Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / VWO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2006, 12:38
danny23
danny23 is offline
Ik had een vraagje over het vak literatuur. Nou sta ik voor alle vakken een voldoende en ik verwacht dat ik dan ook zal slagen met maar 1 onvoldoende voor duits. MAAR ik maak me grootste zorgen om het vak literatuur.

Ik moet minstens een 4 halen voor LITERATUUR om met een 4 en een 5 op mijn vwo diploma te slagen. Alleen haal ik dat dus niet. Ik heb al mijn verslagen niet op tijd ingelevert dus haal ik een 1 voor me mondeling examen en sta ik gemiddeld een 2.5 voor literatuur.

1) Dat betekend dus dat ik geen diploma kan halen dit jaar. Hoe moet ik dit oplossen? Ik heb al mijn boekverslagen al af en vorig week naar mijn docent geemailed. Tot vandaag heb ik geen antwoord terug gekregen en morgen is de laatste dag dat hij mondelingen examens afneemt.

2) Kan ik slagen voor mijn vwo zonder het vak literatuur?

3) Zal een universiteit me aannemen met alle deelcertificaten voor een vwo NT diploma op literatuur na dus? Ik had ooit ook iets gehoord over het vak ANW dat dit niet vereist is op universiteiten, want het schijnt een schoolexamen vak te zijn en geen CE vak. Men zou in het uiterst geval dan nog een toets op de desbetreffende universiteit kunnen maken

HELP want het is echt dringen. Nogmaals ik heb alles af, maar het schijnt dat ik alles te laat heb ingelevert en dus automatisch een 1 zal krijgen. Waardoor ik op me eindlijst een 2.5 sta.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2006, 14:19
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
zal van de aardigheid van je leraren afhangen.. in principe hebben ze gewoon het recht je een 1 te geven.. en voor zover ik weet kom je met alleen certificaten ook niet echt ver.

bel hem ff op zou ik zeggen
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 14:42
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Het vak literatuur hoort toch gewoon bij het algemeen deel?
Dus ik denk dat je maar moet hopen dat je geen 1 krijgt, al heb je het wel verdiend.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 16:24
danny23
danny23 is offline
Omdat hij het hele jaar door niet achter me reet aangezeten heeft en het hele jaar door heb ik geen een verslag op tijd in hoeven te leveren tenzij hij erom vroeg. Ik ben aan het einde van periode3 naar hem toe gegaan om tevragen wat ik allemaal moest inleveren. Toen zei hij dat alles in orde was (3 verslagen had ik al ingelevert, de andere 3 kwam later). DUs ik dacht dat zit wel goed

Nu kom ik pas vorig week achter dat we alle verslagen uiterlijk de week daarvoor moesten inleveren. En nou was ik net die week daarvoor niet bij alle nederlandse lessen geweest! Dus ik wist niet wanneer de deadline was. Vorig week kwam ik erook achter dat we de mondelingen al begonnen waren en dat ik niet op de lijst stond voor de mondelingen

Dus kortom de illusie die hij bij mij opwekte was dat het wel goed zat. Ik heb alles netjes op tijd ingelevert tot aan periode 3. Toen heb ik een weekje nederlands gemist en alles is verkeerd gegaan. Dus voor de mensen die zeggen dat het ik dit verdien dat vind ik onzin. Ik sta voor alle vakken ruim voldoende (behalve voor duits dat ik in de 4e heb afgesloten) en nederland heeft behoefte en NT mensen zoals ik. Ik wil niet een jaar inleveren voor een vakje als literatuur. Dat is $250.000 jaarsalaris inleveren
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 16:43
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
danny23 schreef op 19-04-2006 @ 17:24 :
Dat is $250.000 jaarsalaris inleveren
Whahahahaha mja
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 16:45
Verwijderd
Jezus, hoe dom kun je zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 17:03
leipo
leipo is offline
Citaat:
danny23 schreef op 19-04-2006 @ 17:24 :
Dat is $250.000 jaarsalaris inleveren

looool
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 17:09
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Bij ook is ook zo iemand die het laatste jaar niets heeft ingeleverd (3 leesverslagen) en dus ook niet op z'n mondeling is verschenen. Hij heeft nu de kans gekregen van z'n lerares om alles voor de eindexamens in te leveren en ook voor de eindexamens mondeling te doen. Misschien valt zoiets bij jou ook te regelen.

Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk alles inleveren, en hopen dat je leraar een goede dag heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 17:15
danny23
danny23 is offline
Ja ok misschien iets minder dan $250.000. Misschien $100.000 ofzo



En trouwens ik heb alles al in gelevert. De 3 verslagen (plus mijn boekenlijst) die ik voor periode3 heb ingelevert. Die zijn al goedgekeurt. En de andere 3 verslagen heb ik vorig week naar hem ge-emailed. Daar heeft hij tot op heden nog steeds geen antwoord op gegeven. Ik heb hem 2x ge-emailed met al mijn verslagen en een 3x kwam ik verhaal halen en vroeg ik wat er aan de hand was. Op alle 3 de emails geen reactie gekregen

En nogmaals morgen is de laatste dag op van de mondelingen ik kom dan wel sowieso verhaal halen en misschien mag ik alsnog het mondeling die dag afleggen. Maar daar reken ik niet op, want hij heeft zich natuurlijk niet voorbereidt voor mijn mondelingen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 17:15
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind het wel niet zo slim dat je daar niet eerder achteraan bent gegaan, je kunt nagaan dat aan het eind van het jaar alles af moet zijn en je een eindmondeling moet houden. Toen je die lessen gemist had of later had je beter kunnen vragen of er misschien belangrijke afspraken gemaakt waren. Sowieso is het niet raar dat je een paar weken van tevoren weet wanneer je je eindmondeling hebt en aangezien het nog maar kort is tot het examen..

En je doet vwo, je wist dat het af moest zijn op het eind, dat had je kunnen plannen, het is de taak van jezelf om te zorgen dat je je zaakjes op tijd voor elkaar hebt en niet die van je leraar.

Ik zou er dus nog maar eens goed naar vragen en een oplossing proberen te regelen zodat je alsnog misschien volgende week het af kan sluiten.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 17:20
danny23
danny23 is offline
Kan hem ook niet bellen want de school geeft geen prive# van leraren. Nu al helemaal niet sinds de administratie dicht is
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 17:35
Green87
Green87 is offline
Heb je geen herexamen voor een afgesloten SE? Dan kan je het herkansen.

Op ons school heb je dat wel, degene die SE vakken onvoldoende hebben afgesloten kunnen een vak volgende week herkansen, een soort herexamen dus.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 17:59
danny23
danny23 is offline
Nee ik zit op een ROC. Daar doen ze niet aan herkansingen. Alleen inhaal verzoeken als je een geldige reden hebt voor afwezigheid. En een inhaal verzoek voor een mondeling examen moest voor 7 april ingelevert worden
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 18:06
Green87
Green87 is offline
Je kunt het beste morgen met hem praten, als blijkt dat hij je een 1 heeft gegeven dan moet je naar je afdelingsleider gaan of desnoods decaan/mentor er bij roepen en dit hele gebeuren met hun bespreken.

Als ze aardig zijn dan kunnen ze misschien voor een uitzondering zorgen, want als je voor alles een voldoende staat dan vind ik dat ze jouw een kans moeten gunnen. Het gaat tenslotte om je toekomst.

Veel succes verder, en ik hoop dat je je les hebt geleerd. Want op de uni is een deadline een DEADLINE.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 19:22
danny23
danny23 is offline
Topic mag gesloten worden. Ik heb zo juist een reactie ontvangen van hem nadat ik hem een "dreig" brief had gestuurt en pleitte voor sympathie.

Ik mag het morgen doen. Bedankt voor de reacties. En misschien ook een goed voorbeeld voor andere scholieren. Altijd naar de lessen gaan, meteen bellen voor nieuws als je ziek bent en belangrijkste ALTIJD je werk op tijd in leveren. Ook de reglementen van de school goed doornemen zodat je alle gaten in het systeem kent.

Nogmaals bedankt. Ben wel door het oog van de naald gekropen. Of ik hebn wel met vuur zitten spelen. Of zoals een commentator van langs de lijn ooit heeft gezegt een houdini onstapping van jewelste.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 19:29
Verwijderd
een dreigbrief waarin je voor sympathie pleitte?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 22:21
create
Avatar van create
create is offline
En nu zo'n houding niet voortzetten op de universiteit he? Dan kun je nog steeds dat salaris inleveren
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 07:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik denk dat je die jaarsalaris van 100.000 nooit gaat halen. Ik zie de benodigde competenties niet in je terug.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-04-2006, 10:23
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
danny23 schreef op 19-04-2006 @ 20:22 :
Topic mag gesloten worden. Ik heb zo juist een reactie ontvangen van hem nadat ik hem een "dreig" brief had gestuurt en pleitte voor sympathie.

Ik mag het morgen doen. Bedankt voor de reacties. En misschien ook een goed voorbeeld voor andere scholieren. Altijd naar de lessen gaan, meteen bellen voor nieuws als je ziek bent en belangrijkste ALTIJD je werk op tijd in leveren. Ook de reglementen van de school goed doornemen zodat je alle gaten in het systeem kent.

Nogmaals bedankt. Ben wel door het oog van de naald gekropen. Of ik hebn wel met vuur zitten spelen. Of zoals een commentator van langs de lijn ooit heeft gezegt een houdini onstapping van jewelste.
Hahaha, goede raad van iemand als jou aannemen? Nee, bedankt. Ik zit zelf ook een roc en weet je wat je in het begin van het jaar krijgt.... een PTA... staat alles mooi in vermeld wat je moet hebben. Enne kerel je zit in de tweede fase, moet je onderhand zelf kunnen uitzoeken wat je nu precies wanneer moet inleveren.

Succes, maar ga hier niet meer prediken met goede raad, want ik krijg er de slappe lach van!
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 10:24
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
superduck schreef op 19-04-2006 @ 20:29 :
een dreigbrief waarin je voor sympathie pleitte?
Als ik die leraar was dan had ik je uit laten schrijven voor mijn vak of iig een flinke tijd geschorst!
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 12:08
JoV
JoV is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-04-2006 @ 08:24 :
Ik denk dat je die jaarsalaris van 100.000 nooit gaat halen. Ik zie de benodigde competenties niet in je terug.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 12:09
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Ik ben nou wel benieuwd eigenlijk hoe zijn mondeling is afgelopen..
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-04-2006 @ 08:24 :
Ik denk dat je die jaarsalaris van 100.000 nooit gaat halen. Ik zie de benodigde competenties niet in je terug.
Laten we alleen hopen dat onze generatie niets met competenties te maken gaat krijgen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 10:39
Verwijderd
Oen! Enorme kluns! Slungel!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:26
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 22-04-2006 @ 11:39 :
Oen! Enorme kluns! Slungel!
Idd.

En op een ROC is alles vrij strak, dat is om mensen als jij in het gareel te houden.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2006, 16:31
Verwijderd
Best wel lame dat je dat dan niet op tijd inlevert eigen schuld dikke bult!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:33
danny23
danny23 is offline
Naja is uiteindelijk goed gekomen. Op de universiteit kan ik dingen altijd uitstellen en tot later verschuiven en/of herkansen. Dat zal dus geen probleem zijn

Oh ja en nog effe om zout op jullie wonden te strooien, heb ik een 8.7 kregen en ben ik in een klap van een 4 naar een voldoende gegaan. Zo zie je maar weer hoe het gaat in het leven. Zal me ook niet verbazen als ik later inderdaad ineens $100.000 per jaar zal gaan verdienen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:45
Verwijderd
Ik vind 'miserabel falen omdat je later toch een eersteklas loser blijkt te zijn' de meest reeële optie, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind dat die leraar er wel rekening mee had moeten houden dat je je zaakjes niet voor elkaar had.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:58
Muspel
Muspel is offline
Hoezo 'zout in de wonden strooien' van de mensen hier die jou dom vinden handelen?
Ik vind ook dat je erg dom bezig was/bent, maar het kan me werkelijk niets schelen of jij nou een vier voor je mondeling hebt gehaald of een acht. Volgens mij heb je niemand zout in de wonden gestrooid met het feit dat jij ondanks dat je ontzettend debiel bezig was een 8,7 hebt gehaald hoor
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 21:03
Verwijderd
Ach, hij komt zichzelf later wel tegen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 23:28
lau87
lau87 is offline
Citaat:
danny23 schreef op 25-04-2006 @ 21:33 :
Op de universiteit kan ik dingen altijd uitstellen en tot later verschuiven en/of herkansen.
Vraag me af naar welk universiteit je gaat, ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat met je uitstelgedrag
__________________
Als je niet drinkt, moet je ook niet zeiken...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 08:08
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
danny23 schreef op 25-04-2006 @ 21:33 :
Zal me ook niet verbazen als ik later inderdaad ineens $100.000 per jaar zal gaan verdienen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 15:02
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
Ohja, me aan de deadlines houden en voor mijn mondeling een hoop interviews en recensies lezen en dan haalt zo'n oelewapper een hoger punt dan ik. nee lekker
__________________
achja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Veranderen profielen havo/vwo
ALDR
67 02-08-2012 10:37
Studeren InhollaND
bartdoornekamp
48 26-04-2006 09:04
Algemene schoolzaken Probleem met het vak LITERATUUR (VWO)
danny23
12 19-04-2006 16:22
Algemene schoolzaken Het nut van Wiskunde in de m-profielen...
JasperKoekie
134 14-06-2005 16:48
Algemene schoolzaken geen vervolgstudie weten?
alpha
20 27-12-2003 11:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.