Oud 01-05-2008, 13:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
In mijn huidige studie hebben de statistiek-vakken mij gegrepen. Ik studeer echter geen (Technische) Wiskunde of een andere studie die de mogelijkheid biedt over te stappen naar een wiskundige master in Nederland. Daarnaast zijn dergelijke masters voor mij waarschijnlijk toch te fundamenteel wiskundig en/of te veel gericht op kansrekening.

Nu wordt in België wel een Master in de Statistiek aangeboden die toegankelijk is voor iedereen met een Bachelor-degree én een grondige inleidende kennis van de statistiek: http://www.kuleuven.be/studiewegwijs...statistiek.htm

Uitgebreid programma: http://www.kuleuven.be/onderwijs/aan...iek_figuur.pdf
Beknopt programma: http://www.kuleuven.be/onderwijs/aan...ur-beknopt.pdf

Is er ook een dergelijke Master in de Statistiek in Nederland? Ik heb zelf al uitgebreid gezocht, maar het niet kunnen vinden...

Misschien heeft iemand van jullie ook ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2008, 19:41
Verwijderd
Dit misschien?
Citaat:
Methodology and Statistics in the Behavioural and Social Sciences (MS)

How can you design a research project so that it answers the research questions more effectively? What happens if you analyse data using a statistical model that makes assumptions not met in your data? Could existing methodological and statistical tools be improved to give better insights into research problems?
http://www.uu.nl/uupublish/onderwijs...33291main.html
Is wel gefocust op de sociale wetenschappen
In Utrecht, Engelstalige 2-jarige onderzoeksmaster
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 09:36
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Die master in Utrecht is inderdaad geen wiskunde-statistiek master; er is maar 1 vak dat wat op de wiskunde ingaat. De opleiding is speciaal voor mensen met een achtergrond of interesse in de sociale wetenschappen, terwijl die master in Leuven meer op beta's is gericht. Ik weet van Utrecht dat het maar een kleine groep studenten is (9 ofzo); tijdens het 2de jaar van het programma kun je onderzoek doen aan de universiteit of bij bijv. het CBS, CITO, e.d. en na je studie kun je daar ook terecht komen. De kans is ook groot dat je kunt promoveren in methods&statistics, of in een vakgebied van de sociale wetenschappen.
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 11:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dit misschien?

Is wel gefocust op de sociale wetenschappen
In Utrecht, Engelstalige 2-jarige onderzoeksmaster
Dank voor je hulp!

Citaat:
Die master in Utrecht is inderdaad geen wiskunde-statistiek master; er is maar 1 vak dat wat op de wiskunde ingaat. De opleiding is speciaal voor mensen met een achtergrond of interesse in de sociale wetenschappen, terwijl die master in Leuven meer op beta's is gericht. Ik weet van Utrecht dat het maar een kleine groep studenten is (9 ofzo); tijdens het 2de jaar van het programma kun je onderzoek doen aan de universiteit of bij bijv. het CBS, CITO, e.d. en na je studie kun je daar ook terecht komen. De kans is ook groot dat je kunt promoveren in methods&statistics, of in een vakgebied van de sociale wetenschappen.
Ik ben in principe een beta (TU Delft momenteel), maar wel geinteresseerd in alfa/gamma. Ik denk dat die master in Utrecht voor mij dan toch te veel gericht is op de sociale wetenschappen i.p.v. meer "zuivere" statistiek.


Iemand anders nog een idee?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 12:48
Verwijderd
kan je, als je op dit moment aan de TU zit niet gewoon een pre-master doen en dan een master TW achtigs doen? (hmm ik zie dat je TB doet, dan is het inderdaad denk ik niet echt een optie). Maar wat wil je eigenlijk bereiken met het doen van een statistiek master? (of is dit een hele rare vraag?)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 13:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
kan je, als je op dit moment aan de TU zit niet gewoon een pre-master doen en dan een master TW achtigs doen? (hmm ik zie dat je TB doet, dan is het inderdaad denk ik niet echt een optie). Maar wat wil je eigenlijk bereiken met het doen van een statistiek master? (of is dit een hele rare vraag?)
Van TB naar TW gaat inderdaad niet gaan... En de statistiek-master van TW is ook heel anders (namelijk fundamenteel wiskundig en sterk gericht op kansrekening) dan de master aan de KU Leuven.

In de studie TB speelt (toegepaste) statistiek een vrij grote rol. Ik vind deze vakken bijzonder interessant en wil me (misschien) hierin verder bekwamen.

"Als master in de statistiek kun je aan de slag als werknemer in één van de omgevingen hieronder vermeld, als wetenschappelijk medewerker in één van de deelgebieden van de statistiek, als zelfstandig statistisch consulent of als docent of leraar in de statistiek en de wiskunde.

Als statisticus kom je vaak terecht in onderzoeksinstituten, de industrie, het bankwezen of in overheidsinstellingen. Je hoofdopdracht is het verzamelen en analyseren van kwantitatieve informatie. Afhankelijk van je afstudeerrichting zul je bijvoorbeeld klinische trials ontwerpen en begeleiden in de biomedische sector, onderzoek naar nieuwe geneesmiddelen begeleiden, psychologische testen en enquêtes opstellen en analyseren, risico-analyses uitvoeren in de financiële wereld, R&D projecten statistisch begeleiden, kwaliteitscontroles leiden, milieugegevens verzamelen en analyseren, software ontwikkelen voor statistische pakketten, enzovoort. Je ziet het, niet alleen de opties binnen deze master, maar ook de beroepsmogelijkheden zijn heel divers!" Dit spreekt me zeer aan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 23:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Upje, want dit topic verdwijnt van de pagina
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studiekeuze
dillema
7 06-10-2014 17:02
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 16:44
Studeren Studie kiezen: Toegepaste Psychologie/Psychologie?
Anna17J
22 04-11-2008 11:40
Studeren Master econometrie: welke universiteit?
Integer
8 18-09-2006 10:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.