Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / VWO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2006, 09:07
Verwijderd
Heb je zoiets van: ik heb maar een 3 nodig om te slagen.. of meer: als ik een 6,5 haal blijf ik een 8 staan op mijn lijst? Of heb je deze luxe uberhaupt niet en moet je allemaal voldoendes halen om te slagen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2006, 09:12
Brack
Brack is offline
Ik heb die luxe voor een gedeelte wel, alleen boeit het me niet echt, als ik maar slaag. Net of iemand ooit nog naar je cijfers vraagt (als je geen geneeskunde o.i.d. gaat doen natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:14
Verwijderd
Voor een aantal vakken wil ik wel graag mn cijfer gemiddelde houden, maar voor een aantal vakken ben ik al blij als ik op een 5.5 gemiddeld uitkom.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:24
creatof
creatof is offline
Met een 5,5 heb je niets teveel gedaan zeg ik dan maar
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:46
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik wil het liefst zo hoog mogelijk ivm met loting. Maar ik ben al heel gelukkig als ik slaag.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:48
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Ik wil geneeskunde gaan doen. Dus met 5,5en ben ik niet tevreden. Moet zo voor bio dan ook een 6,4 gaan halen.
Weet nog niet of ik dat meteen na durf te kijken..
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:52
Verwijderd
Ik wil gewoon slagen. Als ik voor ieder vak een 4 heb is het een beetje jammer, maar dan ben ik toch geslaagd en daar gaat het me wel om.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:09
Verwijderd
Rond de 8/9 voor WB/NA/BI/SK is toch minimaal de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:18
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Citaat:
Ryan. schreef op 18-05-2006 @ 10:48 :
Ik wil geneeskunde gaan doen. Dus met 5,5en ben ik niet tevreden. Moet zo voor bio dan ook een 6,4 gaan halen.
Weet nog niet of ik dat meteen na durf te kijken..
Hetzelfde, alleen dan diergeneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:25
Encrypted
Encrypted is offline
Nouja, het zou leuk zijn als ik voor sommige vakken een dikke voldoende (7 en hoger) zou staan, maar je hoort mij echt niet klagen als ik overal een 5,5 voor heb.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:29
Verwijderd
Ik vind het soms wel frustrerend dat je echt of een 6,6 of een 8,3 kunt halen en bij allebei op hetzelfde cijfer uitkomt
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
we gaan voor de 6en
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:45
Verwijderd
Ik sta het laagste voor nederlands, een 6,6 dus ik moet daar een 4,4 voor halen voor een 6. Dat vind ik al lang goed Eigenlijk kan ik overal best lage cijfers voor halen, maar ik zou het zonde vinden als mijn 8,6 van Engels ineens omlaag gaat door het CSE te verpesten.. Maar goed, slagen is slagen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:35
planckton
planckton is offline
Ik ga voor de 8 gemiddeld
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:50
reno
reno is offline
Ach, voor vakken die me interesseren wil ik wil minstens een 7 halen. Maar als ik voor Wiskunde een 5.5 sta boeit het me geen fuck.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:58
create
Avatar van create
create is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 18-05-2006 @ 10:46 :
Ik wil het liefst zo hoog mogelijk ivm met loting. Maar ik ben al heel gelukkig als ik slaag.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:00
Nyawa
Ik ga ook voor de acht gemiddeld, gelukkig heb ik die luxe. Hoewel in de brief van de RuG stond dat waarschijnlijk iedereen voor IO/IB geplaatst zal worden dit jaar wil ik het toch wel heel graag, als ik dan ooit nog eens een keer een lotingsstudie wil gaan doen word ik tenminste zeker toegelaten. En het is gewoon een cool idee dat je elke universiteit (oké, Oxford e.d. niet) binnen kunt komen met je diploma.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:06
Aesar
Aesar is offline
oxford denk ik wel hoor, als je cum laude slaat



persoonlijk ga ik voor Summa Cum Laude, maar gewoon slagen zal ik ook tevreden mee zijn
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2006, 12:22
Verwijderd
Ik wil graag een 7.5 voor geschiedenis (want dan sta ik een 8), een 8.5 voor Engels (want dan sta ik een 9) en een 6,8 voor Frans (want dan sta ik een 7). En een 5,6 voor wiskunde zou leuk zijn, dan heb ik geen onvoldoendes op m'n eindlijst.

Voor de rest boeit het niet zo wat voor cijfer ik heb, ik ben al lang blij als ik dat diploma krijg.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:26
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik wil graag een 6,9 voor natuurkunde, want dan sta ik nog een 8. En voor wiskunde wil ik gewoon graag een voldoende, op een 7 reken ik maar niet.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:44
Verwijderd
ik wil stiekem wel heel graag een paar achten gemiddeld op mn eindlijst, daarvoor moet ik een paar keer 7.6 en 7.4 halen. Daar hoop ik wel op, maar ik weet niet zeker of het me gaat lukken, met mijn leerinstelling.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:57
Verwijderd
Met welke cijfers ben je eigenlijk precies cum laude of summa cum laude geslaagd? Wat voor eisen zijn dat..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:58
__
Avatar van __
__ is offline
een lijst met allemaal 6'jes staat wel een beetje eh stom maar ik zou er wel tevreden mee zijn iig. maar een lijst met allemaal 6'jes en één 5 staat al helemaal pauper en ik denk dat ik toch echt geen voldoende ga halen voor latijn, en ik vind het voor bepaalde vakken sowieso erg zonde om maar een 6 te staan dus eh, ik hoop toch wel dat niet alles een 6 is. maar over het algemeen ga ik voor voldoendes, zo lui ben ik wel.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 13:36
Nyawa
Citaat:
Kristaco schreef op 18-05-2006 @ 13:57 :
Met welke cijfers ben je eigenlijk precies cum laude of summa cum laude geslaagd? Wat voor eisen zijn dat..
Die eisen verschillen volgens mij per universiteit, op de middelbare school kun je in feite niet cum laude of summa cum laude slagen. Volgens de Universiteit Maastricht:

- cum laude”, indien de student voor geen enkel tot het examen behorende onderdeel een cijfer lager dan 7.0/10 heeft behaald, en (met uitzondering van de vaardigheidstrainingen en de groepsprojecten), als gewogen gemiddeld, naar beneden afgerond, minstens 8.0 heeft behaald;

- “summa cum laude”, indien de student voor geen enkel tot het examen behorende onderdeel een cijfer lager dan 8.0/10 heeft behaald, en (met uitzondering van de vaardigheidstrainingen en de groepsprojecten), als gewogen gemiddeld, naar beneden afgerond, minstens 9.0 heeft behaald;
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:01
DjBumfck
Avatar van DjBumfck
DjBumfck is offline
ik ga gewoon voor het slagen,

als ik slaag en heb een onvoldoende op mn lijst dan weet ik ook nog niet eens zeker of ik die dan wel ga herkansen, het gaat me echt om dat papiertje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2006, 18:05
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
ik moet gewoon slagen... mooie cijfers zijn een extra maar boeien mij niet zo, met een 6 ben ik tevreden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:28
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Nou ja, een negen voor Grieks zou mooi zijn, en voor Latijn en filosofie. En dan nog een paar achten en de rest zevens moet lukken, gewoon omdat ik er nu ook zo voor sta. Als het niet lukt: jammer dan - maar dan ben ik in ieder geval geslaagd en dat is goed genoeg.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:33
Verwijderd
een 9 voor latijn ambitieus
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:42
planckton
planckton is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 18-05-2006 @ 14:36 :
Die eisen verschillen volgens mij per universiteit, op de middelbare school kun je in feite niet cum laude of summa cum laude slagen. Volgens de Universiteit Maastricht:

- cum laude”, indien de student voor geen enkel tot het examen behorende onderdeel een cijfer lager dan 7.0/10 heeft behaald, en (met uitzondering van de vaardigheidstrainingen en de groepsprojecten), als gewogen gemiddeld, naar beneden afgerond, minstens 8.0 heeft behaald;

- “summa cum laude”, indien de student voor geen enkel tot het examen behorende onderdeel een cijfer lager dan 8.0/10 heeft behaald, en (met uitzondering van de vaardigheidstrainingen en de groepsprojecten), als gewogen gemiddeld, naar beneden afgerond, minstens 9.0 heeft behaald;
Cum Laude en Summa cum laude zijn extra waarderingen die een school aan een leerling geeft, de eisen hiervoor verschillen dus ook per school. Op onze school is het zo dat als alle afgeronde cijfers gemidddeld minstens een 8 oplevert (alleen het hoogste cijfer in je vrije deel telt mee, hoewel bij ons grieks en latijn altijd wél meetellen), je dan cum laude slaagt, bij een 8,5 gemiddeld én je cijfers zijn allemaal 8 of hoger, dan slaag je summa cum laude.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:51
Marticek
Marticek is offline
Ik wil echt heel graag slagen maar ik zou het ergens ook echt jammer vinden als mijn gemiddeldes van de vakken op allemaal zessen belanden door het CSE. Ik heb gemengde gevoelens dus!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:57
Papillonne
Avatar van Papillonne
Papillonne is offline
Ik ga voor een voldoende lijst, omdat ik vind dat ik dat moet kunnen. Betekent en 4,1 voor bio halen, een 4,7 voor wiskunde en een 4,9 voor scheikunde. De rest is sowieso wel voldoende waarschijnlijk. Zou jammer zijn als mn cijfers heel erg omlaag gaan door CSE maar zolang het voldoende blijft ben ik dik tevreden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 21:18
Athena22
Athena22 is offline
Ik ga voor 9 bij Grieks (die is inmiddels binnen geloof ik), geschiedenis, Frans en Latijn. Voor de rest achten, economie + wiskunde en eventueel Nederlands een 7.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 04:10
Lugosi
Avatar van Lugosi
Lugosi is offline
ik wil een 8 halen voor gs. dat gaat me lukken want ik heb er al superveel voor geleerd. en een 8 voor engels moet ik ook kunnen handhaven. misschien nog een 8 voor nederlands maar dat zit er niet meer in, ben niet zo goed in tekstverklaring dus daar ga ik me niet op focussen. verder ga ik voor voldoendes
__________________
Ik fantaseer niets, ik herinner me dingen die nooit gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 09:01
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Ik wil heel graag een 7,6 of hoger voor wiskunde .. ben ik in de 5e op blijven zitten en toen ik het over deed kreeg ik een nieuwe lerares .. Ik wil me oude leraar laten zien dat ik een 8 op me examenlijst heb want hij zei dat ik 'gewoon geen aanleg' had voor wiskunde
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 09:12
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Het kan me niks schelen, als ik het maar haal. Misschien dat ik me er in andere omstandigheden meer druk over had gemaakt, maar ik denk van niet. Ik wil gewoon weg van school.

Op de havo wilde ik wel mooie cijfers, maar het is ook een beetje raar om met allemaal 6jes vwo te gaan doen.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.