Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2012, 00:08
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Hallo allemaal,

Het is nu al een tijdje dat ik met het idee in mijn hoofd zit om een quad aan te schaffen. Deze is absoluut niet bedoeld om mee te crossen of wat dan ook maar gewoon voor op de weg. Buiten het dagelijkse stukje naar school en terug zou ik het ook prettig vinden als ik er in het weekend bijvoorbeeld mee naar mijn ouders kan (±180km) dus het is een must dat hij op de snelweg mag, een echt lichte quad is dus geen optie. Uiteraard heb ik me al een beetje ingelezen en kwam erachter dat je een dusdanig zware quad (250cc, 300cc?) gewoon met een rijbewijs B mag besturen, dat komt goed uit want ben niet in het bezit van een motor rijbewijs.

Op internet zie ik verder echter door de bomen het bos niet meer en gezien ik een leek op dit gebied ben kan ik wel wat hulp gebruiken. Zo vroeg ik mij af welke merken een beetje aan te raden zijn en in wat voor prijsklasse ik moet denken voor de eisen die ik stel. Ook ben ik benieuwd naar waar ik zo'n quad het beste aan kan schaffen. Buiten de aanschaf moet hij uiteraard gewoon op kenteken komen en is er dus wegenbelasting en minimaal een WA-verzekering van toepassing, ook hierbij zou ik graag een idee hebben aan wat voor (maandelijkse) kosten ik dan moet denken. Tot slot ben ik erg benieuwd naar het verbruik van zo'n ding.

Hopelijk weet iemand hier iets van af en kan me eens stukje op weg helpen, alvast bedankt voor de moeite

Gr Michiel
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2012, 23:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Er zijn volgens mij wel fora speciaal voor dit type vervoersmiddel, ik denk dat je daar beter je vragen kwijt kunt Zoveel quad-rijders zullen hier niet rondhangen denk ik

Maar wat ik er zo snel over kan vinden is dat het geen comfortabele dingen zijn om lange ritten mee te maken op de snelweg. Er zijn er maar weinig die er echt langere ritten, zoals jij wilt gaan doen, mee maken en dat is met een goede reden Ook heb ik het idee dat het budget dat jij hebt en het aantal cc's wat jij op het oog hebt geen quad gaat opleveren waarmee je prettig op de snelweg kán rijden (hooguit 110 volgas), tenzij je 90 achter een vrachtwagen acceptabel vindt. Zelfs de betere 250cc/350cc quads liggen eigenlijk al boven je budget voor zover ik na kan gaan. Investeer ook in een helm en goede (motor)kleding, je wilt niet onbeschermd van zo'n ding kletteren

Voor een quad-verzekering kan je even hier kijken: http://www.diks.nl/quad-verzekering
Zullen er wel meer zijn, dit was één mijn eerste hits en heb ik mijn oldtimer ook bij hun verzekerd op advies van andere hobby-rijders. Volgens mij vallen quads onder '3-wielerige motorvoertuigen' die weer hun eigen tarieven kennen in vaste lasten.

Het is wel erg leuk als hobby, maar zelfs dan is het verre van een alternatief voor de traditionele auto
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 00:55
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Bedankt voor je bijdrage

Je refereert een paar keer naar dat bepaalde dingen boven mijn budget liggen, ik heb echter nog geen budget genoemd Dat terzijde vrees ik dat je op een hoop punten gelijk hebt. Ik heb een beetje op dergelijke fora zitten lezen en ook daar worden ze eigenlijk vrijwel alleen recreatief gebruikt. Zo blijkt ook maar weer dat het totaal niet met een motor te vergelijken is, wil je een beetje normale snelweg-snelheden halen lijkt het toch of ik boven de 400cc moet gaan zoeken. Buiten het feit dat de aanschaf dan (inderdaad) boven mijn budget uit gaat komen blijkt het verbruik ook niet om over naar huis te schrijven zijn. Wellicht toch maar een kleine auto overwegen, eventueel een (lichte) quad erbij voor de lol in plaats van de snelweg...
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 01:44
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Oh, dat is een connectie-foutje in mijn denken geweest Omdat met de cc's die jij noemde het al krap aan was met snelwegrijden ging ik er van een bepaald budget uit, en de meer geschiktere modellen kwamen daar dan weer bovenuit Maar die dingen zijn inderdaad aan de prijzige kant, zelfs gebruikt. Daar kan je zelfs voor een derde van de prijs al een leuk autootje voor kopen en voor gewoon vervoer is dat ook een stuk praktischer en veiliger

Voor de hobby zijn het verder geweldige dingen Ook wel eens met buggy's gereden. Dingen gingen niet harder dan 80 maar dat hoefde ook niet; achterwiel aangedreven en dan maar lekker over onverharde wegen en door het zand crossen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 01:28
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik heb inmiddels ook maar de daad bij het woord gevoegd en een kleine auto gekocht. Een Renault Clio uit 1998, ga hem zaterdagochtend ophalen
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 00:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat is wel een iets handigere oplossing denk ik
Post hem ook eens in het foto-topic, dan gebruiken we dat ook nog eens
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 00:59
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Zal ik doen. Momenteel is het een beetje donker buiten dus zal morgen even een plaatje schieten
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games GTA:san andreas
almererulez
51 29-09-2004 22:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.