Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2013, 22:57
IHateSchool
IHateSchool is offline
Hoi allemaal,

Ik zit best wel te stressen om aardrijkskunde VWO. Het is gewoon zo veel, dat ik niet eens weet hoe ik ervoor moet leren, of waar te beginnen.
Hebben jullie misschien tips?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 20-05-2013 om 02:10.
Advertentie
Oud 03-05-2013, 16:56
garren
garren is offline
Ik zit ook te stressen ak voor vwo is echt heel erg veel!!
Help me please
Oud 03-05-2013, 17:07
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Samengevat lezen en leren, verder gewoon examens maken! Eigenlijk net als elk ander vak, want alle ce stof is veel.. Boek is uitgebreid, Samengevat is beknopter maar wel genoeg.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 05-05-2013, 20:00
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Haha, als ik dit lees ben ik zo blij dat ik M&O i.p.v. Aardrijkskunde heb!
Oud 08-05-2013, 09:03
garren
garren is offline
Dus we gaan maar eens beginnen met het leren uit de samengevat
Oud 08-05-2013, 10:50
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Ik heb vorig jaar centraal examen aardrijkskunde gehad (vwo), en ik geloof dat er ongeveer een vraag of 3 inzat waar je daadwerkelijk voor kon leren. De rest kwam toch echt neer op een beetje met je atlas om kunnen gaan, en de kaarten kunnen aflezen die daar in staan. Dus als je het mij vraagt, ga niet teveel stampen.
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Oud 09-05-2013, 14:34
Allahakbar
Allahakbar is offline
Citaat:
Samengevat lezen en leren, verder gewoon examens maken! Eigenlijk net als elk ander vak, want alle ce stof is veel.. Boek is uitgebreid, Samengevat is beknopter maar wel genoeg.
Inderdaad! Ik heb hem gekocht op marktplaats voor 5 euro. Is echt prima te leren, snel en overzichtelijk. Daarnaast heb ik de examenbundel, met veel examenopgaven en duidelijke uitleg. Ik lees het boek dan nog even door, en dan lukt het wel!

Citaat:
Ik heb vorig jaar centraal examen aardrijkskunde gehad (vwo), en ik geloof dat er ongeveer een vraag of 3 inzat waar je daadwerkelijk voor kon leren. De rest kwam toch echt neer op een beetje met je atlas om kunnen gaan, en de kaarten kunnen aflezen die daar in staan. Dus als je het mij vraagt, ga niet teveel stampen.
Klopt ook. Ik zou aanraden om goed de vragen door te kijken. Wat ik doe bij elke vraag:
1. Lezen
2. Afvragen of ik de bron nodig heb?
3 Ja? -> bron lezen en antwoord uit de bron halen
Nee? -> Wat weet ik / wat niet
4 Antwoorden

Vaak zie je dan dat het gewoon vragen zijn die je niet Kan leren. Met een simpele redenering kom je er meestal uit. Ik houdt meestal de volgende begrippen aan in mijn redenering; politiek/cultureel/economisch/geografisch etc.

Er zitten dus echt maar weinig vragen in waarvoor je leerwerk gestampt moet hebben!

Nog een tip (weet je vast al) HERHAAL DE VRAAG IN JE ANTWOORD! Dit kan je een hoop punten schelen, omdat je geen stukken van de vraag vergeet.
Oud 20-05-2013, 02:09
IHateSchool
IHateSchool is offline
Ben nu ook inderdaad al bezig met het leren uit samengevat. Maar we hadden op school toen proefexamens gemaakt, en die ging echt kei slecht. Dus ben nu echt bang dat centraal ook niet goed zal gaan..
En ik sta nu een 6.8, dus al te laag kan ik ook niet krijgen

Citaat:
Haha, als ik dit lees ben ik zo blij dat ik M&O i.p.v. Aardrijkskunde heb!
Ik heb dus Aardrijkskunde EN M&O.. echt HELL!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie aardrijkskunde
gwnrandommm
3 23-01-2017 15:50
Eindexamens 2015 Aardrijkskunde VMBO-T leren
LieverAnoniem99
0 15-05-2015 09:37
HAVO Aardrijkskunde
Verwijderd
64 23-05-2008 11:37
Eindexamens 2003 [Aardrijkskunde VWO]
stout!
125 24-05-2003 11:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.