Oud 06-07-2005, 12:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb afgelopen jaar biomedische wetenschappen gestudeerd aan de universiteit in Leuven. Daarvoor ben ik gezakt en ik denk niet dat ik mijn examens nog wel zou halen als ik ze herkans en bovendien loop ik al langer met het idee om iets anders te gaan studeren. Nu zoek ik een studie, eigenlijk het liefst HBO maar uni mag eventueel ook wel in dezelfde richting als biomedische wetenschappen maar het liefst wat minder theoretisch, wat meer medisch en met wat minder natuurkunde. Ik heb zelf al de opleidingen biologie en medisch laboratoriumonderzoek en forensisch onderzoek in gedachten. Is er iemand die nog andere ideeën heeft want ik vind het heel lastig om nu echt alles zelf te moeten uitzoeken en niet te kunnen terugvallen op een decaan ofzo zoals je op de middelbare school hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 13:05
Verwijderd
Op veel Nederlandse hogescholen en universiteiten hebben ze wel decanen of bureau's studievoorlichting en soortgelijke dingen, misschien zou je daar eens kunnen informeren?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2005 @ 13:05 :
Op veel Nederlandse hogescholen en universiteiten hebben ze wel decanen of bureau's studievoorlichting en soortgelijke dingen, misschien zou je daar eens kunnen informeren?
Dat ga ik ook doen maar er zijn zoveel hogescholen dat ik wel een beetje wil weten wat voor studies er allemaal zijn in die richting en als je op een site van een willekeurige hogeschool gaat zoeken dan ben je wel heel lang bezig wil je alle opleidingen in die hoek tegenkomen. Met een site als schoolweb.nl kwam ik er ook niet echt uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:11
Verwijderd
Twee anderen dingen, waar je vast al over nagedacht hebt, maar goed: geneeskunde en farmacie (universitair)/farmakunde (hbo)?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:11
Verwijderd
Zelf vind ik www.gobnet.nl altijd wel een goede site.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:15
Verwijderd
Ik kwam Biofarmaceutische Wetenschappen nog tegen...is dat hetzelfde als biomedische wetenschappen of als farmacie of is het echt weer iets anders?

Misschien zit hier iets tussen (wel universitair):
http://www.universiteitsgids.leidenu...36795&session=
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2005 @ 13:11 :
Twee anderen dingen, waar je vast al over nagedacht hebt, maar goed: geneeskunde en farmacie (universitair)/farmakunde (hbo)?
Heb ik idd ook aan gedacht. Geneeskunde heb ik al overwogen voor ik bmw ging doen en dat is niet wat ik wil en daar ben ik nu ook al te laat voor door de loting. Farmacie en farmakunde had ik nog niet echt aan gedacht, daar ga ik ook eens wat meer over opzoeken.

Gobnet.nl was ik eigenlijk vergeten als site maar is idd wel handig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:22
Verwijderd
Nog wat: Medische Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken (dat gaat Miracle misschien doen...die is volgens mij btw wel redelijk in dezelfde soort opleidingen geïnteresseerd als jij )

Laborant Klinische Neurofysiologie (al is dat via de LOI en moet je er gelijk bij werken, enz. maar goed... ).
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2005 @ 13:22 :
Nog wat: Medische Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken (dat gaat Miracle misschien doen...die is volgens mij btw wel redelijk in dezelfde soort opleidingen geïnteresseerd als jij )

Laborant Klinische Neurofysiologie (al is dat via de LOI en moet je er gelijk bij werken, enz. maar goed... ).
Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een paramedische opleiding waarbij je niet zoveel met de patienten zelf bezig bent.

Ik weet dat ze in dezelfde hoek op zoek is als ik. Ik had informatie gekregen van een vriendin voor iets wat ze wat voor mij vond en dat vond ze ook helemaal geweldig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:39
swie
swie is offline
en je weet zeker dat je innederland wilt studeren en niet meer in Belgie op een hogeschool ? Want ik nu in mijn eerste jaar biomedische laboratorium technologie en zou je wel wat info kunnen geven anders
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
swie schreef op 06-07-2005 @ 13:39 :
en je weet zeker dat je innederland wilt studeren en niet meer in Belgie op een hogeschool ? Want ik nu in mijn eerste jaar biomedische laboratorium technologie en zou je wel wat info kunnen geven anders
Daar ben ik nog niet helemaal zeker van dus informatie is zeker welkom
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:52
swie
swie is offline
http://www.khleuven.be/index.php?page=394

van het semester indeling weet ik nog niks want dat is pas nieuw van volgend jaar. De opleiding duurt 3 jaar. Het is belgie dus slaagkans isniet zeer groot in eerste zit. Je neemt waarschijnlijk wel vrijsteling mee

plus ja hier een voorbeeld van een uurrooster zoals ik het dit jaar had maar dat gaat veranderen.

http://www.rega.khleuven.be/index.ph...ester=1&show=1


maar de slaagkans in eerste zit is iets rond de 30%. In totaal slaagt ongeveer 50% (hopelijk ben ik erbij na tweede zit). Er zijn heel veel mensen dievan de kul komen van derichting die jij hebt gedaan die hebben mij gezegd dat we er minder diep op ingaan.

alser vragen zijn wat vakinhoud betreft vraag dan maar gerust?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
swie schreef op 06-07-2005 @ 13:52 :
http://www.khleuven.be/index.php?page=394

van het semester indeling weet ik nog niks want dat is pas nieuw van volgend jaar. De opleiding duurt 3 jaar. Het is belgie dus slaagkans isniet zeer groot in eerste zit. Je neemt waarschijnlijk wel vrijsteling mee

plus ja hier een voorbeeld van een uurrooster zoals ik het dit jaar had maar dat gaat veranderen.

http://www.rega.khleuven.be/index.ph...ester=1&show=1


maar de slaagkans in eerste zit is iets rond de 30%. In totaal slaagt ongeveer 50% (hopelijk ben ik erbij na tweede zit). Er zijn heel veel mensen dievan de kul komen van derichting die jij hebt gedaan die hebben mij gezegd dat we er minder diep op ingaan.

alser vragen zijn wat vakinhoud betreft vraag dan maar gerust?
Dankjewel

Ik heb al eerder naar die opleiding gekeken volgens mij maar ik vond dat er nog erg veel natuurkunde tussen stond overal. Heb je dat idd nog erg veel of niet? Verder kan ik zo gauw even geen vragen bedenken maar als me nog iets te binnen schiet dan laat ik het je weten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:13
swie
swie is offline
ja er is indaad en spijtig genoeg nog natuurkunde. er zijn twee vormen de labo's (daar kun je voor vrijgesteld zijn) en de theorie en oefeningen die is wel redelijk zwaar maar als dat je enige buis is dan delibereren ze je er door.

de labo's zijn te doenalsje in goed groepje zit want jemet er om de drie weken vanaf volgend jaar eengroot verslag van schrijven. (wij moesten ieder labo nog een verslag schrijven). vanaf volgend jaar zijn daar geen proefpractica meer voor. (ook veel nieuwe toestelen en moderner blijkbaar.

de theorie en oefeningen zijn voor de meeste mensen met redlijke wiskunde te doen als je formules enzo al moest afleiden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
www.qompas.nl
http://www.fontys.nl/fit/welcome.asp

Daar kun je een beetje zoeken en orienteren. Als je contact wil met uni's en hbo's dan moet je wel opschieten, veel mensen zijn straks met vakantie helaas.
Succes en spreek me aan op msn als je nog vragen hebt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:00
the tourist
the tourist is offline
Er bestaat een keuzegids (kost wel zo'n 20 euro) en daar staan alle HBO en WO-studies in die er zijn en de studies aan verschillende hogescholen/universiteiten worden met elkaar vergeleken. Misschien is dat handig voor het overzicht?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 22:00
fib
Avatar van fib
fib is offline
pff, ik weet niet of ik dr 20 euro voor over zou hebben
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hbo - uni?
Biomedisch124
7 04-06-2012 15:07
Studeren Doorstromen via omweg naar geneeskunde
charly not
19 31-05-2006 14:10
Algemene schoolzaken Interessetest
-(L)-
80 09-01-2005 21:34
Algemene schoolzaken Forensisch onderzoek? Welke studie?
JantjePietje
22 20-03-2004 13:22
Huiswerkvragen: Exacte vakken Medische Biologie en Biomedische Gezondheidswetenschappen
grouch987
21 13-10-2003 19:42
Algemene schoolzaken 1 jaar hbo, en dan naar universiteit; een aanrader of toch maar niet doen?
stinus
34 22-12-2002 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.