Oud 12-09-2006, 15:16
puchrider
puchrider is offline
Hey mensen
Ik doe nu voor de 2e keer havo5. Vorig jaar heb ik gewoon zitten klooien, echt geen fuck uitgevoerd. maar dit jaar wil ik echt wel mn diploma halen, maar ik heb echt totaal geen motivatie. als ik ergens mee bezig ben dan kap ik er ook gewoon na 5 minuten mee, omdat ik liever iets anders doe. weet iemand iets wat echt goed helpt, want ik ga het zo echt weer niet redden!
groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2006, 16:25
Estar
Estar is offline
Het gewoon doen en een goede doel voor ogen stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 16:29
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Eesrt heel hard falen in je leven, en daarna besluiten dat je dat diploma toch wel wilt.


Je kan ook naar zo'n priveschool met veel begeleiding.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 19:28
Barry K
Barry K is offline
Aan het eind van dit jaar heb je dan 6 jaar (of meer?) op de middelbare school gezeten en heb je GEEN diploma behaald.
Dus ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt bij je huidige bijbaantje als vakkenvuller or whatever; want daar zal je het nog wel even moeten uithouden.

OF je doet toch wat, en er is echt niet zo heel veel voor nodig, en je haalt de 5e nu wel. Je krijg een havo-diploma, en krijgt veel betere kansen op de arbeidsmarkt.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 19:36
Verwijderd
Citaat:
puchrider schreef op 12-09-2006 @ 15:16 :
maar dit jaar wil ik echt wel mn diploma halen, maar ik heb echt totaal geen motivatie.
Dit klopt niet. Óf je wilt iets heel erg graag en doet er dus moeite voor, óf je denkt dat je iets wilt en verbaast je vervolgens over je gebrek aan motivatie. Face it: als je dit echt graag wilt dan breng je die discipline op om heel hard je best te gaan doen. Anders wil je het blijkbaar niet.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:38
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Misschien helpt het om een doel voor ogen te stellen. Dit moet ik minimaal halen of als ik elk trimester goed doe koop je iets voor je eigen ofzo.

Stel voorbeeld vast van; dit wil ik er in iedergeval aan doen en doe dat dan ook en ga daarna iets doen wat je leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:39
Anika
Je kunt ook aan je ouders vragen of ze erop toe willen zien dat je minimaal een bepaalde tijd per dag leert en dat er anders sancties volgen. Klinkt misschien wat kinderachtig, maar als je zelf écht niet de motivatie op kunt brengen moet het maar zo.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:41
deoxyribose
deoxyribose is offline
Jezelf een schop onder de kont geven. Gebrek aan motivatie om te studeren is een luxeprobleem.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:40
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
ik haal juist motivatie uit het feit dat ik het teringbeu ben op de havo en er alles aan wil doen om dat diploma te halen (ben nu aan mn 7e jaar havo begonnen en moet en zal volgend jaar op het hbo zitten)!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:46
Verwijderd
Je wilt je diploma halen: dat is dan toch je motivatie?

Natuurlijk doe je liever iets anders dan huiswerk maken, wie niet? Maar je wilt je diploma, dan zul je daar ook voor moeten werken. Wees streng voor je zelf, maak een schema, houd je daar aan, vraag desnoods je vader of moeder je te controleren, ga na schooltijd tot je huiswerk af is naar een huiswerkklas/-instituut, enz.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heb je geen zin / motivatie, dan moet je maar zin / motivatie maken. Stel jezelf als doel om elke dag na school minimaal anderhalf uur aan school te besteden (huiswerk, zelfstudie). Ga de betreffende hoofdstukken waar jullie op dat moment mee bezig zijn doorlezen en verdiep je in de stof, misschien dat je het dan wel leuker gaat vinden.

Of beloof jezelf een mooi cadeau in geval dat je je diploma zou halen (leuke vakantie, nieuwe telefoon of iets dergelijks). Als het dan even tegenzit, denk je even daar weer aan en ga weer verder waar je gebleven was. In ieder geval: stel een doel voor jezelf op. Hoeft niet per se een leuk cadeau te zijn, maar in ieder geval iets waarvoor je wil gaan en dan komt het wel in orde.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:24
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
werk in de klas harder, dan hoef je veel minder in je vrije tijd te doen!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:46
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
In een omgeving werken waar geen afleiding is.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 01:47
Verwijderd
Zonder diploma kun je bijna NIKS
Hoe zie jij je toekomst voor je als je bijna niks kunt?
Er moet toch wel iets zijn wat je in de toekomst graag zou doen?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 16:46
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
puchrider schreef op 12-09-2006 @ 15:16 :
Hey mensen
Ik doe nu voor de 2e keer havo5. Vorig jaar heb ik gewoon zitten klooien, echt geen fuck uitgevoerd. maar dit jaar wil ik echt wel mn diploma halen, maar ik heb echt totaal geen motivatie. als ik ergens mee bezig ben dan kap ik er ook gewoon na 5 minuten mee, omdat ik liever iets anders doe. weet iemand iets wat echt goed helpt, want ik ga het zo echt weer niet redden!
groeten
Misschien helpt het om stof die je leert samen te vatten. Dus dat je doel is om een goede samenvatting te maken in plaats van te focussen op het in je opnemen van de stof...
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 17:41
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Stel een tijd in, waarop je huiswerk maakt; bijvoorbeeld elke avond van 8 tot 9.

Ik doe zelf een thuisstudie en qua motivatie werkt het voor mij erg goed om elke dag op dezelfde tijd te beginnen met leren: zo wordt het een gewoonte, en veel makkelijker om te beginnen dan dat je elke dag maar wat doet (dan blijf je vooruitschuiven).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geen motivatie!!
ScholierNova
1 19-06-2012 13:53
Algemene schoolzaken Geen motivatie voor school
Toneless
18 18-03-2010 22:02
Algemene schoolzaken Motivatie weg..
KiMZz
5 09-06-2008 14:35
Psychologie Geen motivatie meer
Zwoek
25 11-11-2007 15:04
Psychologie [Vraagje] Motivatie kwijt
Stefanie
20 09-09-2006 12:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.