Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2003, 11:26
Atje85
Atje85 is offline
'Mislukken integratie schuld PvdA'

Uitgegeven: 31 december 2003 08:07
Laatst gewijzigd: 31 december 2003 08:51

DEN HAAG - VVD-fractievoorzitter Van Aartsen verwijt de PvdA "een vals soort tolerantie" die onder meer heeft geleid tot mislukkingen bij de integratie van allochtonen. Dat zegt hij in een woensdag gepubliceerd vraaggesprek in De Telegraaf.

"Je hebt kunnen zien welke ramp er zich heeft voltrokken doordat er in het verleden geen grenzen zijn gesteld aan de immigratie. Dat is een vals soort tolerantie die ik bij de PvdA aantref. En kijk waar dat beleid toe heeft geleid: veel kansarme allochtonen, terreur, anti-joodse gedragingen in de hoofdstad en rampen bij de integratie van allochtonen in grote steden", aldus Van Aartsen.

Wallage

De VVD-fractievoorzitter doet deze uitlatingen naar aanleiding van de brief die PvdA'er Wallage, de burgemeester van Groningen, hem onlangs stuurde over het optreden van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Die zou volgens Wallage door haar aanvallen op de islam geweld uitlokken.

Ook aan het adres van PvdA-leider Bos bezigt Van Aartsen harde woorden. "Ik mis leiderschap bij Bos. Ons voorstel om de islamitische scholen aan te pakken omdat zij de integratie niet bevorderen kon eerst wel op steun van de PvdA rekenen. Maar vervolgens zijn ze weer afgehaakt en beschuldigt Bos de VVD ervan anti-islam te zijn. Dat vind ik dus echt een valse en lage beschuldiging van hem", aldus de VVD-fractievoorzitter.

-----------------------------------------------
Van Aartsen voelt zich nu wel the man zeg nu die een aantal dagen geleden is gekozen tot politicus vh jaar
En uit onderzoek vd overheid zelf bleek dat isl. scholen de integratie niet belemmeren! (of ze goed zijn is een ander verhaal, maar dat geldt voora lle gelovige scholen)
En ik dacht dat de VVD ook in Paars zat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2003, 11:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Altijd mooi te zien hoe de VVD zo prachtig, met zoveel verfijning en precisie, de plank volledig misslaat.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 11:41
NN
NN is offline
Ik vind dat de Pvda het juist redelijk goed heeft gedaan. OK, ze heeft haar ogen te lang gesloten gehouden voor bepaalde problemen.

Maar onder leiding van Job Cohen als staatsecretaris van Justitie onder Paars (waar de VVD dus ook verantwoordelijkheid voor draagt), is er een nieuwe strenge, maar rechtvaardige asielwet tot stand gekomen die, tot het geknoei van Nawijn, Verdonk (VVD!) c.s., goed functioneerde.

Wallage had groot gelijk met zijn brief, het is juist Van Aartsens kamerlid Hirsi Ali die met haar xenofobe praat er voor zorgt dat integratie misloopt.

Ik heb de indruk dat Van Aartsen gewoon jaloers is dat de PvdA in de peilingen er beter voorstaat dan zijn eigen partij en probeert daarom de PvdA op onredelijke wijze te beschadigen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 11:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Het taboe in de jaren negentig op een realistische kijk op de immigranten stroom is op zijn minst vreemd te noemen.

Overigens heb ik nog nooit van Van Aartsen gehoort, wat misschien wel wat zegt over mijn politieke kennis.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 11:48
NN
NN is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 31-12-2003 @ 12:46:
Het taboe in de jaren negentig op een realistische kijk op de immigranten stroom is op zijn minst vreemd te noemen.

Overigens heb ik nog nooit van Van Aartsen gehoort, wat misschien wel wat zegt over mijn politieke kennis.
Hij is, sinds Zalm weer de Nederlandse schatkistbewaarder is, fractievoorzitter van de VVD.

Leuk detail, hij was zelf ook minister in het Paars wat hij nu zo verfoeit.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 31-12-2003 @ 12:33:
Altijd mooi te zien hoe de VVD zo prachtig, met zoveel verfijning en precisie, de plank volledig misslaat.
Van Aartsen begint het kleine beetje waardering dat hij had kwijt te raken. Er is in concreto niet 'een schuldige' aan te wijzen voor het mislukken van de integratie, maar zelfs al zou dat zou zijn, dan zou de VVD daar ook deel van uitmaken, want die stonden erbij en keken ernaar zolang de geldbomen nog maar tot in de hemel bleven groeien.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 12:52
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
als de VVD die dingen zegt vraag ik me altijd af wie er samen met D'66 en PVDA in de paarse kabinetten zat.
volgens mij is de VVD een heel andere partij dan 2 jaar geleden??
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De VVD lag zeker te pitten 8 jaar lang
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 31-12-2003 @ 12:41:
Wallage had groot gelijk met zijn brief, het is juist Van Aartsens kamerlid Hirsi Ali die met haar xenofobe praat er voor zorgt dat integratie misloopt.
Jij vertegenwoordigt het andere uiterste van de lijn. Zoals Nasty man al zei, is het lastig om een echte schuldige aan te wijzen voor voor het "mislukken" van de integratie. Dus kun je noch Ali noch Fortuyn noch Scheffer of wie dan ook, hier alleen voor laten opdraaien. En Ali Xenofoob noemen is natuurlijk een beetje off reason en doet aan als een voorspelbare reactie van een Pvda-fanboy
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 31-12-2003 @ 12:26:
En ik dacht dat de VVD ook in Paars zat
De VVD is inderdaad gewoon ongeloofwaardig als ze over het beleid van paars zitten te zeuren
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 14:15
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2003 @ 13:45:
Van Aartsen begint het kleine beetje waardering dat hij had kwijt te raken. Er is in concreto niet 'een schuldige' aan te wijzen voor het mislukken van de integratie, maar zelfs al zou dat zou zijn, dan zou de VVD daar ook deel van uitmaken, want die stonden erbij en keken ernaar zolang de geldbomen nog maar tot in de hemel bleven groeien.
De PvdA zijn een stel laffe apen die vroeger minder laf waren. De VVD was vroeger laf en is het nog steeds.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 31-12-2003 @ 15:15:
De PvdA zijn een stel laffe apen die vroeger minder laf waren. De VVD was vroeger laf en is het nog steeds.
Ik ben het eens met je eens
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:04
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
NN schreef op 31-12-2003 @ 12:41:
Ik vind dat de Pvda het juist redelijk goed heeft gedaan. OK, ze heeft haar ogen te lang gesloten gehouden voor bepaalde problemen.

Maar onder leiding van Job Cohen als staatsecretaris van Justitie onder Paars (waar de VVD dus ook verantwoordelijkheid voor draagt), is er een nieuwe strenge, maar rechtvaardige asielwet tot stand gekomen die, tot het geknoei van Nawijn, Verdonk (VVD!) c.s., goed functioneerde.

Wallage had groot gelijk met zijn brief, het is juist Van Aartsens kamerlid Hirsi Ali die met haar xenofobe praat er voor zorgt dat integratie misloopt.

Ik heb de indruk dat Van Aartsen gewoon jaloers is dat de PvdA in de peilingen er beter voorstaat dan zijn eigen partij en probeert daarom de PvdA op onredelijke wijze te beschadigen.
Ter informatie aan jou: Het verleden reikt verder dan de periode Cohen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:36
Verwijderd
Oh, dus nu is het niet de schuld van 'de allochtonen' maar van de PvdA? Anyway, het lijkt me nuttiger om naar de toekomst te kijken.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 17:08
pvm
pvm is offline
Ik vind het te kort door de bocht om te beweren dat de PvdA de schuldige zou zijn voor het mislukken van de intergratie. CDA, PvdA en VVD hebben in wisselende samenstellingen in verschillende kabinetten gezeten; zij hebben toch net zo goed bijgedragen aan het beleid.

Toch verwijt ik de PvdA dat ze te lang de feiten heeft genegeerd, zelfs toen duidelijk was dat de zaak uit de hand zou lopen. In de jaren negentig heeft Frits Bolkestijn intergratie op de kaart gezet. De PvdA liep toen, als hogepriesters van de multiculturele samenleving, voorop om de VVD te betichten van discriminatie, onderbuikgevoelens enz. Vandaag de dag zien we hoe actueel de analyse van dhr. Bolkesijn was en is.

De PvdA heeft tegen beter weten in het intergratiedebat opgehouden door direct over onderbuikgevoels te beginnen. Helaas hebben partijen als het CDA en VVD zich door de hogepriesters van het multiculturalisme zich te lang de mond laten snoeren.

En hoewel de 'PvdA van Wouter Bos' -wat dat ook is- anders tegen intergratie aankijkt, de PvdA heeft nogsteeds trekjes om mensen te betichten van onderbuikgevoelens.

Kijk bijv. na de uitspraken van Hirshi Ali. Of die nou absurd zijn of niet doet er niet toe. Jack Wallage (PvdA) heeft een brief gestuurd naar Van Aartsen om haar de mond te snoeren! We zijn dus weer terug naar af; niet over de problemen praten en inzicht in elkaars opvattingen krijgen. Nee, gewoon niets zeggen, er vooral niet over praten!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 17:14
Verwijderd
Er is helemaal geen groot probleem, omdat er een stel fuckers is in amsterdam en rotterdam die problemen met allochtonen hebben. In de rest van Nederland is er niets aan de hand. Die gehele discussie gaat gewoon nergens over, en is vooral een lokaal probleem voor mensen in amterdam en rotterdam. Als we goed kijken zien we dat het in de rest van Nederland wel meevalt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 17:24
pvm
pvm is offline
Citaat:
Er is helemaal geen groot probleem, omdat er een stel fuckers is in amsterdam en rotterdam die problemen met allochtonen hebben. In de rest van Nederland is er niets aan de hand.
Nogsteeds een blind geloof in de multiculturele samenleving kennelijk

Er is een verschrikkelijk groot probleem; grote groepen immigraten kennen de taal niet, hebben een slechte sociaal economische situatie, delen niet de waarden van de Nederlandse rechtsstaat en zijn nouwelijks betrokken in de samenleving. Deze groepen vormen een soort 'zuilen' waaruit men niet komt. Vooruitgang in de situatie is er niet of nouwelijks. Ik zie dat als een enorm probleem.

In grote steden (en dat zijn niet alleen Amsterdam en Rotterdam) is er soms enorm veel overlast van bijv. de Marokkanen. Maar ook als er geen overlast is betekent dat niet dat er geen probleem is! Ik vind het verschrikkelijk dat die mensen gevangen zitten in hun eigen achterstand doordat ze nouwelijks contact hebben met de samenleving. Ik vind het verschrikkelijk dat een groot gedeelte van hen een uitkering moet ontvangen. Daar wil ik me niet bij neerleggen. De eerste stap naar een oplossing is erkenning van het probleem. Zo te merken kan dat nog wel even duren.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 17:38
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-12-2003 @ 18:14:
Er is helemaal geen groot probleem, omdat er een stel fuckers is in amsterdam en rotterdam die problemen met allochtonen hebben. In de rest van Nederland is er niets aan de hand. Die gehele discussie gaat gewoon nergens over, en is vooral een lokaal probleem voor mensen in amterdam en rotterdam. Als we goed kijken zien we dat het in de rest van Nederland wel meevalt.
"There is no spoon....."
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-12-2003, 17:40
Verwijderd
raar toch dat het probleem bijna alleen in amsterdam en rotterdam speelt, en dat de andere grote steden er weinig last van hebben

maar ach, ik merk het weer amsterdam, de navel van de wereld
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-12-2003 @ 18:40:
raar toch dat het probleem bijna alleen in amsterdam en rotterdam speelt, en dat de andere grote steden er weinig last van hebben

maar ach, ik merk het weer amsterdam, de navel van de wereld
En gouda. En Utrecht. Em Leeuwarden. En Den haag. En de zaanstreek.

Face it, kutallochtonen zitten overal. Wat overigens niet wil zeggen dat ze in de meerderheid zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-12-2003 @ 20:14:
En gouda. En Utrecht. Em Leeuwarden. En Den haag. En de zaanstreek.

Face it, kutallochtonen zitten overal. Wat overigens niet wil zeggen dat ze in de meerderheid zijn.
Natuurlijk zitten overal allochtonen, maar het is in mijn ogen een zwaar overdreven probleem dat vooral in rotterdam en in amsterdam speelt omdat je daar grote groepen allochtonen hebt.
Verder is allochtoon een zeer misplaatst woord, want ik neem aan dat je er vast geen duitsers, fransen, engelsen en belgen mee bedoeld
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 31-12-2003 @ 20:18:
Natuurlijk zitten overal allochtonen, maar het is in mijn ogen een zwaar overdreven probleem dat vooral in rotterdam en in amsterdam speelt omdat je daar grote groepen allochtonen hebt.
Het speelt écht niet alleen in de Randstad hoor. Eigenlijk speelt het probleem wel in elke stad in Nederland die meer dan 50.000 inwoners heeft. Problemen met grote groepen allochtonen, met wijken die verpauperen en waar alle autochtonen wegtrekken heb je net zo goed in minder grote, oostelijke steden. Bijvoorbeeld in Arnhem, Nijmegen, Deventer, Zwolle en Apeldoorn.

Nu nog ontkennen dat we een probleem hebben is zó van gisteren.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2003 @ 20:37:
Nu nog ontkennen dat we een probleem hebben is zó van gisteren.
En het overschatten van het probleem is zo van nu
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 31-12-2003 @ 20:46:
En het overschatten van het probleem is zo van nu
Uhuh, maar je wilt natuurlijk wel bijblijven.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:58
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2003 @ 20:37:
Nu nog ontkennen dat we een probleem hebben is zó van gisteren.
Ik doe het niettemin. Gezanik over "allochtonenproblemen" is voor mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Over drie generaties ofzo is het allang geen issue meer, die Marokkanen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2003, 20:02
pvm
pvm is offline
Citaat:
raar toch dat het probleem bijna alleen in amsterdam en rotterdam speelt, en dat de andere grote steden er weinig last van hebben
Zoals ik al zeg, mensen die niet geintergreerd zijn wonen ook in mijn dorp. Je hebt er geen last van, maar dat betekent toch niet dat er geen problemen zijn? Ze spreken geen Nederlands, nemen geen deel aan het verenigingsleven, hebben vaak een uitkering, wonen in dezelfde (achterstandswijk). Dat speelt zich af in het dorp waar ik woon.

Citaat:
En het overschatten van het probleem is zo van nu
Overschatten? De gevolgen van een samenleving die geen SAMENleving meer is zijn niet te overschatten. Ik voorspel dat de spanningen nog heel hoog zullen oploppen; bijv. als partijen als de AEL ineens flink veel zetels behalen. In een samenleving die als los zand aan elkaar hangt zijn bijv. rassenrellen niet uit te sluiten; in Engeland hebben we het al zien gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 20:05
pvm
pvm is offline
Citaat:
Gezanik over "allochtonenproblemen" is voor mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Over drie generaties ofzo is het allang geen issue meer, die Marokkanen.
Owja, er is anders weinig verbetering te zien op het front van intergratie. En daarbij gaat het niet alleen om marokkanen; het gaat om grote groepen mensen die in hun eigen achterstand gevangen zitten! Als het bij een paar 'kut' marokkanen bleef was er geen probleem; maar dat is het niet alleen!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 20:09
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
pvm schreef op 31-12-2003 @ 21:05:
Owja, er is anders weinig verbetering te zien op het front van intergratie.
Nee idd, want drie generaties is niet drie jaar.

Citaat:
En daarbij gaat het niet alleen om marokkanen; het gaat om grote groepen mensen die in hun eigen achterstand gevangen zitten! Als het bij een paar 'kut' marokkanen bleef was er geen probleem; maar dat is het niet alleen!
Oh ja, wie nog meer dan? Buiten verslaafden zijn er weinig echte probleemgroepen in Nederland.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 20:45
pvm
pvm is offline
Citaat:
Nee idd, want drie generaties is niet drie jaar.
En hoelang zijn er hier al marokkanen? En hoe gaat het met het uithuwelijken. Zelfs het SCP geeft aan dat het slechter ipv. beter gaat.

Citaat:
Oh ja, wie nog meer dan? Buiten verslaafden zijn er weinig echte probleemgroepen in Nederland.
Het gaat om alle mensen die gevangen zitten in hun eigen armoede, hun onvermogen de Nederlandse taal te spreken, hun onvermogen uit hun achterstandssituatie te komen! Kortom; hun onvermogen als volwaardig burger in de Nederlandse samenleving te kunnen functioneren. Dat zijn de problemen!

Dat erbij komt dat marokkanen vaker als gemiddeld crimineel zijn zie ik eerder als het gevolg van een veel diepliggender probleem.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 20:50
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
pvm schreef op 31-12-2003 @ 21:45:
En hoelang zijn er hier al marokkanen? En hoe gaat het met het uithuwelijken. Zelfs het SCP geeft aan dat het slechter ipv. beter gaat.
Zoals gezegd, het duurt nog drie generaties.

Citaat:
Het gaat om alle mensen die gevangen zitten in hun eigen armoede, hun onvermogen de Nederlandse taal te spreken, hun onvermogen uit hun achterstandssituatie te komen! Kortom; hun onvermogen als volwaardig burger in de Nederlandse samenleving te kunnen functioneren. Dat zijn de problemen!
Blablabla, dat gaat allemaal vanzelf over. Paniekgedrag nu zal ons later schaden.

Citaat:
Dat erbij komt dat marokkanen vaker als gemiddeld crimineel zijn zie ik eerder als het gevolg van een veel diepliggender probleem.
Integendeel, ik zie dat als een bijzonder tijdelijk verschijnsel.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 21:01
pvm
pvm is offline
Citaat:
Blablabla, dat gaat allemaal vanzelf over. Paniekgedrag nu zal ons later schaden.
Als mensen intergreren en en contact maken in de samenleving. Maar als er hier getto's ontstaan en mensen de taal ook niet hoeven spreken om zich te redden, zal er dan iets veranderen?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 21:27
Verwijderd
Omdat er en jou kut dorp 2 allochtone families wonen zegt dat geen fuck, het is gewoon simpelweg een opgepept probleem.

En ik zal je vertellen wat de oplossing is, die mensen niet meer helpen op het gebied van integratie, dan moeten ze wel alles zelf doen en zullen ze veel eerder integreren dan wanneer alles toch voor ze geregeld word en ze niet hoeven deel te nemen aan de samenleving
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 22:48
Verwijderd
Toch grappig dat de PvdA bij mijn weten in de jaren zeventig en tachtig veel minder te vertellen heeft gehad dan het CDA. En dat diezelfde VVD in Paars I en II zat. En zeuren over vroeger heeft in principe weinig zin, laat de VVD samen met het CDA en D'66 nu eens de handen uit de dure mouwen steken om het integratiebeleid op poten te zetten. En dat doe je niet door allerlei integratieprojecten te schrappen en een politiebureau in elk ghetto te bouwen.
Oh ja, waarom zeikt de VVD zo als de laatste jaren de arbeidsparticipatie onder allochtonen is toegenomen en er steeds meer allochtonen een goede opleiding volgen?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 31-12-2003 @ 20:46:
En het overschatten van het probleem is zo van nu
Precies.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 00:37
pvm
pvm is offline
Citaat:
En ik zal je vertellen wat de oplossing is, die mensen niet meer helpen op het gebied van integratie, dan moeten ze wel alles zelf doen en zullen ze veel eerder integreren dan wanneer alles toch voor ze geregeld word en ze niet hoeven deel te nemen aan de samenleving
Nou, dan zijn we het grotendeels eens. Volgensmij is pamperen inderdaad niet de oplossing. We moeten wel belijd blijven voeren dat bijv. gericht is op spreiding en het voorkomen van ghetto's.

Citaat:
En dat doe je niet door allerlei integratieprojecten te schrappen en een politiebureau in elk ghetto te bouwen.
Niet ieder 'intergratieproject' is altijd nuttig. Er zijn veel projecten gericht op het 'behouden van eigen cultuur' als 'vertrekpunt voor intergratie' zoals multiculturalisten dat zo mooi kunnen zeggen. Die projecten drager er niet toe bij dat mensen zich in de Nederlandse samenleving intergreren. Dus ja, soms kan het opheffen van projecten verstandig zijn.

Citaat:
Oh ja, waarom zeikt de VVD zo als de laatste jaren de arbeidsparticipatie onder allochtonen is toegenomen en er steeds meer allochtonen een goede opleiding volgen?
Omdat de situatie nogsteeds diep, diep bedroevend is? Van heeel weinig arbeidsparticipatie naar iets minder heel weinig is nogsteeds slecht Bovendien is de instroom in de WAO van allochtonen veel groter dan gemiddeld.

Onderschatten is het probleem dat nogsteeds heert. De opkomst van Fortuyn is een heel duidelijk signaal! De Nederlandse samenleving ervaart een probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 00:39
Verwijderd
Citaat:
pvm schreef op 01-01-2004 @ 01:37:
Onderschatten is het probleem dat nogsteeds heert. De opkomst van Fortuyn is een heel duidelijk signaal! De Nederlandse samenleving ervaart een probleem.
Het is puur overschatten, en fortyn heeft alleen aangegeven hoe het hier staat met de fobie voor mensen met een kleurtje.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-01-2004, 03:07
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-01-2004 @ 01:39:
Het is puur overschatten, en fortyn heeft alleen aangegeven hoe het hier staat met de fobie voor mensen met een kleurtje.
Indiers en andere aziatische mensen hebben ook een kleurtje. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het liefst alle allochtonen met een zogenoemd kleurtje op zien rotten, maar dat zijn er maar weinig. Ik ken er in ieder geval geen. Sterker nog, de meesten van hen zijn hele sociale mensen die prima overweg kunnen met buitenlanders. Wel is iedereen terecht dat typische gedrag van jonge Marokkaanse jongens op straat, in winkelcentra of in de bioscoop spuugzat en verlangt men dat er iets aan gedaan wordt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 08:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
pvm schreef op 31-12-2003 @ 22:01:
Als mensen intergreren en en contact maken in de samenleving. Maar als er hier getto's ontstaan en mensen de taal ook niet hoeven spreken om zich te redden, zal er dan iets veranderen?
Nee. Daarom moeten er ook meer immigranten komen, dan gebeurt dat niet.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 13:51
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-12-2003 @ 14:08:
Jij vertegenwoordigt het andere uiterste van de lijn. Zoals Nasty man al zei, is het lastig om een echte schuldige aan te wijzen voor voor het "mislukken" van de integratie. Dus kun je noch Ali noch Fortuyn noch Scheffer of wie dan ook, hier alleen voor laten opdraaien. En Ali Xenofoob noemen is natuurlijk een beetje off reason en doet aan als een voorspelbare reactie van een Pvda-fanboy
Ik ben geen politicus, dus ik vertegenwoordig geen mensen of denkbeelden. Hirsi Ali wil ik ook niet de schuld geven van het mislukken van de integratie, dat wil Wallage ook niet. Het gaat er gewoon om dat zij zich gedraagt als een olifant in een porseleinkast en daar onnodig heel veel mensen mee kwetst.

Wat is een "Pvda-fanboy" eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 13:54
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-01-2004 @ 04:07:
Wel is iedereen terecht dat typische gedrag van jonge Marokkaanse jongens op straat, in winkelcentra of in de bioscoop spuugzat en verlangt men dat er iets aan gedaan wordt.
Groot gelijk dat daar wat aan gedaan moet worden, maar dat bereik je niet op de wijze van Nawijn, Verdonk, etc. Je moet niet wachten tot het ontspoort en dan maar met een beschuldigende vinger wijzen. Voor dat het fout gaat had ingegrepen moeten worden. Preventief in plaats van repressief.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 13:56
NN
NN is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 31-12-2003 @ 23:48:
En dat doe je niet door allerlei integratieprojecten te schrappen en een politiebureau in elk ghetto te bouwen.
Hier vinden we mijn verhaal over preventief en repressief ook weer terug.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 14:45
pvm
pvm is offline
Citaat:
Indiers en andere aziatische mensen hebben ook een kleurtje. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het liefst alle allochtonen met een zogenoemd kleurtje op zien rotten, maar dat zijn er maar weinig. Ik ken er in ieder geval geen. Sterker nog, de meesten van hen zijn hele sociale mensen die prima overweg kunnen met buitenlanders.
Inderdaad, Aziaten zijn vaak redelijk tot goed geintergreerd en spreken vaak Nederlands. Bovendien werkt men ook. Men is dus heel goed geintergreerd.

Citaat:
Wel is iedereen terecht dat typische gedrag van jonge Marokkaanse jongens op straat, in winkelcentra of in de bioscoop spuugzat en verlangt men dat er iets aan gedaan wordt.
Maar stel nou dat de marokkaanse jongens niet vervelend zouden zijn, is het probleem dan opgelost? Ik denk het niet, we gaan eraan voorbij dat marokkaanse vrouwen onderdrukt worden. Dat zien we niet, daar hebben we niet veel 'last' van. Maar volgensmij is het wel een probleem.

Citaat:
Nee. Daarom moeten er ook meer immigranten komen, dan gebeurt dat niet.
Meer! Per saldo levert imigratie de samenleving niets op; sterker nog, het kost alleen maar geld volgens het CPB. Tenzij het gaat om zeer selectieve arbeidsmigratie van mensen die zeer hoog opgeleid zijn. Maar dat zie ik als onwenselijk omdat je dan de bovenklasse uit buitenlandse samenlevingen 'afpakt' waardoor zo'n samenleving er in kwaliteit op achteruit gaat.

Citaat:
Het gaat er gewoon om dat zij zich gedraagt als een olifant in een porseleinkast en daar onnodig heel veel mensen mee kwetst.
Ach, mensen die zich gekwetst voelen laten zich kwetsen. Over Mohammed mag je niets zeggen; je mag niet zeggen dat het een 'perverse man' is. Maar over Jezus mag alles gezegd worden zonder dat dhr. Wallage in de pen klimt. Waarom die ongelijkheid?

Citaat:
Preventief in plaats van repressief.
En dat doen we dus niet door een theeclubje op te richten.
1. Huwelijksmigratie zeer streng beperken.
2. Spreiden van kansarmen.
3. Overheidsinformatie alleen in het Nederlands verschaffen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 31-12-2003 @ 20:58:
Ik doe het niettemin. Gezanik over "allochtonenproblemen" is voor mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Over drie generaties ofzo is het allang geen issue meer, die Marokkanen.
Ik ben geneigd daarmee in te stemmen, maar jouw eigen opmerking impliceert eigenlijk al dat er nu wel een probleem is. Dat zou je dan eventueel een aanloopprobleem kunnen noemen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 15:31
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-01-2004 @ 16:18:
Ik ben geneigd daarmee in te stemmen, maar jouw eigen opmerking impliceert eigenlijk al dat er nu wel een probleem is. Dat zou je dan eventueel een aanloopprobleem kunnen noemen.
Mja, meer een tijdelijke moeilijkheid die onvermijdelijk en draaglijk is.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 19:42
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ach ja, de VVD wringt zich natuurlijk in alle bochten om te ontkennen dat zij zelf medeschuldig zijn.

En Hirsi Ali?

De enige die nog erger is dan zij is die walgelijke Geert Wilders.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 19:45
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-12-2003 @ 14:29:
De VVD is inderdaad gewoon ongeloofwaardig als ze over het beleid van paars zitten te zeuren
Bij korte-termijn politiek hoort een korte-termijn geheugen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
pvm schreef op 01-01-2004 @ 01:37:
Niet ieder 'intergratieproject' is altijd nuttig. Er zijn veel projecten gericht op het 'behouden van eigen cultuur' als 'vertrekpunt voor intergratie' zoals multiculturalisten dat zo mooi kunnen zeggen. Die projecten drager er niet toe bij dat mensen zich in de Nederlandse samenleving intergreren. Dus ja, soms kan het opheffen van projecten verstandig zijn.
Wat zie jij als een goed geïntergreerde allochtoon? Eentje die fan is van het Nederlands Elftal, op de schaatsclub zit, elke avond boerenkool met worst eet en luistert naar Frans Bauer? Ik versta onder integratie niets meer en niets minder dan dat allochtoon succesvol participeren in de Nederlandse samenleving, en dat kan best met behoud van eigen cultuur. De integratieprojecten waar ik op doelde, zijn projecten waarin bijv. jonge allochtonen die normaal op straat rond zouden hangen of erger, worden begeleid.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 23:18
pvm
pvm is offline
Citaat:
Wat zie jij als een goed geïntergreerde allochtoon?
1. Als zijn primaire loyaliteit ligt in Nederland. Dus het gevoel Nederlander te zijn moet groter zijn dan het gevoel bijv.Turks te zijn.
2. Beheersing van de Nederlandse taal.
3. Participatie in de samenleving door bijv. werk, vrijwilligerswerk deelname aan sportclubs enz.

Natuurlijk, dat kan allemaal zonder je eigen culturele achtergrond te verlochenen. Maar de feiten spreken voor zich. In Duitsland heeft men jarenlang nouwelijks 'intergratiebeleid' gehad; er waren geen subsidies voor Turkse schaakclubjes, Marokkaanse theehuizen enz. In Nederland wel. Door ons beleid hebben we immigranten een 'eigen' zuil gegeven en hen niet betrokken bij 'de samenleving'.

In Duitsland is de intergratiesituatie door simpelweg geen beleid te voeren veel minder ernstig dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 23:58
Verwijderd
Citaat:
pvm schreef op 02-01-2004 @ 00:18:
1. Als zijn primaire loyaliteit ligt in Nederland. Dus het gevoel Nederlander te zijn moet groter zijn dan het gevoel bijv.Turks te zijn.
2. Beheersing van de Nederlandse taal.
3. Participatie in de samenleving door bijv. werk, vrijwilligerswerk deelname aan sportclubs enz.

Natuurlijk, dat kan allemaal zonder je eigen culturele achtergrond te verlochenen. Maar de feiten spreken voor zich. In Duitsland heeft men jarenlang nouwelijks 'intergratiebeleid' gehad; er waren geen subsidies voor Turkse schaakclubjes, Marokkaanse theehuizen enz. In Nederland wel. Door ons beleid hebben we immigranten een 'eigen' zuil gegeven en hen niet betrokken bij 'de samenleving'.

In Duitsland is de intergratiesituatie door simpelweg geen beleid te voeren veel minder ernstig dan in Nederland.
Inderdaad, door geen overdreven hulp te bieden en niet alles voor die mensen te regelen, en ze geen stapels subsidies te geven waren ze veel meer genoodzaakt binnen de bestaande maatschappij te treden.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 00:21
Verwijderd
pvm schreef op 02-01-2004 @ 00:18:

Citaat:
1. Als zijn primaire loyaliteit ligt in Nederland. Dus het gevoel Nederlander te zijn moet groter zijn dan het gevoel bijv.Turks te zijn.
Wat is daar het nut van?

Citaat:
Natuurlijk, dat kan allemaal zonder je eigen culturele achtergrond te verlochenen. Maar de feiten spreken voor zich. In Duitsland heeft men jarenlang nouwelijks 'intergratiebeleid' gehad; er waren geen subsidies voor Turkse schaakclubjes, Marokkaanse theehuizen enz. In Nederland wel. Door ons beleid hebben we immigranten een 'eigen' zuil gegeven en hen niet betrokken bij 'de samenleving'.

In Duitsland is de intergratiesituatie door simpelweg geen beleid te voeren veel minder ernstig dan in Nederland.
Nee, probleem is dat in Nederland juist totaal geen enkele aandacht aan het één en ander is geschonken, waardoor er nu ghetto's zijn en kut-Marokkaantjes. Trouwens, zo perfect is het in Duitsland echt niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.