Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / VWO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2006, 23:57
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Odin schreef op 24-05-2006 @ 22:14 :
Een paar vragen.

1) Bij vraag 15 heb ik geantwoord: doordat er steeds nieuwe ontwikkelingen plaats vinden zullen er steeds nieuwe producten komen die weer nieuwe behoeften in de mens aanwakkeren.

ik weet niet of ik dit precies zo had geantwoord maar het komt er wel in de buurt, hoeveel punten zou ik hiervoor krijgen?

2) Bij de citeer vragen heb ik gewoon de hele zin overgeschreven later hoorde ik dat sommigen alleen de eerste en laatste twee woorden overgeschreven. Krijg ik nu 0 punten?

3) Zijn bij vraag 10 alleen de gegeven antwoorden in het antwoordformulier mogelijk? (er staat namelijk: 'voorbeelden van juiste citaten, er zijn dus meer mogelijk?)

1) ik denk dat je daar alle punten voor krijgt...

2)er stond nergens dat je alleen de 1e en laatste 2 woorden moest opschrijven, dus die mensen krijgen eerder 0 punten

3)vraag ik me ook al af.. is bij gs/ak/ec ook heel vaak
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2006, 07:54
woytek
woytek is offline
Volgens mij moeten citaten altijd zo:

'woord 1 woord 2 .... woord 3 woord 4' (r. 1/2)

Maar hele zinnen zal denk ik niet fout zijn..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 09:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
woytek schreef op 25-05-2006 @ 08:54 :
Volgens mij moeten citaten altijd zo:

'woord 1 woord 2 .... woord 3 woord 4' (r. 1/2)
Natuurlijk niet. Dat is gewoon sneller en gemakkelijker, maar er is niks mis mee als je de hele zin opschrijft.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 09:20
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Odin schreef op 24-05-2006 @ 22:14 :
Een paar vragen.

1) Bij vraag 15 heb ik geantwoord: doordat er steeds nieuwe ontwikkelingen plaats vinden zullen er steeds nieuwe producten komen die weer nieuwe behoeften in de mens aanwakkeren.

ik weet niet of ik dit precies zo had geantwoord maar het komt er wel in de buurt, hoeveel punten zou ik hiervoor krijgen?

2) Bij de citeer vragen heb ik gewoon de hele zin overgeschreven later hoorde ik dat sommigen alleen de eerste en laatste twee woorden overgeschreven. Krijg ik nu 0 punten?

3) Zijn bij vraag 10 alleen de gegeven antwoorden in het antwoordformulier mogelijk? (er staat namelijk: 'voorbeelden van juiste citaten, er zijn dus meer mogelijk?)
Volgens mij hoef je je over geen van deze punten zorgen te maken. Over 1 en 2 in ieder geval niet, bij 3 weet ik niet welk citaat jij hebt opgeschreven maar er zijn volgens mij inderdaad meer mogelijk.
Eindexamens worden altijd zo soepel mogelijk nagekeken, dus dit zal wel goedkomen.

Citaat:
4) Moet je bij 26 'Manier waarop verwachting worden voldaan' erbij hebben staan of krijg je de punten al wanneer je dat stukje behandelt en begint bij 'debat over intergiteit'
Volgens mij krijg je een punt voor het opschrijven van 'manieren waarop aan de verwachting moet worden voldaan' of iets dergelijks, wat best kut zou zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 10:16
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
trouwens hebben jullie bij vraag 4 ofzow ook

"innovatieve technologie leidt tot economische groei en kwalitatieve verbetering van het leven"

ipv

"innovatieve technologie en economische groei leidt tot...."
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 10:21
Dzjun
Dzjun is offline
Ja, dat had ik dus ook!!!! En ik vind ook dat het goed is..
Waarom zou het niet goed zijn???
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 10:30
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Bedankt voor de reacties!

Citaat:
superpoepdoosje schreef op 25-05-2006 @ 11:16 :
trouwens hebben jullie bij vraag 4 ofzow ook

"innovatieve technologie leidt tot economische groei en kwalitatieve verbetering van het leven"

ipv

"innovatieve technologie en economische groei leidt tot...."
Ja, dat sloeg nergens op, meerkeuze .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 11:44
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
bij citeren schijrf ik altijd de eerst 3 en de laatste 3 (met puntjes ertussen) met de regels erbij. Ik heb het dus zeker goed
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 13:42
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 23-05-2006 @ 17:28 :
één vraag klopte trouwens echt niet.

vraag 15:

antwoord was: De kern van een goed antwoord is:
• Door de voortschrijdende technologische vernieuwing zullen er (steeds) nieuwe materiële
behoeften zijn / zal er (voortdurend) economische groei zijn

(vraag staat niet meer onder ctrlv dus)

maar anyway, wij hebben altijd geleerd met tekstverklaren dat je nooit zelf mag redeneren over een vraag, alles moet uit de tekst te halen zijn. En dit antwoord stond dus niet in de tekst, en moest je zelf beredeneren.
Die redenatie had ik wel gemaakt, maar ik heb wat uit de tekst opgeschreven, wat ik zelf al fout rekende, maar mijn antwoord kon ik niet vinden.

KLACHT
Ik had helemaal hetzelfde jah en met het citeren van die woordgroepen heb ik het ook expres zo kort mogelijk gehouden en ook aan de beoordeling van de samenvatting mag IMO wel wat veranderen maargoed ik verwacht dat ik wel een 6.2 voor 7 bij elkaar heb gesprokkeld...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 16:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 23-05-2006 @ 17:28 :
één vraag klopte trouwens echt niet.

vraag 15:

antwoord was: De kern van een goed antwoord is:
• Door de voortschrijdende technologische vernieuwing zullen er (steeds) nieuwe materiële
behoeften zijn / zal er (voortdurend) economische groei zijn

(vraag staat niet meer onder ctrlv dus)

maar anyway, wij hebben altijd geleerd met tekstverklaren dat je nooit zelf mag redeneren over een vraag, alles moet uit de tekst te halen zijn. En dit antwoord stond dus niet in de tekst, en moest je zelf beredeneren.
Die redenatie had ik wel gemaakt, maar ik heb wat uit de tekst opgeschreven, wat ik zelf al fout rekende, maar mijn antwoord kon ik niet vinden.
Dan heb jij dus gewoon slecht les gehad. Dat is niet de schuld van de examencomissie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 16:56
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
ik vond het ook een vage vraag ja. want ik dacht eerst ook: huh bij tekstverklaren een eigen redenatie maar ik kon t echt niet uit de tekst halen dus ik heb ik idd t goede antwoord gegeven

maar ik snap wel de verwarring. ik vind niet dat je dan per definitie slecht les heb gehad, want tekstverklaren is tenslotte ook echt de antwoorden op de vragen trachten te 'verklaren' door de tekst goed te lezen.
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 16:59
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef op 25-05-2006 @ 17:56 :
ik vond het ook een vage vraag ja. want ik dacht eerst ook: huh bij tekstverklaren een eigen redenatie maar ik kon t echt niet uit de tekst halen dus ik heb ik idd t goede antwoord gegeven

maar ik snap wel de verwarring. ik vind niet dat je dan per definitie slecht les heb gehad, want tekstverklaren is tenslotte ook echt de antwoorden op de vragen trachten te 'verklaren' door de tekst goed te lezen.
Als je leraar je verteld dat je nooit zelf mag redeneren, terwijl dat niet zo is.. is de enige die je de schuld kan geven de leraar die het gezegd heeft, hoe vervelend dat ook is
Of zie ik het nu verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 18:31
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Mij is ook nooit verteld dat je niet zelf mag redeneren... Het staat toch ook in de vraag dat je je moet verplaatsen in de positie van een in de tekst genoemde partij? Of iig in die van de tegenstander van een in de tekst genoemde partij. Lijkt mij dan duidelijk dat je wel zelf móet redeneren.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 18:51
woytek
woytek is offline
Het is wel een feit dat je normaal gesproken wat in de tekst staat als waar moet aannemen, en je bij vragen ook moet antwoorden vanuit de tekst. Dat moest je bij deze vraag wat minder doen, maar het antwoord was nu niet echt heel moeilijk te achterhalen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 20:08
Verwijderd
nee idd, ik snapte de vraag eerst ook niet, en op het eind dacht ik: ik bedenk zelf wel wat. en toen kwam ik ook op dat antwoord uit. als je ziet dat het antwoord niet in de tekst staat is het toch logisch dat je dan moet redeneren?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 21:38
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
eefie88 schreef op 25-05-2006 @ 21:08 :
nee idd, ik snapte de vraag eerst ook niet, en op het eind dacht ik: ik bedenk zelf wel wat. en toen kwam ik ook op dat antwoord uit. als je ziet dat het antwoord niet in de tekst staat is het toch logisch dat je dan moet redeneren?
Kan me wel voorstellen dat wanneer je ervan overtuigd bent dat het in de tekst moet staan, je helemaal gek word wanneer je het niet kan vinden
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 22:36
Verwijderd
hahaha ja dat kan ik me ook wel voorstellen, maar ik was toch wel zo slim om te bedenken dat ik dan misschien moest redeneren...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 22:58
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
eefie88 schreef op 25-05-2006 @ 23:36 :
hahaha ja dat kan ik me ook wel voorstellen, maar ik was toch wel zo slim om te bedenken dat ik dan misschien moest redeneren...

Ja, en als ik eerlijk ben vind ik dat men dat ook wel kan verwachten van een vwo´er.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 08:25
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Muspel schreef op 25-05-2006 @ 23:58 :
Ja, en als ik eerlijk ben vind ik dat men dat ook wel kan verwachten van een vwo´er.
Natuurlijk kan men dat verwachten van een vwo'er, maar de vraag had wel duidelijker mogen zijn.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 09:52
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Jah idd ik vond de vraag echt totaal niets met tekstverklaren te maken hebben dan had de vraag iets moeten zijn van: Bedenk een argument tegen de stelling van Kunneman dat materiele behoefden ooit verzadigd raken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 26-05-2006 @ 10:52 :
Jah idd ik vond de vraag echt totaal niets met tekstverklaren te maken hebben dan had de vraag iets moeten zijn van: Bedenk een argument tegen de stelling van Kunneman dat materiele behoefden ooit verzadigd raken.
Nee, dat is een waardeloze vraag. Dan kun je ook hele andere dingen verzinnen dan het op het correctiemodel gegeven antwoord.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:51
__
Avatar van __
__ is offline
en, hebben we allemaal al lekker geklaagd over de samenvatting? ik heb het net EINDELIJK gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:18
woytek
woytek is offline
Citaat:
__ schreef op 26-05-2006 @ 15:51 :
en, hebben we allemaal al lekker geklaagd over de samenvatting? ik heb het net EINDELIJK gedaan.
ik ook
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:15
Aesar
Aesar is offline
beetje laat maar wat ik dus kansloos vind is dat je nanotechnologie definieert als technologie op microschaal. Dat scheelt toch een factor 1000. Laat mensen die te niet weten lekker opzoeken.

En ik benoem consensus tot HET woord van dit examen.


en owja ik dacht omdat er expliciet staat maximaal 200 woorden dat die 10% regel hir niet geld.
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:23
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
Aesar schreef op 29-05-2006 @ 20:15 :
beetje laat maar wat ik dus kansloos vind is dat je nanotechnologie definieert als technologie op microschaal. Dat scheelt toch een factor 1000. Laat mensen die te niet weten lekker opzoeken.

En ik benoem consensus tot HET woord van dit examen.


en owja ik dacht omdat er expliciet staat maximaal 200 woorden dat die 10% regel hir niet geld.
Technologie op microschaal: dat is op zich toch niet verkeerd? Als je met 2 chipjes (bijv.) van 500nm werkt, (want ja, ook met 500nm heet het voor zover ik weet nog nanotechnologie), dan is het microschaal, en nanotechnologie.

Consensus: dat woord wordt heel vaak gebruikt hoor.

En voor je laatste opmerking: vergelijk maar met andere examens, in dit examen is het precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:29
Aesar
Aesar is offline
Citaat:
blubblubblub schreef op 29-05-2006 @ 20:23 :
Technologie op microschaal: dat is op zich toch niet verkeerd? Als je met 2 chipjes (bijv.) van 500nm werkt, (want ja, ook met 500nm heet het voor zover ik weet nog nanotechnologie), dan is het microschaal, en nanotechnologie.

Consensus: dat woord wordt heel vaak gebruikt hoor.

En voor je laatste opmerking: vergelijk maar met andere examens, in dit examen is het precies hetzelfde.
het zal wel mierenneukerij zijn, maar nanotechnologie != microtechnologie. Anders het ze het wel microtechnologie genoemd he...

en ik heb niet echt geoefend, maar als het daar ook zo is zal je wel gelijk hebben
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [VMBO] HELP NEDERLANDS EXAMEN !
larissaaa
4 13-05-2014 19:38
Algemene schoolzaken examen nederlands niveau 5/6 literatuur?
X_BlackMoon_X
13 03-03-2012 21:45
HAVO Normering Nederlands
***ailá***
10 16-06-2005 20:54
Eindexamens 2004 Geen examen mogen doen
verwijderen_aub
12 24-05-2004 17:44
Eindexamens 2003 nederlands-letterkunde ???
Alpha #1
9 09-05-2003 12:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.