Oud 22-05-2002, 18:37
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Door 1 vos... Allemaal de kop door- of afgebeten(slechts een paar meegenomen om op te eten). En jullie vinden dat er niet iets aan gedaan moet worden? Ik vind echt gewoon dat zo'n beest afgeschoten mag worden. En dit is al het zoveelste voorval met een vos, dit jaar. Om nog maar niet van andere jaren te spreken... Die vossen zijn er teveel, en er is maar 1 oplossing... afschieten.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 20:22
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
idd er zijn te veel vossen, maar ook te veel kraaiachtigen en andere roofvogels. Er is maar een oplossing de jacht op deze diersoorten weer openen.

Ik heb ook een topic gehad met dezelfde onderwerp, de meesten waren tegen de jacht(de meesten wisten niet eens wat de jacht inhield).
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 12:35
Miss USA
Miss USA is offline
't Ligt ook aan de manier waarop je jaagt, lijkt me. Het gebeurt nog veel te veel dat er hele troepen jagers met honden en paarden door bossen heen denderen en alles slopen wat ze tegenkomen, drijfjachten. Ze schieten dieren af zonder de leeftijd te schatten en te kijken of het mannetje of vrouwtje is. Daarom ben ik tegen jagen.
Het is beter als het een klein groepje jagers te voet is met een paar honden die deskundig bekijken welke dieren ze af moeten schieten, maar toch... ik ben er nog steeds niet voor!
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 20:30
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
't Ligt ook aan de manier waarop je jaagt, lijkt me. Het gebeurt nog veel te veel dat er hele troepen jagers met honden en paarden door bossen heen denderen en alles slopen wat ze tegenkomen, drijfjachten.
De drijfjachten met paarden zijn in Nederland haast niet meer te vinden. Dat gebeurt niet meer. En bij gewone drijfjachten met drijvers, lopend en zo, dan jaag je eigenlijk maar op 1 diersoort. Of enkele die op dat moment bejaagbaar zijn. Drijfjachten heb je meestal bij hazen, zwijnen en vossen. Het is dus niet zo dat ze alles slopen. Een jager heeft best wel respect voor de natuur(als ie dat niet heeft moet het geweer in de wilgen hangen imho). Maar de meeste mensen hebben geen respect voor jagers, volgens mij deels door onwetendheid en deels doordat men tegenwoordig vrij snel erg emotioneel reageert.

Citaat:
[b]Ze schieten dieren af zonder de leeftijd te schatten en te kijken of het mannetje of vrouwtje is.
[b]

Dit is eigenlijk deels best wel bullshit want bij vrij veel diersoorten mag je de mannetjes en vrouwtjes alleen maar in bepaalde perioden schieten. En het is niet bij alle dieren duidelijk te zien. Bijvoorbeeld een vos, daar kan je haast niet aan zien wat het is. Maar een ree kan je het weer wel zien, zelfs zonder gewei. En dat maakt ook wel verschil. Reebokken mag je alleen maar van 1 mei tot 15 september schieten, en reegeiten mag je alleen maar van 1 januari tot 15 maart schieten.

En leeftijd inschatten is erg moeilijk, dan moet je namelijk behoorlijk dicht bij het dier komen. Je kan alleen het onderscheid tussen volwassen en jonge dieren maken. Voor de rest kan je alleen maar schatten na het binnenhalen van het dier. Overigens zie ik niet waarom dit uitmaakt. Jonge dieren schiet je eigenlijk niet, maar of het nou een ree van 3 of van 5 jaar boeit mij niet. Hooguit is het vlees wat taaier.

Citaat:
Het is beter als het een klein groepje jagers te voet is met een paar honden die deskundig bekijken welke dieren ze af moeten schieten, maar toch... ik ben er nog steeds niet voor!
Mijn ervaring is dat dit meestal wel gebeurt. Ik woon dan in Friesland en heb er wel ervaring mee. Maar een jager die niet wijdelijk is(net met dieren omgaat e.d.), wordt niet gewaardeerd en ook niet uitgenodigd voor een jacht. Ik vind dat je die dieren met respect moet behandelen, levend of dood.
Maar als je van die snobistische jachtpartijen hebt, daar ben ik het ook niet mee eens, das gewoon om de populariteit van iemand. Das nutteloos.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 22:49
Verwijderd
man dat is gewoon natuur dat komt wel meer voor er komen ook weer nieuwe vogels enzo. dus maakt niks uit...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:39
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Pollore schreef:
man dat is gewoon natuur dat komt wel meer voor er komen ook weer nieuwe vogels enzo. dus maakt niks uit...
Ik heb plattegrond gezien van een weiland met de nesten van weidevogels er op, er stond ook op welke nesten er vernielt en op gevreten waren door een vos(20 stuks) en welke er overgebleven waren(7 stuks). Dan kun je zeggen dat dat de natuur is, maar straks is er geen ene weidevogel meer en de vos is dan even gewoon als de mus en de muis. Er mogen en moeten zelfs vossen zijn maar niet in z'n grote aantal.

De jacht is heel belangrijk in nederland, nederland is klein, maar dicht bevolkt. Er zijn geen grote natuurgebieden meer, dus nederland heeft geen plaats meer te bieden voor wolven. Er is dus geen natuurlijke vijand voor de vos, alleen bejaaging helpt.
En de mens hoort ook bij de natuur.

Zonder de jacht is er geen wild.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:48
Verwijderd
ja ok das waar ik vind ook wel dat je de populatie op een gemiddeld moet houden maar als je de jacht legaal maakt weet je zeker dat er over 10 jaar geen vossen meer zijn....
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:15
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
Kupu schreef:



Mijn ervaring is dat dit meestal wel gebeurt. Ik woon dan in Friesland en heb er wel ervaring mee. Maar een jager die niet wijdelijk is(net met dieren omgaat e.d.), wordt niet gewaardeerd en ook niet uitgenodigd voor een jacht. Ik vind dat je die dieren met respect moet behandelen, levend of dood.
Maar als je van die snobistische jachtpartijen hebt, daar ben ik het ook niet mee eens, das gewoon om de populariteit van iemand. Das nutteloos.
Ja, ik woon ook in Friesland en op basis van wat ik daar heb gezien van jacht schrijf ik dit stukje... niet erg positief dus. Oke, dat gedoe met paarden komt alleen nog in Engeland veel voor en hier niet al te vaak (met uitzondering van het complete koninklijk huis ) maar de jachten die ik heb gezien bestonden meestal uit een stel jagers die eerst langsliepen en daarna heel enthousiast met een eend of haas terugkwamen, terwijl er helemaal niet te veel eenden of hazen zijn!
Ook worden bijv. wilde zwijnen veel bijgevoerd (gebeurt heel veel, ook in NL, bron: www.dierenbescherming.nl) om ze dan maar weer af te schieten: hypocriet!
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Wat is er mis met bijvoeren? Je gebruikt toch ook lokeenden en lokduiven bij de jacht.
En de dierebescherming zijn mensen die tegen de jacht en visserij, maar ze heben geen verstand van wildbeheer, ze zijn gewoon tegen omdat ze het zielig vinden. Maar er zal geen diersoort uitsterven in nederland door de jacht, maar wel op een verbod van de jacht, neem een voorbeeld aan de grutto, daar gaat het nu ook slecht mee.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:07
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
Ook worden bijv. wilde zwijnen veel bijgevoerd (gebeurt heel veel, ook in NL, bron: www.dierenbescherming.nl) om ze dan maar weer af te schieten: hypocriet!
Bron is zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer partijdig. Kom eerst maar es met een objectieve bron, dan geloof ik het wel. De dierenbescherming is zelfs in staat tot vervalsen van onderzoeksresultaten om 'dierenmishandeling' aan te tonen.
Maar ik kan ook wel artikels neerzetten waarin gewoon het tegenovergestelde staat, maar die komen van sites over jacht.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat dieren niet bijgevoerd of uitgezet mogen worden om ze vervolgens af te schieten. Dan gaat het nl. om de sport, niet om het beheer.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:09
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Ja... zo kan ik ook de wachtlijsten in de gezondheidszorg oplossen! iedereen die geen zorg kan krijgen doodschieten da's wel slim!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:09
miep
Avatar van miep
miep is offline
ganzen?

das de natuur knul..
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:46
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
miep schreef:
ganzen?

das de natuur knul..
Niet als ze in een hertenkampje zitten... dan lijkt het slechts natuur.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:53
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Kupu schreef:


Niet als ze in een hertenkampje zitten... dan lijkt het slechts natuur.
net als koeien in een weilandje.... sorry dat ik dit in deze topic zet.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:45
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Die vossen zijn er teveel, en er is maar 1 oplossing... afschieten.
Lijkt me eerder dat er te weinig zijn als één vos de kans krijgt zoveel dieren te doden. Ook lijkt me dit gedrag niet normaal voor een vos, lijkt me eerder dat ie ergens last van heeft ofzo dan (iets in zn keel ofzo)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:40
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Lijkt me eerder dat er te weinig zijn als één vos de kans krijgt zoveel dieren te doden. Ook lijkt me dit gedrag niet normaal voor een vos, lijkt me eerder dat ie ergens last van heeft ofzo dan (iets in zn keel ofzo)


Dit gedrag is al sinds oudher bekend van vossen. Denk maar aan de verhalen die je wel hoort over vossen in een kippenhok(of bijv. Reinier de Vos, dat verhaal zit wel degelijk een basis van waarheid in als je kijkt naar het gedrag van vossen). Ze bijten de strot door, en eten slechts 1 of 2 van hun prooien op.

En het is een teken dat er veelsteveel vossen zijn, anders pakken ze wel makkelijker bereikbare prooien die niet achter een hek zitten. En uit tellingen is gebleken dat er meer vossen zijn als bijv. 15 jaar geleden, en 15 jaar geleden gebeurden dit soort dingen veel minder. Dat lijkt mij genoeg bewijs dat er te veel zijn.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:15
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Uhhh... zoiets is toch natuurlijk, lijkt me? Dat ze jagen op gevogelte? Moet je maar geen kippen of gevogelte nemen
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:45
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
Uhhh... zoiets is toch natuurlijk, lijkt me? Dat ze jagen op gevogelte? Moet je maar geen kippen of gevogelte nemen
Als jij eens van bed komt en je gaat naar je kippen om ze te voeren en je komt er achter dat al je kippen die nacht zijn afgeslacht door een vos, jank je wel anders.

Er zijn inderdaad veel te veel vossen, maar jagers en WBE,s kunnen hier niks meer aan doen, omdat de bedenkers van de nieuwe flora en fauna beweren dat de vos een nuttig dier is.
Laast las ik een artikel in een streek krant over een vos die 70 kippen en ander pluimvee heeft gedood, deze artikelen komen steeds meer in de krant en het nieuws. Als je dan zo leest hoeveel kippen z'n vos op eet, hoeveel dieren zou hij dan ik het wild op eten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2002, 20:17
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Dit gedrag is al sinds oudher bekend van vossen. Denk maar aan de verhalen die je wel hoort over vossen in een kippenhok(of bijv. Reinier de Vos, dat verhaal zit wel degelijk een basis van waarheid in als je kijkt naar het gedrag van vossen). Ze bijten de strot door, en eten slechts 1 of 2 van hun prooien op.
bron?

Citaat:
En het is een teken dat er veelsteveel vossen zijn, anders pakken ze wel makkelijker bereikbare prooien die niet achter een hek zitten. En uit tellingen is gebleken dat er meer vossen zijn als bijv. 15 jaar geleden, en 15 jaar geleden gebeurden dit soort dingen veel minder. Dat lijkt mij genoeg bewijs dat er te veel zijn.
De vraag is alleen of die dieren makkelijker bereikbaar zijn, het lijkt mij voor een vos lekker makkelijker om een kippenhok leeg te eten oid.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:10
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ach...hebben jullie geen biologie gehad ofzo?
Als er veel prooidieren zijn, komen er meer predatoren, die eten veel prooidieren en het aantal predatoren neemt weer af...
m.a.w. laat de natuur zijn gang gaan. Het aantal vossen neemt vanzelf af.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 23:16
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:


bron?

Hij heeft gelijk, ik weet ook geen bron maar het is echt zo dat vossen dat doen.
Ik heb vaak genoeg vogels zien liggen die gedood waren door een vos, maar niet waren opgegeten.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 14:58
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
autodropje schreef:
bron?
Schiet de eerste de beste natuurkenner maar aan, dan kan die je het wel vertellen. Ik heb het zelf ook al meerdere malen meegemaakt, vooral in zuid-Friesland gebeurt het nog al eens. En hier is in de buurt, nadat die ganzen in dat hertenkampje zijn doodgebeten, ook nog es de kippen bij verschillende andere bekenden doodgebeten, en ten zuiden van waar ik woon, de andere kant zijn rond die tijd ook vele ganzen met de nek kapot gevonden, dus het gaat sowieso om meerdere vossen. Dan lijkt het mij toch wel apart he, dat ze allemaal op dit moment op andere plaatsen iets in de keel hebben of zo...

Citaat:
Baron Sengir schreef:
Ach...hebben jullie geen biologie gehad ofzo?
Als er veel prooidieren zijn, komen er meer predatoren, die eten veel prooidieren en het aantal predatoren neemt weer af...
m.a.w. laat de natuur zijn gang gaan. Het aantal vossen neemt vanzelf af.
Dat klopt ook als de mens geen invloed zou hebben. De mens laat nl. meer dan genoeg eetbare resten achter. En er zijn ook al veel vossen die daarvan profiteren, terwijl andere soorten dat niet doen...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 16:30
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Ach...hebben jullie geen biologie gehad ofzo?
Als er veel prooidieren zijn, komen er meer predatoren, die eten veel prooidieren en het aantal predatoren neemt weer af...
m.a.w. laat de natuur zijn gang gaan. Het aantal vossen neemt vanzelf af.
Eem vos kan net zoals de hond ongeveer 30 dagen zonder eten en daar komt bij een vos eet niet alleen vlees, maar ook wel beesten en insecten als hij heel veel honger krijgt. Mischien op den duur komen er wel minder vossen maar dan zijn veel dier soorten al uitgestorven(zoals de grutto, nadeel van deze vogel is hij legt maar een keer per broedseizoen eieren, nest dus opgevreten door een vos geen jongen dit jaar). Een vos hoort bij ons ecosysteem, maar de grutto ook. Alleen er zijn nu teveel vossen, mensen die zeggen dat er geen te veel vossen zijn zijn meestal tegen de jacht en vinden het zielig dat ze deze dieren dood schieten, maar ze hebben niet in de gaten dat een vos zelf ook dieren vermoordt, meestal door de kop er afbijten want die vinden ze het lekkerst en ze nemen misschien twee prooien meer naar de bouw om die later op te eten.
Er is maar een manier om de vossen populatie in stand te houden en dat is met een jachtgeweer.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 11:11
Verwijderd
Kotsmisselijk word ik van jou.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 16:12
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Kotsmisselijk word ik van jou.
Anti-jacht?????????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2002, 19:03
Yamyam
Yamyam is offline
Ik kan er TOCH met mijn gevoel niet bij dat dat diervriendelijk is, dat doodschieten. Als t dan zo nodig moet, doe t dan met een slaapmiddeltje of zo. Het is ook de natuur dat er vossen zijn. We kunnen toch ook alle krokodillen doodmaken omdat we ze gevaarlijk vinden? Zo kunnen we alles wel gaan afslachten!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:

Anti-jacht?????????
Yup, maar ik bedoelde eigenlijk niet jou, ik bedoelde Kupu.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:54
drama
Avatar van drama
drama is offline
Misschien wordt het eens tijd om ons af te vragen waar de oorzaak ligt dat vossen kut doen. Niet bij de vos, maar bij d emens die de natuurlijke vijanden om zeep heeft geholpen, bijv.

oftewel:

Als je naast de plee poept, ruim dan ook de schijt op

dus geen bullshittalk over het simpelweg afknallen, want daar ligt geen oplossing.
Over minder dan twintig jaar is er ook niet zoveel voedsel over voor mensen. Oplossing? Afknallen. We beginnen met Afrika.

Verder bevat het bericht van Kupu niet bijzonder veel info over de gevolgen. Worden er bepaalde diersoorten met uitsterven bedreigt? Neuh. Simpelweg een natuurlijke vijand.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:59
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
kees17 schreef:


Zonder de jacht is er geen wild.
Bullshit. Het is vrij normaal dat er een keer in de zoveel tijd een bepaalde diersoort flink wordt uitgedund door een ander diersoort. Vervolgens herstellen ze zich weer. Dit gebeurde met lepelaars enkele jaren ook. De vogelbescherming stond te krijsen. De vos was de schuldige. Nee, de vos is niet de schuldige. De mens.

Jacht is sowieso geen natuurlijke selectie. Natuurlijke selectie is grotendeels gebaseerd op sterkte en zwakte. Zwakke dieren vallen ten prooi. En dat geldt bij de jacht niet.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:14
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
Misschien wordt het eens tijd om ons af te vragen waar de oorzaak ligt dat vossen kut doen. Niet bij de vos, maar bij d emens die de natuurlijke vijanden om zeep heeft geholpen, bijv.

oftewel:

Als je naast de plee poept, ruim dan ook de schijt op

dus geen bullshittalk over het simpelweg afknallen, want daar ligt geen oplossing.
Over minder dan twintig jaar is er ook niet zoveel voedsel over voor mensen. Oplossing? Afknallen. We beginnen met Afrika.

Verder bevat het bericht van Kupu niet bijzonder veel info over de gevolgen. Worden er bepaalde diersoorten met uitsterven bedreigt? Neuh. Simpelweg een natuurlijke vijand.
*Amen* (Oftewel: ik ben het helemaal met je eens!)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:20
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:
*bla*
Ik lees eigenlijk nu je verhaal pas, en ik wou dat ik dat eerder had gedaan.
Ik ben tegen de jacht idd, maar ik realiseer me ook heel goed dat de vos zelf ook moord. Natuurlijk vind ik dat ook zielig. Een vos heeft ook een keer bijna m'n konijn opgevreten. En ja, dat vind ik verschrikkelijk, maar die vos doet dat niet om mij te pesten; die doet dat om te eten ----> overleven. Die vossen dood schieten is omdat er teveel vossen zouden zijn. Hoe komt dat? Omdat de mens zich ermee is gaan bemoeien. De mens had zich nooit met de natuur mogen bemoeien en het is niet te laat om er mee te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 01:13
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
drama schreef:


Bullshit. Het is vrij normaal dat er een keer in de zoveel tijd een bepaalde diersoort flink wordt uitgedund door een ander diersoort. Vervolgens herstellen ze zich weer. Dit gebeurde met lepelaars enkele jaren ook. De vogelbescherming stond te krijsen. De vos was de schuldige. Nee, de vos is niet de schuldige. De mens.

Jacht is sowieso geen natuurlijke selectie. Natuurlijke selectie is grotendeels gebaseerd op sterkte en zwakte. Zwakke dieren vallen ten prooi. En dat geldt bij de jacht niet.
Sinds de mens bestaat heeft de mens altijd al gejaagt op dieren eerst met een speer, later met pijl en boog en nu met een jachtgeweer. Dat verhaal van de lepelaars snap ik niet zo goed want er mag al tijden niet meer op lepelaars geschoten worden.
Ik geeft toe dat er ook door de mens diersoorten zijn uitgestorven maar niet door de jacht die we nu kennen eerder door stroperij en toename van de bevolking(groter steden en veel autowegen). Organisatie zoals de dierenbescherming en faunabescherming zijn tegen de jacht, maar ze weten gewoon geen oplossing voor het vossenprobleem en zeggen dan maar de natuur red zich wel.(ik hoorde vandaag op de radio dat dat de faunabescherming de provicie frieland, waar ik dus woon, wil aanklagen omdat de provicie zomaar een afschotvergunning om kraaien af te schieten geeft. Laat die mensen van de faunabescherming maar eens naar friesland komen en dan moeten ze maar eens goed om hun heen kijken en als ze de ogen goed open doen zien ze dat hier gewoon te veel kraaien zijn).Er zijn veel mensen die gewoon niks van de jacht weten en dan komt er ook nog bij dat de jacht vaak negatief in de media komt, zo erger ik me dood als ik tv opnames van de dierenbescherming op tv ziet over de jacht: ze laten een groep jagers zien die aan het drijven zijn, dan dat een jager een fazant schiet, een close up van de fazant die spartelend(hij is eigelijk al dood maar dat doen die beesten dan gewoon nog even) op de grond ligt en dan nog een stukje dat de jagers samen nog een borrel drinken. Dus de gewone mens denkt de jagers schieten maar op alle dieren die ze tegen komen en na afloop drinken ze er nog maar een voor hun overwinning. Eigelijk gaat het zo, broedseizoen word er niet gejaagt, want dan worden er veel jonge dieren geboren, zomer ook niet want dan zijn de meeste jonge dieren niet volgroeit maar veel wbe's en jagers gaan kleiduif schieten om het schieten onder de knie te houden, ze leggen of onderhouden bosplantsoenen, rietkragen,enz aan voor het wild. Veel wbe organiseren ook dagen om zwerfvuil op te ruimen. Veel jager gaan op pad in hun jachtveld om te kijken wat er allemaal leeft aan wild. En pas in de herst en winter dan word er pas geoost, bij de jacht op hazen heb je een paar jager en een paar drijver. De drijver drijven de hazen richting de jager die ze vervolgen proberen te schieten. Er ontkomen genoeg hazen en de jagers gaan niet achter deze hazen aan (allen aan geschoten wild proberen ze deze binnen te halen) en ze jagen maar een keer per jaar op dezelde stuk grond. De eenden jacht gebeurt meestal bij een meer of sloot of een stuk kanaal(ongelijk wat je in je jachtveld hebt)Als je twee keer schiet, schiet je er een stuk of 2-4 eenden en de rest vlieg op en meer kun je niet schiet want zo snel kan je niet herladen. Sommige jager drinken na de jacht partij een borrel gewoon om de gezelligheid samen met je vrienden, net zoals je na het voetballen een pilsje drinkt.

En met de jacht hou je populaties van bepaalde soorten wild wat in stand, je zorgt er voor dat er niet te veel vossen, kraaien, houtduiven en konijnen komen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 02:32
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
OMFG...elke keer weer dat slap onderbouwde gereutel van jullie...

Die ganzen en kippen zijn dood, omdat wij ze in een hokkie pleuren, waar zo'n vos simpelweg inkan, en zo'n kip dr niet uit...

Dr zijn ook teveel mensen...daar zoeken we 'humane' oplossingen voor...die mogen we niet afknallen...maar ach..et is maar een vos....afschieten is makkelijker...gewoon niet bouwen in hun habitat? Bekijk et maar! we zeggen wel dat ze overlast veroorzaken zodat we ze kunnen schieten...

Enneh..kees17...vroeger jaagden mensen om te eten en voor gereedschap...niet omdat ze et leuk vonden ofsow...

En jullie lopen steeds te blèren dat de weidevogels et zo slecht doen, maar waar hebben jullie dat vandaan? uit zo'n jagersblaadje? En wie zegt dat de vos de enige dader is? De mens maait dr gerust overheen hoor met zn patserige tractor..
En de waddeneilanden zitten vol met weidevogels, en daar zitten geen vossen..problem solved. Die vossen komen daar niet, want die zijn echt niet zo dom om bij eb de waddenzee over te steken...
En dat dr minder weievogels hiero zitten, komt ook door klimaatsveranderingen enzo...
(Bron: Docu op Ned2 van een tijdje terug)
En ik snap die jagers ook niet..lopen ze te krijsen dat dr zo weing kievitten enzo zijn, en wat doen ze? Kievitseieren rapen!!! en dát is nou hypocriet!!!


En dat er zoveel kraaiachtigen hier zitten is ook logisch...kijk maar es op straat en in de bosjes...en wat zie je? juist Teringzooi! Allemaal papiertjes, etensresten en meer van die ranzige troep... Die zooi trekt die beesten aan. Ruim je zooi op, en die beesten gaan wel weer weg.

En waarom schieten jullie op eenden? Die zijn dr niet teveel, en geven ook geen overlast...voor konijnen geldt etzelfde...en duiven zijn dr ook niet teveel.

En dat die gasten af en toe es gaan puinruimen in de bosjes is nutteloos...ze lopen weg en binnen een dag ligt dr weer wat anders...
Als mensen nou es hun zooi bij zich zouden houwen en in de prullenbak smeten ipv op straat, dan verdwijnen die beesten vanzelf.

Zoals ik al vaker heb gezegt in dit soort topics en velen na mij:
Minder et aantal mensen en laat de natuur met rust, de oplossing komt vanzelf....

En loop nou niet ze zaniken dat ik es moet gaan kijken in Friesland, want ik weet donders goed dat sommige beesten overlast bezorgen. Bij ons in Leiden sterft et van de meeuwen, en die knallen we ook niet af. Die beesten kwamen hier, toen et op straat zo'n teringzooi werd, en ze gaan niet eerder weg of alles moet schoner zijn.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 14:06
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
[QUOTE]D@mien schreef:
[B]OMFG...elke keer weer dat slap onderbouwde gereutel van jullie...

Die ganzen en kippen zijn dood, omdat wij ze in een hokkie pleuren, waar zo'n vos simpelweg inkan, en zo'n kip dr niet uit...

>Kippenhokken staan bij huizen, vossen zijn schuwe dieren komen het liefst niet bij mensen in de beurt, dus als een vos zoiets doet moet die best honger hebben, dus er is een te kort aan voedsel in de natuur en dat komt door de grote aantal vossen.

Enneh..kees17...vroeger jaagden mensen om te eten en voor gereedschap...niet omdat ze et leuk vonden ofsow...
>Gebeurt nog steeds er is geen lekkere vlees dan vlees dat je zelf geschoten hebt en je weet dat er niet met het vlees is omgeknoeit zoals groeihormonen en dergelijke

En jullie lopen steeds te blèren dat de weidevogels et zo slecht doen, maar waar hebben jullie dat vandaan? uit zo'n jagersblaadje? En wie zegt dat de vos de enige dader is? De mens maait dr gerust overheen hoor met zn patserige tractor..
En de waddeneilanden zitten vol met weidevogels, en daar zitten geen vossen..problem solved. Die vossen komen daar niet, want die zijn echt niet zo dom om bij eb de waddenzee over te steken...
En dat dr minder weievogels hiero zitten, komt ook door klimaatsveranderingen enzo...
(Bron: Docu op Ned2 van een tijdje terug)
En ik snap die jagers ook niet..lopen ze te krijsen dat dr zo weing kievitten enzo zijn, en wat doen ze? Kievitseieren rapen!!! en dát is nou hypocriet!!!
>Eizoeken moet ook blijven voortbestaan want het is een traditie en na het eizoekseizoen worden er stokken bij de nesten gedaan door de nazorg van de vogelwacht(daar zitten ook veel eizoekers en jager bij) zodat de boeren niet over de nesten maaien. Klimaats verandering is ook bullshit net zaols een paar jaar geleden de zure regen een probleem was(volgens de milieuativisten zou toen de regen over een paar jaar net zo zuur wezen als azijn, ik heb daar nog niet veel van gemerkt???) En je zegt het zelf al op de wadden eilanden zijn geen vossen maar wel veel weidevogel en ander vogels, dus de vos is toch een van de problemen waarom er weinig weidevogel zijn.


En dat er zoveel kraaiachtigen hier zitten is ook logisch...kijk maar es op straat en in de bosjes...en wat zie je? juist Teringzooi! Allemaal papiertjes, etensresten en meer van die ranzige troep... Die zooi trekt die beesten aan. Ruim je zooi op, en die beesten gaan wel weer weg.
> De rotzooi trek inderdaad ongedierte aan, maar de rotzooi bij jullie in de stad opruimen help niet om het aantal vossen en kraaiachtigen op het platteland te verminderen, der is maar een oplossing en dat is gewoon het jacht geweer(wie een andere oplossing heeft mag het zeggen)

En waarom schieten jullie op eenden? Die zijn dr niet teveel, en geven ook geen overlast...voor konijnen geldt etzelfde...en duiven zijn dr ook niet teveel.
> deze dieren brengen wel schade aan gewassen en het land en deze dieren zijn er genoeg en daarom mogen deze dieren bejaagbaar zijn

En dat die gasten af en toe es gaan puinruimen in de bosjes is nutteloos...ze lopen weg en binnen een dag ligt dr weer wat anders...
Als mensen nou es hun zooi bij zich zouden houwen en in de prullenbak smeten ipv op straat, dan verdwijnen die beesten vanzelf.
>wbe ruimen niet het afval op van de straat(wat moeten ze in dorpen en steden?) maar aan de kant van (auto)wegen, sloten en natuurgebieden. Maar zijn ruimen afval op dat zie ik dierenbeschermers en milieuactivisten niet doen, zijn zitten alleen maar te zeuren over de dierenwelzijn en de broeikasefect

Zoals ik al vaker heb gezegt in dit soort topics en velen na mij:
Minder et aantal mensen en laat de natuur met rust, de oplossing komt vanzelf.... >Natuur met rust laten is geen oplossing, als je echt weer oernatuur (rietvelden, moerassen, bossen) wil moet de de zeedijken doorsteken en dat is geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 14:59
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:
[Kippenhokken staan bij huizen, vossen zijn schuwe dieren komen het liefst niet bij mensen in de beurt, dus als een vos zoiets doet moet die best honger hebben, dus er is een te kort aan voedsel in de natuur en dat komt door de grote aantal vossen.

Bullshit die vossen weten dat er op die plaatsen heel simpel wat te helen valt, dus waarom moeite doen? Dat hgeeft nix met de populatie te maken..als je opgelet had bij bio had je geweten dat er nooit teveel dieren zijn...er is ALTIJD een balans tussen voedsen en roofdier..en daarbij zijn GEEN uitzonderingen..

Gebeurt nog steeds er is geen lekkere vlees dan vlees dat je zelf geschoten hebt en je weet dat er niet met het vlees is omgeknoeit zoals groeihormonen en dergelijke

wederom bullshit, groeihormonen zijn verboden. Je kan hooguit zeggen dat et vlees 'verser' is..

Eizoeken moet ook blijven voortbestaan want het is een traditie en na het eizoekseizoen worden er stokken bij de nesten gedaan door de nazorg van de vogelwacht(daar zitten ook veel eizoekers en jager bij) zodat de boeren niet over de nesten maaien.

En die palen lokken vossen..die wetendat er bij zo'n stok een nest zit..makkelijk maaltje...
Dus jullie zijn dom bezig met dat eirapen...je gaat toch ook geen tijgerwelpen doodschieten en vervolgen lopen jammeren dat dr niet zo veel meer zijn?
Klimaats verandering is ook bullshit net zaols een paar jaar geleden de zure regen een probleem was(volgens de milieuativisten zou toen de regen over een paar jaar net zo zuur wezen als azijn, ik heb daar nog niet veel van gemerkt???) En je zegt het zelf al op de wadden eilanden zijn geen vossen maar wel veel weidevogel en ander vogels, dus de vos is toch een van de problemen waarom er weinig weidevogel zijn.

Aan die zure regen is heel veel veranderd, en idd is et zo goed als verholpen....en kom nou es een keer met bewijs van een neutraal bedrijf dat dr inderdaad weinig weidevogels zijn..want ik geloof dr geen hol van.

De rotzooi trekt inderdaad ongedierte aan, maar de rotzooi bij jullie in de stad opruimen help niet om het aantal vossen en kraaiachtigen op het platteland te verminderen, der is maar een oplossing en dat is gewoon het jacht geweer(wie een andere oplossing heeft mag het zeggen)
Ik weet et wel hoor: Sluit al die hokken goed af! als dr geen vos meer zo'n hok inkan en dus nix kan killen, dan komtie niemeer trug...simpel...maargoed..geweer pakken is natuurlijk 'leuker'.


Deze dieren brengen wel schade aan gewassen en het land en deze dieren zijn er genoeg en daarom mogen deze dieren bejaagbaar zijn

Aha...dus mensen mag je ook afschieten? Ze brengen zonder twijfel 1000000x zoveel schade aan en et zijn dr veeel te veel...
Korenwolven waren dr vroeger ook genoeg..en kijk maar es wat jullie jagers (en boeren) daarmee geflikt hebben..die staan nu op de lijst bedreigde dieren..

we ruimen niet het afval op van de straat(wat moeten ze in dorpen en steden?) maar aan de kant van (auto)wegen, sloten en natuurgebieden. Maar zijn ruimen afval op dat zie ik dierenbeschermers en milieuactivisten niet doen, zijn zitten alleen maar te zeuren over de dierenwelzijn en de broeikasefect
das bull...milieuactivsten doen dit wel..en ze zeuren niet, ze waarschuwen..maar als niemand luistert...

Natuur met rust laten is geen oplossing, als je echt weer oernatuur (rietvelden, moerassen, bossen) wil moet de de zeedijken doorsteken en dat is geen goed idee.
Dat is ook weer een domme opmerking.. Nederland heeft sinds de dijken een ander ecosysteem dan vroeger, en dat is ok, maar mensen brengen et dmv bebouwing en jacht vreselijk uit balans..en de natuur heeft deze problemen al bijna een miljard jaar zonder menselijke hulp kunnen doen, dus wat doet jou denken dat et nou wel ineens zou moeten? Een meteoor inslag is veel destructiever dan de mens tot nu toe, en de natuur heeft zich daar moeiteloos van hersteld..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:25
Verwijderd
Weet je waar ik zin in heb? Op jacht gaan... lekker jagers doodschieten, zijn er ook teveel van en ze roeien de beesten uit. Niet eens omdat ze honger hebben, maar omdat ze beweren dat het nuttig is (niet zeggen hoor, maar ze doen het voor de lol... sshhhttt!!!).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-08-2002, 01:02
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Bullshit die vossen weten dat er op die plaatsen heel simpel wat te helen valt, dus waarom moeite doen? Dat hgeeft nix met de populatie te maken..als je opgelet had bij bio had je geweten dat er nooit teveel dieren zijn...er is ALTIJD een balans tussen voedsen en roofdier..en daarbij zijn GEEN uitzonderingen..

>Totdat de mens kwam, die is in zulke grote getalen op zo''n destructieve wijze opgekomen dat dit evenwicht in dichtbevolkte landen als nederland gewoon verstoord is. Er waren geen uitzonderingen totdat de mens kwam. Knal ze allemaal af en het is weer in orde...

wederom bullshit, groeihormonen zijn verboden. Je kan hooguit zeggen dat et vlees 'verser' is..

>Menig diëtist raadt aan om wild te eten omdat dit veel gezonder is, minder caloriëen, meer vitaminen en mineralen, minder vet.

En die palen lokken vossen..die wetendat er bij zo'n stok een nest zit..makkelijk maaltje...
Dus jullie zijn dom bezig met dat eirapen...je gaat toch ook geen tijgerwelpen doodschieten en vervolgen lopen jammeren dat dr niet zo veel meer zijn?

>Bron?

Aan die zure regen is heel veel veranderd, en idd is et zo goed als verholpen....en kom nou es een keer met bewijs van een neutraal bedrijf dat dr inderdaad weinig weidevogels zijn..want ik geloof dr geen hol van.

>kijk maar op www.sovon.nl . Dat is een onafhankelijk neutraal onderzoeksbureau met ongelooflijk droge onleesbare rapporten met veel cijfers waarin duidelijk een verband aangegeven word tussen de afname van het aantal weidevogels en de toename van het aantal vossen. Overigens functioneert dit onderzoeksbureau als adviseur aan de overheid, lijkt me dus wel een goede bron. En je kan ook even op www.bfvw.nl kijken. Dat is de bond van Friese Vogelwachten. Die controleert bij het eierzoeken, die controleert bij de nazoek, en die doet veel aan zorg voor weidevogels.

Ik weet et wel hoor: Sluit al die hokken goed af! als dr geen vos meer zo'n hok inkan en dus nix kan killen, dan komtie niemeer trug...simpel...maargoed..geweer pakken is natuurlijk 'leuker'.

>De beesten waar deze discussie om begonnen is, zaten niet in een hok, maar in een behoorlijk ruim hertenkamp. En als de vos op de ene plaats niets kan halen, gaat ie wel ergens anders heen. Er zijn genoeg vijfers met een paar eenden waar ie makkelijker bij kan.
En het jachtgeweer pakken is heus niet leuker. Heb jij wel es een uur in de kou en stortende regen of sneeuw staan wachten om een vos te zien(om schieten maar even buiten beschouwing te laten)? Geloof me, als je daar een uur rechtop staat, oplettend, door en doornat en koud, dan wens je echt dat je thuis bent hoor. Dan spreek je niet van plezierjacht denk ik. Als je tot dit bereid bent(of het nou om het zien of het schieten van een vos gaat), dan ben je een natuurliefhebber, eerder niet.

we ruimen niet het afval op van de straat(wat moeten ze in dorpen en steden?) maar aan de kant van (auto)wegen, sloten en natuurgebieden. Maar zijn ruimen afval op dat zie ik dierenbeschermers en milieuactivisten niet doen, zijn zitten alleen maar te zeuren over de dierenwelzijn en de broeikasefect
das bull...milieuactivsten doen dit wel..en ze zeuren niet, ze waarschuwen..maar als niemand luistert...

Ik hoop dat ik dat nog eens mag meemaken, milieu-activisten die de natuur ingaan om op te ruimen, om reewildspiegels te plaatsen, die erop uitgaan om te kijken hoe het staat met een diersoort, die nestkastjes voor de vogels ophangt, die ervoor zorgt dat er nazorg gepleegd wordt, die ervoor zorgt dat er singels aangelegd worden voor beesten, en die echt iets nuttigs doen, in plaats van woorden, demonstraties en geweldplegingen tegen andere mensen(denk maar aan Pim Fortuin...)
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 01:08
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
D@mien schreef:
OMFG...elke keer weer dat slap onderbouwde gereutel van jullie...
Wijs mij aan wat niet onderbouwd is... Volgens mij kan jij geen neutraal onafhankelijk onderzoeksbureau vinden dat jou beweringen ondersteunt.

We leven niet in een wereld van 'wat als'-situaties. De mens is er, heeft een gigantische invloed op de natuur en je kan 2 dingen doen... rustig toekijken hoe het beetje natuur dat in Nederland nog over is naar de maan gaat, of er proberen iets aan te doen.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 01:10
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
(niet zeggen hoor, maar ze doen het voor de lol... sshhhttt!!!).
Betrouwbare bron?

De enige plezierjachten die er zijn, die liggen in het water.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 03:16
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Totdat de mens kwam, die is in zulke grote getalen op zo''n destructieve wijze opgekomen dat dit evenwicht in dichtbevolkte landen als nederland gewoon verstoord is. Er waren geen uitzonderingen totdat de mens kwam. Knal ze allemaal af en het is weer in orde...

Een komeet is vele malen erger dan de mens..dus wat jij zegt is bullcrap


Menig diëtist raadt aan om wild te eten omdat dit veel gezonder is, minder caloriëen, meer vitaminen en mineralen, minder vet.
Bron?

Bron?
Dat is toch simpel zelf te bedenken..
maar omdat ji zo graag een bron wilt: Vogelbescherming, zei een van die gassies op Tv tijdens Lagerhuis.

kijk maar op www.sovon.nl . Dat is een onafhankelijk neutraal onderzoeksbureau met ongelooflijk droge onleesbare rapporten met veel cijfers waarin duidelijk een verband aangegeven word tussen de afname van het aantal weidevogels en de toename van het aantal vossen. Overigens functioneert dit onderzoeksbureau als adviseur aan de overheid, lijkt me dus wel een goede bron. En je kan ook even op www.bfvw.nl kijken. Dat is de bond van Friese Vogelwachten. Die controleert bij het eierzoeken, die controleert bij de nazoek, en die doet veel aan zorg voor weidevogels.
http://www.sovon.nl/pdf/predatiekaart.pdf
Hierin staat dat et helemaal niet zeker is dat et vossen zijn....op de hele site is nix te vinden dat duidelijk de schuld vd vos aanwijst..dat de populatie minder wordt staater wel..de reden echter niet....dat kan dus ALLES zijn.

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=6
http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=22
http://www.dierenbescherming.nl/cont...=8&pid=5&sid=2
Ja dit is vd dierenbescherming, maar et is gewoon nieuws (feiten dus)

Nog een stukkie vd dierenbeschermingsite: (wederom feiten, geen meningen oid)
2002-03-08
"Vanaf 1 april is de vos in Nederland beschermd. Op dat moment treedt namelijk de Flora- en faunawet in werking en mag de vos niet meer vrij bejaagd worden. Deze nieuwe wetgeving is een regelrecht drama voor de mannen in het groen die in de vos hun grootste concurrent in het jachtveld zien. De vos eet ?volgens zeggen- immers graag konijn en fazant, eveneens prooidieren van de jagers. Uit concurrentie-overwegingen bestoken jagers daarom de media en de politiek met negatieve berichten over de vos. Zo zou dit dier schapen en kalveren doden, zeldzame weidevogels uitroeien en gevaarlijke ziekten verspreiden. Beweringen waarvoor iedere wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt.
Dit alles is aanleiding geweest voor de Friese jagers om zaterdag massaal op jacht te gaan naar vossen om daarmee te protesteren tegen de nieuwe Flora- en faunawet. De jagers laten daarmee hun ware gezicht zien door met 300 jagers een vossenrazzia te organiseren op hoogzwangere moederdieren en pasgeboren welpen. Juist nu onder meer de provincie Brabant een schoontijd voor vossen heeft ingesteld (volledig jachtvrije periode van 1 maart tot 1 juli om de dieren hun jongen te laten verzorgen), wordt in Friesland een slachtpartij georganiseerd in de kraamperiode.

De Dierenbescherming en Faunabescherming hopen dat het publiek massaal gehoor geeft aan de fotoactie en de komende weken naar Friesland reist om daar foto's te maken van de vos. En vooral te genieten van het prachtige dier dat zich slechts sporadisch laat zien. De beste foto wordt beloond met 1000 euro. De ingezonden beelden zullen op de websites van Dierenbescherming en Faunabescherming getoond worden om het publiek te laten zien welke prachtige dieren door jagers massaal vermoord worden, zonder deugdelijke reden."

En dít is nou ziek!


De beesten waar deze discussie om begonnen is, zaten niet in een hok, maar in een behoorlijk ruim hertenkamp. En als de vos op de ene plaats niets kan halen, gaat ie wel ergens anders heen. Er zijn genoeg vijvers met een paar eenden waar ie makkelijker bij kan.
Waarom zou een vos in godsnaam achter eenden aanhollen die weg kunnen vliegen, als ie zonder problemen kippen te grazen kan nemen die niet kúnnen vliegen? En die ganzen hebben waarschijnlijk geknipte vleugels, zodat ze niet kunnen ontsnappen...

En het jachtgeweer pakken is heus niet leuker. Heb jij wel es een uur in de kou en stortende regen of sneeuw staan wachten om een vos te zien(om schieten maar even buiten beschouwing te laten)? Geloof me, als je daar een uur rechtop staat, oplettend, door en doornat en koud, dan wens je echt dat je thuis bent hoor. Dan spreek je niet van plezierjacht denk ik. Als je tot dit bereid bent(of het nou om het zien of het schieten van een vos gaat), dan ben je een natuurliefhebber, eerder niet.

Jij knalt dieren af met de illusie in je hoofd dat je helpt?? Damn...snap dit dan es: Jullie LOKKEN die vossen zelf door simpele hokken met beesten neer te zetten waar die vos zo bij kan...jullie zetten palen neer bij nesten (= MacDonnaldspaal voor vossen)...lekker slim is dat...jullie pakken véél te snel et geweer...denken niet na over simpele oplossingen...en schieten maar raak (je zoekt gewoon een droge dag op)..er is nog helemaal geen hard bewijs dat de vos überhaubt de dader is..natuurlijk killen ze wel es een kip ofsow..dat doen roofdieren nou eenmaal...

Zoals ik eerst al zei: de planeet heeft veel destructievere dingen meegemaakt dan zo'n dom ras als de mens...een redelijke meteoor doet vele malen meer schade dan de mens ooit kan doen zonder daarbij zichzelf te vernielen....en de natuur heeft zichzelf altijd weer hersteld...als we nu lekker kappen met uitbreiden vd bevolking en 7 kinderen per gezin krijgen..en de natuur de ruimte geven en MET RUST LATEN!..dan gaat et verder vanzelf weer goed...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Kupu schreef:


Betrouwbare bron?

De enige plezierjachten die er zijn, die liggen in het water.
Jullie ZEGGEN dat jullie helpen maar dat is niet zo, bewijs genoeg voor mij dat het voor de lol is. En wat Damien ook zei... en dus niet wat hij zelf zegt maar wat hij gequote heeft van die site. Als je dat niet als bewijs kan zien heb je echt een bord voor je kop.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 20:14
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
D@mien schreef:
[BNog een stukkie vd dierenbeschermingsite: (wederom feiten, geen meningen oid)
2002-03-08
"Vanaf 1 april is de vos in Nederland beschermd. Op dat moment treedt namelijk de Flora- en faunawet in werking en mag de vos niet meer vrij bejaagd worden. Deze nieuwe wetgeving is een regelrecht drama voor de mannen in het groen die in de vos hun grootste concurrent in het jachtveld zien. De vos eet ?volgens zeggen- immers graag konijn en fazant, eveneens prooidieren van de jagers. Uit concurrentie-overwegingen bestoken jagers daarom de media en de politiek met negatieve berichten over de vos. Zo zou dit dier schapen en kalveren doden, zeldzame weidevogels uitroeien en gevaarlijke ziekten verspreiden. Beweringen waarvoor iedere wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt.
Dit alles is aanleiding geweest voor de Friese jagers om zaterdag massaal op jacht te gaan naar vossen om daarmee te protesteren tegen de nieuwe Flora- en faunawet. De jagers laten daarmee hun ware gezicht zien door met 300 jagers een vossenrazzia te organiseren op hoogzwangere moederdieren en pasgeboren welpen. Juist nu onder meer de provincie Brabant een schoontijd voor vossen heeft ingesteld (volledig jachtvrije periode van 1 maart tot 1 juli om de dieren hun jongen te laten verzorgen), wordt in Friesland een slachtpartij georganiseerd in de kraamperiode.

De Dierenbescherming en Faunabescherming hopen dat het publiek massaal gehoor geeft aan de fotoactie en de komende weken naar Friesland reist om daar foto's te maken van de vos. En vooral te genieten van het prachtige dier dat zich slechts sporadisch laat zien. De beste foto wordt beloond met 1000 euro. De ingezonden beelden zullen op de websites van Dierenbescherming en Faunabescherming getoond worden om het publiek te laten zien welke prachtige dieren door jagers massaal vermoord worden, zonder deugdelijke reden."
] [/B]
> Ik heb de dierenbescherming al nooit hoog gehad, omdat het een clubje is van mensen die zich met het wildbeheer gaan bemoeien terwel ze er geen verstand van hebben, ze zien een ree en zeggen een hert er tegen en ze schreven zelf in dit stukje dat de vos een prachtig mooi dier is en geen weidevogels en lammeren dood maken en geen gevaarlijke ziektes overbrengen, Idd vossen zijn mooie dieren zoals al het wild in nederland, maar vossen slachten lammeren en weidevogels af en hondsdolheid en vossenlindworm hebben de fauna en dieren bescherming zeker nooit van gehoord. Dit zijn geen ziektes waar je even om een prikje naar dokter gaat en morgen helemaal weer beter bent.
En veel jager jagen niet van 1 maart tot en met 1juli alleen als er overlast is van houtduiven op graanvelden, want dan moeten ze er wat aan doen. De meeste jager gaan in de herft en winter(tot oudjaarsdag)op jacht en dan is die kraamperiode van jullie allang voorbij.
Ik heb eens een poster gezien van de faunabescherming waar een foto van een nest jonge welpen op stond met een teks er onder dat deze welpen tervergeefs op hun moeder stonden te wachten, omdat deze door een stel jager was dood geschoten en dat de welpen aan de hongerdood zullen sterven. Zo probeert de faunabescherming de gewone neutrale mensen tegen de jacht op te hitsen door een foto van zielig dieren te laten zien en de jagers overal maar de schuld voorgeven. Je kan net zo goed een poster van een nest jonge grutto op hangen met de teks van deze jong grutto zitten tevergeeft op hun moeder te wachten om dat hun moeder is dood gebeten door een vos en de jongen zitten nu nog maar te wachten tot ze zelf worden opgegeten door de eksters en de kraaien.

Weet je waar ik zin in heb? Op jacht gaan... lekker jagers doodschieten, zijn er ook teveel van en ze roeien de beesten uit. Niet eens omdat ze honger hebben, maar omdat ze beweren dat het nuttig is (niet zeggen hoor, maar ze doen het voor de lol... sshhhttt!!!).
>wat is dit voor onzin verhaal? Ja er zit wel een kern van waarheid in, want wie had pim fortuyn dood geschoten? het was geen jager, maar een dierenactivist.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 20:51
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:


Ik heb de dierenbescherming al nooit hoog gehad, omdat het een clubje is van mensen die zich met het wildbeheer gaan bemoeien terwel ze er geen verstand van hebben, ze zien een ree en zeggen een hert er tegen.

Als er één organisatie veel weet over dieren, dan is et wel de dierenbescherming. Dat IEMAND vd dierenbescherming een ree een hert heeft genoemd is natuurlijk niet zo slim, maar foutenmaken is menselijk. (waarom denken jullie dan meteen dat geen enkel lid van die organisatie dr verstand van heeft??)
Geef mij nou es GOED bewijs dat die mensen dr de ballen verstand van hebben.

En ze schreven zelf in dit stukje dat de vos een prachtig mooi dier is en geen weidevogels en lammeren dood maken en geen gevaarlijke ziektes overbrengen, Idd vossen zijn mooie dieren zoals al het wild in nederland, maar vossen slachten lammeren en weidevogels af en hondsdolheid en vossenlindworm hebben de fauna en dieren bescherming zeker nooit van gehoord.


Dat staat werkelijk nergens..dat verzin je geloof ik terplekke...

Maar hoewel er een extra drempel is gecreëerd, kunnen er nog wel vergunningen worden uitgegeven voor het bejagen van vossen wanneer er sprake is van aantoonbare en reële schade. Hier haken de jagers dus op in. Op dit moment voeren zij een ware mediahetze tegen de vos. Zo zou hij schapen en kalveren doden, dijken vernielen, zeldzame weidevogels uitroeien en gevaarlijke ziektes verspreiden. Beweringen waarvoor iedere wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt. Onderzoek wijst uit dat vossen juist geen onoverkomelijke schade aanrichten. Op basis van bovenstaande argumenten geeft de provincie echter wel vergunningen af om vossen te bejagen.
Bron: http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=22


Nogmaals: dit zijn pure feiten, en dus geen meningen oid vd dierenbescherming. Wat ze zeggen is: Jagers zeggen veel, zonder dat ze hard bewijs hebben. De OVERHEID(!) onderzoekt dit..dit duurt 5 jaar. Wat jagers nu doen is voorbarig vossen de schuld geven.

Dit zijn geen ziektes waar je even om een prikje naar dokter gaat en morgen helemaal weer beter bent.


Alsof miljoenen mensen die ziektes door vossen krijgen..
En vossenlindwurm krijg je gloofik alleen als je met je vingers on hun schijt draait...et komt niet zomaar aanwaaien.
En wie zegt dat ALLE vossen dit hebben? Geef maar es bewijs!
Mensen veroorzaken véél meer ziekts dan een enkele vos dat zou doen.


En veel jager jagen niet van 1 maart tot en met 1juli alleen als er overlast is van houtduiven op graanvelden, want dan moeten ze er wat aan doen.


Wie zegt dat?

De meeste jager gaan in de herfst en winter(tot oudjaarsdag)op jacht en dan is die kraamperiode van jullie allang voorbij.


Schieten blijft schieten...

Ik heb eens een poster gezien van de faunabescherming waar een foto van een nest jonge welpen op stond met een teks er onder dat deze welpen tervergeefs op hun moeder stonden te wachten, omdat deze door een stel jager was dood geschoten en dat de welpen aan de hongerdood zullen sterven. Zo probeert de faunabescherming de gewone neutrale mensen tegen de jacht op te hitsen door een foto van zielig dieren te laten zien en de jagers overal maar de schuld voorgeven. Je kan net zo goed een poster van een nest jonge grutto op hangen met de teks van deze jong grutto zitten tevergeeft op hun moeder te wachten om dat hun moeder is dood gebeten door een vos en de jongen zitten nu nog maar te wachten tot ze zelf worden opgegeten door de eksters en de kraaien.

Als je de moeite had gedaan om mijn stukjes es goed te lezen, had je kunnen lezen dat er HELEMAAL geen bewijs is dat et alleen de schuld is van de vos...jullie jagers wijzen veel te snel de vos aan....
En natuurlijk doodt een vos wel es een vogel..dat doen rovers nou eenmaal..en als dr toevallig ook nog palen staan waar nesten zitten maakt de mens et de vos wel héél makkelijk.

Wat is dit voor onzin verhaal? Ja er zit wel een kern van waarheid in, want wie had pim fortuyn dood geschoten? het was geen jager, maar een dierenactivist.
Dit noem ik pas slap geouwehoer. Dat die vent toevallig een dierenactivist is wekt bij jou meteen et idee dat hij dat deed OMDAT ie een activist was.
Heb je ooit wel es eraan gedacht dat hij et ook kon doen puur omdat ie Fortuyn een racistische klootzak vond? Als hij jager was hadden jullie dat ook meteen gezegt, wat natuurlijk ook zo zou kunnen zijn...maar omdat jullie tegen milieuactivisten zijn haken jullie daar onmiddelijk op in...en dat is vreselijk zwak...Zowiets mag je pas zeggen als hij bekend heeft en gezegt zou hebben dat hij dat in opdracht deed van een milieuorganisatie...wat absurd zou zijn.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 01:45
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:
Weet je waar ik zin in heb? Op jacht gaan... lekker jagers doodschieten, zijn er ook teveel van en ze roeien de beesten uit. Niet eens omdat ze honger hebben, maar omdat ze beweren dat het nuttig is (niet zeggen hoor, maar ze doen het voor de lol... sshhhttt!!!).
>wat is dit voor onzin verhaal? Ja er zit wel een kern van waarheid in, want wie had pim fortuyn dood geschoten? het was geen jager, maar een dierenactivist.
Dit is gewoon te zielig voor woorden... net als wat Damien al zei (damn Damien, je bent me steeds te snel af ).
En de rest van je gezwam ga ik al niet eens meer op in.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 14:27
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Als er één organisatie veel weet over dieren, dan is et wel de dierenbescherming. Dat IEMAND vd dierenbescherming een ree een hert heeft genoemd is natuurlijk niet zo slim, maar foutenmaken is menselijk. (waarom denken jullie dan meteen dat geen enkel lid van die organisatie dr verstand van heeft??)
Geef mij nou es GOED bewijs dat die mensen dr de ballen verstand van hebben.


Ik denk dat het verwarren van reeën en herten al een behoorlijk grove fout is. Dat is net zoiets als een kiekendief een uil noemen... En vrijwel alle mensen die ik ken , en waarvan ik weet dat zij weten hoe het eraan toegaat in de werkelijkheid(dus niet hoe het in de hoofden van 'faunabeschermers' zit) die zijn pro-jacht. Cijfers om deze bewering goed te ondersteunen zijn gewoonweg niet beschikbaar, maar een beetje logisch nadenken lijk mij genoeg...

En als ik nou es de werkelijk gebruikte feiten, getallen en waarnemingen te zien krijg voor de 'feiten' die in dat verhaal van de dierenbescherming staan, dan praten we verder... Ik kan het tegenovergestelde ook wel vinden hoor... Waardeloos verhaaltje totdat er meer getallen e.d. bij komen...

Wie zegt dat?
de wet... en jagers houden zich daar om de donder wel aan, omdat er zeer streng gecontroleerd wordt. Een overtreding leidt al snel tot inname van de jachtakte en wapens.

Er moet trouwens een schadeclaim liggen om nu op vossen te gaan jagen. Dat betekent dat iemand wel degelijk benadeeld is door de aanwezigheid van een vos. En die claims worden door de grondeigenaar ingediend, en dat is haast altijd niet een jager. Dus er is wel degelijk schade van de vossen. En de provincie moet de claims boeoordelen, kijken of ze gegrond zijn dus. En dat gebeurt door onafhankelijke mensen. Lijkt mij toch wel hard bewijs dat er wel degelijk schade ondervonden wordt door boeren.

En eerlijk gezegd heb ik er geen probleem mee dat er ook op vossen met jongen gejaagd worden. Dat zijn er weer 5 of zo minder. Ik ben normaal echt wel tegen het afschieten van drachtige dieren(geloof het of niet, maar jagers hebben ook nog veel ongeschreven wetten tov de behandeling van het wild), maar bij vossen niet meer. Maar zeg nou es eerlijk, heeft 1 van jullie ervaring met hoeveel een vos rooft? Heeft iemand dat wel es gezien?

Als je de moeite had gedaan om mijn stukjes es goed te lezen, had je kunnen lezen dat er HELEMAAL geen bewijs is dat et alleen de schuld is van de vos...jullie jagers wijzen veel te snel de vos aan....

Geen direct bewijs, maar denk es logisch na.... de vos komt, en ineens begint de weidevogelpopulatie sterk af te nemen. Sinds 10 jaar is de jacht op vossen sterk aan banden gelegd, en sindsdien komt de vos erg sterk op, en toen begonnen de weidevogels sterk af te nemen...

Wat is dit voor onzin verhaal? Ja er zit wel een kern van waarheid in, want wie had pim fortuyn dood geschoten? het was geen jager, maar een dierenactivist.
Dit noem ik pas slap geouwehoer. Dat die vent toevallig een dierenactivist is wekt bij jou meteen et idee dat hij dat deed OMDAT ie een activist was.
Heb je ooit wel es eraan gedacht dat hij et ook kon doen puur omdat ie Fortuyn een racistische klootzak vond? Als hij jager was hadden jullie dat ook meteen gezegt, wat natuurlijk ook zo zou kunnen zijn...maar omdat jullie tegen milieuactivisten zijn haken jullie daar onmiddelijk op in...en dat is vreselijk zwak...Zowiets mag je pas zeggen als hij bekend heeft en gezegt zou hebben dat hij dat in opdracht deed van een milieuorganisatie...wat absurd zou zijn.
Ik vind het wel kenmerkend dat het een dierenactivist is. Moet je nagaan hoe ver die kunnen gaan in hun acties. Overigens is het volgens mij wel als een feit aan te nemen dat hij het deed omdat hij tegen het fokken van nertsen was, en Pim Fortuyn voor.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:41
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Ik denk dat het verwarren van reeën en herten al een behoorlijk grove fout is. Dat is net zoiets als een kiekendief een uil noemen... En vrijwel alle mensen die ik ken , en waarvan ik weet dat zij weten hoe het eraan toegaat in de werkelijkheid(dus niet hoe het in de hoofden van 'faunabeschermers' zit) die zijn pro-jacht.

Dan vraag ik me af: heb jij et ook aan echte dierensctivisten gevraagd??
En ik blijf et dom vinden om door de fout van 1 persoon, de hele DB(dierenbescherming) als onwetend aan te zien.
En jouw 'werkelijkheid' is niet bewezen, jouw 'werkelijkheid' steunt op slappe speculaties die geen bewijzen hebben...gewoon zoeken naar een excuus om te schieten.

Cijfers om deze bewering goed te ondersteunen zijn gewoonweg niet beschikbaar, maar een beetje logisch nadenken lijk mij genoeg...

Jammer dat jagers alleen in hun richting kijken en niet verder denken..


En als ik nou es de werkelijk gebruikte feiten, getallen en waarnemingen te zien krijg voor de 'feiten' die in dat verhaal van de dierenbescherming staan, dan praten we verder... Ik kan het tegenovergestelde ook wel vinden hoor... Waardeloos verhaaltje totdat er meer getallen e.d. bij komen...


Ik kan etzelfde zeggen over jullie 'vossen zijn de schuldige' verhaal...hierover zijn ook geen cijfers..hiernaar is een onderzoek wat pas over 3-4 jaar klaar is.


de wet... en jagers houden zich daar om de donder wel aan, omdat er zeer streng gecontroleerd wordt. Een overtreding leidt al snel tot inname van de jachtakte en wapens.

Er moet trouwens een schadeclaim liggen om nu op vossen te gaan jagen. Dat betekent dat iemand wel degelijk benadeeld is door de aanwezigheid van een vos. En die claims worden door de grondeigenaar ingediend, en dat is haast altijd niet een jager. Dus er is wel degelijk schade van de vossen. En de provincie moet de claims boeoordelen, kijken of ze gegrond zijn dus. En dat gebeurt door onafhankelijke mensen. Lijkt mij toch wel hard bewijs dat er wel degelijk schade ondervonden wordt door boeren.


Natuurlijk kan een vos schade aanrichten... dat kan elk dier en mens, maar dat is geen reden om em te vermoorden. Vang de vos die de schade aanricht, en zet em uit waar hij geen schade meer aan boeren kan doen. Er zijn zat vrijwilligers die dit graag doen.
En alleen maar beesten killen omdat ze in de weg zitten en lastig zijn is een walgelijke actie...vooral van een waardeloos ras als de mens die nieteens zn eigen aantallen in bedwang kan houden..en et meeste last bezorgt.


En eerlijk gezegd heb ik er geen probleem mee dat er ook op vossen met jongen gejaagd worden. Dat zijn er weer 5 of zo minder. Ik ben normaal echt wel tegen het afschieten van drachtige dieren(geloof het of niet, maar jagers hebben ook nog veel ongeschreven wetten tov de behandeling van het wild), maar bij vossen niet meer. Maar zeg nou es eerlijk, heeft 1 van jullie ervaring met hoeveel een vos rooft? Heeft iemand dat wel es gezien?

Een vos moet eten...mensen bieden dit practisch aan..natuurlijk blijftie in de buurt van de mens..lekker makkelijk eten krijgen..
Bovendien is et de natuur.
Heb jij enig benul van wat de mens vernield en rooft? Dat is véél erger dan zo'n vos...en schiet je mensen af? Nee, dat is weer wat anders...
En dat jij gerust een vos met jongen afschiet vind ik gewoonweg ziek..dan zit dr écht een steekje bij je los.

Geen direct bewijs, maar denk es logisch na.... de vos komt, en ineens begint de weidevogelpopulatie sterk af te nemen. Sinds 10 jaar is de jacht op vossen sterk aan banden gelegd, en sindsdien komt de vos erg sterk op, en toen begonnen de weidevogels sterk af te nemen...

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom als een dood varken?
Vossen zitten hier al honderden duizenden jaren....dus wat lul je met 'de vos komt'?
Natuurlijk kunnen er meer vossen komen nadat de jacht is aangepast....ze moeten hun aantal dat uitgeroeid is herstellen....Nederland krijgt met et jaar meer rotzooi te verwerken en iedereeen flikkert alles op straat...en de vos kan heel simpel eten vinden, omdat wij mensen et dus aanbieden..en zolang dat zo blijft, blijven de vossen..
En wederom: geef maar cijfers dat dr meer zijn gekomen de afgelopen 10 jaar. Dat heb je niet, et is namelijk gewoon slap gelul om maar weer zo snel mogelijk te kunnen schieten.

En heb je ooit gedacht dat er in de afgelopen jaren ook nog andere dingen veranderd kunnen zijn waardoor de weidevogels minderen? Te weinig voedsel voor die beesten? MacDonnaldspalen bij hun nesten? Klimaat? etc.
Hiernaar is dus een groot onderzoek gaande, dus dit is wederom cijferloos gezever...gewoon excuses zoeken om te schieten...en de onwil om verder te denken.

Ik vind het wel kenmerkend dat het een dierenactivist is. Moet je nagaan hoe ver die kunnen gaan in hun acties.

Netals ik al in mn vorige post zei: Wie zegt dat et een actie was? Als ik de kans had en er mee wegkwam, had ik Fortuyn ook vermoord. Puur omdat ik et een RASCISTISCHE klootzak vond die gevaarlijk was voor de samenleving..dit heeft nix te make met et feit dat ik pro-milieu ben..dit zien jullie gewoon weer als inhaakpunt om de dierenactivisten te naaien....een erg lage streek...alsof de DB een soort Maffia is ofsow..

Overigens is het volgens mij wel als een feit aan te nemen dat hij het deed omdat hij tegen het fokken van nertsen was, en Pim Fortuyn voor.


Túúrlijk ...elke partij heeft wel es een punt waarmee de DB et niet eens is..en hoeveel politici zijn dr nou vermoord? eentje maar. Precies de persoon die walgelijk radicaal was en Hitler achtige neigingen had. Gewoon een gevaarlijk man dus.
gewoon slap geouwehoer dus...zonder bewijs.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:05
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Ik vind het wel kenmerkend dat het een dierenactivist is. Moet je nagaan hoe ver die kunnen gaan in hun acties.

Netals ik al in mn vorige post zei: Wie zegt dat et een actie was? Als ik de kans had en er mee wegkwam, had ik Fortuyn ook vermoord. Puur omdat ik et een RASCISTISCHE klootzak vond die gevaarlijk was voor de samenleving..dit heeft nix te make met et feit dat ik pro-milieu ben..dit zien jullie gewoon weer als inhaakpunt om de dierenactivisten te naaien....een erg lage streek...alsof de DB een soort Maffia is ofsow..

Overigens is het volgens mij wel als een feit aan te nemen dat hij het deed omdat hij tegen het fokken van nertsen was, en Pim Fortuyn voor.

Túúrlijk ...elke partij heeft wel es een punt waarmee de DB et niet eens is..en hoeveel politici zijn dr nou vermoord? eentje maar. Precies de persoon die walgelijk radicaal was en Hitler achtige neigingen had. Gewoon een gevaarlijk man dus.
gewoon slap geouwehoer dus...zonder bewijs.
>Fortuyn was mijn man ook niet, maar om te zeggen dat hij Hitler achtige neigingen had, vind ik te ver gaan. Ja, Ik zie dit als een inhaakpunt om dierenactivisten te naaien, net zoals de dierenbescherming met jagers en sportvissers doet. Als ze een video opname hebben van een jager die een beschermt diersoort schiet, dan is die de zelfde avond nog op tv met een teks erbij dat dit elke jager doet en dat jager moordenaars zijn. Die ene jager ging de fout in , niet alle jagers. En moordenaar zijn mensen zoals folkert van de g, die andere mensen beroven van het leven en daarom achter slot en grendel moeten, jager doen aan wildbeheer volgens een democratisch gekozen wet.

Alsof miljoenen mensen die ziektes door vossen krijgen..
En vossenlindwurm krijg je gloofik alleen als je met je vingers on hun schijt draait...et komt niet zomaar aanwaaien.
En wie zegt dat ALLE vossen dit hebben? Geef maar es bewijs!
Mensen veroorzaken véél meer ziekts dan een enkele vos dat zou doen.

>Vossenlindworm verspreit zich idd door vossen stront en urine, maar deze lindworm kan ook in andere dieren leven zoals muskusrattenen zo de ziekte te versprijden. En de eitje zijn zo licht dat ze ook zelf door de wind kunnen worden versprijt, maar dat gebeurt meestal niet, in duitsland en zwitserland die kanten uit is deze ziekte al aardig versprijt onder de vossen en in nederland komen er ook meer vossen met deze ziekte bij. Na zeven jaar krijg je de eeste symtonen zoals geelzucht, maar helaas is het dan al te laat. We zien over ongeveer 10-15 jaar hoeveel mensen deze ziekte hebben en er aan zullen sterven. En als er nu honddolheid uit breekt zijn de gevolgen niet meer te overzien, dan krijg je zelfs een premie van 50 euro als je een vos neerschiet!

Als je de moeite had gedaan om mijn stukjes es goed te lezen, had je kunnen lezen dat er HELEMAAL geen bewijs is dat et alleen de schuld is van de vos...jullie jagers wijzen veel te snel de vos aan....

Geen direct bewijs, maar denk es logisch na.... de vos komt, en ineens begint de weidevogelpopulatie sterk af te nemen. Sinds 10 jaar is de jacht op vossen sterk aan banden gelegd, en sindsdien komt de vos erg sterk op, en toen begonnen de weidevogels sterk af te nemen...

>10 jaar geleden waren in friesland geen vossen met uitzondering van zuid-friesland. Waar je nu ook bent in friesland over al zijn nu vossen veel te veel zelfs. Een vos heeft in nederland geen natuurlijk vijanden meer(kom nu niet met een lul verhaaltje dat er niet te veel vossen zijn en dat je met biologie geleerd hebt dat de natuur zich zelf wel red want jullie hebben zelf ook geen andere oplossing voor het vossen probleem) dus moet de mens ingrijpen met middel van de jacht, gewoon een paar vossen uit de populatie schieten. De soort moet wel bijven voortbestaan maar er moeten ook niet te veel komen. Zolang er leven op aarde is worden er al dieren gedood, Maar helaas weten de dierenbeschermers niet hoe de natuur werkt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:28
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Vossenlindworm verspreit zich idd door vossen stront en urine, maar deze lindworm kan ook in andere dieren leven zoals muskusrattenen zo de ziekte te versprijden. En de eitje zijn zo licht dat ze ook zelf door de wind kunnen worden versprijt, maar dat gebeurt meestal niet, in duitsland en zwitserland die kanten uit is deze ziekte al aardig versprijt onder de vossen en in nederland komen er ook meer vossen met deze ziekte bij. Na zeven jaar krijg je de eeste symtonen zoals geelzucht, maar helaas is het dan al te laat. We zien over ongeveer 10-15 jaar hoeveel mensen deze ziekte hebben en er aan zullen sterven. En als er nu honddolheid uit breekt zijn de gevolgen niet meer te overzien, dan krijg je zelfs een premie van 50 euro als je een vos neerschiet!

Als je eens wist waarvan je allemaal ziek kan worden...ik vind die ziektezooi gewoon weer een excuus..ik bedoel: ratten kunnen ook ziektes dragen, vleermuizen ook etc. maar die schieten jullie niet...maar, we zullen zien hoe erg et kwa ziektes zal zijn over 15jaar...want ik durf te wedden dat et vreselijk meevalt...en bovendien..mensen dragen veel meer ziektes..en die knal je ook niet af.

10 jaar geleden waren in friesland geen vossen met uitzondering van zuid-friesland. Waar je nu ook bent in friesland over al zijn nu vossen veel te veel zelfs. Een vos heeft in nederland geen natuurlijk vijanden meer(kom nu niet met een lul verhaaltje dat er niet te veel vossen zijn en dat je met biologie geleerd hebt dat de natuur zich zelf wel red want jullie hebben zelf ook geen andere oplossing voor het vossen probleem)


Waar heb je et vandaan dat dr 10 jaar geleden alleen in Friesland geen vossen zaten?
Ik heb niet alleenbij bio geleerd dat de natuur zichzelf wel redt, dat is allang bewezen. Dat gebeurt nl al bijna een mljard jaar, dus waarom nu nietmeer? Zoals ik al veel vaker heb gezegt kan de mens nooit zoveel schade aanrichten als een doorsnee komeet dat heeft gedaan...dus dat 'doordat de mensen er zijn' gezever is gewoonweg dom en bovenal onjuist.
En nu die vossen dr wel zitten hebben ze voedsel nodig en natuurlijk staan die vogels wel es op et menu, dus logisch dat ze wat afnemen in aantal. Dit stabiliseert vanzelf weer.
En ik vintet helemaal gelul dat je zegt dat vossen geen natuurlijke vijand meer heeft, want dat had ie nooit. Lynxen en Wolven aten geen vossen.
En dude, er ís helemaal geen vossenprobleem. Jullie maken dat probleem.

dus moet de mens ingrijpen met middel van de jacht, gewoon een paar vossen uit de populatie schieten. De soort moet wel bijven voortbestaan maar er moeten ook niet te veel komen. Zolang er leven op aarde is worden er al dieren gedood, Maar helaas weten de dierenbeschermers niet hoe de natuur werkt
Weer dat slappe gelul van 'dierenbeschermers weten nergens vanaf'. Natuurlijk weten ze dr van af. Meer dan jullie waarschijnlijk nog. (Als ik jullie slappe argumenten en domme opmerkingen lees weet ik dit wel zeker)

Kom nou es met een paar fatsoenlijke en bewezen argumenten en niet met dat jageragezever die ik al tig jaar aanhoor waar geen enkel bewijs voor is. (wildstand, vossen oorzaak minder vogels, vos geen natuurlijke vijanden meer etc.)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 17-08-2002 om 19:55.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:26
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Nog ff en leuk artikeltje gevonden op een voor jullie 'betrouwbaardere' site, de KNJV.

http://www.knjv.nl/nieuws/vossenlintworm.htm

Hierin staat dus wat ik ook op andere sites gevonden heb, dat eigenlijk alleen jagers moeten opletten op de lintworm. Normale mensen hebben dr vrijwel geen last van. en ook is na besmetting nieteens zeker dat een mens ziek zal worden, je lever kan er ook tegen bestand zijn.

Dit is dus bewijs dat et excuus van ziekteverspreiding gewoon slap is, omdat et risico gewoonweg minimaal is als je normaal handeld.

Ik heb et btw op veel meer sites gevonden (met meer details), gewoon ff zoeken op google, en je heb zo een paar honderd sites die je dit vertellen.


Rabies(hondsdolheid), is ook geen probleem meer, want dmv gevaccineerd aas zijn nu vrijwel alle vossen immuun voor rabies. De besmetting van hondsdolheid kan alleen komen als een vos je bijt, en dat doet een vos niet bij een mens(behalve uit verdediging, maar dan is et je eigen schuld).

Zoek op google, en je kan wederom in vrijwel elke site lezen wat ik hierboven genoemd heb.

Dus, kees17, wat je zei over die ziektes is dus onzin, en zelfs de KNJV bevestigd dit.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
Rabies(hondsdolheid), is ook geen probleem meer, want dmv gevaccineerd aas zijn nu vrijwel alle vossen immuun voor rabies. De besmetting van hondsdolheid kan alleen komen als een vos je bijt, en dat doet een vos niet bij een mens(behalve uit verdediging, maar dan is et je eigen schuld).
Als je nou beter had gelezen, had je waarschijnlijk ook kunnen lezen dat dieren (en dus ook vossen) die hondsdolheid hebben, veel agressiever worden en dan ook mensen aan gaan vallen. Hij bijt dan niet meer vanuit zelfverdediging.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.