Oud 23-03-2004, 16:17
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
Beste mensen,

Ik zit op het Augustinus College te Groningen. Daar hebben ze volgnde wijze van handelen bij te laat komen: 3x te laat is een Rode Kaart. De rode kaart is een rood papiertje (hé!) wil zeggen dat je binnen 2 week 3x voor 08.00 u op school moet zijn. Wanneer je voor de 2e keer zo'n kaart krijgt moet je dit 5x doen en de derde keer weet ik zo niet, dan moet je vast na komen.. Het aantal keren te laat komen wordt 'ge-reset' na de kerstvakantie en gaat dan weer door tot de zomervakantie enz.
Nu heb ik laatst dus voor elkaar gekregen om zo'n rode kaart te krijgen. De eerste keer dit jaar. Dus dat zou 3x melden worden. Hiervan zijn er 2x gelukt, maar bij de 3e keer kwam ik 08.10 op school want ik moest terug fietsen omdat ik mn medicijn was vergeten. Ik moet dus normaal om 07.30 van huis vertrekken omdat ik 3 kwartier of langer moet fietsen over de weg naar school (13 km). Ik had het misschien verkeerd gepland, dat als dit zou gebeuren nog een extra dag, of meer had gehad. Maar dat is dus neit het geval geweest. Nu was ik vandaag ziek, en hoor ik net van iemand op msn dat we een nieuwe rode kaart krijgen met 5x melden, dat ik aan de ene kant nog wel vind kunnen, maar komt er ook nog boven op dat we vrijdag 2 uur na moeten blijven. Dit vind ik al helemaal niet kunnen. Ik ga morgen verhaal op halen bij de coördinator waar dit $@!#!@ op slaat. Dan heb ik finally de volgende argumenten:
Ik moet om 7 uur van huis weg fietsen, met OV haal ik het niet (mensen uit de stad zelf vinden dit niet zo'n groot probleem) . Ik moest terug fietsen want ik was mijn medicijn vergeten. Ik haal redelijk goede cijfers, en word er nooit uitgestuurd met misscihen 2 uitzonderingen per jaar. En ik informeer hem ook nog wel waar het hele belachelijke idee van een rode kaart op slaat.. OF LERAREN ALTIJD OP TIJD ZIJN (en vaak zelfs niet opkomen dagen) ?!!!
Wie kan me een beetje moet in de schoenen geven om dit te verhalen?? en wat vinden jullie er zelf van?

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 16:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 16:33
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Ik denk dat het ook slim is om uit te leggen waarvoor je je medicijnen nodig hebt... En ook een briefje van je ouders, is dat geen optie? Bij ons op school hadden we ook zo'n kaartensysteem, toen ik een gele kaart kreeg heb ik mijn moeder een briefje laten schrijven met de reden erop, toen hoefde ik niet meer na te komen...

Ik vind het ook dom, zo'n kaartensysteem. Okee, ik snap best dat ik irritant ben als ik de les verstoor door te laat te komen, maar om nou 2 uur na te blijven bij 3x te laat vind ik ook overdreven. Leraren kunnen trouwens zo laat komen als dat ze zelf willen, grrr, en wij moeten gelijk zo'n gele kaart...
Magoe

Veel suc6 trouwens
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:46
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
die 2uur (2 lesuren he, dus 90 minuten) is omdat ik em niet afgemaakt heb.. de medicijnen zijn [... iest TE prive ....] ja ik laat me ouders ook wel briefje schrijven als hij het niet met me overeen komt...

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:49
Verwijderd
Ach ik vind dat je neit zo heel erg moet zeuren.
Natuurlijk kan je gewoon je moeder een briefje laten schrijven voor die medicijnen. Als je dat vergeet dan ben je gewoon te laat. Of je gaat dood. Wat heb je liever? Dus daar valt vast wel een oplossing voor te verzinnen.

Bij mij op school is het gewoon zo dat je jezelf de volgende dag om 8.00 moet melden als je 1x te laat komt. Als je jezelf dan vergeet te melden dan moet je 2x jezelfom 8.00 melden. De regeling bij jullie op school is dus nog niet eens zo gek.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:51
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
dood gaan is ook overdreven
maar ik geef ook wel toe dat jou school er makkelijker in is...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:52
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
tis ook meer het idee dat het ook niet beetje door de vingers wordt gezien dat je veel eerder weg van huis moet dan de stadjers
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind ze best soepel bij jou op school en vind dat het gewoon je eigen schuld is.
Tuurlijk is medicijnen vergeten geen reden om te laat te kunnen komen. Ik ben zo vaak wat vergeten. Ja jammer, maar dat is toch echt m'n eigen schuld. Als ik er voor kies om terug te gaan en het alsnog op te halen weet ik heel goed dat ik te laat kom. Gewoon je eigen schuld dus: had je maar je tas goed in moeten pakken.
En om 8 uur melden vind ik geen straf. Bij ons moet je half 8 melden als je te laat bent. En ja, wij hebben ook kinderen die meer dan een uur moeten fietsen. Die moeten gewoon om half 7 (of eerder) van huis vertrekken.

En tenslotte jouw 'argumenten': ik denk niet dat jouw coördinator gaat zwichten voor de argumenten dat jij altijd goede cijfers haalt en er nooit uitgestuurd wordt. Wat heeft dat nou weer met het te laat komen te maken? En dat leraren niet op tijd komen en dat jij dat systeem belachelijk vindt, zal hem een zorg wezen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:17
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-03-2004 @ 18:02:
Ik vind ze best soepel bij jou op school en vind dat het gewoon je eigen schuld is.
Tuurlijk is medicijnen vergeten geen reden om te laat te kunnen komen. Ik ben zo vaak wat vergeten. Ja jammer, maar dat is toch echt m'n eigen schuld. Als ik er voor kies om terug te gaan en het alsnog op te halen weet ik heel goed dat ik te laat kom. Gewoon je eigen schuld dus: had je maar je tas goed in moeten pakken.
En om 8 uur melden vind ik geen straf. Bij ons moet je half 8 melden als je te laat bent. En ja, wij hebben ook kinderen die meer dan een uur moeten fietsen. Die moeten gewoon om half 7 (of eerder) van huis vertrekken.

En tenslotte jouw 'argumenten': ik denk niet dat jouw coördinator gaat zwichten voor de argumenten dat jij altijd goede cijfers haalt en er nooit uitgestuurd wordt. Wat heeft dat nou weer met het te laat komen te maken? En dat leraren niet op tijd komen en dat jij dat systeem belachelijk vindt, zal hem een zorg wezen.
Je haalt me de woorden uit de mond.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:20
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-03-2004 @ 18:02:
Ik vind ze best soepel bij jou op school en vind dat het gewoon je eigen schuld is.
Tuurlijk is medicijnen vergeten geen reden om te laat te kunnen komen. Ik ben zo vaak wat vergeten. Ja jammer, maar dat is toch echt m'n eigen schuld. Als ik er voor kies om terug te gaan en het alsnog op te halen weet ik heel goed dat ik te laat kom. Gewoon je eigen schuld dus: had je maar je tas goed in moeten pakken.
En om 8 uur melden vind ik geen straf. Bij ons moet je half 8 melden als je te laat bent. En ja, wij hebben ook kinderen die meer dan een uur moeten fietsen. Die moeten gewoon om half 7 (of eerder) van huis vertrekken.

En tenslotte jouw 'argumenten': ik denk niet dat jouw coördinator gaat zwichten voor de argumenten dat jij altijd goede cijfers haalt en er nooit uitgestuurd wordt. Wat heeft dat nou weer met het te laat komen te maken? En dat leraren niet op tijd komen en dat jij dat systeem belachelijk vindt, zal hem een zorg wezen.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:53
Pixel-Boy
Pixel-Boy is offline
ewald, je hebt mijn steun
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:54
Pixel-Boy
Pixel-Boy is offline
maar moest je hier een topic voor openen?


Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:18
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
ok ik hou mn bek wel

[einde topic plz]
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Wally schreef op 23-03-2004 @ 19:18:
ok ik hou mn bek wel

[einde topic plz]
Die sneue kneuzen die roepen dat het terecht is moeten gewoon een eind opflikkeren, als je ziek bent moet je voor je gezondheid kiezen en komt school op de 2e plaats. Ik zou het gewoon uitleggen en zo nodig je ouders laten bellen/briefje laten schrijven.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:01
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-03-2004 @ 20:57:
als je ziek bent moet je voor je gezondheid kiezen en komt school op de 2e plaats.
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is.. tuurlijk gaat je gezondheid voor. Maar het gaat hier om het feit dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen keuzes. Hij kiest ervoor om terug te gaan voor z'n medicijnen, dus kiest hij ervoor om te laat te komen en dus zal hij daarvoor de consequenties moeten aanvaarden.

Er komt nu eenmaal een tijd in je leven dat je niet meer door je moeder of vader uit de brand geholpen kunt worden met een briefje. Wat is nou de big deal? 2 uur nablijven is ook weer geen ramp. En verder slaan z'n argumenten gewoon nergens op. Als je het ergens niet mee eens bent, dan moet je tenminste met fatsoenlijke argumenten komen.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:06
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-03-2004 @ 20:57:
Die sneue kneuzen die roepen dat het terecht is moeten gewoon een eind opflikkeren, als je ziek bent moet je voor je gezondheid kiezen en komt school op de 2e plaats.
Deze reactie in deze vorm lijkt me niet nodig...

Ontopic:
Natuurlijk is het terecht. Te laat is te laat. Dat je ziek bent en een bepaald medicijn nodig hebt is natuurlijk minder, maar is dat nu een excuus om te laat te komen? De TS was te laat niet omdat hij ziek was, maar omdat hij vergeten was zijn medicijn mee te nemen. Als ik vergeet mijn wettenbundel mee te nemen dan ga ik ook terug (tenzij ik al in de trein zit ;-)) en mocht ik eventueel te laat komen dan ben ik dat.

Het verhaal zou natuurlijk heel anders zijn als de TS daadwerkelijk te laat zou zijn gekomen door zijn ziekte (doordat hij bijvoorbeeld onwel geworden was tijdens het fietsen). Nu is zijn te laat komen te wijten aan het simpelweg vergeten mee te nemen van een bepaald object. Welk object dit is doet dus compleet niet ter zake.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef op 23-03-2004 @ 22:01:
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is.. tuurlijk gaat je gezondheid voor. Maar het gaat hier om het feit dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen keuzes. Hij kiest ervoor om terug te gaan voor z'n medicijnen, dus kiest hij ervoor om te laat te komen en dus zal hij daarvoor de consequenties moeten aanvaarden.

Er komt nu eenmaal een tijd in je leven dat je niet meer door je moeder of vader uit de brand geholpen kunt worden met een briefje. Wat is nou de big deal? 2 uur nablijven is ook weer geen ramp. En verder slaan z'n argumenten gewoon nergens op. Als je het ergens niet mee eens bent, dan moet je tenminste met fatsoenlijke argumenten komen.
Als je ziek bent heb je toch een veel beperktere ruimte en vrijheid om te handelen en te kiezen, iets wat veel mensen vaak vergeten. Is het dan niet meer dan redelijk dat er bij de consequenties ook daarmee rekening word gehouden?

En gelukkig bevind hij zich nog in de tijd dat een briefje van pa of ma hem nog uit de brand kan redden, en wat de big deal is, dat hij onterecht moet nablijven omdat hij een verstandig besluit heeft genomen waarna het niet redelijk zou zijn hem te laten nakomen, het zou zelf onrechtvaardig zijn. Moet hij over zich heen laten lopen omdat hij verstandig gehandeld heeft? In mijn optiek niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 23-03-2004 @ 22:06:
Deze reactie in deze vorm lijkt me niet nodig...

Ontopic:
Natuurlijk is het terecht. Te laat is te laat. Dat je ziek bent en een bepaald medicijn nodig hebt is natuurlijk minder, maar is dat nu een excuus om te laat te komen? De TS was te laat niet omdat hij ziek was, maar omdat hij vergeten was zijn medicijn mee te nemen. Als ik vergeet mijn wettenbundel mee te nemen dan ga ik ook terug (tenzij ik al in de trein zit ;-)) en mocht ik eventueel te laat komen dan ben ik dat.

Het verhaal zou natuurlijk heel anders zijn als de TS daadwerkelijk te laat zou zijn gekomen door zijn ziekte (doordat hij bijvoorbeeld onwel geworden was tijdens het fietsen). Nu is zijn te laat komen te wijten aan het simpelweg vergeten mee te nemen van een bepaald object. Welk object dit is doet dus compleet niet ter zake.
Een medicijn is toch wel heel wat anders dan een lullige wettenbundel waar je best zonder kunt

En een beetje rekening houden met zieke mensen kan zeker geen kwaad. Een medicijn vergeten dwingt je tot een geheel ander handelen dan wanneer je een of ander lullig boek vergeet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-03-2004 @ 22:25:
Als je ziek bent heb je toch een veel beperktere ruimte en vrijheid om te handelen en te kiezen, iets wat veel mensen vaak vergeten. Is het dan niet meer dan redelijk dat er bij de consequenties ook daarmee rekening word gehouden?

En gelukkig bevind hij zich nog in de tijd dat een briefje van pa of ma hem nog uit de brand kan redden, en wat de big deal is, dat hij onterecht moet nablijven omdat hij een verstandig besluit heeft genomen waarna het niet redelijk zou zijn hem te laten nakomen, het zou zelf onrechtvaardig zijn. Moet hij over zich heen laten lopen omdat hij verstandig gehandeld heeft? In mijn optiek niet.
Als je ziek bent moet je niet 45 minuten naar school gaan fietsen. Ben je niet te ziek om thuis te blijven, dan ben je ook niet te ziek om aan je spullen te denken. Tuurlijk zijn medicijnen belangrijk om toch op te gaan halen (ligt er overigens aan wát voor medicijnen, maar dat is een ander verhaal), maar het blijft toch echt je eigen verantwoordelijkheid. En zijn andere 'argumenten' zijn in mijn optiek toch echt flauwekul. Die coördinator ziet hem aankomen zeg!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 23-03-2004 @ 22:29:
Als je ziek bent moet je niet 45 minuten naar school gaan fietsen. Ben je niet te ziek om thuis te blijven, dan ben je ook niet te ziek om aan je spullen te denken. Tuurlijk zijn medicijnen belangrijk om toch op te gaan halen (ligt er overigens aan wát voor medicijnen, maar dat is een ander verhaal), maar het blijft toch echt je eigen verantwoordelijkheid. En zijn andere 'argumenten' zijn in mijn optiek toch echt flauwekul. Die coördinator ziet hem aankomen zeg!
Ik vind toch dat er voor iets belangrijks als medicijnen er best wat rekening mee gehouden mag worden, ondanks eigen vergeetachtigheid of niet. Hij heeft juist en verstandig gehandeld door eerst naar huis te gaan, daarmee moet rekening gehouden worden, waarom moet een verstandige beslissing gestarft worden? Verder kun je stellen dat hij weinig keus had
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:43
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-03-2004 @ 22:27:
Een medicijn is toch wel heel wat anders dan een lullige wettenbundel waar je best zonder kunt

En een beetje rekening houden met zieke mensen kan zeker geen kwaad. Een medicijn vergeten dwingt je tot een geheel ander handelen dan wanneer je een of ander lullig boek vergeet.
Zoals ik reeds al aankaartte doet het er niet toe welk object hij vergeten was. Het gaat erom dat hij zichzelf in die situatie gebracht heeft. Hij had zijn medicijn niet hoeven vergeten. Hij wordt niet gestraft omdat hij ziek wordt, maar omdat hij te laat komt doordat hij onachtzaam geweest is.

PS:
Met alle respect, maar ik kan bij mijn studie dus echt niet aan komen zetten zonder wettenbundel. Maar zelfs dat doet er niet toe. Al ga ik terug omdat ik een pen ben vergeten. Het gaat erom dat ik "iets" vergeten ben en daarom te laat kom. Wat dat "iets" precies is totaal irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 23-03-2004 @ 22:43:
Zoals ik reeds al aankaartte doet het er niet toe welk object hij vergeten was. Het gaat erom dat hij zichzelf in die situatie gebracht heeft. Hij had zijn medicijn niet hoeven vergeten. Hij wordt niet gestraft omdat hij ziek wordt, maar omdat hij te laat komt doordat hij onachtzaam geweest is.

PS:
Met alle respect, maar ik kan bij mijn studie dus echt niet aan komen zetten zonder wettenbundel. Maar zelfs dat doet er niet toe. Al ga ik terug omdat ik een pen ben vergeten. Het gaat erom dat ik "iets" vergeten ben en daarom te laat kom. Wat dat "iets" precies is totaal irrelevant.
Hij heeft zichzelf niet in de situatie gebracht dat hij is ziek geworden waardoor hij afhankelijk word van het medicijn.

En met alle respect, je kunt bij een studie rechten best weleens zonder een wettenbundel komen opdagen. Verder is het belang van een medicijn toch stukken belangrijker dan het belang van een suffe vermande of asser bundel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 22:36
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-03-2004 @ 23:01:
Hij heeft zichzelf niet in de situatie gebracht dat hij is ziek geworden waardoor hij afhankelijk word van het medicijn.

En met alle respect, je kunt bij een studie rechten best weleens zonder een wettenbundel komen opdagen. Verder is het belang van een medicijn toch stukken belangrijker dan het belang van een suffe vermande of asser bundel.
Zucht, je gaat wederom voorbij aan het punt. Dat hij ziek is doet niet terzake. Hij is zelf onachtzaam geweest. Er is niemand, maar dan ook niemand anders dan hij zelf die schuld heeft aan het vergeten van een medicijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 23:39
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 23-03-2004 @ 23:36:
Zucht, je gaat wederom voorbij aan het punt. Dat hij ziek is doet niet terzake. Hij is zelf onachtzaam geweest. Er is niemand, maar dan ook niemand anders dan hij zelf die schuld heeft aan het vergeten van een medicijn.
Simplistische opvattingen over onachtzaamheid in verband met een ziekte kunnen ook alleen van mensen komen die niet ziek zijn, hopeloos gewoon.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:28
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
bij nader inzien zijn die 'argumenten' van mij ook gewoon kut, dat geef ik toe. Maar ik stoor me meer aan het feit dat ik oppeens ook nog 2 uur moet nablijven dat volgens ook niet de std. procedure is voor dit gaval. Maar ik zie vanmiddag wel en post wel wat er gebeurt is cya
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:37
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Wally schreef op 24-03-2004 @ 09:28:
bij nader inzien zijn die 'argumenten' van mij ook gewoon kut, dat geef ik toe. Maar ik stoor me meer aan het feit dat ik oppeens ook nog 2 uur moet nablijven dat volgens ook niet de std. procedure is voor dit gaval. Maar ik zie vanmiddag wel en post wel wat er gebeurt is cya
Succes

Citaat:
Gualoises schreef op xx-xx-xxxx @ xx:xx:
Simplistische opvattingen over onachtzaamheid in verband met een ziekte kunnen ook alleen van mensen komen die niet ziek zijn, hopeloos gewoon.
Laat mij zien dat ik simplistisch redeneerde, opdat ik het in een volgende discussie niet meer zal doen. Toon aan wat hem dwong om op zijn fiets te springen zonder eerst zijn medicijn in zijn tas te stoppen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2004, 16:22
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
eerst ff dit.. dat medicijn hoef ik niet 3 maal daags in te nemen of whatever, ik moet 's ochtends gewoon een pil inslikken en die werkt dan voor de komende 24 uur.
verder hoe het vandaag gegaan was.. ik werd opgepikt uit de klas, gesprekje gehad en te horen gekregen dat ik nu niet een nieuwe rode kaart krijg maar 2 vrijdagmiddag'en moet nakomen 2 uur nou bigdeal, daar hou ik me wel aan.
ik bne er niet op ingegaan want ik heb tijd zat genoeg gehad, dus ja, dat is stom geweest.... einde verhaal
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:44
ejah
ejah is offline
Wij hebben geen kaartensysteem, maar je moet de volgende dag je gewoon om 750 melden. Ik vind dat al vroeg genoeg en ik vind 730 wel heel erg overdreven. (kom vaak te laat.. )
Maar het is je eigen schuld, vind ik.
__________________
Let there be peace and sunshine all over the world!!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 09:58
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
blijft toch een beetje oneerlijk want het maakt niet uit of je 1 minuut te laat in de les bent, of 20 minuten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.