?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 14:21
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-04-2006 @ 15:02 :
Klopt inderdaad. Maar ik bedoelde dat de staat in Nederland vrij veel bijbetaalt aan het collegegeld, ik weet niet hoe dat in België zit?
Elke student kost de Belgische staat jaarlijkst ongeveer een tienvoud van wat ze aan inschrijvingsgeld recupereren. Die 7000 euro zal waarschijnlijk niet veel meer geld zijn, dan wat ze nodig hebben om hun kosten voor het organiseren van die studie te betalen.

Privé-onderwijs is inderdaad enorm duur. Veel post-graduaten die door private instellingen worden aangeboden zijn trouwens nog een pak duurder.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 16:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2006 @ 22:42 :
Genoeg voor wat? In veel andere landen is het normaal dat je veel betaalt om te kunnen studeren. Dat is niet erg, want hoog opgeleid zijn vergroot allerlei kansen.
dat iets in andere landen normaal is, wil nog niet zeggen dat wat er in andere landen gebeurt dan maar als uitgangspunt genomen moet worden om in Nederland dingen te regelen.

In de VS kun je een beurs krijgen voor een gerespecteerde studie, omdat je toevallig een bal door een basket kan gooien. Lijkt me niet echt een goed plan om dat dan hier ook maar normaal te gaan vinden.

Overigens verhoogt een studie bij INHOLLAND geen kansen, volgens mij. Het is HBO, toch ? dan heb je met die 'select studie' echt niet meer kand op een baan dan met een gewone HBO-opleiding.

Verschil tussen Nederland en bv de VS is dat er weinig differentiatie zit tussen hogescholen en uni's onderling - er is wel verschil, maar er zijn gewoon veel goede scholen en weinig echt slechte of echt uitmuntende scholen.

Als je nou hier ook scholen had die te vergelijken zijn met Yale of Harvard, dan zouden die hun geld misschien waard zijn. INHOLLAND volstrekt niet,als je het mij vraagt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2006, 19:21
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-04-2006 @ 17:56 :
dat iets in andere landen normaal is, wil nog niet zeggen dat wat er in andere landen gebeurt dan maar als uitgangspunt genomen moet worden om in Nederland dingen te regelen.
Daar ben ik het wel mee eens. Plus dat een goede opleiding niet achterlijk veel geld hóéft te kosten: dat zie je wel aan de Nederlandse opleidingen, vooral universitair. Over het algemeen zijn deze van hoog niveau.

Oké, voor Harvard cq Yale zou ik misschien wel wat meer geld uitgeven. Maar goed onderwijs hoeft (en moet) niet duur zijn. Anders wordt het niks met het gelijke kansen principe.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 19:57
MIJNOPLEIDING
MIJNOPLEIDING is offline
Inholland Select Studies is echt een ramp! Er zijn veel klachten en het lijkt erop dat het elke jaar achteruit gaat.

Dit stond een paar weken terug in de AD.

Citaat:
Inholland heeft bekendgemaakt dat de 4500 euro per jaar kostende studie Marketing Management van Inholland Select Studies (te Rotterdam) niet geaccrediteerd wordt. De opleiding is niet onderscheidend genoeg van de reguliere marketingopleiding, die 1600 euro per jaar kost. Daarom eisen de studenten een schade vergoeding van 6000 euro per persoon.


Inholland Select Studies is een particuliere dochteronderneming van Inholland met ruim 200 studenten. Het collegegeld bedraagt 4500 euro per jaar. De problemen bij Inholland Select Studies was vorig jaar aanleiding voor NOVA om een tweetal reportage te maken over Inholland. Dit jaar hebben 27 leerlingen een petitie ondertekend om een rechtzaak te beginnen tegen Inholland Select Studies. Ze eisen daarbij zekerheid over hun toekomst, de lessen die belooft zijn en een schadevergoeding van 6000 euro per student.

Sinds oktober 2004 hebben deze studenten meerdere malen een klachtenbrief gestuurd naar de directie van ISS, zonder enige resultaat. Sindsdien zijn de problemen groter geworden. Zo is de opleiding niet geaccrediteerd, rooster worden enkele dagen voor het nieuwe blok bekend gemaakt, er is amper communicatie tussen management en studenten, vorig blok hadden de studenten gemiddeld 4 contact uren per week, er is geen duidelijkheid over stages, de studie-inhoud is een vermagerde versie van wat in de brochure stond en er zijn een tiental andere klachten die terug te lezen zijn in de brief richting de directie.

Studenten zijn niet zeker over hun toekomst omdat de opleiding niet geaccrediteerd is. Dit houdt in dat het diploma niet erkend is als een HBO/Bachelor diploma en dat de studiefinanciering terug betaald dient te worden. Daarnaast kan het management de studenten niet vertellen hoe de studie-inhoud is vanaf september 2006.

De studenten zijn zeer ontevreden over de gang van zaken binnen Inholland Select Studies, maar zijn positief te spreken over een groot deel van de docenten die lesgeven binnen de opleiding.
__________________
Ontevreden over jouw opleiding? Deel je mening op MIJNOPLEIDING.COM
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Inholland heeft bekendgemaakt dat de 4500 euro per jaar kostende studie Marketing Management van Inholland Select Studies (te Rotterdam) niet geaccrediteerd wordt. De opleiding is niet onderscheidend genoeg van de reguliere marketingopleiding, die 1600 euro per jaar kost.
Dan ben je als opleiding toch wel enorm stom bezig.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:00
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-05-2006 @ 12:37 :
Dan ben je als opleiding toch wel enorm stom bezig.
of als student....
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 14:41
MIJNOPLEIDING
MIJNOPLEIDING is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-05-2006 @ 13:00 :
of als student....
Daar kunnen studenten toch niks aan doen. of wel?
__________________
Ontevreden over jouw opleiding? Deel je mening op MIJNOPLEIDING.COM
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
MIJNOPLEIDING schreef op 13-05-2006 @ 15:41 :
Daar kunnen studenten toch niks aan doen. of wel?
Het lijkt me niet zo handig om een niet-geaccrediteerde HBO-opleiding van 4500 euro per jaar te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 05:12
MIJNOPLEIDING
MIJNOPLEIDING is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-05-2006 @ 18:00 :
Het lijkt me niet zo handig om een niet-geaccrediteerde HBO-opleiding van 4500 euro per jaar te doen.
Lijkt mij ook niet. Vraag is of studenten wisten dat het een niet-geaccrediteerde HBO-opleiding is.
__________________
Ontevreden over jouw opleiding? Deel je mening op MIJNOPLEIDING.COM
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2006, 11:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MIJNOPLEIDING schreef op 14-05-2006 @ 06:12 :
Lijkt mij ook niet. Vraag is of studenten wisten dat het een niet-geaccrediteerde HBO-opleiding is.
Als je dat niet vantevoren na kunt gaan, ben je het niet waard om een HBO diploma te halen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 12:29
Verwijderd
Dat is best ongenuanceerde nonsens, met alle respect. Er is een zaak geweest tegen de 'Criminologische Hogeschool Best' die later ook gewoon een cursusje bleek te zijn van iemand die geen accreditatie had. De rechter wees daar de studenten schadevergoeding toe.

Je mag bij een opleiding er wel op vertrouwen dat die opleiding ook daadwerkelijk bevoegd is het onderwijs aan te bieden dat ze claimen. Natuurlijk moet er onder omstandigheden wel een belletje gaan rinkelen, maar dat was zelfs bij de volledig nieuwe school in Best nog niet zo. Dus als een grote speler als INHOLLAND een nieuwe opleiding start mag je er wel gewoon van uitgaan dat die opleiding ook geaccrediteerd is. Zó ver gaat je eigen onderzoeksplicht nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 20:17
MIJNOPLEIDING
MIJNOPLEIDING is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2006 @ 13:29 :
Dat is best ongenuanceerde nonsens, met alle respect. Er is een zaak geweest tegen de 'Criminologische Hogeschool Best' die later ook gewoon een cursusje bleek te zijn van iemand die geen accreditatie had. De rechter wees daar de studenten schadevergoeding toe.

Je mag bij een opleiding er wel op vertrouwen dat die opleiding ook daadwerkelijk bevoegd is het onderwijs aan te bieden dat ze claimen. Natuurlijk moet er onder omstandigheden wel een belletje gaan rinkelen, maar dat was zelfs bij de volledig nieuwe school in Best nog niet zo. Dus als een grote speler als INHOLLAND een nieuwe opleiding start mag je er wel gewoon van uitgaan dat die opleiding ook geaccrediteerd is. Zó ver gaat je eigen onderzoeksplicht nou ook weer niet.
Heb je meer informatie over de zaak 'Criminologische Hogeschool Best'?

Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-05-2006 @ 12:03 :
Als je dat niet vantevoren na kunt gaan, ben je het niet waard om een HBO diploma te halen.
Opleidingen worden niet van ten voren geaccrediteerd. Ze worden pas ingedient bij http://www.nvao.net/ als de opleiding start. Dus studenten kunnen vooraf niet weten of een (nieuwe) opleiding geaccrediteerd is. Ze kunnen alleen zien of het ingedient is voor accreditatie.
__________________
Ontevreden over jouw opleiding? Deel je mening op MIJNOPLEIDING.COM
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 22:05
Verwijderd
Citaat:
MIJNOPLEIDING schreef op 14-05-2006 @ 21:17 :
Heb je meer informatie over de zaak 'Criminologische Hogeschool Best'?
Het vonnis in kort geding van de rechtbank Den Bosch is te vinden via www.rechtspraak.nl, LJN-nummer AK4534. Overigens moet ik mezelf even verbeteren want er werd geen daadwerkelijke schadevergoeding toegekend, wel een terugbetaling van het collegegeld.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 22:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2006 @ 23:05 :
Het vonnis in kort geding van de rechtbank Den Bosch is te vinden via www.rechtspraak.nl, LJN-nummer AK4534. Overigens moet ik mezelf even verbeteren want er werd geen daadwerkelijke schadevergoeding toegekend, wel een terugbetaling van het collegegeld.
Bij torenhoog collegegeld zou ik daar als student ook zeker blij mee zijn
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 22:27
Verwijderd
Het is in elk geval een duidelijke aanwijzing dat de rechter in dit geval het feit dat de CHB niet geaccrediteerd was, niet in de eigen risicosfeer van de studenten vond vallen. En dat is naar mijn idee terecht. Als je je opgeeft voor een opleiding mag je ervan uitgaan, zonder nader eigen onderzoek, dat die opleiding ook daadwerkelijk is wat hij stelt te zijn. Is dat niet zo, dan heb je (minstens) recht op terugbetaling van het collegegeld.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 01:06
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen waarom je niet naar een normale gewone onderwijs instantie zou gaan?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 11:55
Verwijderd
Citaat:
MIJNOPLEIDING schreef op 14-05-2006 @ 21:17 :
Dus studenten kunnen vooraf niet weten of een (nieuwe) opleiding geaccrediteerd is. Ze kunnen alleen zien of het ingedient is voor accreditatie.
Ja, en dat vind ik dus tricky.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 12:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2006 @ 23:27 :
Het is in elk geval een duidelijke aanwijzing dat de rechter in dit geval het feit dat de CHB niet geaccrediteerd was, niet in de eigen risicosfeer van de studenten vond vallen. En dat is naar mijn idee terecht. Als je je opgeeft voor een opleiding mag je ervan uitgaan, zonder nader eigen onderzoek, dat die opleiding ook daadwerkelijk is wat hij stelt te zijn. Is dat niet zo, dan heb je (minstens) recht op terugbetaling van het collegegeld.
mwa, bij een opleiding journalistiek verwacht ik toch wat inzet van een eventuele student.

helemaal bij een studie aan INHOLLAND (waarom niet Inholland...) en die als min of meer een private studie wordt aangeboden, zou ik gaan twijfelen of alles wel deugt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 21:49
MIJNOPLEIDING
MIJNOPLEIDING is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2006 @ 23:05 :
Het vonnis in kort geding van de rechtbank Den Bosch is te vinden via www.rechtspraak.nl, LJN-nummer AK4534. Overigens moet ik mezelf even verbeteren want er werd geen daadwerkelijke schadevergoeding toegekend, wel een terugbetaling van het collegegeld.
Bedankt.
__________________
Ontevreden over jouw opleiding? Deel je mening op MIJNOPLEIDING.COM
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.