Oud 01-05-2008, 13:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
In mijn huidige studie hebben de statistiek-vakken mij gegrepen. Ik studeer echter geen (Technische) Wiskunde of een andere studie die de mogelijkheid biedt over te stappen naar een wiskundige master in Nederland. Daarnaast zijn dergelijke masters voor mij waarschijnlijk toch te fundamenteel wiskundig en/of te veel gericht op kansrekening.

Nu wordt in België wel een Master in de Statistiek aangeboden die toegankelijk is voor iedereen met een Bachelor-degree én een grondige inleidende kennis van de statistiek: http://www.kuleuven.be/studiewegwijs...statistiek.htm

Uitgebreid programma: http://www.kuleuven.be/onderwijs/aan...iek_figuur.pdf
Beknopt programma: http://www.kuleuven.be/onderwijs/aan...ur-beknopt.pdf

Is er ook een dergelijke Master in de Statistiek in Nederland? Ik heb zelf al uitgebreid gezocht, maar het niet kunnen vinden...

Misschien heeft iemand van jullie ook ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2008, 19:41
Verwijderd
Dit misschien?
Citaat:
Methodology and Statistics in the Behavioural and Social Sciences (MS)

How can you design a research project so that it answers the research questions more effectively? What happens if you analyse data using a statistical model that makes assumptions not met in your data? Could existing methodological and statistical tools be improved to give better insights into research problems?
http://www.uu.nl/uupublish/onderwijs...33291main.html
Is wel gefocust op de sociale wetenschappen
In Utrecht, Engelstalige 2-jarige onderzoeksmaster
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 09:36
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline