Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2019, 20:40
Verwijderd
Waar doe jij je opleiding Pluis?
Advertentie
Oud 07-02-2019, 20:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik val onder het umcg!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 08-02-2019, 08:31
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Laatste nacht dienstblok op deze afdeling vanavond de laatste

Nu mega craving voor frietjes en alle zelfdiscipline gebruiken om niet naar de mcdo te gaan
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 08-02-2019, 08:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Precies! Gebruik de zelfdiscipline gewoon om naar de burgerking te gaan
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 08-02-2019, 08:35
Verwijderd
Kanker versus aids

Dat gezegd hebbende; ik kan een paar keer per jaar best goed nommen bij McDonalds/Burgerking.
Oud 08-02-2019, 08:39
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Het is ook dat op dit tijdstip geen andere frietjes verstrekkers open zijn. Ik eet denk ik twee keer per jaar in de mcdo op reis ofzo langs de snelweg. Verder ontwijk ik dat soort plekken.

Maar zoute frietjes
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 08-02-2019, 08:48
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Overigens kan ik al twee nachten niet in het patiënten systeem en kennelijk is dat mega moeilijk om te herstellen want het is ze nog steeds niet gelukt, drie telefoontjes en vier mails verder.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 08-02-2019, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Maar zoute frietjes
En dat McDonald's sausje d'r bij. Meedere units..
Oud 08-02-2019, 09:09
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb nu huttekase met avocado en een gekookt eitje gehad. Dat is verantwoord. Maar minder voldoening.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 08-02-2019, 13:47
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ja, zo bizar. ‘Vroeger’ vond ik iets van rond de 100 zo veel en nu is het een schijntje. zeker nu met deze investeringen, gaat niet meer om 1000 meer of minder.
Dat heb ik voor mijn werk ook tegenwoordig als ik op een middag 'even' voor €30,000,- aan materialen bestel

Privé is het toch net wat anders.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-02-2019, 14:34
Verwijderd
Gaan we een wedstrijdje doen over geldbedragen op werk?
Oud 08-02-2019, 14:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Gaan we een wedstrijdje doen over geldbedragen op werk?
Aangezien ik meestal op jaarbasis tussen de 100k-250k zit denk ik niet dat ik daar heel ver mee kom
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-02-2019, 14:46
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
En dat McDonald's sausje d'r bij. Meedere units..
sappig
Oud 08-02-2019, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Gaan we een wedstrijdje doen over geldbedragen op werk?
Who cares, het is hooguit data in (big)int
Oud 08-02-2019, 14:53
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Gaan we een wedstrijdje doen over geldbedragen op werk?
Ik krijg €0 Pure dwangarbeid!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 08-02-2019, 14:59
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
haha shylock spreekt
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 08-02-2019, 15:19
Verwijderd
Hier wordt moeilijk gedaan over 100 euro. Of over incomateriaal gebruiken. Ons bin zuunig.
Oud 08-02-2019, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Gaan we een wedstrijdje doen over geldbedragen op werk?
MIJN geld bedoel je.
Oud 08-02-2019, 15:24
Verwijderd
En die 381 miljard. Ach.
Oud 08-02-2019, 15:25
Verwijderd
Ik wist trouwens helemaal niet dat de staatsschuld dat bedrag draagt. Jan kan je me uitleggen hoe dat verdisconteerd wordt in het geheel? De schuld en mogelijke baten? Of wordt het er helemaal uitgelaten? Hoop ik wel, aangezien het geen echte direct schuld is.

Laatst gewijzigd op 08-02-2019 om 15:32.
Oud 08-02-2019, 15:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
De staatsschuld is momenteel op €491 miljard.

Als de staatsschuld op €500 miljard staat ga ik feest vieren!!!!!!!11111

Laatst gewijzigd op 08-02-2019 om 15:32. Reden: We gaan eraan makkers.
Oud 08-02-2019, 15:34
Verwijderd
Citaat:
De staatsschuld is momenteel op €491 miljard.

Als de staatsschuld op €500 miljard staat ga ik feest vieren!!!!!!!11111
Van die meter klopt geen kak. De staatsschuld was in 2018 404 miljard and dropping.
Oud 08-02-2019, 15:34
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Van die meter klopt geen kak. De staatsschuld was in 2018 404 miljard and dropping.
wat een kak meter

Laatst gewijzigd op 08-02-2019 om 15:35. Reden: Wat een opluchting
Oud 08-02-2019, 15:40
Verwijderd
Grappig, tussen 1970 en 1980 verdrievoudigde de Nederlandse productie, tussen 1980 en 1990 kwam er maar 66% bij. Tussen 1990 en 2000 was er net geen verdubbeling.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overhe...d_in_Nederland
Grappig hoe snel het BNP hersteld was en hoe lang het geduurd heeft tot de werkgelegenheid daar achteraankwam. Volgens mij een ondersteuning van het slappe beleid dat Rutte gevoerd heeft, veel te veel gestuurd op de bedrijven hun winst teruggeven die slechts heeeeeel voorzichtig naar beneden druppelt.

Trickle down werkt niet.
Oud 08-02-2019, 15:44
Verwijderd
Sowieso ben ik geloof ik een van de weinigen die vinden dat overheden gewoon geen schulden zouden moeten hebben.
Gewoon, net als thuis/vroeger; TV aanschaffen als je er genoeg geld voor hebt gespaard. Ik denk dat een sluitende begroting heel eenvoudig kan zijn, zodat er genoeg reserves opgebouwd kunnen worden, zie ook Noorwegen. Natuurlijk kan het gebeuren dat je wel moet lenen en dat zou als land ook geen enkel issue moeten zijn, maar het voor de aankomende ruim 2 jaar begrootte geld lenen vind ik niet zo nodig. Ook niet tegen 0% rente. En Noorwegen heeft geluk met natuurlijke hulpbronnen, maar wij zijn verdomme Nederland, we hebben ons land zelf gebouwd for fucks sake.
Oud 08-02-2019, 17:51
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik hou van groep 8, ik haat groep 8. Vorig weekend schoolrapporten, dit weekend onderwijskundige rapporten. Komende week adviesgesprekken ‘s avonds.
Maarrrrr, na komende week heb ik dan ook het ergste gehad!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 08-02-2019, 17:54
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik hou van groep 8, ik haat groep 8. Vorig weekend schoolrapporten, dit weekend onderwijskundige rapporten. Komende week adviesgesprekken ‘s avonds.
Maarrrrr, na komende week heb ik dan ook het ergste gehad!
oei
Oud 08-02-2019, 17:55
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Adviezen uitdelen
Oud 08-02-2019, 18:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben weer halve dagen aan het werk en dat is heel leuk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-02-2019, 18:38
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Adviezen uitdelen
Ik vind het maar niks. Veel te vroeg om ze al in een hokje te stoppen.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 08-02-2019, 18:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik vind het maar niks. Veel te vroeg om ze al in een hokje te stoppen.
Ergens tussen april en juni zou het beste kunnen geweest zijn.
Oud 08-02-2019, 18:44
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ergens tussen april en juni zou het beste kunnen geweest zijn.
Nee, jaren later zou beter zijn.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 08-02-2019, 18:49
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Nee, jaren later zou beter zijn.
100 jaar*

Correctie: 2 miljard millennia
Oud 08-02-2019, 21:18
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Hooray, ander werk. Gisteren contract getekend, vandaag ontslag gegeven.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 08-02-2019, 21:31
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Leuk! Wat ga je doen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 08-02-2019, 21:49
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Account Manager International Department bij een groot makelaarskantoor.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 09-02-2019, 08:19
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Jaaaaa zeker twee maanden geen nachtdienst meer
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 09-02-2019, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Ik wist trouwens helemaal niet dat de staatsschuld dat bedrag draagt. Jan kan je me uitleggen hoe dat verdisconteerd wordt in het geheel? De schuld en mogelijke baten? Of wordt het er helemaal uitgelaten? Hoop ik wel, aangezien het geen echte direct schuld is.
Euh, ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar op de betalingsbalans van Nederland als geheel wordt dat keurig meegenomen ja (of weggestreept, net hoe je het wilt noemen).

Citaat:
Hooray, ander werk. Gisteren contract getekend, vandaag ontslag gegeven.
Gefeliciteerd!
Oud 09-02-2019, 09:31
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Jaaaaa zeker twee maanden geen nachtdienst meer
Lekker!!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 09-02-2019, 14:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Account Manager International Department bij een groot makelaarskantoor.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-02-2019, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Euh, ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar op de betalingsbalans van Nederland als geheel wordt dat keurig meegenomen ja (of weggestreept, net hoe je het wilt noemen).
Het totale uitstaande aantal pensioenen wat het ABP nog niet heeft uitgekeerd maar wel verplicht is, staat schijnbaar op de balans van de staatsschuld als schuld. Staat op wikipedia dus het is waar. Duh.
Oud 09-02-2019, 17:49
Verwijderd
*Belg op met slingers versierde stoel zet met wijn*
Oud 09-02-2019, 20:19
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!
Thanks!
Citaat:
*Belg op met slingers versierde stoel zet met wijn*



Eindelijk een bedrijfswagen en tankkaart.

Gisteren uit eten geweest om te vieren, morgen kermis bij m'n ouders, maandag sushi eten met ex-collega, dinsdag pintjes zuipen met m'n ex-manager en hopelijk woensdag al laatste dag op huidige job. Donderdag vertrekken we op citytrip en ik zou graag bij 't nieuwe gaan werken daarna.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 10-02-2019, 05:10
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Sowieso ben ik geloof ik een van de weinigen die vinden dat overheden gewoon geen schulden zouden moeten hebben.
Gewoon, net als thuis/vroeger; TV aanschaffen als je er genoeg geld voor hebt gespaard.
Dan zouden alle grote infrastructuur-projecten nóg langer duren. Zouden we nooit de Deltawerken hebben gehad. Topidee.

Het budget van een land valt niet te vergelijken met dat van particulieren. Landen lopen niet het risico om hun baan te verliezen, ziek te worden, te overlijden. Hun langetermijninkomen is behoorlijk zeker, en zolang er bevolkingsgroei is kun je ook verwachten dat het groeit.

Als alles uit de spaarpot betaald moet worden zorgt dat er alleen maar voor dat investeringen later worden gedaan, en mis je dus het rendement op je investering. Of dat nou een school of een ziekenhuis of een snelweg of een dijk is, ze dragen allemaal bij aan de economische groei.

Natuurlijk ben ik het wel met je eens dat de schuldenlast niet absurd hoog moet zijn. En dat het alleen gebruikt moet worden voor echt nuttige bestedingen
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 10-02-2019, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Dan zouden alle grote infrastructuur-projecten nóg langer duren. Zouden we nooit de Deltawerken hebben gehad. Topidee.
Want ze duurden nu al zo lang? Valt volgens mij allemaal best wel mee. Ik kan nergens een direct bedrag vinden maar het lijkt me allemaal minder dan de HSL en die heeft zo'n 11 miljard gekost. De Maeslantkering heeft een keer 1 miljard gekost. De Oosterscheldekering 2,5 miljard. Totale kosten tot nu toe, http://www.deltawerken.com/De-Deltawerken/1548.html 5 miljard euro. Dat zou ook in die tijd op te brengen zijn geweest. Maar euh, ik heb ook niet gezegd dat het nooit zou mogen, maar ik blijf het de omgekeerde wereld vinden en redelijk onverantwoord dat je het achteraf en met bakken rente weer terug moet gaan betalen.

Citaat:
Het budget van een land valt niet te vergelijken met dat van particulieren.

Als alles uit de spaarpot betaald moet worden zorgt dat er alleen maar voor dat investeringen later worden gedaan, en mis je dus het rendement op je investering. Of dat nou een school of een ziekenhuis of een snelweg of een dijk is, ze dragen allemaal bij aan de economische groei.

Natuurlijk ben ik het wel met je eens dat de schuldenlast niet absurd hoog moet zijn. En dat het alleen gebruikt moet worden voor echt nuttige bestedingen
Behalve dan dat ik zelfs de Deltawerken een slecht voorbeeld vind, en zelfs ook de wederopbouw, aangezien de staatsschuld toen harder daalde dan tijdens welke periode dan ook, kan ik best leven met het af en toe moeten aantrekken van extra geld om dingen te kunnen doen, maar op dit moment moet ALLES geleend worden en dat is gewoon Bad Practice in wat voor situatie dan ook.
Oud 10-02-2019, 10:23
Verwijderd
En je krijgt het gewoon niet rechtgeluld dat het niet andersom zou kunnen, eerst geld opzij zetten en dan aan zo'n project beginnen. En trouwens, het is ook niet alsof dat geld in één jaar of zelfs 5 wordt uitgegeven, daar gaan in dit geval decennia overheen.
Oud 11-02-2019, 19:08
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Woehoe, woensdag waarschijnlijk laatste dag op huidige job.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-02-2019, 19:13
Verwijderd
Ik hoef nog maar 6 diensten te werken
Oud 11-02-2019, 19:17
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
en dan zeker weer zwangerschapsverlof he
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 11-02-2019, 19:17
Verwijderd
Overigens ga ik de cliënten wel missen wacht ze worden alleen maar leuker en we zijn zulke leuke dingen aan het doen en elke keer als ik ga kolven word ik aangemoedigd <3
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.