Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2005, 13:05
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Vandaag gaat dit geweldige evenement weer van start. Helaas zonder de DAF-teams van de Rooij en Hans Bekx. Wie zijn de kanshebbers, wat gaan de Nederlandse equipes doen en wat vinden we van de uitsluiting van de DAF-rijders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2005, 13:34
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Klote van die uitsluiting... Ik hoorde het gister. Vind het ook een beetje een vreemd verhaal. Net zo vreemd als die diskwalificatie van Beckx (?!) vorig jaar aan het eind van de Dakar.

Verder heb ik geen flauw idee wie de deelnemers zijn. Ik merk dat altijd wel als het eenmaal aan de gang is. Maar ik vind het altijd wel leuk om te volgen.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 08:33
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Wie kanshebber zijn enzo, heb ik geen weet van. Maar in Belgie gaat er uiteraard veel aandacht naar Koen Wauters die aan zijn 9de Dakar bezig is.

Het verhaal van de DAF is ook voor de Belgie een ramp omdat er bij 4 ook Belgen aan het stuur zaten.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:54
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Rally-coureur Carlos Sainz is in elk geval pretty nice gestart in zijn eerste Dakar. De eerste 2 ritten heeft ie gewonnen en heeft zo bijna 4 minuten voor op de nummer 2 Alphand.
__________________
mohowzeg
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:56
Verwijderd
OMG geweldig die onboard beelden van Stacey; 'Ja, da is nou us inne zandbak!' 'Di is net als die ander, maar ietske anders'.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:28
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Echt leuk om 's avonds ff een uurtje naar te kijken .
Ik vind die truckers allemaal prachtig, echt van die boeren. zoals die ene donderdag uitlegde hoe een "inlander" iets voor hem gelast had. En hij was nog net "aan de tiet"

prachtig
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 20:52
Verwijderd
Alleen jammer dat die gast uit Best niet mee rijd, dat is pas een echte boer. En inderdaad lekker om zo van half 11 tot half 12 ff relaxt dakar op te zetten. <3
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 21:56
Verwijderd
En vandaag Stacey eerste omdat de Rus vastzat in het zand, ook goed nieuws.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 23:43
Rodion
Rodion is offline
Deze keer gaat er toch voor het eerst in de geschiedenis een Nederlandse vrouw meedoen?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 00:46
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 08-01-2006 @ 00:43 :
Deze keer gaat er toch voor het eerst in de geschiedenis een Nederlandse vrouw meedoen?
Ja op de motor.

petje af
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 00:56
P3t3-R
P3t3-R is offline
haha, hoeveel gaan er dit jaar dood?

ik gok 21
__________________
Pr0uD m3mba oF G-Unit A'maar
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 14:15
Barbera
Avatar van Barbera
Barbera is offline
De eerste dode is al gevallen

Andy Caldecott verongelukt
De Dakar-rally heeft opnieuw een dodelijk slachtoffer geëist. De Australische motorrijder Andy Caldecott is na een valpartij tijdens de negende etappe tussen Nouakchott en Kiffa aan zijn verwondingen bezweken.

Overleden
Caldecott, die vorige week maandag de derde klassementsproef won, kwam na 250 kilometer van de 599 kilometer tellende special ten val. Volgens organisator Etienne Lavigne overleed de Australiër ter plekke.

Deelname
Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat Caldecott dit jaar mee zou doen aan de rally. Op het allerlaatste moment werd hij gebeld om de geblesseerde Spanjaard Jordi Duran te vervangen. Vorige week maandag won Caldecott de derde rit tussen Nador en Er Rachidia.

Slachtoffer
Caldecott is de 23ste deelnemer die is omgekomen tijdens de rally sinds de start in 1978. Vorig jaar lieten de motorrijders Juan Manuel Perez (Spa) en Fabrizio Meoni (Ita) het leven.

Bron: Rtl/Dakar2006
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 13:56
Verwijderd
Citaat:
P3t3-R schreef op 08-01-2006 @ 01:56 :
haha, hoeveel gaan er dit jaar dood?

ik gok 21
Ik hoop dat je nu tevreden bent.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
jw1985 schreef op 10-01-2006 @ 14:56 :
Ik hoop dat je nu tevreden bent.
Het is er 1 hè.

Ben wel benieuwd hoeveel NL er nog binnenkomen, tijdens de uitzending van gister waren er nog bijna geen binnen....
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 14:35
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
P3t3-R schreef op 08-01-2006 @ 01:56 :
haha, hoeveel gaan er dit jaar dood?

ik gok 21
haha...

Viel me trouwens mee hoeveel deelnemers zijn overleden in al die jaren. In totaal hebben 23 coureurs/bijrijders de dood gevonden in een Dakar rally als ik de berichtgeving van RTL7 mag geloven.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 07:59
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 10-01-2006 @ 15:35 :
haha...

Viel me trouwens mee hoeveel deelnemers zijn overleden in al die jaren. In totaal hebben 23 coureurs/bijrijders de dood gevonden in een Dakar rally als ik de berichtgeving van RTL7 mag geloven.
Idd het zijn er nu in totaal 23.
De rit van gisteren bij de motoren werd geneutraliseerd uit eerbetoon.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 11-01-2006 @ 08:59 :
Idd het zijn er nu in totaal 23.
De rit van gisteren bij de motoren werd geneutraliseerd uit eerbetoon.
Inderdaad maar weinig, ben ook wel benieuwd hoeveel er daarvan niet op een motor reed.

Dat de stage niet getimed werd vind ik wel wat raar, hoe lullig het ook klinkt, die ongelukken zijn niet te voorkomen en dat weten de deelnemers van te voren, en om dan iedere keer de stage niet door te laten gaan vind ik wat raar. Je kunt ze ook op een andere manier eeren.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:54
Verwijderd
Ik denk dat je gelijk hebt. Hoe erg het wel niet is, Andy Caldecott is wel overleden terwijl hij deed wat 'ie het liefst ( of iig heel graag ) deed. Er zijn genoeg anderen bij wie het anders afloopt...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2006, 17:16
Supersuri
Supersuri is offline
Er is ook een jongetje doodgereden vandaag, las het op fok.nl.

Dus 24 doden nu. Dat is best veel hoor. 24/26 is bijna 1 per parijs dakar. Dat lijkt me niet acceptabel. Nou ja die coureurs kiezen er zelf voor het risoco, maar van die plaatselijke bevolking vind ik het wel heel erg.

Een stelletje Europeanen met te veel geld moeten het arme Afrikanen daar nog moeilijker maken. Zo tegenstrijdig die hele race.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 13-01-2006 @ 18:16 :
Er is ook een jongetje doodgereden vandaag, las het op fok.nl.

Dus 24 doden nu. Dat is best veel hoor. 24/26 is bijna 1 per parijs dakar. Dat lijkt me niet acceptabel. Nou ja die coureurs kiezen er zelf voor het risoco, maar van die plaatselijke bevolking vind ik het wel heel erg.

Een stelletje Europeanen met te veel geld moeten het arme Afrikanen daar nog moeilijker maken. Zo tegenstrijdig die hele race.
Lullig ja maar er worden hier zoveel mensen doodgereden, en dat jochie zal dan ook wel ergens hebben gestaan waar hij niet hoorde te staan. En hoezo niet acceptabel, jij zou de race dus niet meer toelaten als het aan jou lag?

Maar ze maken het de Afrikanen zeker niet moeilijker, de Dakar heeft ook een organisatie opgezet om het de mensen uit de regio's waar ze doorrijden beter te laten hebben. Waarom is het dan tegenstrijdig?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.