Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2003, 16:30
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Kennen jullie dat?
Ik was laatst op vakantie in Londen, en ik kwam ze overal tegen!
Ze hebben daar van die heeeeeeerlijke ijskoffie
Komt dat nog naar Ned??
__________________
the world's an elvish sight
Advertentie
Oud 26-07-2003, 17:58
Verwijderd
Ik hoop het.

*koffie-verslaafd is*
Oud 26-07-2003, 18:44
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Twijg schreef op 26-07-2003 @ 16:30:
Kennen jullie dat?
Ik was laatst op vakantie in Londen, en ik kwam ze overal tegen!
Ze hebben daar van die heeeeeeerlijke ijskoffie
Komt dat nog naar Ned??
geen idee...

maar het is best grappig. in een aflevering van south park komt een ventje voor en zijn ouders hebben een coffeetent en die word bijna weggeconcureerd door starbucks. en ik geloof dat dat ventje tweeg of twiggy ofzo heette. en dat lijkt op twijg

of is dat geen toeval?
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Oud 26-07-2003, 18:49
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Jawel, is toeval
__________________
the world's an elvish sight
Oud 26-07-2003, 19:19
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb het gezien in New York, en de verhouding McDonalds/Burger King/KFC : Starbucks, is ongeveer 1:5 ofzo. OF te wel, het zit er helemaal vol mee. Maar ik houd niet van koffie, dus ik heb geen idee of het lekker is. Ik dacht dat het op Utrecht CS zat, maar dat weet ik niet zeker.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 26-07-2003, 19:20
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Ahhh, dat is geweldig nieuws!!!
Jammer dat ik niet vlakbij utrecht woon, maar ik kom er vast wel es!
Die ijskoffie van hun, is een mengsel tussen een slushpuppie, en een milkshake, echt heeeerlijk
__________________
the world's an elvish sight
Oud 26-07-2003, 19:21
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
volgens de site van starbucks zit er geen winkel in Nederland, en ook geen in Belgie.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 26-07-2003, 19:22
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
hm, gemeen!
Ik heb ooit gelezen ofzo, dat het naar Ned kwam, maar k heb nog niks gezien
__________________
the world's an elvish sight
Oud 26-07-2003, 19:25
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Twijg schreef op 26-07-2003 @ 19:22:
Ik heb ooit gelezen ofzo, dat het naar Ned kwam, maar k heb nog niks gezien
Ik ook ja, 2 jaar geleden ofzo.. Nog steeds niets van die winkels gezien.. Hmm..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 26-07-2003, 19:26
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Neej he!
Dan wordt het wel tijd!
__________________
the world's an elvish sight
Oud 26-07-2003, 19:59
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Starbucks is zooo lekker,...ik snap niet dat dat nog niet in Nederland is, want indd die ijskoffie's zijn zooooo heerlijk,...waar ik nu zit is er gelukkig eentje heel vlakbij
Oud 26-07-2003, 20:10
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Ah, eindelijk iemand!
En de sandwiches tonijn zijn dolfijnvriendelijk!!!!
Zo kan ik verslaafd zijn aan tonijn snadwiches, en tegelijk ook diervriendelijk zijn, dat is toch perfect?

En jah, die ijskoffie, die is echt heeeerlijk!
Ehm, waar ik nu zit??? Ben je op vakantie ofzo?
Lucky you!!
__________________
the world's an elvish sight
Oud 26-07-2003, 20:48
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
naja niet echt vakantie,..ik zit in Canada, voor 4 maanden,..maar pas de laatste weken heb ik Starbucks 'ontdekt' (*schaam,schaam,schaam*) maja tis indd, zoo lekker, vooral die met chocola,..., dus nu ga ik zowat om de dag ofzo 1 halen,..dus dat moet echt naar Ned. komen
Oud 26-07-2003, 20:57
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Oh, lucky jou!!
Ik ben nu zooooooooo jaloers weet je dat!!
Elke dag ijskoffie van de strabucks, dat is paradijs!
__________________
the world's an elvish sight
Oud 27-07-2003, 22:59
Rocksaan
Rocksaan is offline
STARBUCKS!!! (L)..tkomt uit Amerika en (zover ik weet) is het (nog) niet in nederland te koop maar tzal niet lang meer duuren nu dat de dunkin donuts en ben en jerry's invasie achter de rug is
Oud 28-07-2003, 19:29
Sorcha-Solar
Avatar van Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
jaaaa strabucks roeleren!!
in londen ging ik er elke ochtend heen, en dan 's ochtends als et nog koud is met zo'n beker en een donut over straat lopen

Milou
*droomt weg*
__________________
A kwadraat + B kwadraat = C kwadraat (slim he?)
Oud 30-07-2003, 02:23
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
misschien moeten we 'n handtekening actie houden voor Starbucks

maar als ik hier wegga ga ik dat indd super erg missen,...zoals vandaag,..ben ik er 2 keer geweest,...en mijn dag is nog niet om...dus misschien ga ik nog 's,..das toch te erg voor woorden,..alleen jammer dat het best duur is.
Oud 01-08-2003, 10:23
Verwijderd
Mijn handtekening heb je alvast Starbucks is echt goddelijk! Ik had btw ook ergens gelezen of gehoord of zo dat Starbucks naar Nederland zou komen...
Ads door Google
Oud 01-08-2003, 10:31
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Jah, had ik ook gehoord!!!
Ik hoop het echt, dat het naar ned komt!!
Maar dat was al weer vorige zomervakantie dat ik dat las, het is er nog niet

Het is idd nogal duur, das wel jammer! Maar die ijskoffie is zoooo lekker.....hebben ze het in Noorwegen ook??
__________________
the world's an elvish sight
Oud 01-08-2003, 10:51
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Het kan nog komen!

Ik was een jaar of twee/drie gelede in Engeland, bij een benzinepomp, en ik zag chips in bussen (pringles) dat hadden we toen in ned nog lang niet...
En nu drie jaar later, hebben wij het ook!!
Dus Starbucks komt ook
__________________
the world's an elvish sight
Oud 01-08-2003, 17:06
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ALS het ooit komt hoop ik dat het niet alleen in A'dam is dan,...anders heb ik er nog nix aan,....
Oud 02-08-2003, 00:36
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Cie taart daar moet je eens proberen . Chocolat brownies e.d. Ik lust zelf ook geen koffie, maar met een hot chocolate en een stuk chocoladecake in een grote rode fauteuil houd ik het ook wel even uit
Oud 03-08-2003, 11:16
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Ik. Wil. Starbucks.

Maargoed.
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Oud 03-08-2003, 18:53
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik kan er nog maar 10 dagen van genieten,...en dan niet meer kga dus dalijk ff een lekkere 'cafe mocha' halen
Oud 03-08-2003, 19:47
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
starbucks globaliseert

ik oordeel niet.
Advertentie
Oud 09-08-2003, 13:48
naan
Avatar van naan
naan is offline
in de elsevier stond dat ze naar nederland komen geloof ik
een hele artikel was eraan gewijd.
ik hoop t
Oud 09-08-2003, 16:56
Verwijderd
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb het even opgezocht .

http://www.amsterdamports.nl/start.h...002-04-17.html



Starbucks bouwt koffiefabriek in Amsterdam


Amsterdam, 17 april 2002

Starbucks Coffee Company (Nasdaq: SBUX) gaat een nieuwe koffiefabriek bouwen in Amsterdam; een Amsterdamse havenfaciliteit voor het branden, verpakken en vervoeren van koffie naar Europa, Midden-Oosten en Afrika.
De fabriek wordt in het voorjaar van 2003 in gebruik genomen.

"Ik ben erg blij dat Starbucks heeft gekozen voor het Amsterdamse havengebied als locatie voor haar nieuwe koffiefabriek," zei Gerrit Ybema, demissionair Minister van Buitenlandse Handel. "Dit zorgt niet alleen voor veel werkgelegenheid, het feit dat we een merk met zo'n grote reputatie aantrekken is voor mij een extra reden om verheugd te zijn.''

"Door de strategische ligging in Europa is Amsterdam een ideale plek voor onze fabriek," zei Mark McKeon, directeur van Starbucks Coffee International voor de regio's Europa, Midden-Oosten en Afrika. "De bouw van onze koffiefabriek in Amsterdam is onderdeel van onze bedrijfsstrategie om de best mogelijke uitvoering te geven aan het leveren van onze hoogwaardige vers gebrande koffieproducten aan honderden bestaande en nog te openen Starbucks-winkels in de regio."

De havenfaciliteit, met een oppervlakte van 8.725 vierkante meter, wordt gebouwd op het multimodaal vervoerscentrum Westpoint in de Amerikahaven, en krijgt een inrichting om Starbucks koffie te ontvangen, branden, verpakken en transporteren naar detailhandels in de regio. Zoals in alle Starbucks-koffiefabrieken, wordt de fabriek in de Amsterdamse haven natuurlijk ook voorzien van een proeflokaal, waar de koffie-experts van Starbucks de hoogwaardige arabica-bonen van Starbucks zullen testen en proeven.

In de VS heeft Starbucks koffiefabrieken in Kent in de staat Washington en in York (Pennsylvania). Een derde Amerikaanse koffiefabriek wordt in het voorjaar van 2003 geopend in Douglas County (Nevada).

Zeehavens Amsterdam is de naam van de havens die zijn gelegen aan de Nederlandse hoofdstad. Samen behoren ze tot de tien belangrijkste havencentra van Europa. Zeehavens Amsterdam verwerkt jaarlijks meer dan 68 miljoen ton aan overslaggoederen, en werkt aan de toekomst met nieuwe en ruime bedrijfsterreinen en terminals in een modern havengebied. Door de combinatie van locatie, toegankelijkheid, zakelijk klimaat en faciliteiten biedt Zeehavens Amsterdam unieke mogelijkheden voor alle soorten bedrijven van elke omvang. Kortom, Zeehavens Amsterdam is de plek waar scheepvaart, industrie en logistiek bij elkaar komen.

Starbucks Coffee International is een volledige dochter van Starbucks Coffee Company, wat wereldwijd toonaangevend is op het gebied van detailhandels, koffiebranderijen en als koffiemerk, met meer dan 5.000 verkooppunten in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en de regio rond de Grote Oceaan.

Noot voor de redactie:


Voor nadere inlichtingen:
Gemeentelijk Havenbedrijf Amsterdam
Kees van der Hoop, afdeling Marketing & Sales, tel. 020 - 523 45 55
of
Starbucks Coffee Company
Chris Gimbl
tel. 001 - 206 - 318 - 8474.

en nog even dit van de max havelaar site :

Amerikaanse consument schopt Starbucks eerlijk geweten


De extreem lage koffieprijs brengt vele kleine boeren op de rand van de afgrond. Er is geen geld om de plantages te onderhouden. De kwaliteit van de koffieboon is in gevaar. Starbucks, de Amerikaanse leider in specialiteitskoffie op de wereldmarkt, verwoordde onlangs de angst van alle opkopers.

Het onderstaande artikel is een vertaling, bron: CEDECO, Boletin de noticias.

Hoe kunnen we dezelfde kwaliteit garanderen aan onze consument als de boeren in het Zuiden het water aan de lippen staat ?

Starbucks beschouwt rechtvaardige keurmerkprijzen als mogelijke uitweg. De huidige marktprijs voor een halve kilo arabica-koffie schommelt rond 0,42 Usdollarcent. De minimumprijs van Max Havelaars keurmerkkoffie bedraagt 1,26 Usdollarcent. Bijna het driedubbele.

Orin Smith, president van Starbucks, over hun plannen: “In deze tijden, wanneer koffieproducenten over de hele wereld strijden om hun families te onderhouden en hun plantages te behouden, moeten bedrijven zoals Starbucks een voortrekkersrol spelen om deze onfortuinlijke situatie te stabiliseren.”

“Wij hopen dat de aankoop van 7600 zakken koffie van 60kg met het certificaat van de eerlijke handel de arme producentengemeenschappen de nodige fondsen bezorgt. We gaan ons programma van keurmerkkoffie uitbreiden. In januari 2002 zullen we een campagne beginnen om deze koffie te introduceren in de kantines van de universiteiten. Tenslotte hopen we vanaf 2002 deze koffie aan te bieden aan sommige internationale markten en in Canada”.

De jongste tijd werd Starbucks geconfronteerd met zware manifestaties en oproepen tot boycott van consumentengroepen, zowel in de Verenigde Staten als in andere landen. Zij eisten dat Starbucks de eerlijke handelskoffie meer promoot.

Starbucks treft deze maatregelen in de eerste plaats uit lijfsbehoud. Als hun traditionele toevoer van kwalitatief hoogstaande koffiebonen uit het Zuiden vermindert, verzwakt hun marktaandeel. Anderzijds versnelde waarschijnlijk de bewuste stem van deze consumenten de maatregelen.

In ieder geval blijft de uiteindelijke begunstigde dezelfde: de noodlijdende kleine koffieboer.

Dit precedent zal en kan veel weerklank krijgen, zowel bij concurrerende bedrijven, als bij geinformeerde consumenten. Om dezelfde strategische redenen (behoud marktpositie) kunnen andere opkopers van specialiteitskoffie aangemaand worden dezelfde maatregelen te treffen. De kwaliteit van hun koffie en de tevredenheid van een veeleisende consument dwingen hen tot actie. Starbucks en de consument reiken de koffiemarkt en de klanten de keurmerkprijs aan als oplossing.
Oud 12-08-2003, 18:16
Verwijderd
Ik ken iemand die voor Starbucks werkt (in nederland) zal het hem eens vragen
Oud 12-08-2003, 18:28
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ken het van the simpsons en austin powers 2.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Oud 12-08-2003, 20:05
Skald
Skald is offline
Ja, in New York gingen we er dagelijks eten en drinken, goed te doen hoor.
Oud 12-08-2003, 20:30
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
die ijskoffies zijn echt hemels
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 12-08-2003, 21:06
spookylisa
Avatar van spookylisa
spookylisa is offline
K was deze vakantie weer in Florida en heb mn hele familie nu ook verslaafd gemaakt aan de mokka koffie en chocolademelk

En die stoelen en bank zitten zooooo gooooeeeed

Dammit... *must...have...starbucks coffee...*
__________________
*moodswingsister* wear the shirt you think you like
Oud 12-08-2003, 22:27
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Het is ook te drinken in een café op Terschelling. Ik weet niet precies 't welke, maar er wordt in ieder geval wel reclame voor gemaakt. Misschien dat het dan toch in Nederland verkrijgbaar is,.... ergens?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Oud 15-08-2003, 16:41
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
murwari schreef op 12-08-2003 @ 22:27:
Het is ook te drinken in een café op Terschelling. Ik weet niet precies 't welke, maar er wordt in ieder geval wel reclame voor gemaakt. Misschien dat het dan toch in Nederland verkrijgbaar is,.... ergens?
Ik denk dat het dan geen Starbucks is, want op hun site staat
dat er geen vestiging in Nederland is,...misschien is het iets dat erop lijkt??
Oud 22-08-2003, 23:01
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Die ijskoffie is idd echt zooooo heeeeerlijk!!
Verder heb ik nog niks van starbucks op, ben er maar een keer geweest, maar als ik al die verhalen over brownies hoor....
HET MOET NAAR NEDERLAND KOMEN!!!!
ZE hebben er zelf dolfijn vriendelijke tonijn sandwiches, kan het nog geweldiger?
__________________
the world's an elvish sight
Oud 23-08-2003, 00:13
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Maar als het (ooit) naar Nederland komt dan moet het wel meerdere vestigingen hebben,..anders hebben de meeste er nog nix aan. Zoals er zijn ook verschillende vestigingen van Starbucks in Spanje,..maar dan alleen in Barcelona en Madrid,..ja dat schiet dus niet op he.
Ads door Google
Oud 28-08-2003, 21:09
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Jah, idd! en niet alleen in de grote steden, gewoon overal!
Maar goed, als ie in rotterdam komt, vinnik het best! Daar ga k naar school, dus ken ik uit school ff langs wippen...
__________________
the world's an elvish sight
Oud 29-08-2003, 14:02
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Twijg schreef op 28-08-2003 @ 21:09:
Jah, idd! en niet alleen in de grote steden, gewoon overal!
Maar goed, als ie in rotterdam komt, vinnik het best! Daar ga k naar school, dus ken ik uit school ff langs wippen...
Hahha kijk dat bedoel ik dus,...als het in Rotterdam zit heb ik er echt nix aan,..als het nou naar Heerlen zou komen ofzo.



Btw kennen jullie ''Subway'' ook??? ook iets van Amerika (duh)
Ik weet dat er een vestiging in Maastricht zit (ben er nog niet geweest) en in Eindhoven en Tilburg, daar kan je broodjes kopen maar dan kan je zelf bepalen wat je erop wilt (je kan echt zo uit kiezen,...schijfje tomaat, wat komkommer,..peper,..zout etc.)
Oud 29-08-2003, 14:41
Verwijderd
Starbucks in Londen is cool!!
Lekkere muffins, thee en koffie, super fijne zitplaatsen... Starbucks rocks!!
Oud 01-09-2003, 21:36
Pan Am
Avatar van Pan Am
Pan Am is offline
Starbucks is geweldig!! Ik heb in Amerika gewoond, en ik zat daar als het even kon bij Starbucks. 's Ochtends voor het werk, of nahet werk even Vooral de Mocha Coconut Frappucino's zijn heerlijk! Ik ken natuurlijk ook Subway (zat zelfs naast Starbucks in downtown Portland ) lekkere broodjes voor weinig geld.
Wat je ECHT eens moet proeven is de hot frozen chocolate van Serendipity, New York! Fingerlicking good
Oud 06-09-2003, 12:24
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Lucky you
Ohh, het MOET echt gewoon naar nederland komen!!
Zozozozo goddelijk lekker

Chocolade Frappucino is echt vet lekker, die andere heb k nooit geproefd
__________________
the world's an elvish sight
Oud 06-09-2003, 12:35
Verwijderd
Ahhh, Subway is ook echt ge-wel-dig! Jammie jammie jammie
Oud 07-09-2003, 12:59
Verwijderd
Subway is ook leuk ja. Maar ook iets als Dunkin' Donuts vond ik niet erg /
Oud 07-09-2003, 13:31
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 07-09-2003 @ 12:59:
Subway is ook leuk ja. Maar ook iets als Dunkin' Donuts vond ik niet erg /
Dunkin Donuts! <3 De mini-donuts zijn zo schattig. Btw, Dunkin hebben ze hier toch alleen op Schiphol?
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Oud 07-09-2003, 14:10
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
sinds kort zie ik ook wel eens café's die Caffiato verkopen. Dat is een soort van mix uit een pak, dat vervolgens met ijs in een blender wordt gedaan. Die ijskoffie schijnt ook wel lekker te zijn.. ik moet het nog proberen
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 07-09-2003, 14:16
Verwijderd
Citaat:
ViTa schreef op 07-09-2003 @ 13:31:
Dunkin Donuts! <3 De mini-donuts zijn zo schattig. Btw, Dunkin hebben ze hier toch alleen op Schiphol?
Ik ken DD alleen van de VS... Ik wist niet dat ze ook in NL waren...
Oud 07-09-2003, 18:56
Orpa
Orpa is offline
De caramel Vrapuchinos zijn verukkelijk.
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Oud 11-09-2003, 15:43
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
wat je zegt!
__________________
the world's an elvish sight
Oud 11-09-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef op 07-09-2003 @ 14:10:
sinds kort zie ik ook wel eens café's die Caffiato verkopen. Dat is een soort van mix uit een pak, dat vervolgens met ijs in een blender wordt gedaan. Die ijskoffie schijnt ook wel lekker te zijn.. ik moet het nog proberen
da´s een don´t, niet doen, niet lekker, bah
Oud 11-09-2003, 16:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Lijkt wel Telsel "het lijkt wel paradijs" blabla
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken vraag over Starbucks
Eragor
3 27-07-2015 17:13
Eten & Drinken Starbucks op Schiphol
A Lot Of Rock
32 22-02-2008 15:26
Eten & Drinken Starbucks
Suzanne
18 27-02-2005 20:44
Muziek A-Starbucks
zomer_oud
9 15-07-2002 20:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.