Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 20:24
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Hoe hebben jullie het frans-examen (morgen) tekst geleerd?
Ik heb een tekst geoefend, verder ben ik er heel slecht in...dus een heel goed punt zal het wel niet worden.
Advertentie
Oud 15-05-2003, 20:30
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
In de lessen hebben we al vaak teksten geoefend en ik heb zelf nog 1 heel examen gemaakt en gekeken wat daar voor cijfer uitkwam en dat was een 5,9 Ik denk dat t dus wel goed zal gaan (al spelen er morgen denk ik nog wel wat zenuwen mee)
Morgen vlak voor t examen ga ik denk ik effe franse teksten lezen om er een beetje in te komen.
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Oud 15-05-2003, 20:39
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
heb vandaag een examen van vorig jaar gemaakt, en had nota bene een 5.9. erg jammer dat dat niet telt, want ik heb een 5.5 nodig dus dat was très mooi geweest

maar tja, teksten moet je eigenlijk gewoon eeuwen van te voren beginnen met oefenen... maar er is een topic met tips voor het maken van teksten..:

[URL=http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=474179]http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=474179[/URL
Oud 15-05-2003, 21:38
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Met de quikscan had ik 57% dus een 5.7 terwijl ik een 6.1 moet halen....
Oud 15-05-2003, 21:48
scheetjepeetje
scheetjepeetje is offline
je leert denk ik t beste door oude examens gewoon goed te bekijken..je hoeft ze niet eens per se te maken, ook met de antwoorden erbij kan je kijken of je de beredenering erachter snapt..
en schat van tevoren je tijd goed in..zoek op wat je echt nodig denkt te hebben (en antwoorden van open vragen heb je in een groot deel van de gevallen al goed door die ene moeilijke zin letterlijk te vertalen...dus opzoeken dan!)
volgens mijn lerares moet je trouwens enthousiast aan zo'n tekst beginnen en ook je eigen kennis over t onderwerp gebruiken, dan heb je meer houvast...
en ow ja..lees altijd eerst de vraag..dat scheelt veel in de tijd!!
heel veel succes ermee en maak je nie al te druk!!!
__________________
I lajk skool, spesjelie wen its kloost
Oud 15-05-2003, 22:09
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb niks gedaan.

En ja, ik heb spijt
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Oud 15-05-2003, 22:32
Moiiii
Moiiii is offline
ik had ook een proefexamen gemaakt van frans.....maar dat viel me toch nogal tegen
echt gewoon dus 2,5 uur lang in de gymzaal gezeten, en soms kon ik me ook echt niet meer concentreren..maar iig morgen zit ik er toch met een ander soort instelling.......
o ja voor dat proefexamen had ik een 4,8 terwijl ik met een 4,9 op een voldoende kom (ook al zo lekker.. )
Anyway, iedereen veel succes morgen!
Oud 15-05-2003, 23:42
juud85
juud85 is offline
ik heb veel examens geoefend, telkens kwam ik uit rond de 7,5 en ik mag een 4,2 halen....soooooo
denk dat het gaat lukken
good luck
__________________
xxxx
Oud 16-05-2003, 08:07
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik heb volgende week maandag pas frans. (doe havo)
Maar ik heb niks gedaan, ga ik ook niet doen. Ja ik heb wel oefenexamens gemaakt op school. En ik heb nog wel tijd als ik toch een ingeving krijg en wil gaan leren...

Succes allemaal die het vandaag hebben!
__________________
I like to say what I want to say
Oud 16-05-2003, 08:11
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik heb allemaal oefenexamens gemaakt en ik zat gemiddeld op 7,1. Ik mag een 3,5 halen, dus dat zit wel goed. Alhoewel het wel zonde zou zijn als ik een 7,1 haal, want ik sta een 7,5. Maarja, luxeprobleem....
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Oud 16-05-2003, 08:36
Glacius
Avatar van Glacius
Glacius is offline
Ik heb er nog niets aan gedaan, dadelijk ga ik even wat teksten lezen als 'warming-up' .
Oud 16-05-2003, 10:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
help, nog een paar uur...

>vandaag wordt mijn toekomst bepaald<
Oud 16-05-2003, 10:32
flamingphoenix
flamingphoenix is offline
Citaat:
sublime schreef op 16-05-2003 @ 11:23:
>vandaag wordt mijn toekomst bepaald<
Wat heb ik een hekel aan dat soort zinnen ...
Zie het niet zo zwaar joh
__________________
Tokus Harry overheerst!
Oud 16-05-2003, 11:20
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
flamingphoenix schreef op 16-05-2003 @ 11:32:
Wat heb ik een hekel aan dat soort zinnen ...
Zie het niet zo zwaar joh
heb zelf ook een hekel aan dat soort zinnen, maar als je 6 jaar op mijn school gezeten hebt, ga je het toch wel zo zien
Oud 16-05-2003, 14:09
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
De helft van examen Frans zit er inmiddels op
Moet er niet aan denken om nu in de gymzaal te zitten met een stapel Franse teksten voor me
Oud 16-05-2003, 15:32
mmm
mmm is offline
En wat was ie kut... of niet??? Ik vond m in ieder geval veel te lang en de teksten waren ook nog eens oninteressant... Ik durf ook echt niet op internet te kijken. Maarja, ik mag een 3.2 halen en dat is me, hopelijk, wel gelukt...
Oud 16-05-2003, 17:52
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Sommige teksten waren wel interessant, andere totaal oninteressant. Wat interesseert de denker van Rodin mij nou bijvoorbeeld?

Bij oefenexamens dacht ik:ach ik vul gewoon wat in, maar vandaag kon dat dus niet

Ik heb al wel op eindexamen.nu gekeken en ik heb denk iets tussen de 6,5 en de 7,5. Ik vond het ook niet eens zo moeilijk trouwens...
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Examen Frans
Verwijderd
411 10-05-2022 01:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe leren jullie voor een taalvak-proefwerk
dejob14
5 12-12-2012 20:35
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Algemene schoolzaken Ik heb de hele toets week alleen maar slechte punten gehaald En nu??
Alladinaap
6 11-04-2012 16:05
Algemene schoolzaken hoe kan ik goed leren?
ruuubenn
6 18-12-2011 10:21
Verhalen & Gedichten * UPDATE * [Boekbespreking] Frans Kellendonk - Mystiek Lichaam
Verwijderd
39 03-01-2007 11:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.