Oud 21-08-2016, 13:36
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
En GO
Advertentie
Oud 21-08-2016, 13:42
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ja ik, niet we.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 21-08-2016, 15:12
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Haubenmeise is een zeurpiet. Allemaal
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 21-08-2016, 16:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Aww, mijn katje heeft net een aanval gehad. Wel de eerste in 5 maanden, dus wat dat betreft is er vooruitgang, maar ik hoopte dat hij er gewoon stilletjes overheen was gegroeid ofzo.
Vandaag nog even afwachten, want die aanvallen komen meestal in drievoud.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-08-2016, 18:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goede titel!
Knuffel voor phoebe
Oud 21-08-2016, 18:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Thanks, maar ik ben inmiddels niet anders gewend, helaas ik weet dat hij het toch niet bewust meemaakt en dat helpt wel een beetje. Hij ligt nu nog lekker te slapen, dus ik hoop dat het hierbij blijft en dat hij nu weer 5 maanden zonder kan
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-08-2016, 19:14
Abby.
Abby. is offline
I <3 Fransen. Ik snap nooit hoe mensen zoveel negatieve ervaringen met Fransen kunnen hebben, want ik vind ze super vriendelijk. Maar goed, ik spreek redelijk Frans.
Oud 21-08-2016, 19:21
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat zal het grote verschil zijn, ja
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-08-2016, 20:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De Franse jongens op het kamp in Engeland waren ook hartstikke aardig
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-08-2016, 20:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Fransen van onze generatie zijn toch niet meer zo vreselijk chauvinistisch? Dat is toch meer de oudere generatie.

Mijn ervaring is dat als je probeert Frans te praten ze dat wel waarderen en dat het anders ook wel goed komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-08-2016, 20:28
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
I <3 Fransen. Ik snap nooit hoe mensen zoveel negatieve ervaringen met Fransen kunnen hebben, want ik vind ze super vriendelijk. Maar goed, ik spreek redelijk Frans.
Mijn ervaringen met Fransen is slechts op professioneel vlak, voornamelijk technici, developers en R&D-mannetjes. Leeftijdscategorie 25-55. Vanzelfsprekend vanuit één bedrijf en zal het vast niet gelden voor iedere Fransoos maar het Engels aldaar was altijd belabberd zo niet nonexistent.

En het werd soms ook pijnlijk duidelijk dat de uitdrukking "met de Franse slag" bepaald niet uit de lucht komt vallen :/
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-08-2016, 20:54
Abby.
Abby. is offline
Ik zeg ook nergens dat ze goed Engels spreken Maar de arrogantie, los van dat ze vaak geen andere taal dan hun eigen taal spreken, herken ik dus gewoon echt niet. Zelfs als ik er met de taal niet echt uitkwam, heb ik Fransen altijd als vriendelijk en vooral behulpzaam ervaren.
Oud 21-08-2016, 22:47
Verwijderd
Ik herken het arrogante wel, maar mijn ervaring is dat dat vooral op het eerste gezicht is. Zodra je je best een beetje doet, zijn het inderdaad best behulpzame en toffe mensen vind ik. Mijn Frans is matig, maar met z'n tweeën komen we best ver. Toen ik in Frankrijk werkte, waren meer dan de.helft van de Franse gesprekken met handen en voeten in een mengeling van Frans en Engels en dat was super gezellig
Oud 21-08-2016, 22:55
Verwijderd
En uiteraard geldt dat voor alle Fransen. Generaliseren zullen we, godverdorie
Oud 22-08-2016, 10:57
Verwijderd
Ik vind Nederlanders altijd heel erg neerkijken op mensen die geen Emgels spreken.
Oud 22-08-2016, 11:18
Abby.
Abby. is offline
Ik vind de gemiddelde Belg arroganter dan de gemiddelde Fransman. De gemiddelde Nederlander trouwens ook.
Oud 22-08-2016, 11:21
Abby.
Abby. is offline
Er was toch ooit zo'n generaliseer/vooroordelen-topic? Ik kan hem niet vinden..
Oud 22-08-2016, 12:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het ging in mijn geval om zwitsers he?
En het was een vip-event, dus rijke mensen die het gewend zijn bediend te worden.
Ads door Google
Oud 22-08-2016, 12:34
Abby.
Abby. is offline
Jij was niet de enige die het over Frans(sprekend)en had
Oud 22-08-2016, 12:35
Abby.
Abby. is offline
Maar fb fizzle, zeg eens waar deze is:
Citaat:
Er was toch ooit zo'n generaliseer/vooroordelen-topic? Ik kan hem niet vinden..
Oud 22-08-2016, 13:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind Nederlanders altijd heel erg neerkijken op mensen die geen Emgels spreken.
Dat is inderdaad best wel waar ja, denk ik maar niet allemaal. Meeste Nederlanders spreken ook niet zo goed Engels.

Iemand op Facebook zei in het Engels dat hij iets gevangen had. Catched en dat is niet het helderste licht aan de hemel, maar dan nog.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-08-2016, 15:32
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dat is inderdaad best wel waar ja, denk ik maar niet allemaal. Meeste Nederlanders spreken ook niet zo goed Engels.

Iemand op Facebook zei in het Engels dat hij iets gevangen had. Catched en dat is niet het helderste licht aan de hemel, maar dan nog.
Ja, de grap is dat ik dat bij Nederlanders dan eigenlijk veel stommer vind als iemand slecht Engels spreekt Slaat ook nergens op, I know, en ik spreek zelf ook heus niet vlekkeloos Engels, maar het zit hier zo ingebakken dat je overal Engels tegenkomt, films die niet nagesynchroniseerd maar ondertiteld worden, iedereen leert het op school etc. Daar ontkom je dan toch haast niet aan, denk ik dan
Oud 22-08-2016, 15:58
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Dat is inderdaad best wel waar ja, denk ik maar niet allemaal. Meeste Nederlanders spreken ook niet zo goed Engels.

Iemand op Facebook zei in het Engels dat hij iets gevangen had. Catched en dat is niet het helderste licht aan de hemel, maar dan nog.
Zo schokkend is dat toch niet? Dat soort fouten zie je Nederlanders in het Nederlands ook maken.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 22-08-2016, 16:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, de grap is dat ik dat bij Nederlanders dan eigenlijk veel stommer vind als iemand slecht Engels spreekt Slaat ook nergens op, I know, en ik spreek zelf ook heus niet vlekkeloos Engels, maar het zit hier zo ingebakken dat je overal Engels tegenkomt, films die niet nagesynchroniseerd maar ondertiteld worden, iedereen leert het op school etc. Daar ontkom je dan toch haast niet aan, denk ik dan
Eens! Wij zijn een van de weinige landen waar niet alles wordt nagesynchroniseerd. Hoewel ik vroeger Cartoon Network keek en het zo geleerd heb en daar nu alles Nederlands is.. Dus het wordt wel minder. Maar verwacht wel van mensen van mijn leeftijd dat ze iets geleerd hebben van jaren Cartoon Network/Dragonball Z.
Citaat:
Zo schokkend is dat toch niet? Dat soort fouten zie je Nederlanders in het Nederlands ook maken.
Ja, daar moet ik nog meer van huilen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-08-2016, 17:03
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Eens! Wij zijn een van de weinige landen waar niet alles wordt nagesynchroniseerd. Hoewel ik vroeger Cartoon Network keek en het zo geleerd heb en daar nu alles Nederlands is.. Dus het wordt wel minder. Maar verwacht wel van mensen van mijn leeftijd dat ze iets geleerd hebben van jaren Cartoon Network/Dragonball Z.


Ja, daar moet ik nog meer van huilen.
Mja, maar van de andere kant heb je nu de YouTube-generatie, dus dat compenseert Cartoon Network dan wel weer. Leerlingen van mij beginnen al in groep 6 met vlogjes kijken, ook Engelstalig. Sommigen spreken beter Engels dan ik.
Advertentie
Oud 22-08-2016, 21:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is inderdaad ook zo, duh, dat was helemaal niet in me opgekomen. Al denk ik wel dat de generatie tussen Cartoon Network en YouTube in een ernstige achterstand heeft qua Engels.

(Ik weet dat YT al lang bestaat, maar is nog niet zó lang populair om de nasynchronisaties te overlappen, ben ik bang.)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-08-2016, 21:14
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dat is inderdaad ook zo, duh, dat was helemaal niet in me opgekomen. Al denk ik wel dat de generatie tussen Cartoon Network en YouTube in een ernstige achterstand heeft qua Engels.

(Ik weet dat YT al lang bestaat, maar is nog niet zó lang populair om de nasynchronisaties te overlappen, ben ik bang.)
Dat zou best kunnen, maar Engels is wel steeds belangrijker op school he, ze krijgen het al steeds vroeger als vak op de basisschool.
Oud 23-08-2016, 08:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat zou best kunnen, maar Engels is wel steeds belangrijker op school he, ze krijgen het al steeds vroeger als vak op de basisschool.
Ik ben net terug van vier weken Engeland, en de gemiddelde Brit is enorm onder de indruk van ons taalonderwijs en de mate waarin Nederlanders zich prima verstaanbaar kunnen maken in het Engels.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 23-08-2016, 08:43
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Ik vind het gebash op ons steenkolenaccent ook een beetje stom, want het is superduidelijk vergeleken met het Duits/Frans/Spaans/Chinees-Engels. Beter steenkool dan dat mensen heel nep een Brits accent opzetten imo.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 23-08-2016, 08:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar fb fizzle, zeg eens waar deze is:
Bedoel je deze?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1906626
Oud 23-08-2016, 09:14
Abby.
Abby. is offline
Ja! Thanks!
Oud 23-08-2016, 12:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind het gebash op ons steenkolenaccent ook een beetje stom, want het is superduidelijk vergeleken met het Duits/Frans/Spaans/Chinees-Engels. Beter steenkool dan dat mensen heel nep een Brits accent opzetten imo.
Ik heb (waarschijnlijk door Cartoon Network en alle high school films) een Amerikaans/Canadees accent. Dat vind ik wel wat beter klinken dan hoe de gemiddelde Nederlander Engels spreekt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 23-08-2016, 13:56
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik vind het gebash op ons steenkolenaccent ook een beetje stom, want het is superduidelijk vergeleken met het Duits/Frans/Spaans/Chinees-Engels. Beter steenkool dan dat mensen heel nep een Brits accent opzetten imo.
ik had een klasgenoot die dat deed, echt niet te doen.
Citaat:
Ik heb (waarschijnlijk door Cartoon Network en alle high school films) een Amerikaans/Canadees accent. Dat vind ik wel wat beter klinken dan hoe de gemiddelde Nederlander Engels spreekt.
ik vind het best overdreven
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 23-08-2016, 15:27
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik sprak onlangs op M'era Luna een paar Britten. Gozer had een bijzonder aangename stem én wonderschoon Brits. Ik werd er bijna een beetje opgewonden van, zeker omdat-ie ook intelligent bleek.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-08-2016, 16:19
Abby.
Abby. is offline
De grap is dan ook weer dat ik Nederlanders die overdreven posh Brits, of Amerikaans of met een Schots accent oid praten, óók heel irritant vind. Het is ook nooit goed

Laatst gewijzigd op 23-08-2016 om 20:32.
Oud 23-08-2016, 18:34
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik heb wat Slecht Engels overgenomen van een Aziatische collega, waaronder 'to configurate', omdat ik het een goed woord vind.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Ads door Google
Oud 24-08-2016, 00:44
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb in het Engels een mengsel van Amerikaans (boston door mijn vader), Brits (somerset door mijn moeder) en Duits accent. Niemand weet waar ik vandaan kom.
Oud 24-08-2016, 00:49
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
De grap is dan ook weer dat ik Nederlanders die overdreven posh Brits, of Amerikaans of met een Schots accent oid praten, óók heel irritant vind. Het is ook nooit goed
Overdreven accenten zijn sowieso kut. Het klinkt ook altijd net niet. Probeer niet te hard iets na te doen.

Maar ik moet sowieso m'n bek houden, want ik ben een accentenhoer die met alle spraak-winden meewaait. Geen idee hoe ik klink in het Brits, want het is all over the fucking shop.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 24-08-2016, 00:50
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik sprak onlangs op M'era Luna een paar Britten. Gozer had een bijzonder aangename stem én wonderschoon Brits. Ik werd er bijna een beetje opgewonden van, zeker omdat-ie ook intelligent bleek.
Ja, maar watvoor Brits? Een Hagenees klinkt ook niet als een Limburger.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 24-08-2016, 02:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Mijn Engels hangt af van het gezelschap. In Amerika spreek ik met een min of meer Amerikaans accent, als ik met Engelsen praat meer Engels (maar niet posh). Ik kan er niets aan doen. Ik beweeg qua accent automatisch in de richting van mijn gesprekspartner, tenzij ik er echt op ga letten.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 24-08-2016, 07:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ja, maar watvoor Brits? Een Hagenees klinkt ook niet als een Limburger.
Fuck knows. Het Brits dat ik sexy vind. Het enige aanknopingspunt dat ik heb is University of Birmingham, wat ook niets zegt obviously.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-08-2016, 08:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn Engels hangt af van het gezelschap. In Amerika spreek ik met een min of meer Amerikaans accent, als ik met Engelsen praat meer Engels (maar niet posh). Ik kan er niets aan doen. Ik beweeg qua accent automatisch in de richting van mijn gesprekspartner, tenzij ik er echt op ga letten.
Dit ja. Al horen mensen altijd dat ik er niet vandaan kom. Vooral jongeren denken al snel dat ik Duits ben door de foutjes in mijn uitspraak. Ik pik wel snel accenten op als ik die boeiend vindt, zo moest ik er echt op letten dat ik niet het accent van een meisje uit Northern Ireland over zou nemen toen ik veel met haar omging. Ik vond haar accent fascinerend, maar het zou heel nep voelen als ik ook zo zou spreken
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-08-2016, 10:18
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Mijn Engels hangt af van het gezelschap. In Amerika spreek ik met een min of meer Amerikaans accent, als ik met Engelsen praat meer Engels (maar niet posh). Ik kan er niets aan doen. Ik beweeg qua accent automatisch in de richting van mijn gesprekspartner, tenzij ik er echt op ga letten.
Ik ook ja Al hoor ik op m'n werk de laatste tijd redelijk vaak dat 't Iers klinkt, maar daar ben ik afgelopen jaar ook wel relatief veel geweest.
__________________
#JeSuisAldi
Oud 24-08-2016, 10:24
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dit ja. Al horen mensen altijd dat ik er niet vandaan kom. Vooral jongeren denken al snel dat ik Duits ben door de foutjes in mijn uitspraak. Ik pik wel snel accenten op als ik die boeiend vindt, zo moest ik er echt op letten dat ik niet het accent van een meisje uit Northern Ireland over zou nemen toen ik veel met haar omging. Ik vond haar accent fascinerend, maar het zou heel nep voelen als ik ook zo zou spreken
Wel een leuk accent.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 24-08-2016, 11:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Fuck knows. Het Brits dat ik sexy vind. Het enige aanknopingspunt dat ik heb is University of Birmingham, wat ook niets zegt obviously.
Nee idd, want echte Brummies klinken verschrikkelijk.
__________________
Who's this jabroni?

Laatst gewijzigd op 24-08-2016 om 12:03.
Oud 24-08-2016, 12:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wel een leuk accent.
Klopt! Een Britse vriend van me hoopte dat het accent zou blijven hangen, omdat het zo leuk zou klinken, maar helaas...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-08-2016, 12:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Glaswegian
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-08-2016, 09:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Glaswegian
Dit moest ik echt drie keer lezen, maar dat lag vast aan mijn focus
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-08-2016, 14:30
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2016, 12:40
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Who loves orange soda? Kel loves orange soda! Is it true? Oh yes oh yes oh yes it's treu-heu, I do I do I do-hooo.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.