Oud 14-09-2020, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Nee, vandaar ook het woord 'hoeft'.
Arrow heeft anders wel gewoon gelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2020, 21:58
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Nou doe eerst maar eens een stapje terug; zelfs als er geen sprake was van overmacht had je de school nog nergens aan op kunnen hangen. Er is namelijk geen contract. Hooguit een belofte maar een belofte is geen fuck waard.

En mocht het toch een juridische basis hebben, overmacht heb je al snel. Als je het als school niet verantwoord vindt om met 30 tot 120 clearasilfaces naar Frankrijk te gaan omdat er op het moment maar één schoolmedewerker is die mee kan en vloeiend Frans spreekt, is dat al een terecht beroep op overmacht namelijk.
Maar er waren een hele boel schoolmedewerkers, zowel Nederlandse als Fransen. En bovendien hebben wij er wel veel energie in gestopt toen die Fransen hier kwamen. En wij hebben dus eigenlijk een soort van betaald met die dienst.

Bovendien hebben de ouders een contract getekend dat de school niet verantwoordelijk zou zijn voor onze veiligheid.

Maar ik heb mijn verlies al geaccepteerd. Ik wil best verder gaan met deze discussie, maar ik begrijp dat ik geen gelijk heb op het moment dat ik dat niet heb. Dus noem me a.u.b. niet kinderachtig ofzo. Ik reageer nu alleen, omdat ik het lullig vind om je te negeren.

Laatst gewijzigd op 14-09-2020 om 22:05.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 22:47
Mezeman
Mezeman is offline
En een mondelinge overeenkomst is toch rechtsgeldig of niet?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 23:08
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Wat een kut topic
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 23:12
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Wat een kut topic
Haha. Op zich wel. Is een beetje uit de hand gelopen, heb je wel een beetje kunnen lachen om mijn reacties?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 23:12
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Haha. Op zich wel. Is een beetje uit de hand gelopen, heb je wel een beetje kunnen lachen om mijn reacties?
Nee
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 23:17
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Nee
Da's wel jammer. Nu heb je waarschijnlijk veel te veel tijd verspilt aan het lezen van dit topic.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 23:22
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Da's wel jammer. Nu heb je waarschijnlijk veel te veel tijd verspilt aan het lezen van dit topic.
nee hoor
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 23:22
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
nee hoor
Oh, heb je niet gelezen? of wel?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 23:39
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Maakt niet uit. On-topic
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 11:08
Verwijderd
Citaat:
En een mondelinge overeenkomst is toch rechtsgeldig of niet?
Een overeenkomst is in beginsel vormvrij in Nederland. Daar zijn wat uitzonderingen op, bijvoorbeeld bij een huis - daar telt bij verkoop enkel een schriftelijke overeenkomst (die ook nog aan wat eisen moet voldoen) maar je kunt er vanuit gaan dat in het algemeen een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is ja. Ik verbaas me altijd een beetje als mensen dat expliciet vragen. Als je een brood koopt bij de bakker teken je toch niet eerst een contract?

Dat een overeenkomst vormvrij is, heeft verder weinig waarde in de praktijk, want bewijs maar eens wat er precies, exact en niet limitatief overeengekomen is als het niet zwart op wit staat. Er is een hele logische en praktische reden waarom de meeste overeenkomsten die verder gaan dan een simpele eenmalige transactie op papier gezet worden.

Als jij met iemand iets overeenkomt dat niet meteen geldt, iets dat bijvoorbeeld, ik zeg maar wat willekeurigs, over een periode van zes jaar uitgevoerd wordt, en dat is belangrijk voor je, dan ben je compleet randdebiel als je dat niet zwart op wit vastlegt. De rechter zal het iets fraaier verwoorden, maar een uitspraak doen die op hetzelfde neerkomt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Bovendien hebben de ouders een contract getekend dat de school niet verantwoordelijk zou zijn voor onze veiligheid.
Ff inscannen, privacygevoelige dingen doorstrepen en hier posten want dáár gaan m'n nekharen van overeind staan. De rest niet.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 15:46
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Een overeenkomst is in beginsel vormvrij in Nederland. Daar zijn wat uitzonderingen op, bijvoorbeeld bij een huis - daar telt bij verkoop enkel een schriftelijke overeenkomst (die ook nog aan wat eisen moet voldoen) maar je kunt er vanuit gaan dat in het algemeen een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is ja. Ik verbaas me altijd een beetje als mensen dat expliciet vragen. Als je een brood koopt bij de bakker teken je toch niet eerst een contract?

Dat een overeenkomst vormvrij is, heeft verder weinig waarde in de praktijk, want bewijs maar eens wat er precies, exact en niet limitatief overeengekomen is als het niet zwart op wit staat. Er is een hele logische en praktische reden waarom de meeste overeenkomsten die verder gaan dan een simpele eenmalige transactie op papier gezet worden.

Als jij met iemand iets overeenkomt dat niet meteen geldt, iets dat bijvoorbeeld, ik zeg maar wat willekeurigs, over een periode van zes jaar uitgevoerd wordt, en dat is belangrijk voor je, dan ben je compleet randdebiel als je dat niet zwart op wit vastlegt. De rechter zal het iets fraaier verwoorden, maar een uitspraak doen die op hetzelfde neerkomt.
Ik heb gelukkig bewijs doordat de school een Powerpoint-presentatie naar ons heeft gestuurd die gebruikt is tijdens de ouderavond (dat staat ook in de Magister-mail aangegeven). Daarin staat dat de school ons op uitwisseling zou sturen wanneer wij eerst zelf uitwisselingspartners 1 week zouden opvangen. Dat hebben wij gedaan, dus volgens mij is de overeenkomst makkelijk te bewijzen. En in het geval van overmacht is de school verplicht om ons een gelijkwaardig alternatief te bieden. Het terugbetalen van het betaalde geld is dus niet genoeg, want we hebben ook nog uitwissingspartners opgevangen en hen een verplichte tour door NL gegeven. Dus we hebben eigenlijk deels betaald met een dienst.

Ik denk dus niet dat het terugbetalen van het geld een gelijkwaardig alternatief is.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 15:52
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Ff inscannen, privacygevoelige dingen doorstrepen en hier posten want dáár gaan m'n nekharen van overeind staan. De rest niet.
Ja, ik zal ff zoeken. Laten we er dan maar vanuit gaan dat ik het verkeerd heb onthouden, en dat er een andere tekst stond die jurdisch niet helemaal hetzelfde is. Als ik dat formulier vind stuur ik hem door.

Ik wil de school alleen niet beschuldigen voor dingen waarvan ik niet 100% zeker weet of het klopt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 16:11
Verwijderd
De vereisten van een overeenkomst zijn kort door de bocht gezegd dat er een aanbod moet zijn en aanvaarding.

Zonder de powerpoint te zien is het twijfelachtig of er een aanbod is gedaan in juridische zin. De aanvaarding twijfel ik nog veel meer aan - althans het te bewijzen gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 16:16
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
De vereisten van een overeenkomst zijn kort door de bocht gezegd dat er een aanbod moet zijn en aanvaarding.

Zonder de powerpoint te zien is het twijfelachtig of er een aanbod is gedaan in juridische zin. De aanvaarding twijfel ik nog veel meer aan - althans het te bewijzen gedeelte.
Ik heb verder nog heel veel mailtjes waarin staat dat we gingen uitwisselen. Ik heb foto's dat de uitwisselingspartners hier waren. In mijn schooldossier staat dat ik deel heb genomen aan een uitwisseling. Dus dat is vrij simpel te bewijzen. Ik heb ook mailtjes waarin staat dat ik naar Frankrijk zou gaan. Dus dat is volgens mij wel bewijsbaar.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 16:41
Verwijderd
En wat heb je dan bewezen volgens jezelf?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 17:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je komt echt enorm egoïstisch over. De school probeert iedereen veilig te houden (in beide gevallen) en jij zit te piepen dat ze geen alternatief hebben geregeld. Er is een pandemie gaande, vriend.

Het kan zijn dat de school alternatieven aan het zoeken is, maar ze kunnen daar nu natuurlijk niet echt uitspraken over doen. Zou jij ook niet moeten doen als je niet bij de vergaderingen bent.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 17:52
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
En wat heb je dan bewezen volgens jezelf?
Ik som het even op:

1. Dat de school een uitwisselingsprogramma organiseerde met andere scholen in het buitenland.

2. Dat uitwisselingsprogramma zou bestaan uit twee onderdelen:
- 1 week in NL, (in november 2019)
- vervolgens (in maart 2020) 1 week in het buitenland

3. Om deel te mogen nemen aan het programma moest je ruim 200 euro betalen (de rest werd gesubsidieerd) en tijdens de week in NL twee uitwisselingspartners 1 week lang laten logeren in jouw huis en hen d.m.v onder andere een aantal verplichte opdrachten zoveel mogelijk laten leren over NL en over mijn dagelijks leven.

4. Ik kan ook bewijzen dat dat deel in november 2019 succesvol is afgerond.

5. Vervolgens heeft de school dat gedeelte in 2020 (dus mijn deel van de uitwisseling. Het deel waarvoor ik eraan deelnam.) geannuleerd.

6. De school heeft verder gezegd geen oplossingen te willen zoeken. Dat gaan ze dus ook niet doen.

Mijn vraag is dus onderdeel 6 van het bovenstaande lijstje wel mag.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 17:56
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Je komt echt enorm egoïstisch over. De school probeert iedereen veilig te houden (in beide gevallen) en jij zit te piepen dat ze geen alternatief hebben geregeld. Er is een pandemie gaande, vriend.

Het kan zijn dat de school alternatieven aan het zoeken is, maar ze kunnen daar nu natuurlijk niet echt uitspraken over doen. Zou jij ook niet moeten doen als je niet bij de vergaderingen bent.
Als je iets beter had gelezen had je al begrepen dat de school duidelijk heeft aangegeven GEEN oplossingen te gaan zoeken voor mijn groep. Als er vragen waren over dat besluit mocht je die stellen tijdens een avond, waarop we naar school konden komen om te praten met de verantwoordelijken, maar die avond hebben ze toen vlak van te voren geannuleerd.

En bovendien verplicht ik de school niets, maar ik wil alleen even aan de school vragen of ze kunnen proberen om een alternatief aan te bieden. De school heeft namelijk gezegd dat niet te gaan doen, en dat mag volgens mij helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 18:52
Verwijderd
Mag hier een slotje op?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 18:55
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Mag hier een slotje op?
Bijna. Ik ga ervan uit dat er snel een conclusie is
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 18:59
Verwijderd
Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 19:02
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Ik niet.
Ik wel, aangezien ik via dit forum in gesprek ben met Jan Marijnissen, en dat gesprek lijkt bijna ten einde te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik zal ff zoeken. Laten we er dan maar vanuit gaan dat ik het verkeerd heb onthouden, en dat er een andere tekst stond die jurdisch niet helemaal hetzelfde is. Als ik dat formulier vind stuur ik hem door.

Ik wil de school alleen niet beschuldigen voor dingen waarvan ik niet 100% zeker weet of het klopt.
Van hard achteruittrappen remt een goede fiets niet af...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 19:43
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Van hard achteruittrappen remt een goede fiets niet af...
ok.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 19:58
Mezeman
Mezeman is offline
De vraag is nu eigenlijk veranderd van 'Was het overmacht' naar 'wat is de wetgeving bij overmacht, wanneer er sprake is van een mondelinge overeenkomst'. Dus voor de mensen die de eerste vraag nog willen beantwoorden: het antwoord is 'nee', ik weet al dat ik geen gelijk had.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 20:22
Verwijderd
Er is geen mondelinge overeenkomst.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 20:25
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Er is geen mondelinge overeenkomst.
waarom niet dan?

Er is sprake van een aanbod (door school)

En een aanvaarding (de school heeft zelfs gezegd dat dat verplicht was, terwijl dat niet waar is)

En anders is het, denk ik, een stilzwijgende aanvaarding. Of niet?

Laatst gewijzigd op 15-09-2020 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:12
Verwijderd
Wij zijn geen juristen. Wij kunnen je alleen vertellen wat wij weten uit de praktijk en wat we over de theorie geleerd en gelezen hebben, op onze manier geïnterpreteerd.
Als jij een bewering doet, en dat doe jij, want jij beweert dat ze een contract zijn aangegaan, dan moet jij bewijzen dat het zo is, punt uit. Geen rechter accepteert "ze moeten hun onschuld maar bewijzen!", kom nou zeg, het is de hele basis van onze fucking rechtsstaat.

Een stilzwijgende dagvaarding? Wtf does that even mean??

Maar nee, daar is Mezeman, die het allemaal beter weet.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:15
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Wij zijn geen juristen. Wij kunnen je alleen vertellen wat wij weten uit de praktijk en wat we over de theorie geleerd en gelezen hebben, op onze manier geïnterpreteerd.
Als jij een bewering doet, en dat doe jij, want jij beweert dat ze een contract zijn aangegaan, dan moet jij bewijzen dat het zo is, punt uit. Geen rechter accepteert "ze moeten hun onschuld maar bewijzen!", kom nou zeg, het is de hele basis van onze fucking rechtsstaat.

Een stilzwijgende dagvaarding? Wtf does that even mean??

Maar nee, daar is Mezeman, die het allemaal beter weet.
Ik heb bewijs, en zoek maar op wat een stilzwijgende aanvaarding is. Ik heb dat gedaan, dus ik heb hier een bron voor je (ik weet natuurlijk niet of dit klopt)

- https://www.wetrecht.nl/een-rechtsge...20overeenkomst.

- https://blog.wetrecht.nl/mondelinge-afspraak/

Maar verder bedankt hoor voor jullie hulp en kritiek. Ik weet het niet beter, maar ik probeer gewoon tegenargumenten te geven. En ik weet ook niet alles, daarom vraag ik dit soort dingen aan jullie.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:19
Verwijderd
Je hebt geen zaak. Dat soort rechten kan je er niet aan ontlenen en dat is je al tien keer uitgelegd, buiten dat hebben ze een valide punt.Ten derde kan het niet vanuit de normale bekostiging gaan dus is er alleen een probleem als het niet van de vrijwillige ouderbijdrage is gegaan, ten vierde ben je op het moment dat er bewijs overlegd moet worden over iets dat wél zorgen baart aan het terugkrabbelen, denk je dat we debiel zijn ofzo?

Maak het ff knul.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:25
Verwijderd
Heb je je wel eens laten onderzoeken op Asperger of autisme TS?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:31
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Je hebt geen zaak. Dat soort rechten kan je er niet aan ontlenen en dat is je al tien keer uitgelegd, buiten dat hebben ze een valide punt.Ten derde kan het niet vanuit de normale bekostiging gaan dus is er alleen een probleem als het niet van de vrijwillige ouderbijdrage is gegaan, ten vierde ben je op het moment dat er bewijs overlegd moet worden over iets dat wél zorgen baart aan het terugkrabbelen, denk je dat we debiel zijn ofzo?

Maak het ff knul.
Ik heb in ieder geval bewijs over dat er een overeenkomst is waarin staat dat ik twee uitwisselingspartners zou moeten laten logeren in mijn huis en dat ik €200,- moest betalen. Vervolgens zou ik ook een week naar Frankrijk gaan.

Ik heb mijn deel voldaan, maar de school heeft niets voldaan. Als er sprake is van overmacht, dan mag dat toch alsnog niet?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:31
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Heb je je wel eens laten onderzoeken op Asperger of autisme TS?
je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar je kunt wel beleeft blijven, toch?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:34
Mezeman
Mezeman is offline
Maar laten we a.u.b. stoppen met dit forum. Ik heb al eerder aangegeven te willen stoppen, maar anderen blijven steeds antwoorden (dat mag, maar daardoor wil ik ook weer antwoorden. Snap je?)

Zullen we dus gewoon stoppen?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:35
Verwijderd
Citaat:
je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar je kunt wel beleeft blijven, toch?
*beleefd

Waar zie jij dat ik niet beleefd ben? Het is een doodnormale vraag? Of heb je iets tegen mensen met Asperger/autisme?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Maar laten we a.u.b. stoppen met dit forum. Ik heb al eerder aangegeven te willen stoppen, maar anderen blijven steeds antwoorden (dat mag, maar daardoor wil ik ook weer antwoorden. Snap je?)

Zullen we dus gewoon stoppen?
Jij wilde toch geen slotje?!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Maar laten we a.u.b. stoppen met dit forum. Ik heb al eerder aangegeven te willen stoppen, maar anderen blijven steeds antwoorden (dat mag, maar daardoor wil ik ook weer antwoorden. Snap je?)

Zullen we dus gewoon stoppen?
Jon, is het ooit zo aardig aan je gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:37
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
*beleefd

Waar zie jij dat ik niet beleefd ben? Het is een doodnormale vraag? Of heb je iets tegen mensen met Asperger/autisme?
Dat is hetzelfde als een politieagent uitschelden met 'homo'. Er is niets mis mee, maar het wordt wel vaak gebruikt als belediging dus het in onbeleefd.

Maar als jouw bericht niet bedoelt was als belediging, dan bied ik mijn excuses aan.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:38
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Jij wilde toch geen slotje?!
Nee, maar toen zat ik net in een gesprek met iemand anders. Dus dan zou dat spontaan stoppen, en dat is onhandig. Maar nu is het gesprek afgerond, dus kunnen we stoppen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Dat is hetzelfde als een politieagent uitschelden met 'homo'. Er is niets mis mee, maar het wordt wel vaak gebruikt als belediging dus het in onbeleefd.

Maar als jouw bericht niet bedoelt was als belediging, dan bied ik mijn excuses aan.
*bedoeld

Dat is helemaal niet hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar toen zat ik net in een gesprek met iemand anders. Dus dan zou dat spontaan stoppen, en dat is onhandig. Maar nu is het gesprek afgerond, dus kunnen we stoppen.
Succes met je debat op school!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:41
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
*bedoeld

Dat is helemaal niet hetzelfde.
haha, ik maak weer een fout.

Het vervelende is dat mensen homoseksualiteit en autisme vaak gebruiken als scheldwoorden. Op het moment dat je die mensen daar mee confronteert zeggen ze dat autisme en homoseksualiteit niets ergs is, en dat het dus geen belediging was. Doordat het lastig is om via een forum je emoties te tonen dacht ik dus dat jij mij beledigde, maar als jij zegt dat dat niet waar is dan bied ik dus mijn excuses aan.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:42
Verwijderd
Citaat:
haha, ik maak weer een fout.

Het vervelende is dat mensen homoseksualiteit en autisme vaak gebruiken als scheldwoorden. Op het moment dat je die mensen daar mee confronteert zeggen ze dat autisme en homoseksualiteit niets ergs is, en dat het dus geen belediging was. Doordat het lastig is om via een forum je emoties te tonen dacht ik dus dat jij mij beledigde, maar als jij zegt dat dat niet waar is dan bied ik dus mijn excuses aan.
Bedankt, want het was een serieuze vraag, als ik mensen wil beledigen ben ik vaak wat harder en ga ik niet als een dommerik een beetje schelden met aandoeningen of stoornissen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:44
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Succes met je debat op school!
thanks, gelukkig heb ik nog heel veel andere argumenten hoor. En ik ben zeker niet alleen, het is echt een grote groep die boos is.

Misschien is het niet strafbaar, het blijft gewoon raar dat de school al een aantal jaar op deze manier handelt, en dus haar beloften niet nakomt. Ik snap dat er overmacht kan ontstaan, maar dan is het gewoon nog steeds heel raar dat leerlingen met een uitwisseling binnen Europa als 'minder belangrijk' worden gezien door school.

Dat is dus blijkbaar niet strafbaar, maar ik vind het wel heel raar.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:45
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Bedankt, want het was een serieuze vraag, als ik mensen wil beledigen ben ik vaak wat harder en ga ik niet als een dommerik een beetje schelden met aandoeningen of stoornissen.
Oke, en het antwoord is: Nee, ik heb me nog nooit laten testen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:47
Verwijderd
Dat kun je vinden. Ik vind dit een goed topic.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:50
Verwijderd
Je kan ook gewoon stoppen met reageren. Tekenend dat je graag het laatste woord wil hebben en de schuld bij een ander neerlegt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2020, 21:55
Mezeman
Mezeman is offline
Citaat:
Je kan ook gewoon stoppen met reageren. Tekenend dat je graag het laatste woord wil hebben en de schuld bij een ander neerlegt.
Ik zou zeggen 'vorm je eigen mening'. Dit is volgens mij het 100e bericht. Dus dat is een mooi getal om te stoppen.

(oh, dit is het 99e bericht. Dus een van jullie mag het laatste woord hebben)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Econometrie studeren in Tilburg of in Maastricht?
vwo6-leerling
2 04-06-2018 13:44
De Kantine Ctrl + V #69
Verwijderd
382 06-10-2008 22:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 11:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.