Oud 12-06-2004, 17:16
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Bekijk dit hieronder even:

Klik hier voor een plaatje van de mummie van de farao [edit: het is niet erg bloederig ofzo, maar liever een link er naar toe]

We delivered the Children of Israel across the sea. Pharaoh and his troops pursued them, aggressively and sinfully. When drowning became a reality for him, he said, "I believe that there is no god except the One in whom the Children of Israel have believed; I am a submitter."

"Too late! For you have rebelled already, and chose to be a transgressor.

"Today, we will preserve your body, to set you up as a lesson for future generations." Unfortunately, many people are totally oblivious to our signs.

We have endowed the Children of Israel with a position of honor, and blessed them with good provisions. Yet, they disputed when this knowledge came to them. Your Lord will judge them on the Day of Resurrection regarding everything they disputed.
(Holy Quran 10:90-93)

Op de foto zie je de Pharaoh van de tijd van de Profeet Moesa(vzmh).
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)

Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 19:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 17:40
Skippy
Avatar van Skippy
Skippy is offline
Dus?
__________________
*boing boing boing*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Skippy schreef op 12-06-2004 @ 17:40 :
Dus?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:29
Realmoslim
Realmoslim is offline
Unfortunately, many people are totally oblivious to our signs.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Rafiq. wat wil je hiermee zeggen? Dat de Israelieten en de faraos van toen bestaan hebben? En dan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:53
Skippy
Avatar van Skippy
Skippy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-06-2004 @ 19:11 :
Rafiq. wat wil je hiermee zeggen? Dat de Israelieten en de faraos van toen bestaan hebben? En dan?
Tja, dit is dus gewoon een uitgebreide versie van "Dus?"

__________________
*boing boing boing*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:26
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Skippy schreef op 12-06-2004 @ 19:53 :
Tja, dit is dus gewoon een uitgebreide versie van "Dus?"

haha...

Maar even iets meer dan dus...
is dit een geschiedkundig bewijs wat alleen in Koran staan.. en waar staan die woorden trouwens die de Faroh zegt behalve dan in de Koran?
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:43
Realmoslim
Realmoslim is offline
Bij de Christendom en Jodendom stopt de verhaal van de farao bij het moment dat die is verdronken, maar bij de Islam gaat het een stukje verder.

Terwijl de farao zat te vedrinken zei hij "I believe that there is no god except the One in whom the Children of Israel have believed; I am a submitter."(Holy Quran10:90) (submitter=Muslim)

Toen zei God "Too late! For you have rebelled already, and chose to be a transgressor. Today, we will preserve your body , to set you up as a lesson for future generations. Unfortunately, many people are totally oblivious to our signs."

"Dus" dat is de farao op die foto. Wat ook goed is om te weten is dat de Torah, Bijbel (Gospel=Injil) enz allemaal boeken zijn van God, de enige probleem is dat die boeken zijn veranderd door verschillende mensen. De Koran is de 19 boek en de laatste.

Nog een ander wonder die je gerust bij de duizenden bewijzen kunt zetten. De wonder waar ik het over heb is de aantal keren de woorden voorkomen in de Koran, zie hieronder wat ik bedoel :

Overeenkomsten tussen woorden
-----------------------------------------------------
Al-Dunya (This world) 115
Al-Akhira (The hereafter) 115

Al-Mala'ikah (Angles) 88
Al-Shayateen (Satan) 88

Al-Hayat (Life) 145
Al-Maout (Death) 145

Al-Rajul (Man) 24
Al-Mar'ha (Women) 24

Benefit 50
Corrupt 50

People 50
Messengers 50

Eblees (king of devils) 11
Seek refuge from eblees 11

Museebah (calamity) 75
Thanks 75

Spending (sadaqah) 73
Satisfaction 73

people who are Mislead 17
Dead people 17

Muslimeen 41
Jihad 41

Gold 8
Easy life 8

Magic 60
Fitnah (dissuasion, misleading) 60

Zakat (taxes Muslims pay for the poor) 32
Barakah (increasing or blessings of a wealth) 32

Mind 49
Noor (light) 49

Tongue 25
Sermon 25

Desire 8
Fear 8

Speaking publicly 18
Publicising 18

Hardship 114
Patience 114

Muhammad 4
Shareeah (Muhammad's teachings) 4



Tijd en dagen.
-----------------------------------------------------

(yawm) Day 365
(shahr) Month 12
(ayam, yawmein) Days 30

(sa'at) Hour 48
48 hours is the total time a 'date' lasts on Earth!!

(sanat) Year 22
Quran was revealed in 22 years and 5 months!!



Land en Zee
-----------------------------------------------------

(Al-bahar) Sea 32
(Al-bar) Land 13

Als we beiden "Sea" en "Land" bij elkaar optellen dan krijgen we 45 . Als we een simpele berekening doen dan krijgen we

Sea = 32/45 X 100% = 71.11111111%
Land = 13/45 X 100% = 28.88888888%

Precies de percentage van Land en Zee!!. Dat kon je 1400 jaar geleden niet weten, zeker niet als je in de woestijn leefde.



Astronomie
-----------------------------------------------------

(Qamar) Moon 27
Moon takes 27 days, 7 hours and 43 minutes to orbit around Earth!!
(Shams) Zon 32
Sun's polar rotation period is exactly 32 days!!


Denk hier maar over na.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ow great ik ben de duivel. eerst was mun pincode 5766, nu lees ik ok nog eens dat mijn getal het getal van de vervloekten al dan niet terecht (11) het aantal is dat de naam iblis voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 21:43 :

blblabla*knip knip* nbbla bla bla

Denk hier maar over na.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:50
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Maar wat wil je nou precies zeggen met je stuk..

dat het jodendom christendom en islam een argeologisch bewijz der bij hebben ofzo..???
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
waarom hoor ik tog van zoveel exmoslims dat hun gebeden niet vervuld werden terwijl ze na de bekering ineens met god praten?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:53
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Isa schreef op 12-06-2004 @ 21:52 :
waarom hoor ik tog van zoveel exmoslims dat hun gebeden niet vervuld werden terwijl ze na de bekering ineens met god praten?
die discussie gaarna ergens anders houden....
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:57
Verwijderd
Realmoslim: de oude Maya's wisten al deze dingen al 12000 jaar geleden, dus waarom zouden de schrijvers van de Koran dit niet geweten kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 22:01
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 12-06-2004 @ 21:53 :
die discussie gaarna ergens anders houden....
uhm was niet bedoeld als discussie maar als bekeringspoging
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 22:02
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 12-06-2004 @ 21:26 :
haha...

Maar even iets meer dan dus...
is dit een geschiedkundig bewijs wat alleen in Koran staan.. en waar staan die woorden trouwens die de Faroh zegt behalve dan in de Koran?
Kijk naar vers 10:92 daar staat wat God zei tegen de Farao, daar gaat het eigenlijk om. Maar natuurlijk is er geen geschiedkundig bewijs, het is niet dat de Farao het in de water schreef of dat er duizenden anderen mensen stiekem mee zaten te luisteren!!!
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 22:25
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Isa schreef op 12-06-2004 @ 21:52 :
waarom hoor ik tog van zoveel exmoslims dat hun gebeden niet vervuld werden terwijl ze na de bekering ineens met god praten?
Ten eerste gebeden worden niet gelijk vervuld, jij als Christen hoort dat te weten. Ten tweede denk je echt dat Christenen met God kunnen praten? Ten Derde honderden priesters en nonnen verlaten de christendom en worden Moslim, een beroemde voorbeeld daarvan is Yusuf Estes. Islam is de snelst groeiende geloof. Waar ben je bang voor? Ga door met vrezen, het zal je toch geen goed doen.

Citaat:
Realmoslim: de oude Maya's wisten al deze dingen al 12000 jaar geleden, dus waarom zouden de schrijvers van de Koran dit niet geweten kunnen hebben?
Tuurlijk Grieken ook, iedereen wist het. Ook de aapmensen. Kun je mij vertellen wanneer de wetenschap is ontwikkeld, als ze alles al wisten. Je houdt jezelf alleen voor de gek. De profeet Mohammed(vzmh) noemde de verzen een voor een op, op verschillende tijden en iedereen schreef ze op. De Koran rijmt ook en word gezien als de beste literatuur. Jij mag mij die overeenkomsten van die woorden uitleggen die verspreid zijn door de hele Koran, hoe heeft hij ze bijgehouden, leg me ook gelijk uit hoe hij de percentage van land en water wist, leg me ook uit hoe die wist dat die de Koran af zou krijgen in 22 jaar...enz

Citaat:
uhm was niet bedoeld als discussie maar als bekeringspoging
Ik probeer niemand te bekeren. God bekeert mensen en niet mensen zelf. Ik probeer jullie gewoon te waarschuwen, zodat als jullie dood gaan en voor God staan dat jullie geen smoesjes hebben en dat de straf ook erger is. Dus begin te vrezen.

Weet je wie pas echt de mensen probeert te bekeren, de Christenen, ze komen zelf bij je deur aankloppen, ik zie ze altijd.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 22:29
Realmoslim
Realmoslim is offline
Ga hiernaartoe http://www16.brinkster.com/weichertech/Quran.html Het is een soort programma op het Internet waarin je kunt controleren hoe vaak een woord in de Koran voorkomt.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2004, 22:36
Verwijderd
De Koran is ongetwijfeld een mooi stukje literatuur met goede beeldspraak. Dat ontken ik niet, en ik moet het zeker nog eens lezen. Maar dat wil niet zeggen dat de Koran op wetenschappelijk gebied iets voorstelt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 22:29 :
Ga hiernaartoe http://www16.brinkster.com/weichertech/Quran.html Het is een soort programma op het Internet waarin je kunt controleren hoe vaak een woord in de Koran voorkomt.
Ja, alleen mijn arabisch is niet zo best de laatste tijd.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 00:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 21:43 :

Terwijl de farao zat te vedrinken zei hij "I believe that there is no god except the One in whom the Children of Israel have believed; I am a submitter."(Holy Quran10:90) (submitter=Muslim)
hoe kan-ie zeggen dattie moslim is in de tijd van Mozes?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:13
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 00:05 :
hoe kan-ie zeggen dattie moslim is in de tijd van Mozes?
Een Moslim betekent iemand die gehoorzaamt aan God en het betekent ook "vredelievend". Profeet Moses(vzmh) was ook een Moslim, Profeet Jezus(vzmh) was ook een Moslim en ook alle andere profeten en de mensen die hen volgden. Alle profeten kwamen met dezelfde boodschap, dus ze waren allemaal moslim.

Islam is een religie die God heeft gemaakt voor alle mensen. Alle profeten kwamen eigenlijk met dezelfde religie alleen de Islam is perfect en compleet gemaakt en is bedoeld voor de hele mensheid. Mensen die de Islam volgen zijn automatisch Moslim, omdat ze God en zijn geloof volgen en ze zijn vredelievend. Ik hoop dat je het nu begrijpt.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:17
Skippy
Avatar van Skippy
Skippy is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 21:43 :
Denk hier maar over na.
Ja, laten we vooral de meest krampachtige omslachtig mogelijke manieren bedenken om iets te bewijzen.
__________________
*boing boing boing*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:26
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Skippy schreef op 13-06-2004 @ 10:17 :
Ja, laten we vooral de meest krampachtige omslachtig mogelijke manieren bedenken om iets te bewijzen.
Is dat de beste wat je kan zeggen. Bewijs het dan tegen. De Torah, Bijbel en de Koran zijn bewijzen dat God bestaat.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:00
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 10:26 :
De Torah, Bijbel en de Koran zijn bewijzen dat God bestaat.
Nee, ze veronderstellen het bestaan van God alleen maar. Dat is iets heel anders. Om even in te gaan op je vraag wanneer de wetenschap is ontwikkeld: dat is begonnen bij de oude Grieken, lang voordat de basis voor de Islam werd gelegd.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 12:04
Verwijderd
Offtopic: Ben ik de enige of zijn er meer mensen die zich stilaan beginnen te ergeren aan de pogingen van Rafiq en Realmoslim om ons aan 'het denken' (lees: bekeren) te zetten?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:12
professor2
professor2 is offline
Citaat:
alluman schreef op 13-06-2004 @ 12:04 :
Offtopic: Ben ik de enige of zijn er meer mensen die zich stilaan beginnen te ergeren aan de pogingen van Rafiq en Realmoslim om ons aan 'het denken' (lees: bekeren) te zetten?
lang niet de enige lijkt me zo
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 10:13 :
Een Moslim betekent iemand die gehoorzaamt aan God en het betekent ook "vredelievend". Profeet Moses(vzmh) was ook een Moslim, Profeet Jezus(vzmh) was ook een Moslim en ook alle andere profeten en de mensen die hen volgden. Alle profeten kwamen met dezelfde boodschap, dus ze waren allemaal moslim.

Islam is een religie die God heeft gemaakt voor alle mensen. Alle profeten kwamen eigenlijk met dezelfde religie alleen de Islam is perfect en compleet gemaakt en is bedoeld voor de hele mensheid. Mensen die de Islam volgen zijn automatisch Moslim, omdat ze God en zijn geloof volgen en ze zijn vredelievend. Ik hoop dat je het nu begrijpt.
Mozes was een jood

dat je daar nu de naam moslim aan vast plakt, is wat anders, imo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 13-06-2004 @ 12:04 :
Offtopic: Ben ik de enige of zijn er meer mensen die zich stilaan beginnen te ergeren aan de pogingen van Rafiq en Realmoslim om ons aan 'het denken' (lees: bekeren) te zetten?
Ja. Laat ze oprotten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:27
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 12:16 :
Mozes was een jood

dat je daar nu de naam moslim aan vast plakt, is wat anders, imo
Kijk. Dat is dan volgens jou zo. Jij gelooft vast ook niet dat Jezus(vzmh) een profeet was, toch?

Het woord Jood komt van Judas en dat is volgens mij vernoemd naar een volk. Het woord Christen komt van Christus(Messiah) en is vernoemd naar Jezus(vzmh) enz.

Kijk naar jouw Torah waar denk je dat die Messiah(Jezus(vzmh)) blijft? En jullie Christenen kijk in jullie Bijbel en waar denk je dat Mehmet(Mohammed(vzmh)) of de "geprezene" blijft?
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:28
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-06-2004 @ 12:00 :
Nee, ze veronderstellen het bestaan van God alleen maar. Dat is iets heel anders. Om even in te gaan op je vraag wanneer de wetenschap is ontwikkeld: dat is begonnen bij de oude Grieken, lang voordat de basis voor de Islam werd gelegd.
Voor jullie misschien, maar voor de joden, christenen en moslims niet. Voor ons is het een bewijs van God. Islam was er altijd.
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:29
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 12:16 :
Mozes was een jood

dat je daar nu de naam moslim aan vast plakt, is wat anders, imo
Weet je wel wat moslim betekent?
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:31
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 13-06-2004 @ 13:29 :
Weet je wel wat moslim betekent?
dat is al wel 100 x gezegd door jou en realmoslim dus ik denk dat ze dat wel weet
feit blijft dat hij geen moslim was
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:33
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-06-2004 @ 12:00 :
Nee, ze veronderstellen het bestaan van God alleen maar. Dat is iets heel anders. Om even in te gaan op je vraag wanneer de wetenschap is ontwikkeld: dat is begonnen bij de oude Grieken, lang voordat de basis voor de Islam werd gelegd.
Is niet logisch wat je zegt. De Koran is een wonder! Die je nu zelf mee maakt. Wat ik daar heb gepost is niet het enige bewijs, het zijn er duizenden. Hoe wist hij de percentage van land en zee? Hoe heeft hij al die woorden kunnen bij houden als die de verzen een voor een heeft opgezegd, als de Koran rijmt, het niet voorkomt in een van de 16 groepen van de arabische poeze, het uniek is, het de beste literatuur is enz. Dit bewijst allemaal dat de Koran van God komt. Bewijs anders.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:37
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
professor2 schreef op 13-06-2004 @ 13:31 :
dat is al wel 100 x gezegd door jou en realmoslim dus ik denk dat ze dat wel weet
feit blijft dat hij geen moslim was
Ik zie dat je nog steeds niet weet wat een Moslim is. Feit is dat hij een Moslim was en dat hij nu in de Hemel zit met alle andere profeten.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 13:33 :
Is niet logisch wat je zegt. De Koran is een wonder! Die je nu zelf mee maakt. Wat ik daar heb gepost is niet het enige bewijs, het zijn er duizenden. Hoe wist hij de percentage van land en zee? Hoe heeft hij al die woorden kunnen bij houden als die de verzen een voor een heeft opgezegd, als de Koran rijmt, het niet voorkomt in een van de 16 groepen van de arabische poeze, het uniek is, het de beste literatuur is enz. Dit bewijst allemaal dat de Koran van God komt. Bewijs anders.
Het is helemaal geen bewijs dat de Koran van God komt.

Als ik een rijmboek schrijf van 1000 pagina en het vervolgens helemaal uit mn kop leer, betekent het dan dat het van God komt?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2004, 14:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 13-06-2004 @ 13:28 :
Voor jullie misschien, maar voor de joden, christenen en moslims niet. Voor ons is het een bewijs van God. Islam was er altijd.
en als er dadelijk weer een soort van profeet opstaat die Vladimir heet en die krijgt dan volgelingen die Vladimiristen heten en vanuit wiens optiek Mozes en Jezus en Mohammed ook Vladimiristen waren.

daar komt het gewoon op neer.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
alluman schreef op 13-06-2004 @ 12:04 :
Offtopic: Ben ik de enige of zijn er meer mensen die zich stilaan beginnen te ergeren aan de pogingen van Rafiq en Realmoslim om ons aan 'het denken' (lees: bekeren) te zetten?
Ach laat ze het proberen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
FuSe schreef op 13-06-2004 @ 14:34 :
Het is helemaal geen bewijs dat de Koran van God komt.

Als ik een rijmboek schrijf van 1000 pagina en het vervolgens helemaal uit mn kop leer, betekent het dan dat het van God komt?
Neen, dat is gewoon een zeer domme vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
FuSe schreef op 13-06-2004 @ 14:34 :
Het is helemaal geen bewijs dat de Koran van God komt.

Als ik een rijmboek schrijf van 1000 pagina en het vervolgens helemaal uit mn kop leer, betekent het dan dat het van God komt?
Nee dat betekent dat er een nieuw soort religie is
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:59
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 22:25 :


Ik probeer niemand te bekeren. God bekeert mensen en niet mensen zelf. Ik probeer jullie gewoon te waarschuwen, zodat als jullie dood gaan en voor God staan dat jullie geen smoesjes hebben en dat de straf ook erger is. Dus begin te vrezen.

Weet je wie pas echt de mensen probeert te bekeren, de Christenen, ze komen zelf bij je deur aankloppen, ik zie ze altijd.
dus wat je wilt zeggen is dat alle boeken op elkaar aansluiten.. Dus is god misschien niet een verklaaring die mensen aan iets gaven voor het onbekende God bekeerd ons niet .. mensen bekeren zich tot god omdat mensen bang zijn voor het onbekende nu wij logischer nadenken kan je denken dat er meer achter zit
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 22:25 :
Ten eerste gebeden worden niet gelijk vervuld, jij als Christen hoort dat te weten. Ten tweede denk je echt dat Christenen met God kunnen praten? Ten Derde honderden priesters en nonnen verlaten de christendom en worden Moslim, een beroemde voorbeeld daarvan is Yusuf Estes. Islam is de snelst groeiende geloof. Waar ben je bang voor? Ga door met vrezen, het zal je toch geen goed doen.






Ik probeer niemand te bekeren. God bekeert mensen en niet mensen zelf. Ik probeer jullie gewoon te waarschuwen, zodat als jullie dood gaan en voor God staan dat jullie geen smoesjes hebben en dat de straf ook erger is. Dus begin te vrezen.

Weet je wie pas echt de mensen probeert te bekeren, de Christenen, ze komen zelf bij je deur aankloppen, ik zie ze altijd.
Dat zijn Jehova's.
Ach ergens moet je het kut hebben, of je leeft nu kut en houd je aan allemaal regeltjes, of je hebt het "daar" kut. Een is in ieder geval kut
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 13:27 :

Het woord Jood komt van Judas
Volgens Mel Gibson misschien.

"jood" komt OF van Juda OF van Judea
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:25
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
FuSe schreef op 13-06-2004 @ 14:34 :
Het is helemaal geen bewijs dat de Koran van God komt.

Als ik een rijmboek schrijf van 1000 pagina en het vervolgens helemaal uit mn kop leer, betekent het dan dat het van God komt?
Jij weet echt niet wat de Koran is he? Heb je er ooit naar geluisterd? Weet je wel waarom ze het een wonder noemen? Het woord zelfs een wonder genoemd door niet-moslims, als je geen verstand hebt dan moet je stil zijn.

De Quran is uniek, het is geen rijmboek, geen poezie, geen normale tekst, het past in geen een van de 16 arabische poezie groepen, het beschrijft dingen zoals niemand heeft beschreven, het bevat geen onnodige woorden, het bevat geen fouten, de grammatica en de manier van woorden gebruiken is uniek en is veel beter dan dat je ooit hebt gezien, de Koran is zo gemaakt dat je het helemaal makkelijk uit het hoofd kan leren zelfs als je geen arabisch kan spreken, er zijn kinderen van 6 die het helemaal uit het hoofd hebben geleerd in 6 maanden, de Koran daagt iedereen uit om een sura zoals die van de Koran te maken, de kleinste sura bestaat uit drie regels, het daagt iedereen uit om er een fout in te vinden, de Koran zit vol met voorspellingen, vol met wonderen, vol met wetenschappelijke verzen die je in die tijd nooit zou kunnen weten, het verbetert de Bijbel, Torah in alle manieren en dat is ook bewezen, de Koran is overal hetzelfde en is nooit verandert enz

Arabieren waren het beste in poezie, ze zongen in poezie, spraken vaak in poezie, beschreven dingen in poezie en maakten zelfs ruzie in poezie, ze noemde hun vijanden diegene die niet kunnen praten. Het arabisch is de taal van poezie en de Arabieren waren er heel trots op. Dit was het enige waar ze beter in waren dan alle andere volken en landen en het enige wat voor hun telde in het leven, poezie vloeide door hun aderen. Ze waren er zo goed in dat ze elk poezie konden indelen in wel liefst 16 groepen. Zij zien dingen in poezie die wij niet kunnen zien.

Toen kwam opeens de Koran, ze hadden nog nooit zo iets moois gehoord, het lijkt op poezie maar het is het niet, het lijkt op iets dat rijmt maar het rijmt niet, het overwon hun poezie. Nu in de moskeen huilen de mensen als ze het horen.

Dus stil maar.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:26
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 18:13 :
Volgens Mel Gibson misschien.

"jood" komt OF van Juda OF van Judea
Dus, ik zeg toch het is vernoemd naar iets. Maar een Moslim is iemand die God gehoorzaamt en Hem aanbid.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:36
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 22:25 :
Ten eerste gebeden worden niet gelijk vervuld, jij als Christen hoort dat te weten. Ten tweede denk je echt dat Christenen met God kunnen praten? Ten Derde honderden priesters en nonnen verlaten de christendom en worden Moslim, een beroemde voorbeeld daarvan is Yusuf Estes. Islam is de snelst groeiende geloof. Waar ben je bang voor? Ga door met vrezen, het zal je toch geen goed doen.


het eerste punt; jha dat zou elke godsdienst kunnen weten.
het 3de punt; leuk dat je het aanhaalt, het zou best kunnen wat je zegt dat Christenen of Joden moslims worden, maar omgekeert hoor ik net zo goed veel verhalen over.
dat de Islam het snelst groeiende geloof is zegt niet dat het de waarheid is, althans niet voor mij. (Bijbel is echter weer meest gelezen boek, maar zegt toch ook niet per defenitie daarom dat het de waarheid zou moeten zijn).


Citaat:

Tuurlijk Grieken ook, iedereen wist het. Ook de aapmensen. Kun je mij vertellen wanneer de wetenschap is ontwikkeld, als ze alles al wisten. Je houdt jezelf alleen voor de gek. De profeet Mohammed(vzmh) noemde de verzen een voor een op, op verschillende tijden en iedereen schreef ze op. De Koran rijmt ook en word gezien als de beste literatuur. Jij mag mij die overeenkomsten van die woorden uitleggen die verspreid zijn door de hele Koran, hoe heeft hij ze bijgehouden, leg me ook gelijk uit hoe hij de percentage van land en water wist, leg me ook uit hoe die wist dat die de Koran af zou krijgen in 22 jaar...enz


kan ik niet uitleggen, enig een suggestie.. de hand van een hogere macht zat er in.. ook dit zegt echter weer niets over , De waarheid..

Citaat:

Ik probeer niemand te bekeren. God bekeert mensen en niet mensen zelf. Ik probeer jullie gewoon te waarschuwen, zodat als jullie dood gaan en voor God staan dat jullie geen smoesjes hebben en dat de straf ook erger is. Dus begin te vrezen.

Weet je wie pas echt de mensen probeert te bekeren, de Christenen, ze komen zelf bij je deur aankloppen, ik zie ze altijd.
heel goed dat je al beseft dat mensen geen mensen kunnen bekeren, maar dat god dat doet..
Maar dan.... ik merk niet dat liefde je drijfeer is... je zegt namelijk.. ik hoop dat jullie straf groot is als jullie voor god staan, zo van pff ik heb jullie gewaarschuwed.. nu mogen jullie ook niet meer zeiken... oftwel een verdoemenis preek? (were is the love! (mooi nummer he! )

Veel christenen proberen inderdaad ook de rol van god in te nemen, door zelf mensen proberen te gaan bekeren.. maar ik zeg hier heel duidelijk OOK!

en aankloppen hoort meestal bij Jahova getuigen.. die hebben weer een eigen boek.. dus weer een ander geloof (hier boven ook al vermeld geloof ik)...

gegroet!
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:37
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
tussen de gequote stukken staat trouwens van mij een soort commentaar.. ik zie dat ik verkeert heb gequote...
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 18:26 :
Dus, ik zeg toch het is vernoemd naar iets.


Ja, maar Juda (zoon van Israel) kwam voor Mozes; Mozes was een Israeliet cq. een jood

Citaat:

Maar een Moslim is iemand die God gehoorzaamt en Hem aanbid.
Dat zal wel, maar zoals ik al zei: komt er ene Vladimir met aanhangers dan is volgens deze aanhangers Mozes een vladimirist.
Maar Mozes WAS al een jood ~ zie de geschriften. En daar kun je moeilijk om heen.

Mij maakt het niet uit als je hem ook ziet als moslim ofzo, maar het lijkt me stug dat Mozes of wie dan ook zichzelf moslim noemt als Mohammed nog niet eens rondgehuppeld had.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 13-06-2004 @ 18:37 :
tussen de gequote stukken staat trouwens van mij een soort commentaar.. ik zie dat ik verkeert heb gequote...
ik corrigeer dat wel even voor j
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 18:25 :
Jij weet echt niet wat de Koran is he? Heb je er ooit naar geluisterd? Weet je wel waarom ze het een wonder noemen? Het woord zelfs een wonder genoemd door niet-moslims, als je geen verstand hebt dan moet je stil zijn.

De Quran is uniek, het is geen rijmboek, geen poezie, geen normale tekst, het past in geen een van de 16 arabische poezie groepen, het beschrijft dingen zoals niemand heeft beschreven, het bevat geen onnodige woorden, het bevat geen fouten, de grammatica en de manier van woorden gebruiken is uniek en is veel beter dan dat je ooit hebt gezien, de Koran is zo gemaakt dat je het helemaal makkelijk uit het hoofd kan leren zelfs als je geen arabisch kan spreken, er zijn kinderen van 6 die het helemaal uit het hoofd hebben geleerd in 6 maanden, de Koran daagt iedereen uit om een sura zoals die van de Koran te maken, de kleinste sura bestaat uit drie regels, het daagt iedereen uit om er een fout in te vinden, de Koran zit vol met voorspellingen, vol met wonderen, vol met wetenschappelijke verzen die je in die tijd nooit zou kunnen weten, het verbetert de Bijbel, Torah in alle manieren en dat is ook bewezen, de Koran is overal hetzelfde en is nooit verandert enz

Arabieren waren het beste in poezie, ze zongen in poezie, spraken vaak in poezie, beschreven dingen in poezie en maakten zelfs ruzie in poezie, ze noemde hun vijanden diegene die niet kunnen praten. Het arabisch is de taal van poezie en de Arabieren waren er heel trots op. Dit was het enige waar ze beter in waren dan alle andere volken en landen en het enige wat voor hun telde in het leven, poezie vloeide door hun aderen. Ze waren er zo goed in dat ze elk poezie konden indelen in wel liefst 16 groepen. Zij zien dingen in poezie die wij niet kunnen zien.

Toen kwam opeens de Koran, ze hadden nog nooit zo iets moois gehoord, het lijkt op poezie maar het is het niet, het lijkt op iets dat rijmt maar het rijmt niet, het overwon hun poezie. Nu in de moskeen huilen de mensen als ze het horen.

Dus stil maar.
NOU EN!!!

Wonder dit, wonder dat...

Allemaal subjectiviteit.

Geen van de dingen die jij genoemd hebt is een BEWIJS voor God. God is namelijk niet waarneembaar en dus niet te bewijzen. Een boek kan nooit een bewijs zijn voor God.

En trek me vanaf nu maar terug uit deze discussie, want je staat totaal niet open voor onze argumenten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Uitleg over het geweld van God die liefde is in het Oude testament
KingOfGod
178 11-12-2005 12:53
Levensbeschouwing & Filosofie De juistheid van de Koran
Rafiq
131 01-01-2005 13:01
Levensbeschouwing & Filosofie Overeenkomsten Islam-Christendom
Verwijderd
270 28-11-2004 14:56
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 13-03-2003 00:28
Levensbeschouwing & Filosofie De Bijbel is veranderd.
Joël
182 13-06-2002 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.