Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2012, 13:12
Max07
Max07 is offline
hallo, ik heb een vraagje. zoals ik begrijp heb je tegenwoordig diploma's oude stijl en nieuwe stijl. ik heb mijn havo diploma in 2007 gehaald, profiel C&M, wiskunde A1 (afgerond in de 4e, vond het zo moeilijk dat ik het zsm heb laten vallen.)

nu kijk ik voor opleidingen en bij de keuze staat er: havo oude stijl, met wiskunde of zonder wiskunde. wat heb ik dan? heb je pas "volledige" wiskunde als je A1+2 hebt gedaan? of zoiets? ik snap het niet helemaal. ik wil gewoon weten of mijn diploma met wiskunde is of zonder, eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2012, 13:22
Max07
Max07 is offline
"Op dit moment kent de havo vier zogenoemde profielen, waarvan één zonder wiskunde (Cultuur en Maatschappij). Die vier profielen worden teruggebracht tot twee en in die beide profielen moet volgens de minister wiskunde zitten."

Dit heb ik dus gedaan. Geldt wiskunde A1 afmaken in de 4e en in de 5e geen wiskunde hebben, als "zonder wiskunde"? Maar op mijn diploma staat: vakken waarin examen is afgelegd, wiskunde A1, cijfer 6. Weet iemand hoe dat zit? Of ik dan in aanmerking kom voor een baan met "havo met wiskunde"?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:22
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Staat het er echt niet preciezer? Alleen Havo oude stijl met wiskunde? Dan zou ik navragen bij de onderwijsinstelling wat er precies bedoeld wordt!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:24
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
"Op dit moment kent de havo vier zogenoemde profielen, waarvan één zonder wiskunde (Cultuur en Maatschappij). Die vier profielen worden teruggebracht tot twee en in die beide profielen moet volgens de minister wiskunde zitten."

Dit heb ik dus gedaan. Geldt wiskunde A1 afmaken in de 4e en in de 5e geen wiskunde hebben, als "zonder wiskunde"? Maar op mijn diploma staat: vakken waarin examen is afgelegd, wiskunde A1, cijfer 6. Weet iemand hoe dat zit? Of ik dan in aanmerking kom voor een baan met "havo met wiskunde"?
Op dit moment zit in Havo Cultuur en Maatschappij helemaal geen wiskunde meer: wiskunde-A1 is namelijk afgeschaft. Dus dit heb je juist niet gedaan

Je hebt het nu over iets anders dan net lijkt het: nu gaat het om een baan i.p.v. opleiding en staat er "Havo met wiskunde". Dan zou ik met Wiskunde-A1 gewoon solliciteren hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:27
Max07
Max07 is offline
Bedankt voor je antwoord. Ik wil een opleiding gaan volgen bij de Defensie. Als je zoekt naar functies die bij je passen, kun je kiezen tussen "havo" en "havo oud". En bij "havo oud" (dat is wat ik heb, volgens mij), kun je weer kiezen tussen "met wiskunde" of "zonder wiskunde". Maar ik weet nog dat ik wiskunde zo moeilijk vond dat ik het echt tot het minimum heb gereduceerd, dus A1 afgerond in de 4e. Lager dan dat kon het gewoon niet, dus als ik dan nog steeds "met wiskunde" heb, wat is dan "zonder wiskunde"?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Bedankt voor je antwoord. Ik wil een opleiding gaan volgen bij de Defensie. Als je zoekt naar functies die bij je passen, kun je kiezen tussen "havo" en "havo oud". En bij "havo oud" (dat is wat ik heb, volgens mij), kun je weer kiezen tussen "met wiskunde" of "zonder wiskunde". Maar ik weet nog dat ik wiskunde zo moeilijk vond dat ik het echt tot het minimum heb gereduceerd, dus A1 afgerond in de 4e. Lager dan dat kon het gewoon niet, dus als ik dan nog steeds "met wiskunde" heb, wat is dan "zonder wiskunde"?
Geef eens een link? Dan kijk ik even mee.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:31
Max07
Max07 is offline
Ik heb net gekeken en ik denk dat ik toch havo heb en geen havo oud. Omdat je bij havo vervolgens kunt kiezen tussen de 4 verschillende profielen en bij havo oud niet. Dus ik denk dat ik nieuw heb. Dus ik selecteer havo en dan profiel C&M en dan staat de functie die ik wil doen er wel bij. Maar er staat wel: met wiskunde. Dus wat betekent dat? Geldt wiskunde A1 afgerond in de 4e klas dan als wiskunde?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:32
Max07
Max07 is offline
Citaat:
Geef eens een link? Dan kijk ik even mee.
https://luchtmacht.mijndefensie.nl/bb/?p=functie&f=1
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:34
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb net gekeken en ik denk dat ik toch havo heb en geen havo oud. Omdat je bij havo vervolgens kunt kiezen tussen de 4 verschillende profielen en bij havo oud niet. Dus ik denk dat ik nieuw heb. Dus ik selecteer havo en dan profiel C&M en dan staat de functie die ik wil doen er wel bij. Maar er staat wel: met wiskunde. Dus wat betekent dat? Geldt wiskunde A1 afgerond in de 4e klas dan als wiskunde?
Voor mij klinkt A1 en A1,2 en alles heel erg oud. Ik neem aan dat je wél het oude profiel hebt, want nieuwe slaat volgens mij op de vernieuwde tweede fase waar je dus wiskunde A, B, C (nog niet op havo) en D hebt en niet langer dingetjes met 1 en 2.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:36
Max07
Max07 is offline
Citaat:
Voor mij klinkt A1 en A1,2 en alles heel erg oud. Ik neem aan dat je wél het oude profiel hebt, want nieuwe slaat volgens mij op de vernieuwde tweede fase waar je dus wiskunde A, B, C (nog niet op havo) en D hebt en niet langer dingetjes met 1 en 2.
Dankje. Maar als ik op havo oud klik, kan ik niet kiezen tussen verschillende profielen. En ik heb C&M gedaan. Dus.... oud of nieuw?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb net gekeken en ik denk dat ik toch havo heb en geen havo oud. Omdat je bij havo vervolgens kunt kiezen tussen de 4 verschillende profielen en bij havo oud niet. Dus ik denk dat ik nieuw heb. Dus ik selecteer havo en dan profiel C&M en dan staat de functie die ik wil doen er wel bij. Maar er staat wel: met wiskunde. Dus wat betekent dat? Geldt wiskunde A1 afgerond in de 4e klas dan als wiskunde?
Ja, wiskunde houdt ook in Wiskunde A1. Ik zou gewoon solliciteren
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dankje. Maar als ik op havo oud klik, kan ik niet kiezen tussen verschillende profielen. En ik heb C&M gedaan. Dus.... oud of nieuw?
Nieuw!

En dan heb je dus Havo Cultuur en Maatschappij MET wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:38
Max07
Max07 is offline
Citaat:
Ja, wiskunde houdt ook in Wiskunde A1. Ik zou gewoon solliciteren
Ok, bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VWO-diploma halen
axgimpa
11 04-07-2006 14:31
Algemene schoolzaken Na VMBO doorleren op Havo, wie?
Guinee_Girl
26 28-04-2005 02:51
Algemene schoolzaken Gezocht: HBO mode opleiding
summer1986
19 19-03-2004 21:36
Algemene schoolzaken Wiskunde bij VWO oude stijl verplicht?
Severus
27 19-03-2004 13:54
Algemene schoolzaken [VWO] Wiskunde A1 verplicht voor profiel C&M?
Severus
32 17-12-2003 19:18
Algemene schoolzaken wie studeert hier voor F16-piloot?
joaquadriesje
19 02-04-2003 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.