Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2003, 15:53
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Je hoort wel eens (zowel van jongens als van meisjes) van die verhalen van: mooi meisje/ mooie jongen gezien, maar het bleek bij nader inzien totaal geen inhoud te hebben/ dom te zijn.

Nou mijn vraag aan de jongens (ik ben immers een meisje): wat is voor jullie de definitie van een 'dom' of 'inhoudloos' meisje?
Is dat dat ze weinig zegt, is dat dat ze domme opmerkingen maakt, is dat dat ze weinig wereldse kennis heeft, etc....geef ook eens voorbeelden als je wilt.

Ik denk namelijk dat jongens/ mannen al snel op me afknappen omdat ik nogal 'inhoudsloos' of 'dom' overkom. Ik ben bijv. erg stil, niet hoog-intelligent (havo), geen kei in scherpe en gevatte opmerkingen maken en versta mensen vaak niet goed (met veel lawaai op de achtergrond maar ook 'gewoon') waardoor ik hun verhaal vaak maar half versta en het lijkt alsof ik ze niet begrijp.
Verder durf ik geen initiatief te nemen, durf ik niet te laten merken dat ik eventuele hints heb begrepen etc....en soms kom ik heel stuntelig en dom over heb ik het idee....verder lach ik soms te weinig of krijg ik juist die domme glimlach niet van mn gezicht af.....nouja, dat soort dingen dus.



-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2003, 16:01
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Weinig algemene kennis/interesse valt toch wel onder inhoudsloos.
Maar heb jij ooit die kritiek gekregen, of denk je dat alleen maar?
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:03
Verwijderd
ik weet wel dat ik een meisje ben, maar vind dat ik ook mag zeggen wat ik inhoudsloze meisjes vind...

ik vind meisjes inhoudsloos als ze niets te vertellen hebben, en als ze wel iets vertellen het bijvoorbeeld gaat over de kat die zn bakje melk helemaal had leeggedronken. Als het dus echt niet grappig/intressant of boeiend is.
Verder als ze helemaal nergens over nadenken, niet weten wat er in de wereld gebeurt...
Of als ze altijd maar zeggen: zeg jij het maar/ kies jij maar/ maakt mij niet uit...

zooo, dat lucht op...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:18
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 18-11-2003 @ 16:03:
ik weet wel dat ik een meisje ben, maar vind dat ik ook mag zeggen wat ik inhoudsloze meisjes vind...

ik vind meisjes inhoudsloos als ze niets te vertellen hebben, en als ze wel iets vertellen het bijvoorbeeld gaat over de kat die zn bakje melk helemaal had leeggedronken. Als het dus echt niet grappig/intressant of boeiend is.
Verder als ze helemaal nergens over nadenken, niet weten wat er in de wereld gebeurt...
Of als ze altijd maar zeggen: zeg jij het maar/ kies jij maar/ maakt mij niet uit...

zooo, dat lucht op...
my thoughts exactly
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:20
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 18-11-2003 @ 17:03:
ik weet wel dat ik een meisje ben, maar vind dat ik ook mag zeggen wat ik inhoudsloze meisjes vind...

ik vind meisjes inhoudsloos als ze niets te vertellen hebben, en als ze wel iets vertellen het bijvoorbeeld gaat over de kat die zn bakje melk helemaal had leeggedronken. Als het dus echt niet grappig/intressant of boeiend is.
Verder als ze helemaal nergens over nadenken, niet weten wat er in de wereld gebeurt...
Of als ze altijd maar zeggen: zeg jij het maar/ kies jij maar/ maakt mij niet uit...

zooo, dat lucht op...
exact
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 18-11-2003 @ 17:03:
ik weet wel dat ik een meisje ben, maar vind dat ik ook mag zeggen wat ik inhoudsloze meisjes vind...

ik vind meisjes inhoudsloos als ze niets te vertellen hebben, en als ze wel iets vertellen het bijvoorbeeld gaat over de kat die zn bakje melk helemaal had leeggedronken. Als het dus echt niet grappig/intressant of boeiend is.
Verder als ze helemaal nergens over nadenken, niet weten wat er in de wereld gebeurt...
Of als ze altijd maar zeggen: zeg jij het maar/ kies jij maar/ maakt mij niet uit...

zooo, dat lucht op...
dit laatste :Of als ze altijd maar zeggen: zeg jij het maar/ kies jij maar/ maakt mij niet uit... heeft denk ik niet altijd te maken met of je dom bent ofzow. ik zeg het ook heel vaak maar meestal omdat ik niet harop durf te kiezen. terwijl ik wel weet wat ik wil en dat het me ook uit maakt. jullie vinden dat misschien dom dat ik dat doe. maar het is heel vervelend voor mij en ik denk niet dat het iets met domheid te maken heeft maar met onzekerheid
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:26
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
meisjes die geen benul hebben van wat er nou echt gaande is in de wereld, niet luisteren,maar zelf ook niets(of niets relevants) te vertellen hebben, dat zijn meisjes zonder inhoud...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:37
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 18-11-2003 @ 17:03:
ik weet wel dat ik een meisje ben, maar vind dat ik ook mag zeggen wat ik inhoudsloze meisjes vind...

ik vind meisjes inhoudsloos als ze niets te vertellen hebben, en als ze wel iets vertellen het bijvoorbeeld gaat over de kat die zn bakje melk helemaal had leeggedronken. Als het dus echt niet grappig/intressant of boeiend is.
Verder als ze helemaal nergens over nadenken, niet weten wat er in de wereld gebeurt...
Of als ze altijd maar zeggen: zeg jij het maar/ kies jij maar/ maakt mij niet uit...

zooo, dat lucht op...
laat ik jou ook maar quoten dan
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:40
Verwijderd
Meisjes die onvolwassen overkomen, nooit begrijpen wat ik bedoel, niets weten van wat er in de wereld gebeurt, nooit eens over iets interessants praten of over serieuzere zaken, geen humor hebben, niet innovatief zijn, alleen maar stomme en/of kinderachtige interesses hebben, extreem laag opgeleid zijn (al gaat dat niet altijd op), enz. Helaas zijn er veel te veel meisjes die aan alle dingen die genoemd zijn voldoen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:43
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Vooral mensen waar ik geen gesprek mee kan voeren of die mensen niet begrijpen...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:48
Verwijderd
-Geen intelligentie, behalve als het over kleding/makeup/zoete drankjes/jongens gaat.

-Zichtbaar haar best doen om tot de 'populairen' te horen. Door bijvoorbeeld niet te willen omgaan met 'nerds'

-als het erop aankomt, nogal egoistisch zijn.

-maar vooral foute humor hebben, en om haar eigen grapjes heel hard lachen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:58
rsieswerda
Avatar van rsieswerda
rsieswerda is offline
als ze gewoon dom is, niks kan en wil begrijpen..
ook dingen als wat er al gezegd is, geen initiatief nemen etc
dingen niet doorheeft na 20x, en ga zo maar door
__________________
I take pleasure in guttin' ya boy!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:15
Verwijderd
Als ze niet zichzélf is, als ze niet een persoonlijkheid is met haar eigen hobbies en ideeën en denkbeelden. En domheid ja Weinig kennis is nog tot daar aan toe, als ze maar begrijpt.
Waarom reageer ik hier op? Ik val helemaal niet op meisjes
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:30
Verwijderd
Ik val niet op meisjes, maar ik vind iemand een inhoudsloze jongen als hij:
- Niet zichzelf durft te zijn;
- Zo weinig mogelijk wil bereiken, altijd de makkelijkste weg zou kiezen;
- Geen enkel idee heeft over wat er in de wereld speelt.
- Salou de ultieme vakantieplek vindt
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:31
Verwijderd
idd geen algemene kennis, weinig interesse voor onbekende dingen: voorbeeld meisje van 18, ik vroeg haar of ze wel eens naar klassieke muziek luisterde, waarop haar antwoord was nee want dat is saai. Toen ik haar vroeg of ze uberhaupt er ooit wel eens eerder naar had geluisterd zei ze nee.
Op mijn vraag hoe ze dan kon beweren dat het saai was kreeg ik een schaapachtig lachje van haar.
Dat is dom en inhoudsloos.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 18:05
guitarplayer17
Avatar van guitarplayer17
guitarplayer17 is offline
pffff dat overdreven gegiechel en gefluister en dan vaak over een persoon gaat wat naast ze staat. dat vind ik pas inhoudloos en dom.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 18:19
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 18-11-2003 @ 18:30:

- Salou de ultieme vakantieplek vindt
Salou lijkt me best leuk en dat terwijl ik een meer dan gemiddelde hoeveelheid algemene kennis heb

Wat is voor mij een inhoudloos meisje:
- Iemand die nergens een mening over heeft ("ja ik vindt het allemaal best"), en dan met name over politieke onderwerpen, morele waarden etc.
- Iemand waarna je al drie seconden je interesse in het gesprek verliest.

En de rest dat al eerder genoemd is vindt ik ook wel kloppen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 18:24
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 18-11-2003 @ 17:03:
Of als ze altijd maar zeggen: zeg jij het maar/ kies jij maar/ maakt mij niet uit...
ja, zulke jongens zijn trouwens ook heel vervelend. Zat er zo eentje in mn klas. Gingen we poezie bespreken in de klas en dan zei iemand er iets over, daarna werd hem dan wat gevraagd: "hmmja, t zelfde als die". (en dat dan altijd)
Erger ik me dood aan
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2003, 18:50
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
ik krijg nogal medelijden met je als ik kijk hoe je over jezelf praat/typt...
als je denkt dat jongens om die redenen afknappen waarom probeer je er dan niet iets aan te doen? ik denk niet dat het aan je persoontje ligt dat mensen afknappen, maar meer je instelling... probeer daar iets aan te doen...

(tsss zichzelf dom vinden omdat je Havo doet , waar haalt ze het vandaan ) stil zijn is geen afknapper... het kan je juist meer wat diepgang geven maar goed...

wat inhoudloos is, mensen die zichzelf niet durven zijn dat vind ik een beetje cliché om te zeggen... ik gedraag me op iedere plek anders en tegen ieder persoon ook... dat wil niet zeggen dat ik mezelf niet ben of mezelf wel helemaal ben...
dom, tja... mensen die niet nadenken bij wat ze zeggen... gewoon rondweg lomp zijn... (let op: dat is niet hetzelfde als zeggen waar het op staat)... ook meisjes die ontzettend meningloos zijn dat is inderdaad jammer, omdat je overal een mening over hebt... of je het nu wil of niet... ook zou dat zeggen dat ze zich waarschijnlijk niet goed genoeg bij je voelen om eerlijk te zijn, maar het kan ook uit onzekerheid zijn... dus als dit in het begin is is het nog niet zo erg...
ze moet wel wat dingen begrijpen en voor zichzelf na kunnen denken... dat je gewoon een redelijk gesprek kunt voeren, maar of dit op een bepaald niveau moet... weet ik niet scheelt per persoon denk ik...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 19:07
rsieswerda
Avatar van rsieswerda
rsieswerda is offline
Citaat:
vizz schreef op 18-11-2003 @ 19:24:
ja, zulke jongens zijn trouwens ook heel vervelend. Zat er zo eentje in mn klas. Gingen we poezie bespreken in de klas en dan zei iemand er iets over, daarna werd hem dan wat gevraagd: "hmmja, t zelfde als die". (en dat dan altijd)
Erger ik me dood aan
dan heb je t ook wel over poezie, als je je daar nou helemaal niet voor interesseerd????
__________________
I take pleasure in guttin' ya boy!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:07
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-11-2003 @ 18:15:
Waarom reageer ik hier op? Ik val helemaal niet op meisjes
Oei, dat hadden we nou niet moeten lezen
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:12
Omen
Avatar van Omen
Omen is offline
Je bent gewoon dom en inhoudloos, leer er mee leven en krijg iemand van je eigen niveau.
__________________
I am from hell!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:31
gsus//87//
Avatar van gsus//87//
gsus//87// is offline
meisje zonder eigen mening die zich constant druk maakt of haar haar wel goed zit en of haar mke-up niet weer eens bijgewerkt moet worden.
geen eigen stijl,past haar mening aan aan die van de groep en durft nooit eens iets "geks" of "anders" te doen,bang om uitgelachen te worden
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:56
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Omen schreef op 18-11-2003 @ 21:12:
Je bent gewoon dom en inhoudloos, leer er mee leven en krijg iemand van je eigen niveau.
Ik denk, dat als zij echt dom en inhoudloos is, jullie dan perfect zullen matchen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:00
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 18-11-2003 @ 16:53:
Ik denk namelijk dat jongens/ mannen al snel op me afknappen omdat ik nogal 'inhoudsloos' of 'dom' overkom. Ik ben bijv. erg stil, niet hoog-intelligent (havo), geen kei in scherpe en gevatte opmerkingen maken en versta mensen vaak niet goed (met veel lawaai op de achtergrond maar ook 'gewoon') waardoor ik hun verhaal vaak maar half versta en het lijkt alsof ik ze niet begrijp.
Verder durf ik geen initiatief te nemen, durf ik niet te laten merken dat ik eventuele hints heb begrepen etc....en soms kom ik heel stuntelig en dom over heb ik het idee....verder lach ik soms te weinig of krijg ik juist die domme glimlach niet van mn gezicht af.....nouja, dat soort dingen dus.

Ik heb PRECIES hetzelfde, daardoor ben ik snel 'saai' of een 'loser' in de ogen van Meisjes

Weet iemand wat je hier tegen kunt doen?
__________________
Life is a sexual transmitted disease that is 100% fatal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2003, 21:01
Omen
Avatar van Omen
Omen is offline
Citaat:
Another Way schreef op 18-11-2003 @ 22:00:
Ik heb PRECIES hetzelfde, daardoor ben ik snel 'saai' of een 'loser' in de ogen van Meisjes

Weet iemand wat je hier tegen kunt doen?
Je laten verbouwen naar brad pitt .
__________________
I am from hell!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:03
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Omen schreef op 18-11-2003 @ 22:01:
Je laten verbouwen naar brad pitt .
zij een 'ventje' van 10....





Maar laten we niet offtopic gaan.
__________________
Life is a sexual transmitted disease that is 100% fatal
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:06
Omen
Avatar van Omen
Omen is offline
Citaat:
Another Way schreef op 18-11-2003 @ 22:03:
zij een 'ventje' van 10....





Maar laten we niet offtopic gaan.
Ik heb de leefdtijd al veranderd vriendelijke vriend.
__________________
I am from hell!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:19
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
ik vind een meisje inhoudsloos als ze geen eigen mening heeft, vrijwel nooit een goed gesprek kan beginnen en eigelijk in weinig dingen geinteresseerd is. Verder noem ik mensen niet gauw dom. Iedereen heeft een andere definitie van dom en bij mij is iemand dit niet gauw.
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:02
Xanandu
Avatar van Xanandu
Xanandu is offline
Denk dat het heel erg persoonlijk is, dom is nogal een hard woord, iedereen houdt zich met verschillende dingen bezig en als je ook al niet op hetzelfde denkniveau zit (en dat is helemaal niet gekoppeld aan opleiding) dan wordt het al gauw lastig.
Als je iemand niets te vertellen hebt, heb je vaak andere interesses en een ander denkniveau. Dat maakt je niet inhoudsloos. Tja, en verlegenheid kan er nog voor zorgen dat je, ondanks wel dezelfde interesses en denkniveau hebt, toch dichtklapt. Ik heb dat zelf ook wel, ik heb veel mensen gewoon niks te zeggen (ik wou dat ik het kon hoor...), behalve de mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze me gewoon begrijpen.
__________________
voor ik vergeet... jou vergeet
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Meisjes die - nog afgezien van de vraag of ze het kunnen - niet bereid zijn om na te denken.

Wat mij betreft mag het woord "meisjes" trouwens worden vervangen door "mensen".

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 22:10.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:09
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 18-11-2003 @ 23:03:
Meisjes die - nog afgezien van de vraag of ze het kunnen - niet bereid zijn om na te denken.
God, dit is de eerste keer dat ik t met je eens ben


ow, maar meisjes mochten niet reageren
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:10
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
miro schreef op 18-11-2003 @ 23:09:
God, dit is de eerste keer dat ik t met je eens ben


ow, maar meisjes mochten niet reageren
Je ziet: alles komt uiteindelijk goed!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:29
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 18-11-2003 @ 17:01:
Weinig algemene kennis/interesse valt toch wel onder inhoudsloos.
Maar heb jij ooit die kritiek gekregen, of denk je dat alleen maar?
Dat herinner ik me momenteel even niet (dom, dom, dom ).....ik denk ook niet dat de meeste jongens die er bij nader inzien (dwz als ze ook met het meisje hebben trachten te praten) achter komen dat ze een meisje toch vrij inhoudsloos en dom vinden dat tegen dit meisje zullen zeggen ('zeg, jij bent eigenlijk best dom','God, wat ben jij inhoudsloos' of doen jullie dat wel?
Ik denk dat jullie eerder opmerkingen zullen maken als: 'WEEET je dat niet??' of 'Ehhm, sorry ik moet even daarheen' en dan weggaan om vervolgens niet meer terug te komen bij dit meisje .

Mn vriend is echt een wandelende encyclopedie....weinig wat hij niet weet...van de strategieen tijdens WO2 tot de prehistorie tot weet ik veel wat.....echt een wandelend discovery-kanaal...mja in vergelijking met hem ben ik dus een stuk 'dommer'.....en hij vindt me soms vrij inhoudsloos, nouja niet echt maar hij vindt wel dat ik inhoudsloos overkom omdat ik zo weinig weet. Dat maakt ie dan wel subtiel duidelijk, dat ik eens iets aan mijn algemene kennis moet doen (hij is overigens wel 15 jaar ouder dan ik ben).

TJa en ik ben bang dat meer jongens zoiets hebben bij mij....gewoon aan de desinterrese die in hun ogen verschijnt enzo...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:44
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
ABrules schreef op 18-11-2003 @ 19:50:

(tsss zichzelf dom vinden omdat je Havo doet , waar haalt ze het vandaan ) stil zijn is geen afknapper... het kan je juist meer wat diepgang geven maar goed...

.
Ja, klopt....ik heb wel het idee dat sommige jongens dat niet erg vinden aan me, maar bij sommigen lijkt het juist af te knappen omdat die meer vallen op het type meisje wat ik in de volgende alinea beschrijf....tja en sommige jongens zijn echt van die lulpalen die uren door blijven ratelen dus als een meisje dan niks zegt kunnen ze al gauw al hun gezwets kwijt aan een schijnbaar luisterend oor en voelen ze ook weer dat er naar ze geluisterd wordt
Alleen ben ik bang dat ik soms iets te stil ben: dat ik niet reageer op momenten dat ik dat zou moeten of kunnen. Het liefst met iets dieps, wat over zijn gevoel gaat enzo, maar dat vind ik dan eng......

Verder merk ik toch dat veel jongens toch vooral vallen op meiden die laten zien dat ze plezier hebben (bij het uitgaan dan vooral natuurlijk).
Ik zit er vaak als een dooie bij, laat niet gauw merken dat ik plezier heb (niet uitbundig dansen, niet uitbundig flirten,niet uitbundig praten, niet uitbindig lachen) zeg niet veel, kijk (blijkbaar) chagerijnig....Ben gewoon niet zo vrolijk en vrij ala skihut-uitgaan zeg maar...laat me niet gauw gaan in dansen en flirten etc...blif altijd bedeesd....daar baal ik wel van. Ook weet ik absoluut niet om te gaan met flirterig gedrag.....geen gevatte opmerkingen terug, alleen soms een schaapachtig lachje omdat toch van je verwacht wordt dat je even moet laten merken dat je je gevleid voelt als meisje etc.
Ik baal soms juist van dat geflirt omdat het altijd over niks gaat en ik me dan superongemakkelijk voel omdat ik weet dat ik niet leuk en gevat iets terug kan zeggen.....ja.....ik kom dan dus niet spontaan etc. over dus een 'beetje dom'....

Tja, ben gewoon niet zo'n lekker, spontaan, vrij ding waar veel jongens op vallen...en die dan ook nog lekker gevat kan zijn

Kortom: ik kom sociaal onhandig over.....ja ik denk dat dit voor sommige jongens best een afknapper kan zijn als een meisje sociaal incapabel overkomt, of heb ik dat mis?

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:51
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 18-11-2003 @ 23:02:
Denk dat het heel erg persoonlijk is, dom is nogal een hard woord, iedereen houdt zich met verschillende dingen bezig en als je ook al niet op hetzelfde denkniveau zit (en dat is helemaal niet gekoppeld aan opleiding) dan wordt het al gauw lastig.
Als je iemand niets te vertellen hebt, heb je vaak andere interesses en een ander denkniveau. Dat maakt je niet inhoudsloos. Tja, en verlegenheid kan er nog voor zorgen dat je, ondanks wel dezelfde interesses en denkniveau hebt, toch dichtklapt. Ik heb dat zelf ook wel, ik heb veel mensen gewoon niks te zeggen (ik wou dat ik het kon hoor...), behalve de mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze me gewoon begrijpen.
Ja dit herken ik heel erg....zo weet ik bijv. weinig af van sport en bepaalde actualiteiten en heb ik weinig te vertellen over mijn sociale activiteiten omdatik maar een klein sociaal netwerk heb en niet veel doe, maar meer over wat spirituelere dingen en over mensen etc.
Helaas zal het in gesprekken eerder over de eerstgenoemde dignen gaan dan over mijn interessen.....daardoor kom ik dan denk ik vaak wat dom over op anderen.....ik herken het ook dat ik mensen niks te vertellen heb: gewoon omdat ik er het nut niet van inzie want ik wil niks met die mensen of erger me aan ze, of omdat ik verlegen ben, teveel tegen ze opkijk, of omdat ik behoefte heb aan in mn eigen te zitten blablabla.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2003, 22:57
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik ben bij vlagen stil, zeg meestal alleen iets als ik echt iets toe te voegen heb. Daarbij heb ik -net als jij - hoorproblemen in een luide omgeving. Een gesprek voeren in een club of disco? Onmogelijk. Nou kom ik daar ook niet om te praten, maar je begrijpt me wel denk ik.

Ik ben wel gevat (heh) en tamelijk scherp, wat in een kroeggesprek altijd leuk is, maar ben verder niet zo praterig tenzij ik me echt op m'n gemak voel. En ik laat me ook niet zo gaan, zelfs niet als ik behoorlijk drink. Ik blijf mezelf op de vingers kijken. Best lastig eigenlijk...
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 23:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 18-11-2003 @ 23:57:
Ik ben bij vlagen stil, zeg meestal alleen iets als ik echt iets toe te voegen heb. Daarbij heb ik -net als jij - hoorproblemen in een luide omgeving. Een gesprek voeren in een club of disco? Onmogelijk. Nou kom ik daar ook niet om te praten, maar je begrijpt me wel denk ik.

Ik ben wel gevat (heh) en tamelijk scherp, wat in een kroeggesprek altijd leuk is, maar ben verder niet zo praterig tenzij ik me echt op m'n gemak voel. En ik laat me ook niet zo gaan, zelfs niet als ik behoorlijk drink. Ik blijf mezelf op de vingers kijken. Best lastig eigenlijk...
Conclusie: jij bent geen dom meisje.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 06:36
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 18-11-2003 @ 16:53:
Je hoort wel eens (zowel van jongens als van meisjes) van die verhalen van: mooi meisje/ mooie jongen gezien, maar het bleek bij nader inzien totaal geen inhoud te hebben/ dom te zijn.

Nou mijn vraag aan de jongens (ik ben immers een meisje): wat is voor jullie de definitie van een 'dom' of 'inhoudloos' meisje?
Is dat dat ze weinig zegt, is dat dat ze domme opmerkingen maakt, is dat dat ze weinig wereldse kennis heeft, etc....geef ook eens voorbeelden als je wilt.

Ik denk namelijk dat jongens/ mannen al snel op me afknappen omdat ik nogal 'inhoudsloos' of 'dom' overkom. Ik ben bijv. erg stil, niet hoog-intelligent (havo), geen kei in scherpe en gevatte opmerkingen maken en versta mensen vaak niet goed (met veel lawaai op de achtergrond maar ook 'gewoon') waardoor ik hun verhaal vaak maar half versta en het lijkt alsof ik ze niet begrijp.
Verder durf ik geen initiatief te nemen, durf ik niet te laten merken dat ik eventuele hints heb begrepen etc....en soms kom ik heel stuntelig en dom over heb ik het idee....verder lach ik soms te weinig of krijg ik juist die domme glimlach niet van mn gezicht af.....nouja, dat soort dingen dus.



-
alleen het feit al dat je over zoiets nadenkt maakt je niet dom en inhoudloos.
Die domme en inhoudloze meisjes die gieten een breezer achter in hun strot en rijden de rest van de avond tegen iemand op.
Als je jezelf daarin niet herkent, dan is het goed
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 06:53
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 18-11-2003 @ 17:40:
Meisjes die onvolwassen overkomen, nooit begrijpen wat ik bedoel, niets weten van wat er in de wereld gebeurt, nooit eens over iets interessants praten of over serieuzere zaken, geen humor hebben, niet innovatief zijn, alleen maar stomme en/of kinderachtige interesses hebben, extreem laag opgeleid zijn (al gaat dat niet altijd op), enz. Helaas zijn er veel te veel meisjes die aan alle dingen die genoemd zijn voldoen.
zooo, dat lucht op...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 07:45
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 19-11-2003 @ 00:03:
Conclusie: jij bent geen dom meisje.
Phew! *opgelucht*

*gaat lekker verder met breezahs zuipen*

__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 08:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Maak je geen zorgen! Op elk potje past een dekseltje!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 09:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 18-11-2003 @ 16:53:

Ik denk namelijk dat jongens/ mannen al snel op me afknappen omdat ik nogal 'inhoudsloos' of 'dom' overkom. Ik ben bijv. erg stil, niet hoog-intelligent (havo),


Havo is bovengemiddeld, hoor.

Citaat:
geen kei in scherpe en gevatte opmerkingen maken


Hoeft ook niet.

Citaat:
en versta mensen vaak niet goed (met veel lawaai op de achtergrond maar ook 'gewoon') waardoor ik hun verhaal vaak maar half versta en het lijkt alsof ik ze niet begrijp.


Laat dan blijken dat je het niet verstaan hebt

Citaat:

Verder durf ik geen initiatief te nemen, durf ik niet te laten merken dat ik eventuele hints heb begrepen etc....en soms kom ik heel stuntelig en dom over heb ik het idee....verder lach ik soms te weinig of krijg ik juist die domme glimlach niet van mn gezicht af.....nouja, dat soort dingen dus.
-
Veel lachen wordt juist als niet-serieus ervaren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 10:00.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 18-11-2003 @ 23:29:
(hij is overigens wel 15 jaar ouder dan ik ben).
Als een vent van 36 met een meisje van 21 heeft, heeft hij IMHO sowieso geen recht van spreken.

Zo, dus hij vind je te dik EN inhoudsloos? Is het misschien wel eens bij je opgekomen dat hij alleen met je heeft omdat je een lekker jong 'strak' ding bent? Jeez, de naiviteit...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:56
Verwijderd
Heh Inderdaad.

Het is overigens ongelooflijk moeilijk om een algemene, sluitende definitie van een inhoudsloos meisje te geven. Ik kan slechts enkele situaties geven waarin zéker sprake is van een naar mijn mening inhoudsloos meisje.

- Meisjes die boven alles blijven blaten dat leeftijd geen verschil maakt terwijl de praktijk zovaak het tegendeel bewijst.
- Meisjes die menen dat ze niet goed hoeven te spellen 'omdat ze toch niet gaan studeren' en dat 'niks voor hun soort mensen is'.
- Meisjes die telkenmale het criterium 'of iets nut heeft' aanleggen in een discussie.
- Meisjes die geen of onvoldoende algemene ontwikkeling hebben of de actualiteit niet volgen.
- Meisjes die menen dat het welslagen van een relatie afhangt van het aantal keren dat je 'ik hou van je' zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 11:37
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Opleidingsniveau doet er niet eens zo veel toe. Op de universiteit lopen ook heel veel meisjes rond die ik als 'dom en inhoudsloos' zou klassificeren. Ze moet gewoon in meer geinteresseerd zijn dan alleen maar uitgaan, jongens versieren, sexuele dingen ( ), domme muziek zoals R&B en hardstyle, kleding, uiterlijk etc. Als een meisje ook over andere dingen een gefundeerde mening heeft vind ik haar over het algemeen niet inhoudsloos.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 11:47
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2003 @ 11:56:
- Meisjes die telkenmale het criterium 'of iets nut heeft' aanleggen in een discussie.
aaargh

Trouwens het verschil tussen inhoudsloos bij mannen en vrouwen is hetzelfde. Een man die zoiets doet is minstens netzo inhoudsloos.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 12:07
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Tulpje6 schreef op 18-11-2003 @ 23:44:

Alleen ben ik bang dat ik soms iets te stil ben: dat ik niet reageer op momenten dat ik dat zou moeten of kunnen. Het liefst met iets dieps, wat over zijn gevoel gaat enzo, maar dat vind ik dan eng......


Dat mag je eng vinden, maar dat is gewoon wat verlegenheid en normaal. Zeg gewoon wat je er van denkt, als die jongen niet wil dat je reageert verteld die het hele verhaal niet. Wat vind jij trouwens diep? Iets wat over gevoel gaat? dat is niet altijd diep, en het gaat erom hoe het wordt opgepakt, iets kan voor de één heel diep opgevat worden en voor de andere niet. Kom je weer in zo een situatie terecht zeg dan gewoon wat je denkt, ook als je dat eng vind. Bedenk bij jezelf: Wat is het ergste wat er kan gebeuren als ik zeg wat ik vind? Je zult zien dat het meevalt

Verder merk ik toch dat veel jongens toch vooral vallen op meiden die laten zien dat ze plezier hebben (bij het uitgaan dan vooral natuurlijk).

Waarom ga je dan uit als ik vragen mag?
Als je geen plezier hebt doe je maar alsof je plezier hebt. Voor jezelf en niet voor wat je uitstraalt, je moet niet denken over wat anderen wel en niet zien en wel en niet vinden. Als jij plezier hebt door stil in een hoekje een beetje mensen te kijken is dat jouw manier. Doe gewoon waar je zin in hebt, laat zien wie je bent. Hoe eng het ook is vraag jezelf wederom af: Wat is het ergste wat er kan gebeuren als ik mezelf ben op deze plek?

Ik zit er vaak als een dooie bij, laat niet gauw merken dat ik plezier heb (niet uitbundig dansen, niet uitbundig flirten,niet uitbundig praten, niet uitbindig lachen) zeg niet veel, kijk (blijkbaar) chagerijnig....Ben gewoon niet zo vrolijk en vrij ala skihut-uitgaan zeg maar...laat me niet gauw gaan in dansen en flirten etc...blif altijd bedeesd....daar baal ik wel van. Ook weet ik absoluut niet om te gaan met flirterig gedrag.....geen gevatte opmerkingen terug, alleen soms een schaapachtig lachje omdat toch van je verwacht wordt dat je even moet laten merken dat je je gevleid voelt als meisje etc.
Ik baal soms juist van dat geflirt omdat het altijd over niks gaat en ik me dan superongemakkelijk voel omdat ik weet dat ik niet leuk en gevat iets terug kan zeggen.....ja.....ik kom dan dus niet spontaan etc. over dus een 'beetje dom'....


Skihut is ook niet alles .
Als je niet spontaan bent ben je dus dom? Waar haal je het vandaan? Het tegenovergestelde van dom is slim hoor en niet spontaan . Als jij niet op het hoogste podium aan iedereen wil laten zien hoe goed jij wel niet kan dansen dan wil je dat niet, dan ben je zo niet. Maar ook dit is een instelling, en die is aan verandering onderhevig. Je bent nu in de waan dat je dom en onspontaan en leeg bent. Vergeet dat, denk over wat je zelf vind en niet wat anderen vinden. Ook moet je niet afgaan op omstandigheden tijdens het uitgaan. Ik zie daar nooit aan iemand of die diepgaand is of niet als die staat te dansen of niet. Ik heb het idee dat je vreest voor wat er gebeurt als je jezelf bent blijf deze vraag aan jezelf stellen: Wat is het ergste wat er kan gebeuren als mensen merken dat ik mezelf ben? En verander je instelling, blijf niet zeggen dat je jezelf dom vind. Stop met jezelf omlaaghalen, hoe onzeker je ook bent, en stop met denken aan wat anderen vinden. Dit bepaald jou beeld en niet jouzelf, je gelooft dat mensen verwachten dat je je zo gedraagd dus je gaat je zo gedragen.

Tja, ben gewoon niet zo'n lekker, spontaan, vrij ding waar veel jongens op vallen...en die dan ook nog lekker gevat kan zijn

Kortom: ik kom sociaal onhandig over.....ja ik denk dat dit voor sommige jongens best een afknapper kan zijn als een meisje sociaal incapabel overkomt, of heb ik dat mis?


Sociaal incapabel? Dat kan je leren, je geeft jezelf alleen de kans om dat te doen en dat is alles. Als je zo reageert op jongens denken ze niet dat je sociaal gestoord bent ofzo, maar eerder dat je geen interesse hebt. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn...
Sociaal leven kan je leren en ben je aan het leren, elke dag als je met iemand praat en elke keer als je nieuwe mensen leert kennen. Zelfs dit hier leert je socialer te worden.

En je hebt nu ik weet niet hoe vaak gezegd hoe dom je jezelf wel niet vind enzo... daar stop je ook maar mee dan. Dat geloven we onderhand ook wel dat je dat vind en niemand heb je er mee overtuigd dat dat ook daadwerkelijk zo is.
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:37
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
ABrules schreef op 19-11-2003 @ 13:07:
Waarom ga je dan uit als ik vragen mag?
Als je geen plezier hebt doe je maar alsof je plezier hebt. Voor jezelf en niet voor wat je uitstraalt, je moet niet denken over wat anderen wel en niet zien en wel en niet vinden. Als jij plezier hebt door stil in een hoekje een beetje mensen te kijken is dat jouw manier. Doe gewoon waar je zin in hebt, laat zien wie je bent. Hoe eng het ook is vraag jezelf wederom af: Wat is het ergste wat er kan gebeuren als ik mezelf ben op deze plek?

[
Hehe, dit is echt iets waar mannen zich volgens mij nog wel het meest aan ergeren bij een meisje: als ze iets doet waar ze eigenlijk niet helemaal achter staat (uitgaan, relatie etc.)...dat snappen ze gewoon niet.

Tja, ik vind uitgaan niet superleuk, maar ook niet NIET leuk.....het ligt er toch aan wat je er zelf van maakt enzo.
Toen ik nog uitging kwam het echt ZO vaak voor dat jongens dan naar me toekomen met (in mijn ogen) irritante opmerkingen als: 'Dans je niet?' (nee dat zie je toch) 'Kijk eens vrolijk'/ 'Wat kijk je boos' (ik wordt nu acuut nog chagerijniger en pleur op met je vrolijk kijken) 'Vind je het niet leuk hier?'.......grrrrr haat dat soort opmerkingen, daar wordt ik dus alleen maar (meer) chagerijnig van.

Ik heb verder nog eens nagedacht (nee maar): vaak als iemand een gesprek met me begint zijn dit de dingen die als eerst aan bod komen:

-woon je hier?
-woon je op kamers?
-waarom niet?
-Is het wel uit te houden thuis?
-wat voor opleiding doe je?

Ik doe een opleiding waar iedereen wel een mening over heeft dus dan volgen ook meteen de irritante vragen in de trant van:
'hoe vind je dat nu met dat tekort?'
'Je kan zeker zo aan de slag he als je afgestudeerd bent?
'Heb je al stage gelopen?'
'Leuk he, met kinderen werken?'
'Ik hoor dat het een domme opleiding is'

Vaak heb ik die vragen al tientallen keren aan moeten horen en heb ik helemaal geen zin meer om daar voor de zoveelste keer antwoord op te moeten geven en over na te denken....vooral omdat ik zelf niet eens helemaal achter mijn studiekeuze sta, ik weet eigenlijk nog zonet niet of ik dit wel mn hele leven wil gaan doen etc.....als ik dit dan zeg dan snappen mannen dat natuurlijk weer niet want die snappen niet dat je iets kan doen waar je niet helemaal achterstaat/ plezier in hebt...ja jongens sorry maar dan kan ik net zo goed niks doen want ik heb gewoon NERGENS echt plezier in....het leven is echt niet zo leuk....soms wel maar soms vind ik dingen als relatie, school etc. gewoon saai of niet leuk...
soms kan ik er vol vuur over praten (mn opleiding) maar vaak ben ik juist blij als ik ff niet over school hoef te beginnen omdat ik daar de hele dag al mee bezig ben geweest...

Kortom: op de meeste vragen heb ik geen zin om antwoord te gaan geven......ik ben eigenlijk best wel oneinteresseerd en depri hehehe
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:40
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
als een meisje veel klaagt en zeurt over zichzelf.....is ze dan irrititant trouwens hehehe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.