Oud 24-08-2004, 15:33
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 24-08-2004 @ 15:00 :
Paul, wat was je plan om de hele dag te gaan doen als dichter?
Computeren, eten, huur; alles kost geld, en als je geen geld hebt; kun je het niet betalen en kun je dus ook niet dichten, toch?
ik woon thuis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 16:07
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
En je ouders vinden het een geweldig idee dat je dichter gaat worden?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:19
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
mijn moeder (ik woon alleen met haar) is er niet heel erg over te spreken maar vindt het het belangrijkste dat ik uberhaupt IETS do3
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:51
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Kun je is voorbeelden geven van dingen die je wel en niet hebt volgehouden in je leven en waarom?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:10
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
iamcj schreef op 24-08-2004 @ 17:51 :
Kun je is voorbeelden geven van dingen die je wel en niet hebt volgehouden in je leven en waarom?
Hmm
nou ik heb gymnasium gedaan
daaraan werkte ik tot de 4e klas heel hard, daarna heb ik weinig meer gedaan maar dat was ook niet meer nodig
hmm
toen heb ik latijn en grieks gestudeerd
dat was vrij simpel. niet echt een uitdaging op zich. want ik was er goed in.
dus toen ben ik godsdienstwetenschappen gaan doen. daar heb ik heel weinig voor gedaan, ik heb vorig jaar 33 punten gehaald.

mmm
nou wat heb ik nog meer gedaan in mijn leven
gevoetbald toen ik 9, 10 was
ik vond dat niet leuk meer omdat ik nogal slecht was dus toen ben ik gestopt

hmm nou verder heb ik nooit iets gedaan of volgehouden of niet volgehouden
denk ik

o ja ik heb wel eesn een website proberen te bouwen maar daar had ik toen geen zin meer in
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:56
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 18:10 :
Hmm
nou ik heb gymnasium gedaan
daaraan werkte ik tot de 4e klas heel hard, daarna heb ik weinig meer gedaan maar dat was ook niet meer nodig
hmm
toen heb ik latijn en grieks gestudeerd
dat was vrij simpel. niet echt een uitdaging op zich. want ik was er goed in.
dus toen ben ik godsdienstwetenschappen gaan doen. daar heb ik heel weinig voor gedaan, ik heb vorig jaar 33 punten gehaald.

mmm
nou wat heb ik nog meer gedaan in mijn leven
gevoetbald toen ik 9, 10 was
ik vond dat niet leuk meer omdat ik nogal slecht was dus toen ben ik gestopt

hmm nou verder heb ik nooit iets gedaan of volgehouden of niet volgehouden
denk ik

o ja ik heb wel eesn een website proberen te bouwen maar daar had ik toen geen zin meer in
wow... k...nou snap ik t eindelijk... je hebt bijna alles al gedaan en je vindt t nu nogal saai studeren....yes begrijp je eindelijk.

hey maar website maken dat kan ik je zo leren hoor binnen een uur of twee...en je krijgt nog geld ook als je voor iemand moet maken...ik wel bijna 800 euro per keer
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:05
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
sweetkrissy schreef op 24-08-2004 @ 18:56 :
wow... k...nou snap ik t eindelijk... je hebt bijna alles al gedaan en je vindt t nu nogal saai studeren....yes begrijp je eindelijk.

hey maar website maken dat kan ik je zo leren hoor binnen een uur of twee...en je krijgt nog geld ook als je voor iemand moet maken...ik wel bijna 800 euro per keer
ja joh ik kan html, php, perl, van alles, ikweet wel hoe dat moet, maar ik wil ten eerste goeie sites maken en tentweede ben ik gewoon te lui
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:06
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
sweetkrissy mag ik eens een site zien die jij gemaakt hebt?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:25
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 19:06 :
sweetkrissy mag ik eens een site zien die jij gemaakt hebt?
ja hoor anrtuurlijk maar dit is bestemd voor mn kleine broertje hij houdt van die spel van ps2,.... maar het probleem is ik mag mn sites niet laten zien wat ik voor mn bedrijf gemaakt hebt...ja ze zeggen dan anders weten ze al van te voren snap ie...

niet lachen...tis toch alleen amar voor mn broertje...boeit niet of het fout is : wahhahhaha
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:25
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
www.geocities.com/krissanty2004
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:29
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
sweetkrissy schreef op 24-08-2004 @ 19:25 :
ja hoor anrtuurlijk maar dit is bestemd voor mn kleine broertje hij houdt van die spel van ps2,.... maar het probleem is ik mag mn sites niet laten zien wat ik voor mn bedrijf gemaakt hebt...ja ze zeggen dan anders weten ze al van te voren snap ie...

niet lachen...tis toch alleen amar voor mn broertje...boeit niet of het fout is : wahhahhaha
mooie website die voor je broertje

ik begrijp alleen niet wat je hierboven zegt, dat je ze niet mag laten zien, anders zeggen ze "dan weten ze al van te voren"...

wie weten wat van te voren?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:30
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 19:29 :
mooie website die voor je broertje

ik begrijp alleen niet wat je hierboven zegt, dat je ze niet mag laten zien, anders zeggen ze "dan weten ze al van te voren"...

wie weten wat van te voren?
tis zon stomme regel die ik moet volgen snap ie... want ik maak reclames voor die producten snap ie
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:30
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
hey ...dit is een stomme vraag...maar aub in schrijven in mn guestbook pleaze...zo leeg als wat. ik moet laten zien wie er allemaal geweest zijn
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:35
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
sweetkrissy schreef op 24-08-2004 @ 19:30 :
tis zon stomme regel die ik moet volgen snap ie... want ik maak reclames voor die producten snap ie
je bedoelt dat je van de forumregels hier geen reclame mag maken voor jouw websitebedrijf?
of wat?
ik begrijp het echt niet
wie mag wat niet van te voren weten dan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:37
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 19:35 :
je bedoelt dat je van de forumregels hier geen reclame mag maken voor jouw websitebedrijf?
of wat?
ik begrijp het echt niet
wie mag wat niet van te voren weten dan
kijk want je hebt zon teller op die website en je krijgt dan zon grafiek te zien...

ik mag nog geen reclame maken omdat het hun verantwoordelijkheden zijn...
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:37
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 18:10 :
Hmm
nou ik heb gymnasium gedaan
daaraan werkte ik tot de 4e klas heel hard, daarna heb ik weinig meer gedaan maar dat was ook niet meer nodig
hmm
toen heb ik latijn en grieks gestudeerd
dat was vrij simpel. niet echt een uitdaging op zich. want ik was er goed in.
dus toen ben ik godsdienstwetenschappen gaan doen. daar heb ik heel weinig voor gedaan, ik heb vorig jaar 33 punten gehaald.

mmm
nou wat heb ik nog meer gedaan in mijn leven
gevoetbald toen ik 9, 10 was
ik vond dat niet leuk meer omdat ik nogal slecht was dus toen ben ik gestopt

hmm nou verder heb ik nooit iets gedaan of volgehouden of niet volgehouden
denk ik

o ja ik heb wel eesn een website proberen te bouwen maar daar had ik toen geen zin meer in
Waarom stopte je met hard werken in de 4e? Ik denk dat je iets echts moeilijks moet gaan doen, zodat je een beetje uitdaging hebt. Dat het niet allemaal zomaar aan komt waaien, want dan is er niets aan.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:42
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
iamcj schreef op 24-08-2004 @ 19:37 :
Waarom stopte je met hard werken in de 4e? Ik denk dat je iets echts moeilijks moet gaan doen, zodat je een beetje uitdaging hebt. Dat het niet allemaal zomaar aan komt waaien, want dan is er niets aan.
Ik stopte met werken omdat...
ik er geen zin meer in had
ik vroeg me ook wel af waarvoor ik het allemaal deed
mijn leven was eenbeetje saai
ik haalde wel heel hoge cijfers maar dat ging me minder boeien

ik zoek ook wel uitdaging maar ikvind het nergens
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:54
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Idee:

Zet je computer en de tv is een week uit en probeer jezelf is te vermaken. Ga een paar dagen naar de bibliotheek in de stad. Pak boeken die je interessant lijken en zo maar random een boek bij onderwerpen wat je niets lijkt.. Je zal zien dat binnen no time een boek jou te paken heeft.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:06
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Volgens mij is het hoofdprobleem niet je gebrek aan interesse of je gebrek aan uitdaging, maar je fucking luiheid.

Als je niet zo lui was, had je wel gezien dat er genoeg dingen zijn die heel wat uitdaging bieden, maar die zie je niet, omdat je nog net je nest uitgerold komt, om voedsel uit de koelkast te pakken.

hint: Ga naar een psycholoog, you need it. Die stuurt je misschien/waarschijnlijk door naar wat cursussen ofzo, zodat er wat peper in je aars geduwd wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:08
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
iamcj schreef op 24-08-2004 @ 19:54 :
Idee:

Zet je computer en de tv is een week uit en probeer jezelf is te vermaken. Ga een paar dagen naar de bibliotheek in de stad. Pak boeken die je interessant lijken en zo maar random een boek bij onderwerpen wat je niets lijkt.. Je zal zien dat binnen no time een boek jou te paken heeft.
Hmm, de vierde klas was wel de klas waarin ik kabel-internet kreeg.

nee maar ik heb het wel eens geprobeerd zonder computer of tv. ik heb hier heelv eelboeiende boeken. maar op zo'n moment ga ik dan al snel suske en wiskes lezen.

FoL: Geloof het of niet, ik sta 's morgens vroeg en vrolijk op
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:13
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 20:08 :

FoL: Geloof het of niet, ik sta 's morgens vroeg en vrolijk op
En toch ben je een luie flikker.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:16
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Ja ik ben lui, is daar iets mis mee dan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:17
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 20:08 :
Hmm, de vierde klas was wel de klas waarin ik kabel-internet kreeg.

nee maar ik heb het wel eens geprobeerd zonder computer of tv. ik heb hier heelv eelboeiende boeken. maar op zo'n moment ga ik dan al snel suske en wiskes lezen.

FoL: Geloof het of niet, ik sta 's morgens vroeg en vrolijk op
Wanneer is de laatste keer dat je dat hebt gedaan, ga nou maar is gewoon naar de bib
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:19
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
iamcj schreef op 24-08-2004 @ 20:17 :
Wanneer is de laatste keer dat je dat hebt gedaan, ga nou maar is gewoon naar de bib
maar maar ik wil helemaal geen boeken lezen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:28
JantjePietje
JantjePietje is offline
Nederland is een fijn land. Dat wil zeggen, als je te besodemieterd bent om te werken. Het werkend gedeelte van de beroepsbevolking werkt zich scheel aan de belastingen die onder andere besteed worden aan het niet-werkend gedeelte dat de hele dag thuis voor Canal+ zit te masturberen. Als steuntrekker in Nederland ben je beter af dan als werkende in de meeste landen ter wereld. Je kunt direct na het afsluiten van de leerplichtige periode ( 16 jaar) een uitkering aanvragen, maar dat houdt niet echt over. Beter is het om af te studeren en in dienst te komen bij een bedrijf dat je een vorstelijke salaris betaalt, en je daar na een paar jaar op straat te laten zetten. De WW betaalt je dan een percentage van je laatstgenoten salaris.
Emigreren is natuurlijk ook nog een optie. Zelfs de lulligste bijstandsuitkering is in bijv. Bolivia een vermogen waard. Volkomen legaal. Met steun trekken kun je zelfs rijk worden. Optie 1 is zwart werken in de tijd dat je thuis op de bank hoort te zitten, maar dat is weer werk, wat alleen optie 2 overlaat. Handel als volgt: trouw een familie die lang geleden met de eerste golf gastarbeiders naar Nederland is gekomen, en waarvan de oudsten alweer zijn geremigreerd. Verzwijg hun overlijden en strijk nog een jaartje of tien hun pensioen op. Beide opties zijn overigens strafbaar.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:33
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 20:16 :
Ja ik ben lui, is daar iets mis mee dan
In deze omvang wel ja.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:38
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 24-08-2004 @ 20:28 :
Nederland is een fijn land. Dat wil zeggen, als je te besodemieterd bent om te werken. Het werkend gedeelte van de beroepsbevolking werkt zich scheel aan de belastingen die onder andere besteed worden aan het niet-werkend gedeelte dat de hele dag thuis voor Canal+ zit te masturberen. Als steuntrekker in Nederland ben je beter af dan als werkende in de meeste landen ter wereld. Je kunt direct na het afsluiten van de leerplichtige periode ( 16 jaar) een uitkering aanvragen, maar dat houdt niet echt over. Beter is het om af te studeren en in dienst te komen bij een bedrijf dat je een vorstelijke salaris betaalt, en je daar na een paar jaar op straat te laten zetten. De WW betaalt je dan een percentage van je laatstgenoten salaris.
Emigreren is natuurlijk ook nog een optie. Zelfs de lulligste bijstandsuitkering is in bijv. Bolivia een vermogen waard. Volkomen legaal. Met steun trekken kun je zelfs rijk worden. Optie 1 is zwart werken in de tijd dat je thuis op de bank hoort te zitten, maar dat is weer werk, wat alleen optie 2 overlaat. Handel als volgt: trouw een familie die lang geleden met de eerste golf gastarbeiders naar Nederland is gekomen, en waarvan de oudsten alweer zijn geremigreerd. Verzwijg hun overlijden en strijk nog een jaartje of tien hun pensioen op. Beide opties zijn overigens strafbaar.
Maar als ik in Bolivia ga wonen, krijg ik toch geen Nederlandse bijstandsuitkering meer? Of bedoel je dan dat ik die eerst drie maanden moet verzamelen oid en dan dat mee moet nemen naar Bolivia?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:39
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 20:16 :
Ja ik ben lui, is daar iets mis mee dan
En als ik nu zeg dat ik net zo lui ben als jij en de volgende zegt dat ook, en de volgende etc.? Oftewel stel nu dat iedereen zo'n instelling had zoals jij? Je zou dan echt niet de hele dag achter je computer kunnen hangen een beetje chatten.
Ik vraag me echt af waarom anderen jouw luiheid moeten betalen en kom nou niet aan met 'als alles gratis zou zijn' want dat slaat nergens op. Je moet een dak boven je hoofd hebben en voedsel en drinken en dat komt niet in je schoot vallen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:39
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 20:19 :
maar maar ik wil helemaal geen boeken lezen
Het gaat er niet om wat je voelt, maar om wat je verstand zegt.
Om dit moment kan je niet vertrouwen op gevoel omdat dat je in bescherming neemt.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 20:16 :
Ja ik ben lui, is daar iets mis mee dan
Extreme luiheid is een stress op de maatschappij. Dan is het fout.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 02:00
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
MarKel schreef op 24-08-2004 @ 22:10 :
Extreme luiheid is een stress op de maatschappij. Dan is het fout.
wat voor avatar heb je trouwens?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:06
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
aniki schreef op 25-08-2004 @ 02:00 :
wat voor avatar heb je trouwens?
Zomaar een Japans karakter, opgezocht met Google. Later is mij verteld dat er "tadashii" staat, wat zoveel betekent als "right, correct, accurate, regular".
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:23
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
, en dan maar werken voor jou !
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 13:06
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
hey gozer...dit is de laatste wat ik wil zeggen iz...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
veel succes ~!!!!~ met alles wat je wilt doen en ik hoop dat je m krijgt ook!!
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:34
Verwijderd
Je kunt het blijven ontkennen, maar je hebt toch echt professionele hulp nodig. Of wil je op je sterfbedje tot de conclusie komen dat het toch wel zonde is dat je geen flikker hebt uitgevoerd.

Het leven komt niet naar jou toe, je zult er zelf wat van moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 16:36
Verwijderd
Ik lees de discussie niet, maar ik kan je nu alvast vertellen dat je niet in aanmerking komt voor een kunstenaarsuitkering. Zoek bij www.postbus51.nl maar eens op WIK.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 18:07 :
nare man, krijg ik geen iets van een kunstenaarsuitkering als ik zeg dat ik dichter ben?
*proest*
die bestaat wel, maar alleen zeggen dat je dichter bent voldoet dan denk ik niet hoor
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 01:14
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 14:23 :
Ik word zelf geen ondernemer maar universitair docent ondernemingsrecht. Ik sta aan de andere kant van het slagveld dus

Ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je dit probleem vanuit je eigen perspectief benadert. Ik neem het je alleen wel een beetje kwalijk dat je schijnt te denken dat ik als naïeve idealist geen idee heb van de problemen die je in het 'echte leven' tegenkomt.

Iedereen mag er zijn eigen ideeën over de sociale zekerheid op nahouden, je hoeft het ook niet met me eens te zijn, het doel van een discussie is ook niet het overtuigen van de ander. Dan was het wel een betoog geweest.

Ik weet echter vrijwel zeker dat jij er genuanceerder over zou denken als je wat meer zou begrijpen van de Nederlandse arbeids- en socialezekerheidswetgeving. Nu zie je het namelijk alleen vanuit jezelf: 'ik betaal en zij niet, vuile parasieten'. Et cetera.

Is helemaal niet zo. Ik heb jaren heel anders over deze zaken gedacht , maar ik zie in de praktijk hoe het werkt en ik ben het er niet mee eens! het gaat er niet om dat ik niet wil betalen voor zwakkeren, alleen ik vind de definities een beetje te vaag hier! ik ben zelf ondernemer, maar het is voor zzpér nu levensgevaarlijk om iemand in dienst te nemen met al die regels . Niet zo slim dus. allemaal een beetje te ver doorgeslagen. En je weet toch zelf ook wel , dat als iemand fraude pleegt dat ie in de praktijk niet eens het hele bedrag hoeft terug te betalen. Gun mij mijn mening en klets niet dat ik niet weet hoe het hier in nederland in elkaar zit , ik heb me er nl behoorlijk in verdiept. Niet iedereen is zo sociaal als jij.

Laatst gewijzigd op 29-08-2004 om 01:18.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 01:25
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 24-08-2004 @ 20:28 :
Nederland is een fijn land. Dat wil zeggen, als je te besodemieterd bent om te werken. Het werkend gedeelte van de beroepsbevolking werkt zich scheel aan de belastingen die onder andere besteed worden aan het niet-werkend gedeelte dat de hele dag thuis voor Canal+ zit te masturberen. Als steuntrekker in Nederland ben je beter af dan als werkende in de meeste landen ter wereld. Je kunt direct na het afsluiten van de leerplichtige periode ( 16 jaar) een uitkering aanvragen, maar dat houdt niet echt over. Beter is het om af te studeren en in dienst te komen bij een bedrijf dat je een vorstelijke salaris betaalt, en je daar na een paar jaar op straat te laten zetten. De WW betaalt je dan een percentage van je laatstgenoten salaris.
Emigreren is natuurlijk ook nog een optie. Zelfs de lulligste bijstandsuitkering is in bijv. Bolivia een vermogen waard. Volkomen legaal. Met steun trekken kun je zelfs rijk worden. Optie 1 is zwart werken in de tijd dat je thuis op de bank hoort te zitten, maar dat is weer werk, wat alleen optie 2 overlaat. Handel als volgt: trouw een familie die lang geleden met de eerste golf gastarbeiders naar Nederland is gekomen, en waarvan de oudsten alweer zijn geremigreerd. Verzwijg hun overlijden en strijk nog een jaartje of tien hun pensioen op. Beide opties zijn overigens strafbaar.

Kijk nare man , zoiets bedoel ik. Sluit nie tj eogen voor dit soort dingen. Vergeet niet dat ik in eerste instantie regageerde op onze dichter, die best kan maar niet wil, maar wel honderden berichttjes hier kan posten over 101 onderwerp. DFaar ben ik op tegen , dus niet op het helpen van echt zielege gevallen. Maar door dit soort types is er gewoon geld te weinig om die mensen behoorlijk te helpen. Bijv . de ouderen di er nu voor zorgen dat jij kan studeren.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:51
Verwijderd
Nu haal je ene JantjePietje aan als autoriteit ('kijk nare man, dit bedoel ik')? Dubieus.

Verder heb ik om eerlijk te zijn niet zoveel zin om er verder nog op in te gaan, omdat ik het gevoel heb dat we gewoon op een ander niveau discussiëren. Ik zie trouwens niet in waar jij uit opmaakt dat ik je jouw mening zou 'misgunnen' of iets dergelijks. Jij mag vinden wat je wilt, alleen als je die mening niet echt kunt onderbouwen dan kunnen mensen er in een debat natuurlijk weinig mee.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:47
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2004 @ 14:51 :
Nu haal je ene JantjePietje aan als autoriteit ('kijk nare man, dit bedoel ik')? Dubieus.

Verder heb ik om eerlijk te zijn niet zoveel zin om er verder nog op in te gaan, omdat ik het gevoel heb dat we gewoon op een ander niveau discussiëren. Ik zie trouwens niet in waar jij uit opmaakt dat ik je jouw mening zou 'misgunnen' of iets dergelijks. Jij mag vinden wat je wilt, alleen als je die mening niet echt kunt onderbouwen dan kunnen mensen er in een debat natuurlijk weinig mee.
Ik ben blij voor je je dat je je zelf op een hoger plan plaatst! Ik heb bij jou nog minder onderbouwing gezien trouwens. Wat een kletskous ben je!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 29-08-2004 @ 19:47 :
Wat een kletskous ben je!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 23:35
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:34
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
OMG, dat dit topic al drie pagina's heeft weten te vullen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 11:26
Ingemar
Ingemar is offline
Hoewel ik weet dat je nu aan een andere studie ingeschreven staat wil ik het tog nog even zeggen.
Aan uitkering ontvang je maar iets van 90 euro. Das natuurlijk niet erg veel.
Maar is het nou zo dat je nog ergens uitdagin in zoekt of dat niet. Is ruimtevaart of luchtvaart niet iets voor jou? Heeft wel spanning lijkt me.
Wat ga je nu doen eigenlijk?
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 20:25
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Tja... ik ken het.... ook niets wat ik echt leuk vind....

Zal later misschien nooit een leuke baan krijgen, maar misschien dat ik later een leuke vrouw ontmoet, kinderen mee krijg, huisje, etc.

Ook niet alles, maar het alternatief is leven op een uitkering, geen status, weinig vrienden, rond mn 40ste met een of andere wanhopig ranzig wijf te trouwen....
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:03
Combustion
Combustion is offline
Ok, even off-topic... niet helemaal netjes maar toch.

Citaat:
jazzmuzikant schreef op 29-08-2004 @ 19:47 :
Ik ben blij voor je je dat je je zelf op een hoger plan plaatst! Ik heb bij jou nog minder onderbouwing gezien trouwens. Wat een kletskous ben je!
Komisch. Hij maakt een niet onderbouwde opmerking over iemand's onderbouwing...
Bovendien interpreteert hij de opmerking wel typisch, immers 'op een ander niveau discussieren' hoeft niet per se aan te geven dat de een zichzelf hoger inschat dan de ander. Hij geeft zelf deze uitleg aan de tekst. Iets wat als 'Freudiaans' (naar Sigmund Freud) opgevat kan worden, waarmee ik bedoel te zeggen dat hijzelf de nare man als hoger inschat.

Aangezien zijn repliek ook nog eens van het woord 'kletskous' is voorzien, kun je je afvragen of er willicht niet echt een niveau verschil is...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:19
fractuur
fractuur is offline
Probeer het vooral, over een paar jaar heb je spijt dat je je studie niet hebt afgemaakt. Maar open dan alsjeblieft geen topic waarin je uiteenzet dat je het zo moeilijk hebt en zo graag terug wil studeren.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:25
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Combustion schreef op 21-09-2005 @ 15:03 :
Ok, even off-topic... niet helemaal netjes maar toch.

Vooral ook omdat het topic een jaar oud is.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:26
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 21-09-2005 @ 15:25 :
Vooral ook omdat het topic een jaar oud is.
Haha inderdaad, het is een grote UP
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Pol Pot was niet saai, maar ik krijg nog wel geld van hem #1288
Verwijderd
500 23-01-2011 21:20
Studeren Gestopt met studie/jaar er tussenuit of wat nieuws...
Joopiedegekste
29 18-09-2007 14:44
Lichaam & Gezondheid onderzoek naar posttraumatische dystrofie.
boe-1986
7 20-03-2005 14:10
Algemene schoolzaken herkenbaar?
Bianca16*
9 14-03-2005 00:38
Algemene schoolzaken In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie
Tulpje6
5 08-12-2003 22:04
Psychologie probleem (werken of sporten)?
*carmen*
8 31-10-2003 19:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.