Oud 05-08-2011, 22:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De Vorige, klikkerdeklik


TS begint:

Wanneer krijg je meer calorieën binnen in deze hypothetische situatie:
-wanneer je een half pond biefstuk heel rustig opeet en elke hap volledig fijnkauwt
of:
-wanneer je een heel pond biefstuk in één keer doorslikt?

of elk ander soort eten dat niet zomaar oplost in je maag.


En over dat water in je darmen - mijn redenatie was misschien niet juist. Maar dan nog, kunnen de meeste vloeistoffen die je kan drinken ook geen kwaad in je darmen. Water zeker niet. Alleen als je te vaak water in je darmen spuit dan kun je je darmflora en -fauna verdunnen en dat is niet goed. Maar dat gebeurt niet van scheten laten in bad.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 22:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
De energie in die pond biefstuk is natuurlijk onafhankelijk van of je kauwt of neit, dus technisch gezien zou dat niet moeten uitmaken. als je de biefstuk idd zonder kauwen weg zou krijgen (wat fysiek onmogelijk is maar oke) dan zou je er denk ik wel minder energie van beschikbaar krijgen dan wanneer je netjes kauwt. Dit komt doordat de enzymen die het vlees moeten verteren natuurlijk alleen maar op het oppervlak kunnen werken -> kauwen vergroot het oppervlak -> meer vertering. Ik denk dus dat je het met een pond biefstuk niet redt om dat allemaal verteerd te krijgen zónder het oppervlak te vergroten en een deel dus onverwerkt uitpoept.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 13:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Misschien een rare vraag, maar ik vraag me af hoe het kan dat wil en lichaam kunnen samenwerken of elkaar juist tegen kunnen werken. Vooral in het geval van oudere mensen met lichamelijke gebreken. Sommige mensen hebben de wil om door te gaan en bezwijken dan niet aan dezelfde gebreken waar een ander persoon, die de moed opgeeft en voor wie het allemaal niet meer hoeft, wel aan overlijdt.
Misschien is het ook wel een vraag waar geen antwoord op te geven is, maar dit houdt me bezig...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 13:56
Groentensoep
Groentensoep is offline
@Hawahaai: Hormonen misschien? Strijdlust ("de wil om door te gaan") wekt hormonen op. (testosteron, adrenaline?) "De moed opgeven" wekt andere hormonen op. (hormonen verantwoordelijk voor depressie?)

Die hormonen beïnvloeden lichaamsfuncties, wat hersteld remt of bevorderd.

/ mijn uit-mn-duim-gezogen theorie
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 09:14
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Even een klein, niet-eigen-topic-waardig vraagje. Ik heb al een paar dagen heel pijnlijke/gespannen borsten, alsof ik ongesteld ben of moet worden, maar dat is allebei niet het geval. Hoe kan dat komen (stress, voeding?) en wat kan ik er aan doen?

Ik weet dat dit een vreemde vraag is voor een boom, maar ik wou hem toch stellen.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 10:35
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het kan zijn dat je je eisprong hebt, of dat je gewoon onregelmatig ongesteld bent, of dat je zwanger bent (wat me niet lijkt, daar je een boom bent)?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 15:18
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Nee, ik ben niet zwanger en heel regelmatig ongesteld. Mijn eisprong is wel nu ongeveer (die kan ik voelen ), maar dat duurt toch geen dagen?
__________________
And now, no.1: The Larch.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 22:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De eisprong zelf niet, maar de hormoondingesen enzo kunnen wel langer duren dan het eieren leggen zelf. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 04:18
Verwijderd
Eieren leggen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 13:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Krijg je nou van vezels diarree?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 13:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
nee, van vezels krijg je geen diarree. Vezels zorgen ervoor dat de ontlasting vaster wordt, en ze stimuleren de darmperistaltiek. als je er te weinig bij drinkt, krijg je daardoor van vezels alleen verstopping. Eet je veel vezels én drink je daarbij voldoende (lees: 1,5-2 liter per dag) dan zorgt het ervoor dat de ontlasting juist makkelijker komt doordat het dan zachter wordt en het peristaltiek verhaal.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 01:01
wudong
wudong is offline
hoe word ik mentaal en physiek en geestelijk sterker...?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 14:27
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd ineens dat mijn vingers en mijn voeten (vooral bij mijn tenen + de bal van mijn voeten en bij mijn hielen) gaan vervellen. Er zaten verder geen blaren oid, maar het begon gewoon spontaan. Ik vraag me eigenlijk af hoe dat kan ? Is het dan gewoon ineens dat die huid niet meer goed is en daarom maar gaat vervellen ?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 19:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Vervellen is niet heel gek, dat doet al je huid eigenlijk wel eens in de zoveel tijd. Waar voeten wél berucht om zijn, en waar vervellen ook een symptoom van is, is voetschimmel! (ook wel bekend als zwemmerseczeem)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 23:21
Verwijderd
Een kennis heeft laatst een ongeluk gehad waarbijhij zijn bovenbeen heeft gebroken. Hij heeft een auto ongeluk gehad. Hij wilde uit stappen, maar zijn been bleef staan. Hij had wel nog gevoel in zijn hele been en het wat nergens klem. Hij zegt dat zijn bovenbeen wel mee bewoog,maar dat zijn onderbeen bleef staan. Zijn tenen kon hij nog bewegen. Nu weet ik dat er een kans bestaat dat zijn verhaal niet helemaal klopt
vanwege een adrenaline kick enzo, maar toch ben ik benieuwd hoe dit lichamelijk in elkaar zit, wat is er gebeurt waardoor hij zijn onderbeen niet meer kon bewegen, wel nog gevoel had en zijn tenen kon wiebelen, is dit fysiek mogelijk?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 11:37
Verwijderd
Ik heb best vaak dat mijn ogen ineens heel erg pijn doen en gaan tranen. Niet alsof er iets inzit, maar meer alsof ik boven een ui hang, zegmaar. Het kan in heel veel situaties gebeuren: buiten, als ik achter de computer zit, tijdens het eten... wat is dat en wat kan ik eraan doen? Het is een beetje irritant.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 19:03
Patroklos
Avatar van Patroklos
Patroklos is offline
Branden je ogen dan ook heel erg? En als je dan knippert, wordt het dan minder? Misschien zijn je ogen (klinkt raar) een beetje uitgedroogd. Oogdruppels kunnen dan helpen.


Wat ik mij afvraag, nu we het toch over ogen hebben; waarom knijpt een mens zijn ogen dicht als hij/zij niest?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 20:55
Verwijderd
Ja, ze branden als de duivel, maar het wordt niet minder als ik knipper. Maar ik zal eens kijken!

En, mijn broertje zegt dat het komt omdat anders je ogen eruitploppen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 00:40
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Twee dingen die net in mijn gedachten opkwamen:

1. Ik was net in de badkamer en moest denken aan dat borsten wel eens een verschil in grootte hebben. Ik kan me daar twee verklaringen voor herinneren: de eerste dat die aan de kant waar je schrijfhand zit groter is, omdat je door het meer gebruiken van die hand en arm de borstspier verstevigt, en die borst dus pronter is. De tweede was dat die aan de schrijfkant juist meestal kleiner is, omdat je aan die kant meer vet 'verbrandt' en dus omvang verliest.

Door o.a. die fapgrappen op 9gag met gespierde rechterarm en een slappe linker, en het feit dat ik na even goed kijken ontdekte dat mijn linkertet net een beetje kleiner is dan de rechter (en ik rechts ben), ben ik geneigd het eerste te geloven.

Weet iemand misschien precies hoe het grootteverschil tussen borsten komt/beïnvloed wordt?

2. Toen ben ik gelijk maar begonnen met het wat meer benutten van mijn linkerarm, en probeerde mijn tanden te poetsen met links. Dat ging voor geen meter, links is niet precies genoeg en het kost me meer moeite om die hand aan te spannen.

Waarom heb je een dominante hand (en arm, en been) in plaats van dat aan beide kanten de motoriek even goed ontwikkeld is en beide handen even sterk zijn? Leer je dat aan, of wordt je links- of rechtshandig (of zelfs ambidexter) geboren?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 14:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
wat betreft de borsten: je dominante hand gebruik je meer, dus de spieren aan die kant zullen groter zijn. Maar als je niet heftig sport met een arm zal het verschil in borstspiergrootte wel meevallen. Het is een fabel dat je vet verbrandt op de plaats waar je spieren gebruikt. Energieverbruik door spieren en energie vrijmaken door het afbreken van vet staan los van elkaar.
Borstgrootte varieert onder andere door hormoongevoeligheid. Borsten groeien door stimulatie van oestrogeenreceptoren. En daarnaast is er min of meer normale variatie doordat mensen nou eenmaal niet symmetrisch zijn.

voor die motoriek moet ik m'n neurologieboek in en die heb ik nu niet bij de hand.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 15:58
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Twee dingen die net in mijn gedachten opkwamen:

1. Ik was net in de badkamer en moest denken aan dat borsten wel eens een verschil in grootte hebben. Ik kan me daar twee verklaringen voor herinneren: de eerste dat die aan de kant waar je schrijfhand zit groter is, omdat je door het meer gebruiken van die hand en arm de borstspier verstevigt, en die borst dus pronter is. De tweede was dat die aan de schrijfkant juist meestal kleiner is, omdat je aan die kant meer vet 'verbrandt' en dus omvang verliest.

Door o.a. die fapgrappen op 9gag met gespierde rechterarm en een slappe linker, en het feit dat ik na even goed kijken ontdekte dat mijn linkertet net een beetje kleiner is dan de rechter (en ik rechts ben), ben ik geneigd het eerste te geloven.

Weet iemand misschien precies hoe het grootteverschil tussen borsten komt/beïnvloed wordt?

2. Toen ben ik gelijk maar begonnen met het wat meer benutten van mijn linkerarm, en probeerde mijn tanden te poetsen met links. Dat ging voor geen meter, links is niet precies genoeg en het kost me meer moeite om die hand aan te spannen.

Waarom heb je een dominante hand (en arm, en been) in plaats van dat aan beide kanten de motoriek even goed ontwikkeld is en beide handen even sterk zijn? Leer je dat aan, of wordt je links- of rechtshandig (of zelfs ambidexter) geboren?
Ik heb eens de theorie gehoord dat je lichaam bij de groei en ontwikkeling van je lichaam altijd 1 kant als 'favoriete' kant heeft gehad. Dus stel dat dat links is, dan is alles links meer ontwikkeld. Omdat dan je linkerhersenhelft ook meer ontwikkeld is, ben je rechtshandig. Alles is dan links ook een beetje groter: je borst, je been, je arm, je oor, etc. Als je dan erg kleine borsten hebt dan wordt dat verschil natuurlijk tenietgedaan omdat je je rechterborstspier wel meer gebruikt en daardoor groter is. Moeilijk uit te leggen maar ik vind het best een plausibele verklaring.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 16:22
Verwijderd
Wauw Fizzle, wat je zegt klopt echt precies bij mij! Ik ben rechts en mijn linkerborst, linkerbeen, linkeroog en linkervoet zijn allemaal iets langer/groter dan de rechtervariant. Dat is me al eens eerder opgevallen, maar de verklaring die jij noemt heb ik er nooit achter gezocht.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 18:04
Croque
Avatar van Croque
Croque is offline
He inderdaad, bij mij ook zo hoewel mijn biceps van mijn rechterarm iets groter is dan die van mijn linker en mijn triceps van mijn linkerarm groter is. Maar het verschil is miniem, hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 13:17
Verwijderd
Kan je hier ook algemene dingen over je gezondheid plaatsen? Ik vind het niet nodig om hiervoor een speciaal topic te maken.

Wat zijn nou écht de gevolgen van het knakken van je vingers? De één zegt reuma, de ander zegt dat het niet schadelijk is. Maar wat is het nou?
En als je er mee stopt, kan je dan op een gegeven moment niet meer je vingers knakken? En herstelt het zich dan weer?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 13:28
Raww-Swag
Avatar van Raww-Swag
Raww-Swag is offline
Citaat:
Kan je hier ook algemene dingen over je gezondheid plaatsen? Ik vind het niet nodig om hiervoor een speciaal topic te maken.

Wat zijn nou écht de gevolgen van het knakken van je vingers? De één zegt reuma, de ander zegt dat het niet schadelijk is. Maar wat is het nou?
En als je er mee stopt, kan je dan op een gegeven moment niet meer je vingers knakken? En herstelt het zich dan weer?
ik zou dit ook wel eens weten want ik knak zeker paar keer per uur mijn vingers uit gewoonte zonder dat ik er bij nadenk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 13:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat topic gaat voornamelijk over voeding en gewicht. Algemene vragen over gezondheid (die dus ook niet per se over jezelf gaan) horen in dit topic.

En verder is er nog altijd de zoekfunctie. Als je die had gebruikt dan had je geweten dat er al een aantal topics over geweest zijn. Ik denk dat je hier wel je antwoord kunt vinden.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1778310
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1849117
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1827310
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 19:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vandaag ging ik zwemmen, en ik merkte dat als ik mijn buik actief intrek, mijn benen beter blijven drijven (niet bij rugslag, maar bij schoolslag gewoon). Hoe komt dit? Mijn vader denkt dat het een balansding is, dat je buik minder drijft als je hem intrekt en daardoor meer op een lijn zit met je benen, ik dacht dat het misschien is omdat je je benen beter omhoog kunt houden als je je buik sterk maakt. Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 10:33
Verwijderd
Ik heb in het zwembad nul drijfvermogen, met de beste wil van de wereld niet. Waarom?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 12:57
DutchSpaceSnake
DutchSpaceSnake is offline
Waarom is het altijd een fijn gevoel als je hebt gepist xD
__________________
Hallo , #TEAMPOTVIS
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 13:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
omdat dan de druk van je blaas is, en dat geeft (logischerwijs) een gevoel van opluchting.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 16:48
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Waarom moeten veel mensen plassen tijdens het poepen en niet poepen tijdens het plassen?
(werd op het idee gebracht door de vorige vraag)
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 17:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
omdat je meerdere keren per dag plast, en doorgaans maar 1 keer poept. Daarnaast geeft poep door massawerking persdrang en dat maakt dat je blaas daardoor ook de neiging krijgt zich te legen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 23:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb sinds een jaar altijd velletjes op mijn voorhoofd, tussen mijn wenkbrauwen in vooral. Dit heb ik zelfs nadat ik creme heb gesmeerd. Als ik daar krab of alleen maar wrijf, komen er allemaal kleine velletjes naar beneden vallen. Ik heb een hele tijd vaseline erop gesmeerd voor ik ging slapen, maar dat werkte niet. En na een dikke klodder normale niveacreme werd ik wakker met enorme uitslag maar goed, ik weet niet zo goed wat ik eraan moet doen. Cremetjes en maskertjes werken allemaal niet en ik durf het ook niet meer te lang te laten zitten sinds die reactie. Scrubben heb ik ook gedaan, dat maakte het alleen maar erger.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 08:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heb je vaker eczeemreacties gehad, op je handen en voeten of de binnenkant van je polsen bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 11:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, nooit.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 12:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
kan best een soort van eczeem zijn. en dan is vaseline heel leuk, maar soms heb je dan net even iets sterkers nodig om het tot rust te laten komen. Dus je kan bij de huisarts een hormoonzalf ritselen die je erop smeert tot het rustig wordt.

Nu ik erover nadenk: wordt het ook erger na douchen? misschien hangt die huidreactie namelijk ook wel samen met jouw warmwater allergie.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 13:12
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
kan best een soort van eczeem zijn. en dan is vaseline heel leuk, maar soms heb je dan net even iets sterkers nodig om het tot rust te laten komen. Dus je kan bij de huisarts een hormoonzalf ritselen die je erop smeert tot het rustig wordt.

Nu ik erover nadenk: wordt het ook erger na douchen? misschien hangt die huidreactie namelijk ook wel samen met jouw warmwater allergie.
Erger niet, althans, heb ik eigenlijk nooit zo op gelet. Het is er namelijk gewoon altijd winter of zomer.
Ik ga straks de dokter bellen voor een afspraak, dan zal ik dat gelijk eens vragen als ik een doorverwijzing eis
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 13:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
verstandig
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 23:56
Verwijderd
Ik weet niet of het hier moet, maar ik heb sinds vandaag dat de topjes van mijn twee grote tenen een soort van 'slapen'. Ze zijn een beetje gevoelloos, maar als ik erop duw of mijn nagels erin zet, doet het pijner dan bij mijn andere tenen. Ik heb geprobeerd om mijn benen hoger te houden en ook juist laag en om ze te masseren, maar het blijft. Wat is dit? Alvast bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 20:56
Verwijderd
Waarom hebben we een "stuitje", hoe werkt fantoom pijn en waarom hebben wij hoofdhaar.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 22:41
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het stuitje is een evolutionair overblijfsel van een staart. Als je zoogdieren vergelijkt dan hebben ze allemaal een vergelijkbare opbouw van hun skelet. Zo hebben dolfijnen bijvoorbeeld een rest van een soort van armen.

Fantoompijn is een iets ingewikkelder verhaal. Pijn van je ledematen wordt per ledemaat op een specifieke plek in je hersenen verwerkt. Als je heel lang heel veel pijn hebt dan wordt die plek in je hersenen continue geprikkeld. Als vervolgens dat pijnlijke ledemaat wordt geamputeerd dan kun je fantoompijn krijgen, doordat het overprikkelde gedeelte in je hersenen de plotselinge afwezigheid van pijnprikkels óók gaat interpreteren als pijnprikkels.

De haarkwestie is niet helemaal duidelijk. Dat we hoofdhaar hebben is niet zo gek, het meest gekke is eigenlijk dat mensen op de rest van hun lichaam geen haar hebben zoals andere dieren. Waarschijnlijk is gedurende heel veel jaren evolutie het lichaamshaar steeds minder geworden, en is het hoofdhaar overgebleven.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 00:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nouja, er zijn genoeg mensen met lichaamshaar op hun hele lichaam
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 02:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind het interessant dat je wenkbrauwen en je wimpers enzo stoppen met groeien op een bepaalde lengte.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 22:11
Verwijderd
Kan je een sixpack, of in ieder geval veel buikspieren, hebben onder je vetlaag? Ik denk dat ik dat heb, want mijn vetrolletjes bestaan ook uit 3 rijen zeg maar en als ik erop druk, dan voel ik toch wel harde buikspieren, ook als ik ze niet eens aanspan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Kan je een sixpack, of in ieder geval veel buikspieren, hebben onder je vetlaag? Ik denk dat ik dat heb, want mijn vetrolletjes bestaan ook uit 3 rijen zeg maar en als ik erop druk, dan voel ik toch wel harde buikspieren, ook als ik ze niet eens aanspan.
Ja. Iedereen heeft sowieso buikspieren, en als je niet al te veel vet op je buik hebt, kun je die ook goed door je vetlaagje heen voelen zitten, en die zitten altijd in de vorm van een 6pack. En je kunt inderdaad ook extra getrainde buikspieren hebben zonder een laag vetpercentage te hebben, dat zijn twee verschillende dingen. Denk maar eens aan die mannen die mee doen aan vrachtwagentrek-wedstrijden, die hebben flink ontwikkelde spieren, maar hebben geen laag vetpercentage. Of aan modellen, die hebben een laag vetpercentage maar nauwelijks ontwikkelde spieren. Getrainde spieren én een laag vetpercentage is in feite juist een moeilijke combinatie om te bereiken, daarom hebben bodybuilders van die eigenaardige diëten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 01:09
laalala
Avatar van laalala
laalala is offline
Citaat:

De haarkwestie is niet helemaal duidelijk. Dat we hoofdhaar hebben is niet zo gek, het meest gekke is eigenlijk dat mensen op de rest van hun lichaam geen haar hebben zoals andere dieren. Waarschijnlijk is gedurende heel veel jaren evolutie het lichaamshaar steeds minder geworden, en is het hoofdhaar overgebleven.
Ik heb er een soort van eigen theorie over. Ik denk dat de mensen nog steeds hoofdhaar heeft zodat we weinig warmte verliezen. Ik heb ergens gelezen dat veel warmte vrijkomt bij het hoofd. Misschien dat we daarom nog hoofdhaar hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 04:38
Denkerius
Denkerius is offline
hoe is het mogelijk dat we bij onze geboorte een heel lichaam uit één cel toveren maar later niet eens een beschadigt oog kunnen repareren?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 12:29
Verwijderd
Citaat:
hoe is het mogelijk dat we bij onze geboorte een heel lichaam uit één cel toveren maar later niet eens een beschadigt oog kunnen repareren?
Omdat die ene cel van het begin een stamcel is. In de baarmoeder "differentiëren" de cellen: de een wordt een spiercel, de ander wordt een zenuwcel, weer een ander wordt een vetcel, enzovoort. Als een cel eenmaal gedifferentieerd is, kan hij niet meer in een ander soort cel veranderen. Veel cellen waaronder zenuwcellen (die je in je oog hebt) differentiëren zelfs zo ver, dat als ze beschadigd raken, ze nauwelijks nog weer aan kunnen groeien (terwijl bijvoorbeeld huidcellen daar geen moeite mee hebben).
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 05:41
Verwijderd
Citaat:
En, mijn broertje zegt dat het komt omdat anders je ogen eruitploppen.
GENIAAL!!! XD
Toen ik in groep 5 zat zeden zetijd dat anders jke hersens uit je neus kwamen... (idd wtfff!!!)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 21:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe komt het dat je bij wondjes in je mond geen korstje krijgt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine R.I.P. Johnny Saaijkamp sr. #1463
Noedelhap
500 19-07-2011 23:15
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 18:18
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 08:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.