Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2003, 12:09
mrbombastic
mrbombastic is offline
Ik heb altijd moeite om te kijken of mijn eigen antwoord nou wel of niet goed is. Moet het echt, zo goed als letterlijk zijn, of moet het in de buurt zitten.

Ik zal een paar voorbeelden hier neer zetten en zou graag jullie commentaar erop willen.

VWO Examen 2002-I heb ik geoefend.

Vraag 9: Welke tegenstrijdigheid kenmerkt de kunst?
Mijn antwoord: Het beeld is dat de kunst non-conformistisch is. Maar doordat de kunst het nieuwe alleen maar verheerlijkt, is het juist wel conformistisch.
Echte antwoord: Kunst heeft vernieuwing gekozen als artistieke waarde bij uitstek / wil non-conformistisch zijn, maar is (vanwege het achternalopen van de economie / in haar drang tot vernieuwing) juist niet vernieuwend / juist conformistisch

Vraag 10: In welk geval gaat creativiteit gepaard met originaliteit?
Mijn antwoord: Alleen op het moment dat er vernieuwing plaatsvindt.
Echte antwoord: In het geval dat creativiteit tot vernieuwing / wijziging van het bestaande leidt / ingaat tegen bepaalde verwachtingspatronen.

Vraag 13:
Mijn antwoord: In onze maatschappij is het normaal geworden dat er vernieuwing plaatsvindt, terwijl de waarde van het oude niet meer gewaardeerd wordt. Er is dus pas echt sprake van vernieuwing als het oude weer verdedigd wordt.
Echte antwoord: Omdat onze westerse maatschappij wordt gekenmerkt door een overwaardering van het 'nieuwe' en/of 'originele', zou het pas écht 'origineel' / 'nieuw' zijn, als we eens iets bij het oude zouden laten / juist niet zouden vernieuwen.

Welke antwoorden vinden jullie wel en niet goed?

Weet iemand trouwens of ze ook nog met halve punten gaan werken of is het gewoon fout of goed?
Advertentie
Oud 17-05-2003, 13:22
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
deze heb ik ook gemaakt... okee
9 heb je sowieso wel goed volgens mij, 10 ook wel maar kzou nog iets duidelijker opschrijven wat je bedoelt. en 13 zouden ze bij ons iig wel fout rekenen.... maja ...

volgens mij doen ze nooit met halve punten, alleen als je ergens 2 of meer punten voor kan halen kun je er daar nog wel 1 van krijgen... naja... succes iig!

khoop dat het een beetje te doen is maandag
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 17-05-2003, 13:25
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
volgens mij doen ze nooit met halve punten, alleen als je ergens 2 of meer punten voor kan halen kun je er daar nog wel 1 van krijgen...
dat is juist het verradelijke, dat is dus niet zo.
Je krijgt een punt voor het goede antwoord, en als het antwoord niet meer dan het gegeven aantal max. woorden heeft dan krijg je het andere punt ook.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 17-05-2003, 13:27
alwaysgood
alwaysgood is offline
en ontopic:
vraag 9 zou ik niet helemaal goed rekenen, want jij zegt dat de kunst het nieuwe verheerlijkt, terwijl het moet zijn dat de kunst de economie achterna loopt.
__________________
Do or do not. There's no try
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Michiel Smit Nieuw Rechts, soort Vlaams Blok?
NN
226 13-12-2003 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.