Oud 29-01-2004, 23:51
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Ik hoorde net op het nieuws dat van Nistelrooij waarschijnlijk 130.000€ per week gaat verdienen.

Dat is per jaar ongeveer evenveel als 200 gezinnen met het modaal inkomen.

Ik vind het echt belachelijk, veel te veel, maargoed blijkbaar kan het.

Maar ik vind niet dat er geld vanuit andere instanties naar voetbalclubs moet gaan (in Nederland) omdat de voetbalclubs het financieel niet halen (zoals Vitesse).

Als de club het niet kan betalen moeten ze het beter gaan doen of met mindere spelers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2004, 23:57
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Hoe schandalig ook:

--> Sport
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 23:57
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
ManU kan dit makkelijk betalen, dus terecht dat van Nistelrooij dit krijgt. Een topspits.

De overheid mag ook wel wat geld bijleggen, zij pronken met de plaatselijke voetbalteams. Veel teams zijn het gezicht van de gemeente.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:05
Verwijderd
Volgens mij zijn het toevallig wel die tweehonderd gezinnen met modale inkomens die het helemaal geweldig vinden dat Van Nistelrooij voor dat bedrag bij die club gaat spelen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:10
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Dan moest ik maar eens gaan bedenken hoe ik hem aan de haak ga slaan...
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:12
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
niet schandalig dus? okee

maar toch wel een van de eerste figuren waar het salaris bij gekort zou kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:14
Verwijderd
Het zou gekort kunnen worden, maar dat vind ik wel grof. Ik vind dat je als overheid niet zomaar mag ingrijpen in de vrije marktwerking en de totstandkoming van salarissen. Diezelfde markt heeft namelijk ook een disciplinerende werking: als een voetbalclub te hoge salarissen betaalt, dan kan ze het niet meer bolwerken en gaat ze failliet. Daar moet de overheid dan ook niet in ingrijpen. Voetbalclubs willen ondernemingen zijn, dan moeten ze daarvan ook de consequenties dragen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:17
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-01-2004 @ 00:14:
Het zou gekort kunnen worden, maar dat vind ik wel grof. Ik vind dat je als overheid niet zomaar mag ingrijpen in de vrije marktwerking en de totstandkoming van salarissen. Diezelfde markt heeft namelijk ook een disciplinerende werking: als een voetbalclub te hoge salarissen betaalt, dan kan ze het niet meer bolwerken en gaat ze failliet. Daar moet de overheid dan ook niet in ingrijpen. Voetbalclubs willen ondernemingen zijn, dan moeten ze daarvan ook de consequenties dragen.
Juist. Al geven veel gemeentes leningen aan clubs en als het goed is betalen de clubs terug. Dat voetbalclubs nooit terug betalen is een heel ander verhaal.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:18
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
ja nee precies dat bedoel ik,

maar ik vind dus niet dat de overheid (gemeente) mag bijspringen als het fout gaat.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:22
graag gedaan
Avatar van graag gedaan
graag gedaan is offline
terecht. Hard werkend.
__________________
Monica hoe lang ga JIJ die sig nog houden?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:41
Verwijderd
Jammer dat het zo moet.
En dan zijn er ook nog van die trieste lui, die niet tevreden zijn met bijv. 5 miljoen per jaar.

Tuurlijk mogen voetballers meer verdienen dan de gemiddelde werknemer, maar 130.000 euro per week.
Deel het door 10 en je verdient nog steeds hartstikke veel..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:43
Verwijderd
Citaat:
graag gedaan schreef op 30-01-2004 @ 00:22:
terecht. Hard werkend.
vast.. de plaatselijke bouwvakkers werken net zo hard.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 30-01-2004 @ 00:17:
Juist. Al geven veel gemeentes leningen aan clubs en als het goed is betalen de clubs terug. Dat voetbalclubs nooit terug betalen is een heel ander verhaal.
Dan moeten ze gewoon beslag leggen op het vermogen van die voetbalclub. Wie een lening niet terugbetaalt, voelt de gevolgen daarvan. Punt. Dat gewauwel dat voetbal een onderdeel van de cultuur is, of dat voetbal een belangrijke rol in de samenleving speelt: my ass.

Voetbalclubs wilden commerciëel gaan. Behandel ze dan ook als volwassen ondernemingen. Die praktijken van het kopen van een speler voor een paar ton, en vervolgens bij de gemeente komen miepen voor een langlopende lening zonder rente en het kopen van het station voor een symbolisch bedrag van een euro: my ass. De eerste club die in de problemen komt wil ik in faillissement zien.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 01:46
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Wat heeft salaris met Sport te maken?
Wordt hier trouwens ook al besproken dus is deze dan niet wat overbodig?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 07:54
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 30-01-2004 @ 01:46:
Wat heeft salaris met Sport te maken?
Wordt hier trouwens ook al besproken dus is deze dan niet wat overbodig?
mee eens, en daarbij is van nistelrooij nog lang niet de best betaalde speler volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 08:41
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Da's gvd ruim €12.85 per minuut.
en ruim €1157.50 per Wedstrijd(90 minuten).
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:26
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ach jah zo gaat de voetbal industrie lekker naar de klote
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:16
Verwijderd
De voetbalindustrie gaat helemaal niet naar de klote, want zo gaat het al jaren en Van Nistelrooij is nog niet eens de best betaalde speler. Het hoort er gewoon bij, en in een ander topic wordt dit ook al behandeld .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2004, 12:18
TimoBasso
Avatar van TimoBasso
TimoBasso is offline
dan wil ik ook wel een weekje tegen een bal aan trappen
__________________
www.roadburn.com
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:36
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-01-2004 @ 01:05:
Dan moeten ze gewoon beslag leggen op het vermogen van die voetbalclub. Wie een lening niet terugbetaalt, voelt de gevolgen daarvan. Punt. Dat gewauwel dat voetbal een onderdeel van de cultuur is, of dat voetbal een belangrijke rol in de samenleving speelt: my ass.

Voetbalclubs wilden commerciëel gaan. Behandel ze dan ook als volwassen ondernemingen. Die praktijken van het kopen van een speler voor een paar ton, en vervolgens bij de gemeente komen miepen voor een langlopende lening zonder rente en het kopen van het station voor een symbolisch bedrag van een euro: my ass. De eerste club die in de problemen komt wil ik in faillissement zien.
Dat kan niet... Bij FC Utrecht wilde de gemeente Utrecht er een einde aan maken. Maar de supporters hebben de wethouders en burgemeester net zo lang bedreigd tot dat ze een 40 miljoen lening hebben afgesloten. Terwijl iedereen weet dat FC Utrecht het nooit terug zal betalen, dat zouden ze overigens ook nooit kunnen doen. En dat gold niet alleen voor Utrecht, maar ook bij MVV en NAC Breda, waar het op eenzelfde manier ging. Het is geen gezonde wereld. Maar als deze supporters gaan rellen, omdat de club geen geld krijgt, kost het de stad veel meer. En je mag alleen maar hopen dat er geen slachtoffers daarbij vallen.

Het geld gaat overigens ook naar theaters toe of andere sportvereningen. Daar gaat om minder grote bedragen, maar er zijn wel veel meer van dat soort vereningen/theaters enz. dan 36 voetbalclubs. Dus dat de overheid geld geeft aan voetbalclubs is eigenlijk nog best logisch, alleen jammer dat het vaak om zoveel geld gaat..


Toch moet je niet qua geweld overdrijven, bij het voetbal is er altijd aandacht en als er iets misgaat zit dus gelijk de media er bovenop. Op de straten gebeuren dit soort natuurlijk net zo vaak, maar dan zonder de media in de buurt.



Vitesse is volgens mij een hele andere zaak. Daar moet gewoon koning karel terug aan de macht en dan komt het vanzelf weer goed daar.

Citaat:
dan wil ik ook wel een weekje tegen een bal aan trappen


Jij zal waarschijnlijk gelijk betrapt worden op doping-gebruik.
__________________
Czech us out

Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:45
walter
Avatar van walter
walter is offline
waarom begrijpen al die mensen, die zo lekker tegen het subsidieren van clubs zjin door de gemeente, niets van de maatschappelijke functie van het voetbal? om nog maar niet te spreken over het nederlands elftal. de grootste reden dat er in nederland zo'n kutsfeer hangt is omdat het volk niet meer 1 is, maar gelukkig komt er weer een ek aan

maar waarom hoor je die mensen nooit over de belachelijk hoge bedragen van honderden miljoenen die musea krijgen? ik bedoel, kunst is dope en alles, maar je kan ook overdrijven, en het blijft iets voor de elite

voetbal is van het volk
geef voetbal dan ook aan het volk

en kom niet zeuren van ja ik kijk nooit naar voetbal, want ik weet zeker dat jullie als oranje de finale haalt gewoon lekker voor de buis gekluisterd zitten
__________________
'de anus, de neger onder de lichaamsopeningen'
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:47
walter
Avatar van walter
walter is offline
overigens vind ik ruud een beetje overschat, en hij verdient nu dus het meeste van manchester, maar echt niet dathij de belangrijkste speler is, aangezien keane dat al is. daarna is scholes van de meeste waarde denk ik, misschien dat ruuddaarna komt
__________________
'de anus, de neger onder de lichaamsopeningen'
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:51
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Gebeurt niet vaak dat ik het met walter eens ben maar dat stukje over musea, helemaal top .
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 13:00
Wawl
Wawl is offline
Heb je enig idee hoe snel ManU dat bedrag weer in kas heeft?
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 13:01
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Wawl schreef op 30-01-2004 @ 13:00:
Heb je enig idee hoe snel ManU dat bedrag weer in kas heeft?
1 Week tijd van een niet zo'n hele grote sponser denk ik.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 13:06
TimoBasso
Avatar van TimoBasso
TimoBasso is offline
Citaat:
Zaina schreef op 30-01-2004 @ 12:36:
Jij zal waarschijnlijk gelijk betrapt worden op doping-gebruik.
lol
__________________
www.roadburn.com
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 14:48
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Zaina schreef op 30-01-2004 @ 12:36:
Dat kan niet... Bij FC Utrecht wilde de gemeente Utrecht er een einde aan maken. Maar de supporters hebben de wethouders en burgemeester net zo lang bedreigd tot dat ze een 40 miljoen lening hebben afgesloten. Terwijl iedereen weet dat FC Utrecht het nooit terug zal betalen, dat zouden ze overigens ook nooit kunnen doen. En dat gold niet alleen voor Utrecht, maar ook bij MVV en NAC Breda, waar het op eenzelfde manier ging. Het is geen gezonde wereld. Maar als deze supporters gaan rellen, omdat de club geen geld krijgt, kost het de stad veel meer. En je mag alleen maar hopen dat er geen slachtoffers daarbij vallen.


Zo daar weet ik wel raad mee!!, er zijn al wat plekjes in Irak en Afghanistan vrijgekomen en ook in KAMPF Ausweis is nog wel een plekje voor onze "vriendjes"

Citaat:

Vitesse is volgens mij een hele andere zaak. Daar moet gewoon koning karel terug aan de macht en dan komt het vanzelf weer goed daar.


God nee!!!! Dan is er zo weer 100 miljoen euro over de kling gejaagd, die hele Aalbers was het probleem van Vitesse juist, ze moeten die vent opsluiten!

Over de subsidie: procentueel mogen ze net zoveel krijgen als musea, theaters, en andere instellingen, maar ook geen cent meer!

Citaat:
walter schreef op 30-01-2004 @ 12:45:
waarom begrijpen al die mensen, die zo lekker tegen het subsidieren van clubs zjin door de gemeente, niets van de maatschappelijke functie van het voetbal? om nog maar niet te spreken over het nederlands elftal. de grootste reden dat er in nederland zo'n kutsfeer hangt is omdat het volk niet meer 1 is, maar gelukkig komt er weer een ek aan

maar waarom hoor je die mensen nooit over de belachelijk hoge bedragen van honderden miljoenen die musea krijgen? ik bedoel, kunst is dope en alles, maar je kan ook overdrijven, en het blijft iets voor de elite

voetbal is van het volk
geef voetbal dan ook aan het volk

en kom niet zeuren van ja ik kijk nooit naar voetbal, want ik weet zeker dat jullie als oranje de finale haalt gewoon lekker voor de buis gekluisterd zitten
Ja dat is dus je reinste bullshit, Voetbal krijgt al veel meer dan Kunst.. en daarom precies wat jij zegt: Ze moeten evenveel krijgen, want niet iedereen kijkt naar voetbal, ik vind et voor boeren, hoe intelligente sport et ook is...
Nee het enige wat ik negatief vind als er een EK of WK is zonder Nederland is dat Grolsch en Heineken minder omzet draaien.

Citaat:
nare man schreef op 30-01-2004 @ 01:05:
Dan moeten ze gewoon beslag leggen op het vermogen van die voetbalclub.
Wahhahaa... stel dat ze alleen nog hun vaste dingen hebben:

Ik zie Wesley Sneider en van der Vaart al bij de Gemeente Amsterdam lopen: "Tsja euhm... pak maar een bezem en ga dit hier maar ff aanvegen..."

Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 15:07
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 30-01-2004 @ 14:48:




Wahhahaa... stel dat ze alleen nog hun vaste dingen hebben:

Ik zie Wesley Sneider en van der Vaart al bij de Gemeente Amsterdam lopen: "Tsja euhm... pak maar een bezem en ga dit hier maar ff aanvegen..."


Dat zou best goed zijn voor die verwende tieners.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:55
Co
Avatar van Co
Co is offline
Het is en blijft van de gekke, maar er is weinig aan te doen
Ruud verdient het

Maar hij zal flink moeten inleveren als hij (na uitdiening van zijn contract en een schitterend afscheid) terug naar PSV gaat
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:12
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Co schreef op 30-01-2004 @ 16:55:
Het is en blijft van de gekke, maar er is weinig aan te doen
Ruud verdient het

Maar hij zal flink moeten inleveren als hij (na uitdiening van zijn contract en een schitterend afscheid) terug naar PSV gaat
rentenieren zul je bedoelen
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 18:22
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 30-01-2004 @ 17:12:
rentenieren zul je bedoelen
inderdaad... wat nou flink inleveren... die gast hoeft maar 1 Jaar te voetballen bij Manchester en hij kan al rentenieren met een rente waar de gemiddelde Nederlander alleen maar van kan dromen...

tssss inleveren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 21:19
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
stelletje gekken die zo veel verdienen zo veel dat ze niet meer weten wat ze met het geld moeten doen!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:09
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
walter schreef op 30-01-2004 @ 12:47:
overigens vind ik ruud een beetje overschat, en hij verdient nu dus het meeste van manchester, maar echt niet dathij de belangrijkste speler is, aangezien keane dat al is. daarna is scholes van de meeste waarde denk ik, misschien dat ruuddaarna komt
dat kan je niet zo zeggen... op zulk niveau is het niet één speler die het belangrijkst is: het gaat om een aantal spelers samen die het fundament van het team vormen.
__________________
ik groet u
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 20:05
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Het gaat trouwens om ponden en niet om euro's, hij kan dus i.p.v. zijn rente in euro's genieten van dezelfde rente, echter nu in ponden.........
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 00:33
Verwijderd
Voor de mensen die zeggen dat het te veel kost:

Wel eens bedacht hoeveel geld het de staat aan de andere kant ook oplevert: alleen de belastingen uit de salarissen van de spelers al...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 01:09
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef op 01-02-2004 @ 00:33:
Voor de mensen die zeggen dat het te veel kost:

Wel eens bedacht hoeveel geld het de staat aan de andere kant ook oplevert: alleen de belastingen uit de salarissen van de spelers al...
tzal wel meer zijn dan ik wekelijks ontvang

maar krijgt de Nederlandse staat hier wel geld voor, anders hebben 'wij' er nog niets aan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2004, 01:46
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 30-01-2004 @ 12:36:
Dat kan niet... Bij FC Utrecht wilde de gemeente Utrecht er een einde aan maken. Maar de supporters hebben de wethouders en burgemeester net zo lang bedreigd tot dat ze een 40 miljoen lening hebben afgesloten. Terwijl iedereen weet dat FC Utrecht het nooit terug zal betalen (...)
Dat weet ik. Maar in dat soort gevallen ben ik voor het kei- en keihard neerrammen van dat supporterstuig, desnoods met ME en leger. Het mag niet zo zijn dat een voetbalclub als bodemloze put fungeert, er geld in gegooid wordt en dat de fans er wel voor zorgen dat het geld blijft komen. Dan maar de harde hand. Tuig.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:25
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2004 @ 01:46:
Dat weet ik. Maar in dat soort gevallen ben ik voor het kei- en keihard neerrammen van dat supporterstuig, desnoods met ME en leger. Het mag niet zo zijn dat een voetbalclub als bodemloze put fungeert, er geld in gegooid wordt en dat de fans er wel voor zorgen dat het geld blijft komen. Dan maar de harde hand. Tuig.
Dat zijn niet alleen hooligans die dat doen hoor.
Dat zijn ook mensen van 50 die er al vanaf hun 5/6de komen die naar elke zondag toe leven om "hun" club weer te mogen zien voetballen.
Mensen met clubliefde en dat kan heel erg ver gaan.
Gister op RTL5 werd nog gezegt dat voetbal 1 van de belangrijkste dingen is voor veel mensen in hun leven.
Mensen die na een drukke stress week zich helemaal kunnen uitleven in het stadion (en dan doel ik niet op geweld).
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:04
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2004 @ 01:46:
Dat weet ik. Maar in dat soort gevallen ben ik voor het kei- en keihard neerrammen van dat supporterstuig, desnoods met ME en leger. Het mag niet zo zijn dat een voetbalclub als bodemloze put fungeert, er geld in gegooid wordt en dat de fans er wel voor zorgen dat het geld blijft komen. Dan maar de harde hand. Tuig.
Wat EmilioFCG ook al zei, er zullen echt heel veel mensen zijn die dan in opstand komen. Je pakt als het ware een kindje van ze af. Nu zullen ze er niet allemaal voor vechten, maar ook al is het een klein deel van die groep die het doet. Dan nog zullen zij voor veel overlast zorgen. Ik zou dan ook niet bij de gemeente Utrecht willen werken, als zo'n beslissing genomen zou worden.


Citaat:
Zo daar weet ik wel raad mee!!, er zijn al wat plekjes in Irak en Afghanistan vrijgekomen en ook in KAMPF Ausweis is nog wel een plekje voor onze "vriendjes"


Ja zo kan je erover denken, maar niet uitvoerbaar en zo.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:28
stickybandit
stickybandit is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-01-2004 @ 00:14:
Het zou gekort kunnen worden, maar dat vind ik wel grof. Ik vind dat je als overheid niet zomaar mag ingrijpen in de vrije marktwerking en de totstandkoming van salarissen. Diezelfde markt heeft namelijk ook een disciplinerende werking: als een voetbalclub te hoge salarissen betaalt, dan kan ze het niet meer bolwerken en gaat ze failliet. Daar moet de overheid dan ook niet in ingrijpen. Voetbalclubs willen ondernemingen zijn, dan moeten ze daarvan ook de consequenties dragen.
Past het steunen van de clubs door bv de gemeente dan niet binnen de marktwerking? De club levert wel degelijk een toegevoegde waarde voor de gemeente, denk aan naamsbekendheid en economische groei. De gemeente is dan toch zelf verantwoordelijk voor de mate waarin hij een voetbalclub sponsord?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:34
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Natuurlijk moeten overheden, clubs steunen, maar dan wel consequent. Ieder het zelfde bedrag in dezelfde competitie.

Wat betreft dat doorrammen op hooligans: in het stadion keihard aanpakken, vlak daarbuiten ook. Wanneer 2 groeperingen slaags raken: mooi uit laten vechten, de natuur doet dan zijn werk.
__________________
Palermo Di Rosanero

Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:14
Tovenaar
Tovenaar is offline
Ja allemaal lekker zeuren over het salaris van Van Nistelrooy maar oh wee als hij met drie doelpunten Duitsland verslaat in de EK-finale...

Overigens kan Manchester United het prima betalen, daar hebben ze sponsoren voor die in de club investeren, geef hun dan de schuld dat ze er veel geld in stoppen.
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar schreef op 01-02-2004 @ 21:14:
Ja allemaal lekker zeuren over het salaris van Van Nistelrooy maar oh wee als hij met drie doelpunten Duitsland verslaat in de EK-finale...

Overigens kan Manchester United het prima betalen, daar hebben ze sponsoren voor die in de club investeren, geef hun dan de schuld dat ze er veel geld in stoppen.
Als ie de helft minder gaat verdienen zal die even zoveel gaan scoren denk ik hoor.

Ik vraag me ook af wat een voetballer moet met zoveel geld. Deel het door twee en dan heb je volgens mij nog moeite om het op te maken
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 23:08
Periwinkle
Avatar van Periwinkle
Periwinkle is offline
Ik vind het onterecht..het is toch belachelijk dat je met tegen een bal aanschoppen zoveel per week verdient..
Ze zouden het geld ook eerlijk kunnen verdelen onder de andere sporten. er zijn zat andere sporten die het financieel niet zo breed hebben
__________________
blah
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 00:07
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Periwinkle schreef op 01-02-2004 @ 23:08:
Ik vind het onterecht..het is toch belachelijk dat je met tegen een bal aanschoppen zoveel per week verdient..
Ze zouden het geld ook eerlijk kunnen verdelen onder de andere sporten. er zijn zat andere sporten die het financieel niet zo breed hebben
Dit is trouwens niet alleen iets wat bij het voetbal gebeurt want bij golf en auto/motor sport verdienen mensen ook heel veel dus niet alles afreageren op de voetballers.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:42
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 01-02-2004 @ 21:57:
Als ie de helft minder gaat verdienen zal die even zoveel gaan scoren denk ik hoor.

Ik vraag me ook af wat een voetballer moet met zoveel geld. Deel het door twee en dan heb je volgens mij nog moeite om het op te maken
Natuurlijk is het een gigantisch bedrag, en ik begrijp ook best dat veel mensen het onterecht vinden want inderdaad ik kan ook zwaarder werk bedenken...

Het is echter nou eenmaal de marktwaarde, waar ''wij'' als supporters niet zoveel aan kunnen veranderen. Behalve misschien onze club niet meer bezoeken, geen shirts meer kopen en geen voetbal op tv meer kijken... Natuurlijk zijn er voetballers die veel te veel verdienen gezien hun kwaliteit, Rivaldo de laatste jaren bijvoorbeeld. Maar een hardwerkende en veel-scorende spits van een Europese topclub als Ruudje, krijgt dat salaris gewoon als z'n contract wordt opengebroken. En dat bedrag moet toch ergens vandaan komen, van sponsoren en inkomsten van supporters dus. Dus als je het echt onterecht vind en er wat aan wil veranderen, lever bijvoorbeeld je seizoenskaart in ofzo.
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:56
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Hij verdient geloof ik 20 cent per seconde... hij kan dus om de 5 seconde een worstenbroodje in de kantine bij ons op school halen!

Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 22:05
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Periwinkle schreef op 01-02-2004 @ 23:08:
Ik vind het onterecht..het is toch belachelijk dat je met tegen een bal aanschoppen zoveel per week verdient..
Ze zouden het geld ook eerlijk kunnen verdelen onder de andere sporten. er zijn zat andere sporten die het financieel niet zo breed hebben
Wat heeft Man Utd er aan als het geld eerlijk word verdeeld over de paalzitters, de schakers en de poolstokhoogspringers? Inderdaad 0,0. Voor hun is het veel belangrijker dat er geld binnen komt. En dat komt er door de doelpunten van Ruud Van Nistelrooy en niet van een of andere amateur-paalzitter die een natuurlijk talent heeft voor paalzitten. Helaas voor de paalzitters maar het is helaas de werkelijkheid...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:33
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2004 @ 01:46:
Dat weet ik. Maar in dat soort gevallen ben ik voor het kei- en keihard neerrammen van dat supporterstuig, desnoods met ME en leger. Het mag niet zo zijn dat een voetbalclub als bodemloze put fungeert, er geld in gegooid wordt en dat de fans er wel voor zorgen dat het geld blijft komen. Dan maar de harde hand. Tuig.
Denk je zo alleen over hooligans of ook over 'kutmarrokanen'

Maar ik vind het salaris van van Nistelrooij iets teveel doe dat geld maar in lagere toegangsprijzen.

En over die giften aan Voetbalclubs door de gemeenten ben ik het eens een voetbalclub Nac is van vele grotere waarden voor Breda dan het Chasse theater waar geen hond komt en elk jaar vele miljoenen kost als je iets wilt afschaffen doe dat dan, wel vind ik dat gemeentes een grotere vinger in de pap moeten hebben.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 06:00
Verwijderd
Citaat:
walter schreef op 30-01-2004 @ 12:45:
waarom begrijpen al die mensen, die zo lekker tegen het subsidieren van clubs zjin door de gemeente, niets van de maatschappelijke functie van het voetbal? om nog maar niet te spreken over het nederlands elftal. de grootste reden dat er in nederland zo'n kutsfeer hangt is omdat het volk niet meer 1 is, maar gelukkig komt er weer een ek aan

maar waarom hoor je die mensen nooit over de belachelijk hoge bedragen van honderden miljoenen die musea krijgen? ik bedoel, kunst is dope en alles, maar je kan ook overdrijven, en het blijft iets voor de elite

voetbal is van het volk
geef voetbal dan ook aan het volk

en kom niet zeuren van ja ik kijk nooit naar voetbal, want ik weet zeker dat jullie als oranje de finale haalt gewoon lekker voor de buis gekluisterd zitten
Volgens mij snap jij het niet echt. Het maakt weinig uit als er minder geld gaat naar voetbalclubs, het enige wat er zal gebeuren is dat de (belachelijke hoge) salarissen omlaag gaan. Niet echt een slecht iets...

Als er minder geld naar musea gaat dan komt het in prive collecties en ziet niemand het meer. Bij voetbal is het zo dat het altijd toegankelijk blijft voor het publiek (hooguit bij een andere club)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.