Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2015, 14:17
Heer Wil
Heer Wil is offline
Beste mensen,

Ik zit erover na te denken om binnenkort, na de vakantie te gaan hardlopen, zo eens per week. Dit is geen nieuwjaarsvoornemen, maar ik wilde er pas mee beginnen na de vakantie omdat ik dan meer tijd heb gemaakt omdat ik in het tweede semester minder te doen heb. Nou vroeg ik me zo wat dingen af die mensen die regelmatig hardlopen misschien wel weten.
- Wat kun je het beste dragen, gewone sneakers waarmee je ook naar school gaat, of eerder gymschoenen? Dragen jullie vaak een jas of eerder een wat dunner vest? Als je net aanloopt zal een jas immers fijner zijn omdat je het dan nog koud hebt, maar misschien is dat na 5 minuten lopen al niet meer?

- Hoeveel lopen jullie dan en doen jullie nog wat meer? Loop je bijvoorbeeld een paar minuten hard en ga je dan weer wandelen? doe je ook allerlei rek en strek oefeningen van tevoren of is dat niet nodig?

- Voel je verschil sinds je bent begonnen met hardlopen? Ben je afgevallen? Heb je meer conditie of zie je er beter uit dan daarvoor?

Het lijkt mij vooral leuk om onder het genot van muziek mijn nieuwe woonplaats op deze manier wat beter te verkennen, maar uiteraard doe ik het ook om wat meer in beweging te komen omdat ik voor werk en studie nogal veel uren stil zit, (en daardoor het gevoel heb dat ik steeds dikker wordt).
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 07:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Koop goede hardloopschoenen! Een vriendin van me startte op All Stars en zat binnen no time met een blessure bij de huisarts. Ik heb zelf ook een tijdje op gewone Nike sneakers gelopen, maar ben nog steeds blij dat ik nu goed hardloopschoenen heb. Je knieën hebben een hoop te verduren als je rent, en goede schoenen verlichten dat. Investeer daar in en laat je adviseren in een goede sportzaak. Lopen op de juiste schoenen maakt lopen echt fijner.

Wat betreft kleding kan er veel. Een goede sportbroek is fijn, zeker in de winter. Zelf loop ik vaak in een t-shirt met een vest er over, als ik het dan te warm krijg kan ik onderweg het vest om mijn middel knopen. Met een dun windjack kan dat ook prima. Ik zou als ik jou was niet in je winterjas gaan lopen

Zelf ben ik na de zomervakantie begonnen met Evy 2011. Dat is een programma waarbij je rustig je conditie opbouwt, door lopen en wandelen af te wisselen. Je loopt dan wel drie keer per week, ongeveer 20-30min. Loop je in het begin minder, dan zal het moeilijker zijn om conditie op te bouwen.

Echt gewichtsverlies heb ik nog niet gemerkt, maar ik eet ook altijd iets meer als ik hardloop die dag. Ik kan nu veel beter hardlopen dan de eerste paar trainingen, maar ook na een maand hijgde ik nog gewoon als ik een paar trappen op moest, helaas Verwacht dus geen wonderen. En als je wil afvallen, zal je niet alleen moeten bewegen, maar ook je voedingspatroon moeten aanpassen.

Hopelijk heb je wat aan deze tips!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 19:00
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Citaat:

- Wat kun je het beste dragen, gewone sneakers waarmee je ook naar school gaat, of eerder gymschoenen? Dragen jullie vaak een jas of eerder een wat dunner vest? Als je net aanloopt zal een jas immers fijner zijn omdat je het dan nog koud hebt, maar misschien is dat na 5 minuten lopen al niet meer?

Koop degelijke hardloopschoenen, hoeven niet erg duur te zijn (heb die van mij online besteld, Puma hardloopschoenen, was er zo'n €40,- aan kwijt.)
Verder loop ik nu in de winter met een vrij dikke sweatpants en hemd + t-shirt. Verder geen jas/vest ook niet als het vriest. Echter loop ik op een behoorlijk tempo door en loop ik gedurende 60-90 minuten alleen maar hard, zodra je stopt met lopen krijg je het al snel koud. Als je in het begin je trainingen opbouwt zou ik dan wel een vestje aantrekken

Citaat:


- Hoeveel lopen jullie dan en doen jullie nog wat meer? Loop je bijvoorbeeld een paar minuten hard en ga je dan weer wandelen? doe je ook allerlei rek en strek oefeningen van tevoren of is dat niet nodig?

Ik doe geen rek/strek oefeningen, meteen uit huis vandaan pak ik een lekker tempo op. Ik loop meestal zo'n 10-25 kilometer, net hoeveel zin ik eraan heb
Citaat:


- Voel je verschil sinds je bent begonnen met hardlopen? Ben je afgevallen? Heb je meer conditie of zie je er beter uit dan daarvoor?
Ja, ontzettend veel verschil. Ik doe niet alleen aan hardlopen maar ben ook in de sportschool bezig met krachttraining (3-6 keer in de week.) Ben ontzettend fit en zelfs na een avondje sterk drinken spring ik zo m'n bed uit om een halve marathon te lopen. Echt een aanrader dus .
Mijn doel aanvankelijk was niet om af te vallen toen ik ging hardlopen. Mede omdat ik mijn cardio combineer met krachttraining ben ik de afgelopen 12 maanden alleen maar aangekomen qua gewicht. Echter wel 'gezonde kilo's'

Mocht je wat willen afvallen zou ik je aanraden om wat gezonder te eten, weinig suiker of koolhydraten op een suikerige basis eten. Verder weinig vetten eten maar veel proteďnen en veel water te drinken.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 19:03
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Geen zin om dit ergens in m'n tekst hierboven te verwerken;

Ik loop meestal 1 tot 3 keer in de week. Licht er net aan hoeveel ik die week aan krachttraining heb gedaan en hoe druk ik het heb
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 19:46
RLD Amsterdam
RLD Amsterdam is offline
Wil je gewicht verliezen? Niet gaan hardlopen, terwijl je van plan bent om elke dag een uur te gaan hardlopen. Je kunt beter interval harlopen gaan doen!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 16:23
Heer Wil
Heer Wil is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik wil niet zozeer afvallen in die zin dat ik minder ga wegen, maar dat ik er wat beter uit ga zien, dus als vet verdwijnt en ik daardoor meer spier krijg en alsnog zwaarder wordt maakt dat niet uit. Ik eet volgens mij al vrij goed, maar omdat ik bijna niet beweeg denk ik dat ik het voornamelijk daarvan moet hebben.

Interval hardlopen leek mij ook een goed idee, vandaar mijn vraag of jullie om de paar minuten van tempo wisselen. Ik denk dat ik eens ga kijken wat voor tijdschema ik dan meot hebben en dat ga doen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid hardlopen
Lelle_*
2 08-05-2007 14:15
Lichaam & Gezondheid Last van mijn been na het hardlopen
Zwoek
7 04-04-2007 21:31
Vrije tijd Begin met hardlopen!
Schaduwmeisje
7 13-09-2006 17:09
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn na hardlopen?
Stig
5 28-05-2005 23:58
Lichaam & Gezondheid Hardlopen
Trifa
17 19-11-2004 09:07
Lichaam & Gezondheid Hoe beginnen met hardlopen?
Verwijderd
78 20-07-2004 00:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.