Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2009, 15:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ein-de-lijk. Nadat de man pas een keer of tien in opspraak is gekomen vanwege discriminerende en fundamentalistische uitspraken, is tot de linkse bestuurders ook doorgedrongen, wat men op rechts al jaren wist.

Stadsbestuur wil af van Tariq Ramadan

Het college van burgemeester en wethouders van Rotterdam willen Tariq Ramadan ontslaan als integratie-adviseur. Volgens het college heeft hij zijn geloofwaardigheid verloren.

Vorige week werd bekend dat Ramadan een tv-programma presenteerde op een Iraanse staatszender. Drie oppositiepartijen in Rotterdam drongen toen al aan op het vertrek van Ramadan.

VVD
De VVD stapte in april uit het stadsbestuur vanwege het aanblijven van Ramadan. Toen lag hij onder vuur omdat hij homo- en vrouwonvriendelijke opmerkingen zou hebben gemaakt.

Ramadan is twee jaar adviseur geweest voor de gemeente Rotterdam. Hij is ook gasthoogleraar aan de Erasmus Universiteit.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...madan_weg.html

Scheelt bovendien de belastingbetaler in Rotterdam meerdere tonnen, die Ramadan ontving voor wat nog geen dag per week werk is. Over onterechte topsalarissen gesproken...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2009, 15:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
http://www.nrc.nl/opinie/article2332..._niet_gesteund

En de hilarische reactie van Tariq.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 15:51
Verwijderd
Zie zijn column:
http://www.nrc.nl/opinie/article2332..._niet_gesteund

En ik vond dit wel interresant:

"Als het allemaal zo eenvoudig was, dan zouden mijn tegenstanders, die toonbeelden van politieke deugd, al lang geleden hebben verlangd dat de Nederlandse regering alle politieke en economische banden met Iran, Saoedi-Arabië, Egypte, Israël en China zou verbreken. Vreemd genoeg is hun stem nu niet te horen. Ook niet toen de gemeente Rotterdam mij publiekelijk vrijpleitte van de valse beschuldiging van ‘dubbelhartigheid’ of ‘homofobie’, of toen onlangs een Amerikaanse federale rechtbank het besluit van een lagere rechtbank vernietigde om mijn visum in te trekken. Vanwaar dit stilzwijgen? Vanwaar die beschuldigingen die alleen op mij van toepassing lijken? "

en dit klopt ook:

"De afgelopen 25 jaar heb ik vastgesteld dat Iran, in vergelijking met de Arabische landen, aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt inzake vrouwenrechten en democratische normen."

En dat is gewoon helemaal waar. Waarom storen we ons allen aan Iran, terwijl Iran vergeleken Arabische landen veel vrijer is in alle opzichten? Waarom horen we het kabinet nooit verontwaardigd zijn over Saudi Arabië, die velen malen achterlijker is dan Iran?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 15:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het gaat niet over alleen Iran Kenji. Die dude doet niet anders dan om te beginnen spreken met twee stemmen. Tegenover een Arabische publiek roept hij iets heel anders dan wanneer hij voor zijn subsidieschrijvers moet komen opdraven.

De Gay Krant betrapte hem bovendien eerder op haatzaaiende uitspraken, dat was de grootste affaire:
http://www.elsevier.nl/web/10227729/...uitspraken.htm

De Groenlinks wethouder haalde het aloude stokpaardje van verkeerd vertaald van stal, maar werd ontmaskerd door het blad Binnenlands Bestuur die beide vertalingen bestudeerde en opmerkte dat ze identiek waren;
http://www.binnenlandsbestuur.nl/nie...k.114273.lynkx

Eigenlijk hadden ze hem toen al moeten ontslaan, maar de linkse politici en het CDA wilden er niet aan. De VVD stapte uit het bestuur omdat ze zich niet wensten te associëren met een haatzaaier in overheidsdienst. Iets waar het CDA vanwege hun pro-discriminatie standpunt natuurlijk wel voor kon staan.

De gesubsidieerde hatespeech van Ramadan heeft de belastingbetaler in totaal 1,79 miljoen euro gekost*.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
Waarom kun je dat toelichten?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
@Kenjirro, ik ben even zo vrij om commentaar van een ander te plakken en kopieren:

check het volgende:
seven | 18-08-09 | 14:52
Causa Sui | 18-08-09 | 14:59
sjaakdeslinksesul | 18-08-09 | 15:01
polt | 18-08-09 | 15:07
Specy | 18-08-09 | 15:24
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments

amen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Überhaupt, als zelfs reaguurders op Geenstijl een gat in je functioneren kunnen schieten, is je positie sowieso al onhoudbaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet over alleen Iran Kenji. Die dude doet niet anders dan om te beginnen spreken met twee stemmen. Tegenover een Arabische publiek roept hij iets heel anders dan wanneer hij voor zijn subsidieschrijvers moet komen opdraven.

De Gay Krant betrapte hem bovendien eerder op haatzaaiende uitspraken, dat was de grootste affaire:
http://www.elsevier.nl/web/10227729/...uitspraken.htm

De Groenlinks wethouder haalde het aloude stokpaardje van verkeerd vertaald van stal, maar werd ontmaskerd door het blad Binnenlands Bestuur die beide vertalingen bestudeerde en opmerkte dat ze identiek waren;
http://www.binnenlandsbestuur.nl/nie...k.114273.lynkx

Eigenlijk hadden ze hem toen al moeten ontslaan, maar de linkse politici en het CDA wilden er niet aan. De VVD stapte uit het bestuur omdat ze zich niet wensten te associëren met een haatzaaier in overheidsdienst. Iets waar het CDA vanwege hun pro-discriminatie standpunt natuurlijk wel voor kon staan.

De gesubsidieerde hatespeech van Ramadan heeft de belastingbetaler in totaal 1,79 miljoen euro gekost*.
Daaruit bleek dat gaykrant niet de volledige verklaring gaf. Want hoewel Ramadan aangaf dat homoseksualiteit niet toegestaan is in de Islam, gaf hij wel aan dat je "homo's niet als zieken moet behandelen en zelfs niet mag verwerpen." En goed als bruggenbouwer is dat natuurlijk geen slimme uitspraak, maar echt discriminerend vind ik hem niet. Immers ik heb liever zijn standpunt, dan het standpunt van de christelijke school die een paar maanden terug een homoseksuele leerkracht ontsloeg, met goedkeuring van ons kabinet, omdat de "vrijheid van onderwijs" anders in het geding zou komen .

En dan nog, hij is nu ontslagen omdat hij werkt voor Press tv. Iets wat ik zelf niet kan begrijpen, aangezien, als ik het zo lees, het programma een behoorlijk progessief karakter heeft (voor Iraanse begrippen zeer zeker, er kwamen zelfs ongesluierde vrouwen, iets wat op Iraanse televisie zeer zelden eigenlijk nooit voorkomt). Moeten we niet juist dit soort ontwikkelingen toejuichen? Maar ik denk dat Rotterdam moe is van alle commotie om hem heen, niet zo zeer om wat hij doet of zegt.

Enig idee hoeveel belastingcenten naar Wilders gaan? Een kamervraag kost 1500 euro, en sommige kamervragen zijn echt te lachwekkend voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:16
Verwijderd
Citaat:
@Kenjirro, ik ben even zo vrij om commentaar van een ander te plakken en kopieren:

check het volgende:
seven | 18-08-09 | 14:52
Causa Sui | 18-08-09 | 14:59
sjaakdeslinksesul | 18-08-09 | 15:01
polt | 18-08-09 | 15:07
Specy | 18-08-09 | 15:24
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments

amen
Pff kopieer en plak ze dan op zn minst.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:38
TheSpaceKraken
TheSpaceKraken is offline
Citaat:
En dan nog, hij is nu ontslagen omdat hij werkt voor Press tv. Iets wat ik zelf niet kan begrijpen, aangezien, als ik het zo lees, het programma een behoorlijk progessief karakter heeft (voor Iraanse begrippen zeer zeker, er kwamen zelfs ongesluierde vrouwen, iets wat op Iraanse televisie zeer zelden eigenlijk nooit voorkomt). Moeten we niet juist dit soort ontwikkelingen toejuichen? Maar ik denk dat Rotterdam moe is van alle commotie om hem heen, niet zo zeer om wat hij doet of zegt.

Enig idee hoeveel belastingcenten naar Wilders gaan? Een kamervraag kost 1500 euro, en sommige kamervragen zijn echt te lachwekkend voor woorden.
Op dat TV station beweert zijn mede presentator George Galloway dat alle beschuldigingen dat er met de verkiezingen is geknoeid onzin zijn Iran is een democratisch land en Ahmedinedjad is alom geliefd. Niet echt wat je een onschuldige zender zou noemen dus.

Het parlement is het centrum van onze democratie het goed functioneren daarvan is van het allergrootse belang en dat mag best wat kosten, niet te vergelijken met een toespraak van een van buiten gehuurde spreker en ik vind het eerlijk gezegd best schokkend dat je die vergelijking überhaupt maakt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Pff kopieer en plak ze dan op zn minst.
Dat heeft nog lang geduurd, te lang..
Discussie op beeld in Rotterdam tussen Tariq Ramadan en Frits Bolkestein cgi.omroep.nl... (intro van een 3 minuten minuten door Opstelten, daarna gaat Bolkestein los door te stellen dat Ramadan met een gespleten tong praat, ene verhaal voor de autochtoon een ander voor eigen gehoor .) Video in het engels.

Ook toen was Ramadan een slecht verliezer..

"Na een debat met Frits Bolkestein, waarin de VVD-prominent fel uithaalde naar zijn tegenstander Tariq Ramadan, gaat de islamoloog in de tegenaanval: Bolkestein is gevaarlijk en onwetend.
Ramadan schrijft dit in een opiniestuk in de Volkskrant."

Het debat , dat op 11 september plaatshad, houdt Ramadan blijkbaar zo bezig, dat hij er nog eens op terug wil komen.

Volgens de islamoloog en filosoof kwam Bolkestein met een reeks persoonlijke aanvallen, waarin de VVD’er hem ervan beticht te veel naar de radicale islam te neigen. www.elsevier.nl...

"Al in 2004 heeft de Franse journaliste Caroline Fourest in haar boek Frère Tariq het werk van Ramadan minutieus gedocumenteerd. Uit haar onderzoek naar de boeken, artikelen, maar vooral ook de ingesproken cassettes van de islamoloog rijst het beeld op van een wolf in schaapskleren.

Achter de welbespraakte, erudiete en vriendelijke intellectueel gaat in feite een fundamentalist schuil. Ramadan is in het openbaar bijvoorbeeld voorstander van een ‘Europese islam’, maar zegt op cassettebandjes in het Arabisch de Europese wetten alleen te respecteren als die niet ingaan tegen zijn geloof.

Ook is hij dubbelzinnig over steniging en aanslagen door islamitische zelfmoordterroristen. Na het boek van Fourest zijn nog zeker vijf boeken verschenen waarin vraagtekens worden geplaatst bij de ware bedoelingen van Ramadan.

De laatste is het recent in het Nederlands vertaalde Wie is er bang voor Tariq Ramadan? van de Amerikaanse publicist Paul Berman.

Desondanks is Ramadan steeds een lieveling van progressieve journalisten en beleidsmakers gebleven, en nu dus ook van de Leidse universiteit, die doet of alle twijfels over de nieuwe hoogleraar niet bestaan." www.elsevier.nl...

PS
Zijn grootvader van moederszijde is Hassan al-Banna, de stichter van de Moslimbroederschap in Egypte. Zijn vader, Saïd Ramadan, één van diens volgelingen, verliet Egypte na het verbod op die organisatie en vestigde zich in Zwitserland. Tariq Ramadan en zijn broers beheren er de lokale islamitische Stichting.
(..)
De schrijfster Caroline Fourest heeft (met documenten en transcripten) onderbouwde kritiek op hem: zo spreekt hij zichzelf flagrant tegen, afhankelijk van zijn gehoor; Fourest omschrijft dit als opzettelijke en systematische misleiding. Zo blijkt uit het handboek geheten "Comprehension, Terminology and Discourse"[30], grotendeels geschreven en geredigeerd door Tariq Ramadan en gepubliceerd door de Tawhid Press onder the auspiciën van de Union of Young Muslims (UJM) dat voor ieder westers woord dat een probleem oplevert voor Moslims een soort herdefiniëring gegeven wordt, een zgn. semantische verschuiving[31], die verwarring zaait onder gesprekspartners. Dit geeft hem de mogelijkheid om schijnbaar vredelievende verhandelingen te geven terwijl hij toch trouw is aan een duidelijk Islamistische boodschap, zonder daar open over te hoeven zijn.
seven | 18-08-09 | 14:52

gespleten tong ventje
They must assert the inalienable right to freedom of expression and, at the same time, demand measured exercise of it.

echt zon quote van hem uit de Guardian ten tijde van de cartoonfeestjes, dat je eerst denkt, ach vrijheid en vervolgens komt er DEMAND MEASURED achteraan, as usual...contradictio in terminis ..dat noemen ze dan 'bruggenbouwers'.... ben blij dat ie weg is. van mij krijgt ie zo een ticket naar Irak, omdat ie het daar zo lekker vindt gaan met de vrouwenrechten en democratie enzo, brilliant..zon visie hoort in de woestijn om uit te drogen, te fossiliseren en daarna te verzanden...iet wiet waai..

Causa Sui | 18-08-09 | 14:59

Wat een ontzettende lul is het toch.
Eerst doet hij in zijn brief allerlei beweringen die niet waar zijn: "Nu wordt beweerd dat ik banden met het Iraanse bewind heb: ik steun de onderdrukking die op de laatste verkiezingen volgde". Uiteindelijk gaat het om de vraag of hij als bruggenbouwer zijn geloofwaardigheid op het spel zet als hij voor een aan het Iraanse regime gelieerde zender werkt. dat is wel even iets anders natuurlijk, een SP'er die voor de cubaanse of noord-koreaanse tv gaat werken, verliest ook zijn geloofwaardigheid.
.
Vervolgens zet hij zichzelf en in het verlengde daarvan de hele Islam in de onvermijdelijke slachtofferrol neer. "Het lijkt wel of ik in het bijzonder en de islam in het algemeen worden gebruikt ten bate van bepaalde politieke agenda’s bij de komende verkiezingen in Nederland." Tuurlijk, kom je aan Ramadan dan kom je aan de hele Islam.
.
De situatie in Iran is natuurlijk ook heel complex, en je moet wel net zo'n stralend licht als Ramadan wezen om het allemaal te snappen. Homo's ophangen, vrouwen verkrachten en stenigen, nee dat snappen wij gewone velingen niet...

.
En natuurlijk stelt hij weer een vraag die ontkennend beantwoord moet worden, "Ik daag mijn critici uit om deze programma’s te bestuderen en er het geringste bewijs van steun aan het Iraanse bewind in te vinden. Uit mijn programma spreekt openheid voor de wereld; alle gasten worden met hetzelfde respect behandeld." In alle programma's op press Tv ging het natuurlijk nooit over Iran, positief noch negatief. Hij keek wel uit. Maar van een open discussie was ook nooit sprake, omdat Ramadan zelf zijn gasten mocht uitkiezen.
.
En uiteindelijk luidt dan ook zijn conclusie dat het gemeentebestuur van Rotterdam met het wegsturen van Ramadan in islamofoob en racistisch vaarwater verkeren. Dat zegt dan de man die in dezelfde brief er nog prat op gaat dat hij de dialoog zoekt en nimmer de harde confrontatie.
.
Nu mag toch wel bij alle coalitiegenoten in Rotterdam duidelijk zijn dat deze slang nooit als bruggenbouwer aangesteld had mogen worden

sjaakdeslinksesul | 18-08-09 | 15:01


In zijn eigen stukje:
"De afgelopen 25 jaar heb ik vastgesteld dat Iran, in vergelijking met de Arabische landen, aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt inzake vrouwenrechten en democratische normen."

Tsja... als de rechten van vrouwen en democratie in Arabische landen als een baksteen wegvallen, dan is het makkelijk om voortuitgang te boeken in Iran.
Maar zeg eens eerlijk... meneer Ramadan. Hoe precies zijn die vrouwenrechten en democratische normen in Iran verbeterd? Kon Neda zijn wie ze was? Kon Neda protesteren tegen onrechtvaardigheid en kiezersbedrog?
Antwoord eens eerlijk, meneer Ramadan.

polt | 18-08-09 | 15:07

Ik heb het gezien - 2 weken terug. En daarna hier gepost omdat ik woest was. Niet zozeer over het programma zelf - dat was niet te volgen gewouwel over Islamitische kunst. Kan ik verder niks negatiefs over zeggen. Maar: Direct aansluitend daarop kwam het nieuws. Waar hier werd gemeld dat er "showprocessen" waren in Iran en dat er mensen gemarteld en verkracht waren in de gevangenis, werd daar 5 minuten lang als hoofdpunt van het nieuws getoond hoe demonstranten toegaven dat ze grote aanslagen gericht op zoveel mogelijk slachtoffers aan het voorbereiden waren geweest.


Nee daar kan Ramadan niks aan doen. Maar als "persoon van aanzien" geeft hij wel geloofwaardigheid aan deze zender. DAT is in ieder geval wat mij betreft het probleem hiermee. Daarnaast wordt de zender - en daarmee ook Ramadan - betaand door het Iraanse regime, wat ook niet echt lekker is.

Specy | 18-08-09 | 15:24
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En goed als bruggenbouwer is dat natuurlijk geen slimme uitspraak, maar echt discriminerend vind ik hem niet.
Hoe is homoseksuelen ziek en gestoord noemen geen discriminerende uitspraak?
Citaat:
Enig idee hoeveel belastingcenten naar Wilders gaan?
Vingertje wijzen is geen argument. Bovendien zijn de vragen van Wilders niet zo onzinnig als jij wilt doen geloven. Dan kun je beter je pijlen richten op de PvdD lijkt me.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Hoe is homoseksuelen ziek en gestoord noemen geen discriminerende uitspraak?
Omdat hij aangeeft dat je homo's niet anders moet behandelen. Daarom discrimineert hij niet.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 17:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Weetje, ik denk dat dit inderdaad niet anders kon aflopen.

Ik weet het niet precies, wat ik hier van vind. Heb niet perse moeite met programma op Iraanse TV (wat zegt hij daar, daar gaat het om? hoewel...).

Ik ben net terug van vakantie, ben nog beetje moe, dus ik verzucht:

Islamitische wereld, verander jezelf toch in soort Zweden!
Islamitische religie, doe nou snel even een reformatie en dergelijke joh!
Islamitische cultuur, beleef nou in paar jaar even snel Verlichting, moderniteit en postmoderniteit.

Ik ben het hele gedoe eigenlijk beetje zat!
Ben zat om te horen: "Maar in die cultuur....". Gewoon, hup, ga pal achter Verlichting staan, ga onze normen en waarden delen, bouw samenleving op en maak mooie tijd van je 80 jaar hier op aarde!

Het is niet zo moeilijk!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 17:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Omdat hij aangeeft dat je homo's niet anders moet behandelen. Daarom discrimineert hij niet.
Om te beginnen geloof ik niet meer dat hij dat met zoveel woorden heeft gezegd. Daarnaast is het feitelijk onjuist, en nog steeds een middel om homohaters een excuus te geven.

Alle homohaters die je ziet, allemaal hetzelfde verhaaltje dat het een keuze of een ziekte zou zijn. Ramadan steunt hun kul, en legitimeert hun haat dus.


Als Balkenende zou zeggen dat in de koran staat dat alle Christenen uitgemoord moeten worden, maar dat je Moslims daarom niet moet haten, dan draagt hij nog steeds bij aan haat een polarisering.

Dat mag Ramadan natuurlijk. Het staat hem vrij om binnen de grenzen van de wet fundamentalisme te steunen. Maar niet in overheidsdienst.


Bovendien kwamen daarop nog tal van andere uitspraken, zoals op de BBC world waar hij eenzijdig anti-westerse onzin uitkraamde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 17:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Weetje, ik zou zo graag willen dat moslim Nederlanders eens wat duidelijker op zouden staan tegen deze anti-Verlichtings elementen.

De Verlichting is geen Westers ding. Het is een universeel ding! Toevallig (!) ontstaan in Europa. So what!?

Goed, ik weet details in deze zaak (nog) niet. Maar in algemeen vind ik dat moslims veel duidelijker in geweer moeten komen als ook hun vrijheid, hun Verlichting, hun Moderniteit wordt bedreigt!

Welke vooraanstaande moslim zegt nou gewoon eens keihard: uiteindelijk gaat Nederlandse wet natuurlijk wel gewoon de Koran!

En nu ik toch bezig ben: ga eens gewoon preken in Nederlands. En niet in Arabisch ofzo! Je bent toch in Nederland. Je bent toch Nederlander!!!

DISCLAIMER: Ja, natuurlijk in Europa waren omstandigheden zo dat de Verlichting kon onstaan. Maar had het ook heel ergens kunnen gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 18:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hij laat het er niet bij zitten:

Citaat:
Ramadan begint procedure tegen Rotterdam
Uitgegeven: 18 augustus 2009 17:47
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2009 17:46
HILVERSUM - Tariq Ramadan legt zich niet neer bij het besluit van Rotterdam om zijn contract te ontbinden. Hij begint een juridische procedure tegen de stad, zei hij dinsdag in het Radio 1-Journaal.
© ANP

Ramadan vindt dat zijn ''eer en waardigheid zijn aangetast. Je kan iemand niet zo behandelen''.

''Naïef en simplistisch'', noemde de islamoloog de veronderstelling dat hij het Iraanse regime zou steunen door mee te werken aan een Iraanse nieuwszender. Hij verwijt Rotterdam in dat opzicht zwart-witdenken.

Geert Wilders

Ramadan, die in Marokko met vakantie is, vermoedt dat het besluit te maken heeft met het politieke klimaat in Nederland en de rol die PVV-leider Geert Wilders daarin speelt, zei hij verder.

Hij heeft overigens geen probleem met Nederland en komt begin september naar Amsterdam.
http://www.nu.nl/algemeen/2063638/ra...rotterdam.html
volgens mij is ie een wereldreis aan het maken overigens.
waar haalt ie toch dat geld vandaan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2009, 18:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Gatara, ik vind dat je nu beetje op goedkope toer gaat. Die man mag toch op wereldreis? Waar komt geld vandaan? Ach, las net nog in krant over rijke Joodse mensen uit New York die (o.a.) in de bezette gebieden gaan wonen.
He, waar komt dat geld vandaan?

Geen dubbele moraal he, aub!

Trouwens: liefs, je bent tof!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 18:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara, ik vind dat je nu beetje op goedkope toer gaat. Die man mag toch op wereldreis? Waar komt geld vandaan? Ach, las net nog in krant over rijke Joodse mensen uit New York die (o.a.) in de bezette gebieden gaan wonen.
He, waar komt dat geld vandaan?

Geen dubbele moraal he, aub!

Trouwens: liefs, je bent tof!
erm... de volgende keer moet je me beloven om de smileys niet te negeren!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 18:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Smiley stond bij wereldreis. Niet bij 'geld'. If so: sorry, we houden van je! Alles goed in Belgie?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:25
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Hoorde de man net via een telefonisch interview , vroeg me direct af waarom het interview niet in het Nederlands werd gehouden en beantwoord.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Hoorde de man net via een telefonisch interview , vroeg me direct af waarom het interview niet in het Nederlands werd gehouden en beantwoord.
Tis een gast hoogleraar, weet je hoeveel gast hoogleraren uit het buitenland komen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Tis een gast hoogleraar, weet je hoeveel gast hoogleraren uit het buitenland komen?
Irrelevant, of erasmus hem als gast-docent aanstelt is een hele andere kwestie, maar zijnde een "bruggebouwer" (hmm brugwachters...) te Rotterdam mag ik toch bepaalde verwachtingen stellen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 22:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hij spreekt wel aardig wat talen, geloof ik (frans, duits (?), engels, arabisch), maar nou net geen Nederlands, nee.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2009, 15:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Irrelevant, of erasmus hem als gast-docent aanstelt is een hele andere kwestie, maar zijnde een "bruggebouwer" (hmm brugwachters...) te Rotterdam mag ik toch bepaalde verwachtingen stellen.
Mwo, hij was pas twee jaar een functie. Een jaar of twee later dan nu kan je toch wel van hem verwachten dat hij zichzelf verstaanbaar kan maken als hij zijn functie had mogen houden.

Maar goed, Ramadans grote probleem is gewoon zijn occidentalisme en het feit dat hij totaal onflexibel is in religieuze opvattingen. Iemand die integratie predikt en tegelijkertijd vasthoudt aan gebruiken die pas een eeuw of 13 achterhaald zijn is niet echt serieus te nemen.

En zelfs in die opvatting is hij natuurlijk hypocriet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 20:28
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mwo, hij was pas twee jaar een functie. Een jaar of twee later dan nu kan je toch wel van hem verwachten dat hij zichzelf verstaanbaar kan maken als hij zijn functie had mogen houden.
Ja maar je zou van rotterdam mogen verwachten dat ze geen mensen aanstellen die geen nederlands spreken. Maarja, rotterdam :')
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 20:40
idealschoonzoon
idealschoonzoon is offline
Citaat:
Het gaat niet over alleen Iran Kenji. Die dude doet niet anders dan om te beginnen spreken met twee stemmen. Tegenover een Arabische publiek roept hij iets heel anders dan wanneer hij voor zijn subsidieschrijvers moet komen opdraven.

De Gay Krant betrapte hem bovendien eerder op haatzaaiende uitspraken, dat was de grootste affaire:
http://www.elsevier.nl/web/10227729/...uitspraken.htm

De Groenlinks wethouder haalde het aloude stokpaardje van verkeerd vertaald van stal, maar werd ontmaskerd door het blad Binnenlands Bestuur die beide vertalingen bestudeerde en opmerkte dat ze identiek waren;
http://www.binnenlandsbestuur.nl/nie...k.114273.lynkx

Eigenlijk hadden ze hem toen al moeten ontslaan, maar de linkse politici en het CDA wilden er niet aan. De VVD stapte uit het bestuur omdat ze zich niet wensten te associëren met een haatzaaier in overheidsdienst. Iets waar het CDA vanwege hun pro-discriminatie standpunt natuurlijk wel voor kon staan.

De gesubsidieerde hatespeech van Ramadan heeft de belastingbetaler in totaal 1,79 miljoen euro gekost*.
Ik geef deze Ramadan wel gelijk. Met 2 stemmen praten, zo werkt heel deze rot wereld. Het is al altijd oneerlijk geweest. Dus so what, what´s the big point.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 13:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik geef deze Ramadan wel gelijk. Met 2 stemmen praten, zo werkt heel deze rot wereld. Het is al altijd oneerlijk geweest. Dus so what, what´s the big point.
Omdat je met twee stemmen praten geen bruggen bouwt, maar juist kanalen graaft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.