Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 20:09
dystopia
dystopia is offline
Ja? Wil je dat graag? Dan heb ik toevallig een makkelijke howto gevonden waarmee je zo aan de slag kunt.

In LinuxStarter 2003 (Linux Magazine Special) staat een zeer duidelijke, uitgebreide RedHat Linux 8.0 installatie howto inclusief help over hoe je verder aan de slag kunt. O.a: partitioneren, installatie, uitleg verschillen tov. Windows, uitleg mbt. de bestandsstructuur, hoe software te installeren. Er zit ook een RedHat Linux 8.0 CD bij.

Daarnaast worden er ook een aantal andere speciefieke zaken belicht: email client gebruiken (Evolution), uitleg mbt 'open source', commercie van Linux, uitleg over een aantal verschillende distributies, het installeren van randapparatuur zoals modem, printer scanner, command line tips & trucs, uitleg over rpm, waar je addiotionele software, uiteraard gratis, kunt downloaden, een stukje over beveiligin, een stukje over firewalling, hoe je je netwerk aan de praat kunt krijgen, hoe je RedHat up2date kunt houden, hoe je GIMP (soort Photoshop) kunt gebruiken. hoe je een webserver kunt installeren & gebruiken, hoe je Samba (Netwerkomgeving) samen met Windows kunt gebruiken, alternatieven voor Windows progs @ Linux. Informatie over de Nederlandse Linux gebruikers groep, uitleg texteditor vi/vim, command line basics uitgelegd en automatiseren van taken.

Dit alles vrij uitgebreid uitgelegd om er serieus mee aan de slag te kunnen. Een RedHat boek kost al gauw flink wat pleuro's. Dit blaadje kost 9 EUR. Naar mijn mening het geld waard. Voor elke beginner een aanrader!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2003, 21:33
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Leggen ze ook uit hoe je de Nvidia kernel & GLX drivers fatsoenlijk installeert? Wat een h**ren dingen zijn dat zeg
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 02:25
Verwijderd
is dit boek gewoon overal te kopen?
dan reesj ik vandaag ff naar het postkantoor.
mandrake bevalt me niet echt.
ik heb gehoort dat redhat toch net iets fijner is ^_^
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 03:44
notbonefish
notbonefish is offline
ik ben indertijd ook met zo'n blaadje begonnen. is zeker aan te raden voor de aspirant-newbie.

enneuh.. LFS
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 06:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Koen schreef:
Leggen ze ook uit hoe je de Nvidia kernel & GLX drivers fatsoenlijk installeert? Wat een h**ren dingen zijn dat zeg
Volgens mij niet, maar dat kan ik je wel uitleggen..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 06:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
vampfreak schreef:
is dit boek gewoon overal te kopen?
dan reesj ik vandaag ff naar het postkantoor.
mandrake bevalt me niet echt.
ik heb gehoort dat redhat toch net iets fijner is ^_^
Mja mwah zoveel verschilt het niet. Maar je zou 't kunnen proberen ofcourse. Waarom vind je Mandrake niet fijn?

Het is een magazine btw, geen boek. En ik denk dat het wel te koop is bij iedere, enigzins grote boekhandel.. succes!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 07:16
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Mja mwah zoveel verschilt het niet. Maar je zou 't kunnen proberen ofcourse. Waarom vind je Mandrake niet fijn?

Het is een magazine btw, geen boek. En ik denk dat het wel te koop is bij iedere, enigzins grote boekhandel.. succes!
Als ze ergens tijdschriften verkopen,
hebben ze dat ook
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:00
Verwijderd
Ik vind het wel grappig dat steeds meer mensen het tenminste uitproberen GNOME 2.2 wordt sneller, gemener en stabieler .. en zal ook in de volgende RH zitten. Het grappige is dat de gebruiksvriendelijkheid met grote stappen vooruit gaat en het voor newbies daardoor een steeds kleinere stap wordt om te zetten

Ben benieuwd waar dat toe leidt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 09:37
zazzie
zazzie is offline
Citaat:
Koen schreef:
Leggen ze ook uit hoe je de Nvidia kernel & GLX drivers fatsoenlijk installeert? Wat een h**ren dingen zijn dat zeg
dr wordt een erg handige readme meegeleverd... als je die gewoon zou lezen en precies doet wat daar staat ben je klaar...

en over gnome gesproken, heeft iemand een idee wanneer ximian desktop 2 eindelijk eens uitkomt?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:21
Xygen
Xygen is offline
Ik heb die magazine ook gehaald, super blad, thnx 4 the tip dystopia
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Xygen schreef:
Ik heb die magazine ook gehaald, super blad, thnx 4 the tip dystopia
Mocht je nog vragen hebben die niet beantwoord staan -> feel free to ask. Ik draai zelf geen RedHat, maar wel Linux en anderen hier ook wel, dus dat zal wel lukken (eerst zelf proberen, leer je het meest van). Succes!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 17:19
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Hmmm, wanneer komen ze met zoiets voor Debian?

Waarschijnlijk pas als Debian een fatsoenlijker installer heeft, trouwens.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 17:52
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Hmmm, wanneer komen ze met zoiets voor Debian?

Waarschijnlijk pas als Debian een fatsoenlijker installer heeft, trouwens.
en het iets simpeler met hardware en instellingen omgaat

RH heeft een echte windows feel
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:09
zazzie
zazzie is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Hmmm, wanneer komen ze met zoiets voor Debian?

Waarschijnlijk pas als Debian een fatsoenlijker installer heeft, trouwens.
debian is goed als server os, maar op de desktop niet. dit komt simpelweg omdat ze te oude software meeleveren. zelfs de desktop software in de unstable tree is outdated...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:20
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
zazzie schreef:
debian is goed als server os, maar op de desktop niet. dit komt simpelweg omdat ze te oude software meeleveren. zelfs de desktop software in de unstable tree is outdated...
Als je écht de allernieuwste software wilt moet je 't zelf compileren. Volgens mij lopen wat dat betreft de debjes ook niet achter op de RPM's. Op de Desktop werkt Debian verder net zo goed als Redhat. Tis alleen wat lastiger te installeren.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:44
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
zazzie schreef:
debian is goed als server os, maar op de desktop niet. dit komt simpelweg omdat ze te oude software meeleveren. zelfs de desktop software in de unstable tree is outdated...
Wat een onzin: http://www.distrowatch.com/table.php...ibution=debian Klik hier op "view all tracked packages", je zult zien dat in Sid (unstable), bijna overal de laatste packages in gebruik zijn.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 20:16
dystopia
dystopia is offline
Debian/Woody heeft een install die m.i. goed genoeg is. Debian/Woody is prima als server of desktop. Als er een package niet is, kun je die altijd wel erbij compileren, alieniseren. FreeBSD overigens ook, heeft ook emulatie. RedHat overigens ook, is ook een Linux dus kun je net zo goed op compileren.

Het gaat hier helemaal niet over Debian, het gaat hier over een uitgebreide RedHat tutorial voor diegene die met Linux kennis willen maken.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 23:45
Verwijderd
Citaat:
zazzie schreef:
debian is goed als server os
't is en blijft allemaal Linux.. je kunt er zelf van maken wat je wilt. Zelfs de BSD's kun je op de desktop gebruiken. Als je maar weet wat je doet. RH levert gewoon gebruiksgemak out-of-the-box. Dat is alles.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Linux] Discussie over Knoppix en andere Linux distributies
Cryptic Winterstorm
80 09-03-2003 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.