Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2012, 12:26
GraigVain
GraigVain is offline
Ik was op het internet aan het zoeken naar een antwoord op mijn vraag, toen kwam ik deze site tegen... Ik hoop dat ik hier wat aan heb (:

Even voor de duidelijkheid, de dingen die ik vraag of waarvan ik aangeef ze niet te weten is omdat ik het niet kan vinden of dat die informatie niet binnen een bepaalde tijd voor mij beschikbaar is.
Ik wil in september een mbo opleiding gaan doen, Medewerker beheer ICT, niveau 3. Ik sta al ingeschreven bij het Albeda College bij mij in de buurt, en alles is al geregeld. Helaas heb ik onlangs te horen gekregen dat de wet voor kinderopvang voor mij gaat veranderen. Ik heb een dochter van anderhalf, ik ben zelf 20 en woon samen met mijn vriend/vader van mijn dochter (36, werkt fulltime, neemt 1 dag ouderschapsverlof op, een tweede dag is eventueel mogelijk maar alleen als er geen andere opties zijn, een ongeacht het aantal dagen, het ouderschapsverlof is na 6 maanden afgelopen). Als die wet doorgaat word mijn aandeel verdubbeld en moet ik maandelijks 350 euro betalen... En dat kunnen wij helaas niet ophoesten
Ook is het zo dat ik daar pas bevestiging van heb in augustus, de maand dat ik op school begin. Dat is dus veel te laat om mijn opleiding af te zeggen en me ergens anders in te schrijven.
Nu ben ik dus naar andere opties aan het zoeken. Als mijn dochter niet naar de kinderopvang kan, betekend het dat ik niet de opleiding kan doen waarvoor ik ingeschreven sta, tenzij ik daar een extra toeslag voor krijg. Helaas lijkt dit niet binnen de mogelijkheden te liggen. Iemand die daar misschien iets van weet?
Mocht dat niet doorgaan wilde ik een avondopleiding gaan doen van het Zadkine in Spijkenisse (zelfde opleiding). Helaas stond die opleiding er niet meer tussen toen ik net ging kijken. Misschien ben ik achterlijk, misschien heeft die site gewoon een slecht of raar overzicht voor mij (gebeurd wel vaker) of ze hebben hem echt niet meer. Gaat nog naar getelefoneerd worden.
Ik ben nu dus ook op zoek naar een andere avondopleiding, maar ik kan niks vinden. Iemand die mij helpt zoeken?
Wat mij ook niet duidelijk is, of een avondopleiding voltijd of deeltijd is, of dat het verschillend is. Als het een deeltijd is heb ik blijkbaar geen recht op studiefinanciering en een ov chipkaart. Zou erg vervelend zijn.

Part two (OH GOD THERE'S A PART TWO!)
Ik wil geld lenen! Vooral met een dochter, als ik ook nog eens moet studeren en alle lasten die erbij komen, zou het voor mij heel erg uitkomen om een auto te hebben, dit zorgt er ook voor dat ik wat verder van huis zou kunnen studeren als dat moet. Dit is iets wat ik echt wil doen. Ik moet dus een rijbewijs hebben, en een auto. Ik ben niet kieskeurig, zolang het maar 4 wielen heeft en rijd, dan mag het van mij 2e/3e/4ehands zijn (maar dat is iets wat ik tegen die tijd zelf kan regelen, met eventueel het advies van familie), maar ik moet dus bij elkaar zo'n 2500 euro lenen, denk ik. Ik heb mijn bank al gebeld (mijn vriend en ik zitten allebei bij de ABN Amro), maar als (aankomende) student mag ik maar 1000 euro lenen, en daar heb ik niks aan. Bij de DUO (voor het studiefinanciering) kan ik per maand maximaal 147 euro lenen, maar of dat tegelijk kan is mij nog niet duidelijk.
Iemand die hier nog suggesties voor heeft?

Hoop dat het zo allemaal duidelijk is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2012, 01:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb 'm even verplaatst naar studiekeuze, daar past ie meer.

Weet je ondertussen misschien al meer? En kan je man niet lenen? En waarom zou het jammer zijn dat je geen ov-chipkaart krijgt als je sowieso een auto wilt?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken HAVO avondopleiding
Yard
1 12-06-2009 22:14
Studeren Avondopleiding MBO 4??
Tabita
1 09-11-2007 12:21
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 14:36
Algemene schoolzaken avondopleiding HBO , na MBO4, te doen?
BloodhoundFromHell
14 19-02-2004 19:35
Algemene schoolzaken avondopleiding vwo
verdrietje
10 21-09-2002 17:58
Algemene schoolzaken Avondopleiding MAVO (Alsnog diploma halen)
Somebody Special
4 20-08-2002 19:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.