Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2010, 23:23
wambal
wambal is offline
Hallo allemaal,

Ik wil zelf graag filosofie leren, omdat ik dit nooit op school gehad heb (VMBO). Zelf zit ik op dit moment op het HBO en vind veel uitspraken van filosofen leuk om over na te denken en vind ik het een gemis om niks over filosofie te kennen.

Nou ben ik eens op internet gaan zoeken over hoe ik het beste kan beginnen met het thuis leren van filosofie, maar kon alleen cursussen vinden. Wel zag ik op bol.com een aantal boeken staan voor het zelf leren van filosofie, alleen ben ik bang dat je hiervoor een leraar nodig hebt of een "antwoorden boek".

Boek dat ik bijvoorbeeld gevonden heb: http://www.thiememeulenhoff.eu/Virtu...d=338&markt=68 en de omschrijving klinkt natuurlijk prima, maar er wordt niet gesproken over hoe antwoorden vergeleken kunnen worden oid.

Weet iemand een boek/website/iets anders om zelf goed op weg te komen met filosofie thuis leren?

Alvast erg bedankt voor mij op weg te helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2010, 08:23
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik wil zelf graag filosofie leren, omdat ik dit nooit op school gehad heb (VMBO). Zelf zit ik op dit moment op het HBO en vind veel uitspraken van filosofen leuk om over na te denken en vind ik het een gemis om niks over filosofie te kennen.

Nou ben ik eens op internet gaan zoeken over hoe ik het beste kan beginnen met het thuis leren van filosofie, maar kon alleen cursussen vinden. Wel zag ik op bol.com een aantal boeken staan voor het zelf leren van filosofie, alleen ben ik bang dat je hiervoor een leraar nodig hebt of een "antwoorden boek".

Boek dat ik bijvoorbeeld gevonden heb: http://www.thiememeulenhoff.eu/Virtu...d=338&markt=68 en de omschrijving klinkt natuurlijk prima, maar er wordt niet gesproken over hoe antwoorden vergeleken kunnen worden oid.

Weet iemand een boek/website/iets anders om zelf goed op weg te komen met filosofie thuis leren?

Alvast erg bedankt voor mij op weg te helpen.
Ikzelf heb filosofie maar vind dit niet erg leuk.

En ik denk dat filosofie een vak is die je slecht vanuit huis kunt doen.
Er zitten namelijk discussies in, die je gezamelijk moet doen.

Als je toch iets met filosofie wilt doen is het misschien een idee om werkstukken te gaan maken over filosofen (genoeg informatie op internet), heel leerzaam (&leuk?).
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 10:08
Verwijderd
Lees 'De wereld van Sofie' van Jostein Gaarder eens. Prachtig boek met een heleboel filosofie erin.

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_wereld_van_Sofie
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 23:39
wambal
wambal is offline
Heb het boek "De wereld van Sofie" besteld, ben er erg benieuwd naar. Wanneer ik een flink stuk van het boek gelezen heb zal ik laten weten of het voor mij nuttig was of niet (zal over een lange tijd zijn i.v.m. drukte). In ieder geval alvast bedankt "Mutant".

@Topnieuws, het idee van werkstukken klinkt opzicht prima alleen lijkt het mij handiger om eerst een wat makkelijker begin te nemen, bijvoorbeeld d.m.v. algemene informatie te lezen / verschillende stromingen te leren kennen. Misschien dat ik na het lezen van het boek met deze tip aan de slag ga.

Mochten er nog mensen zijn met meer tips, laat het gerust weten.

Bedankt voor de hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 13:36
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie Het toevallige lot?
Fade of Light
108 23-02-2005 23:56
Verhalen & Gedichten Tragedie over een Filosoof
Type
7 21-04-2003 12:09
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.