Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 13:55
jamaifan15
jamaifan15 is offline
ik zit nu in 4Vwo en moet over een paar dagen kiezen welke vakken ik in mijn vrije deel wil gaan doen (dat moeten er minimaal 2 zijn). Nu zit ik dus te twijfelen of ik m&o of economie zal nemen (of mischien wel allebei, want ik weet geen ander vak wat ik er dan nog bij kan doen). Ik doe het profiel natuur en gezondheid. Kunnen jullie wat vertellen over de vakken en welke jullie moeilijker vinden??? En of het wel handig is om ze allebei te kiezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 14:02
Jetje999
Met economie 1 kun je veel meer dan met M&O. M&O is handig als je een onderneming op wilt starten, maar zonder economie is M&O wel een stuk moeilijker. Economie 1 is beter voor je vervolgkeuzes. Het zijn allebei wel nuttige algemene ontwikkelingsdingetjes. Bij ons op school is het verschil tussen economie 1 en economie 2 maar 2 van de ongeveer 10 ofzo boekjes, dus maar een klein verschil. Maar ik zou toch voor economie 1 kiezen dat kost je minder tijd dan m&o en is zonder economie ook makkelijker dan m&o.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:22
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Jetje999 schreef op 22-05-2003 @ 15:02:
Met economie 1 kun je veel meer dan met M&O. M&O is handig als je een onderneming op wilt starten, maar zonder economie is M&O wel een stuk moeilijker. Economie 1 is beter voor je vervolgkeuzes. Het zijn allebei wel nuttige algemene ontwikkelingsdingetjes. Bij ons op school is het verschil tussen economie 1 en economie 2 maar 2 van de ongeveer 10 ofzo boekjes, dus maar een klein verschil. Maar ik zou toch voor economie 1 kiezen dat kost je minder tijd dan m&o en is zonder economie ook makkelijker dan m&o.
Economie is idd een goede keuze, maar M&O is veel praktischer. Je moet eigenlijk kijken naar wat je later wil gaan studeren en van daaruit moet je gaan kijken welke vakken je wilt nemen.

Dus, heb je al enig idee wat je wil gaan studeren na je VWO?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:09
jamaifan15
jamaifan15 is offline
nee ik heb nog geen flauw idee!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 07:53
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
jamaifan15 schreef op 22-05-2003 @ 21:09:
nee ik heb nog geen flauw idee!!!!
Je wil N&G gaan doen, en dan raad ik je aan om economie te kiezen, want daar heeft een niet economisch ingestelde student veel meer dan dan M&O.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:33
@Moon
@Moon is offline
Als ik jou was, zou ik alleen Economie 1 nemen. Als je alleen M&O neemt en je wilt alsnog een economische studie doen, kan je dat niet doen met alleen M&O. Dat kan alleen als je Economie hebt gedaan. Zelf vind ik M&O veel leuker en eignelijk ook wel wat makkelijker. Je moet alleen wel héél veel berekenen. M&O is zeg maar meer op een bedrijf gericht en Economie is algemener van aard. Meer over bv. de overheid, dat landelijke.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 17:29
kind-of-magic
kind-of-magic is offline
ik heb m&o gekozen, en het is het meest saaie vak dat ik ooit gehad heb
maar aan de andere kant, ik denk dat m&o vergeleken met economie een stuk makkelijker is.
maar als je niet weet wat je moet kiezen, gs2(makkelijk) of ckv2,3 ofzo?? dat zijn de meest makkelijke keuzes. en als n&g leerling neem ik aan dat je toch niet de economische kant op wilt??
succes!
__________________
it's a kind of magic
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 20:15
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
kind-of-magic schreef op 23-05-2003 @ 18:29:
ik heb m&o gekozen, en het is het meest saaie vak dat ik ooit gehad heb
maar aan de andere kant, ik denk dat m&o vergeleken met economie een stuk makkelijker is.
maar als je niet weet wat je moet kiezen, gs2(makkelijk) of ckv2,3 ofzo?? dat zijn de meest makkelijke keuzes. en als n&g leerling neem ik aan dat je toch niet de economische kant op wilt??
succes!
En wat moet je met geschiedenis en ckv?? Wat heb je daar nou aan? Geschiedenis studeren? Wow kan je veel mee zeg
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 11:18
CrazyIkke
Avatar van CrazyIkke
CrazyIkke is offline
als je economie hebt, hoef je geen m&o te hebben,
als je m&o hebt, is het handig om economie te hebben,
Dus als je dr 1 wilt zou ik economie doen, en bij 2 gewoon allebei

M&o vind ik zelf wel leuker, omdat ik graag wil ondernemen,
maarja je moet zelf beslissen!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 15:45
erikoudman
HOi,
ik heb zelf allebei de vakken. Je kan kiezen wat je leuk vind (of leuk denkt te vinden), maar ook wat je nodig denkt te hebben.

M&O kan heel leuk zijn en is vaak simpeler dan Economie.
Economie heb je veel meer aan, maar is misschien minder leuk.

Persoonlijk gaat voor mij het bovenstaande op, hoewel er ook mensen zijn die walgen van M&O en Economie tof vinden, of alles vreselijk (zullen er ook veel zijn)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:08
Verwijderd
economie lijkt me ook verstandiger, omdat (zoals al gezegd werd) M&O meer bedoeld is om een eigen bedrijfje te stichten.

Als tweede vak kan informatica handig zijn, maar dat is wel met programmeren enzo en daar hebben (niet discriminerend bedoeld ofzo) meiden vaak weinig interesse in, het is ook niet zo'n heel leuk vak hoor .
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 11:22
Verwijderd
Ik heb zowel M&O als ec1,2 gehad. M&O is wel handig als je ook ec1,2 hebt, maar ik zou het niet apart doen. Economie1,2 is wel handig als losstaand vak. Bij ec1 geldt eigenlijk hetzelfde. Dus:

M&O-ec=slecht
ec-M&o=redelijk
M&O+ec=goed
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 16:26
wart
wart is offline
Ik zou voor economie kiezen, het wordt immers veel meer gevraagd voor vervolgstudies dan M&O, bovendien is het minder uren (280 slu dacht ik).

Moeilijk is het zeker niet, ik heb examen gedaan in economie 1 en heb het hele jaar alleen wat samenvattingen doorgekeken en uiteindelijk een 7 gehaald.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 19:25
Verwijderd
KIES VOOR M&O!!!!!!!!!!!!!!!!
Economie heb je niks aan als je het niet gaat studeren en je kiest het als extra vak. M&O is boeiend en van mijn klasgenoten heb ik gehoord dat ze nooit iets aan economie gehad hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 10:56
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Ik heb het allebei, heb profiel E&M. Ik denk zelf dat je meer hebt aan economie. Dat is heel algemeen, gaat over belastingen en de overheid enzo, dingen die altijd handig zijn om te weten. M&O gaat meer over ondernemingen, tenzij je later een onderneming wilt beginnen, heb je daar niet zoveel aan.

Hoezo moet je trouwens nu pas kiezen? Wij moesten in de 3e ons profiel&vrije ruimte vakken al kiezen!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:26
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Ik heb destijds niet voor M&O gekozen omdat mijn vrienden in een jaar boven mij het mij afraadden te kiezen, omdat het vrij saai was en weet ik het.. Ik ben al niet zo'n ster in economie e.d. maar M&O leek me nou niet erg boeiend van wat ik ervan gezien heb bij anderen..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:27
Verwijderd
M&O is makkelijker.. ik doe er geen reet voor en ik sta een 7 ofzo.. en voor economie 1,2 doe ik net zoveel (of weinig) en sta ik een 5
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:59
amz
amz is offline
hrmpf.... kzou ut ff aan mensen van je eigen school vragen... bij mij op school is M&O bijvoorbeeld weer een supermoeilijk vak, NIEMAND staat er een voldoende
En bij economie worden we juist weer heel erg gematst en staat iedereen een 8 of 9...
Dus kijk ff naar de cijfers van kinderen uit hogere klassen, hoog cijfer is altijd fijn voor je gemiddelde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2003, 19:09
Aart
Avatar van Aart
Aart is offline
Keuzes keuzes..

Je zal onderhand wel een keuze gemaakt hebben, als ik jou was zou ik toch voor Economie 1 gaan.

Ik heb beide (M&O en Economie 1,2) en ik vind het hele leuke vakken. Wat het verschil hier is, is dat economie vooral de macro-economie behandeld, en M&O de micro-economie (bedrijven e.d.). Ik zou voor economie gaan, omdat dat idd meer gevraagd wordt bij verdere opleidingen.

M&O is hier vooral teksten uit je hoofd leren, terwijl Economie meer begrijpen is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 08:28
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Aart schreef op 24-06-2003 @ 20:09:
Keuzes keuzes..

Je zal onderhand wel een keuze gemaakt hebben, als ik jou was zou ik toch voor Economie 1 gaan.

Ik heb beide (M&O en Economie 1,2) en ik vind het hele leuke vakken. Wat het verschil hier is, is dat economie vooral de macro-economie behandeld, en M&O de micro-economie (bedrijven e.d.). Ik zou voor economie gaan, omdat dat idd meer gevraagd wordt bij verdere opleidingen.

M&O is hier vooral teksten uit je hoofd leren, terwijl Economie meer begrijpen is.
Ik ben het op zich met je eens. Maar ik zie M&O meer als een opvulling, of herrinering van mijn Economie (1,2). Wat we bij Economie krijgen, krijg je vlak erna bij M&O en andersom...Ik vind het allemaal dubbelop maar als je het weet is et wel leuk voor je cijfers
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:55
Fatality
Fatality is offline
Doe natuurkunde2 en Ec1.
Omdat:

- Natuurkunde1 niet zoveel voorsteld
- Na2 de interessante onderwerpen heeft

Ec1 ipv M&O omdat:
- Ec1 niet te veel is
- Ec1 vooral de boeiende onderwerpen van de economie bespreekt.
- Omdat het makkelijk (lees:eitje) is

tja...
Dat is mijn keuze
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:57
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Aart schreef op 24-06-2003 @ 20:09:
Keuzes keuzes..
M&O is hier vooral teksten uit je hoofd leren, terwijl Economie meer begrijpen is.
Hmm...bij ons is het net andersom. Economie zijn allemaal duffe begrippen en veel tekst (jek ) terwijl M&O vooral rekenen is...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:39
Go
Avatar van Go
Go is offline
Allebeide. Als je een "groot" vak kiest, zoals economie 1,2 hoef je (bij ons) niet nog een tweede vak te kiezen. Als dat bij jullie ook zo is, kan je ook altijd nog economie 1,2 kiezen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 08:04
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Er wordt hier nogal eens beschreven dat het noodzakelijk is dat je economie1 nodig hebt, als je eventueel later nog een dergelijke economische opleiding wil gaan volgen...

Het is tegenwoordig zelfs zo, dat je voor een universitaire!! opleiding economie, geen economie of m&o op de middelbare school nodig hebt, maar dan moet je wel N&G of N&T hebben, dat is dus de andere kant van het verhaal, want deze universiteiten vinden dat een leerling met WiB1 of WiB1,2 al goed voorbereid is op zo'n opleiding, omdat er toch veel wiskunde bij komt kijken...

Maar goed, ik heb dit van mijn schooldecaan gehoord, en ik heb het ook op internet zien staan bij de gestelde eisen voor een universitaire economische opleiding...

Doei!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 13:53
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
jamaifan15 schreef op 22-05-2003 @ 14:55:
ik zit nu in 4Vwo en moet over een paar dagen kiezen welke vakken ik in mijn vrije deel wil gaan doen (dat moeten er minimaal 2 zijn). Nu zit ik dus te twijfelen of ik m&o of economie zal nemen (of mischien wel allebei, want ik weet geen ander vak wat ik er dan nog bij kan doen). Ik doe het profiel natuur en gezondheid. Kunnen jullie wat vertellen over de vakken en welke jullie moeilijker vinden??? En of het wel handig is om ze allebei te kiezen.
Ik heb als profiel Economie & Maatschappij gekozen met Latijn én M&O. M&O is hierbij handig omdat het (denk ik) goed aansluit op de economische kant van het profiel. Maar als je verder geen eigen bedrijf wilt beginnen, of verder niets in de economie wilt doen, heeft het weinig zin om M&O te kiezen

Verder, moet jij echt pas een profiel in 4 Vwo kiezen, ik moest dit jaar dus kiezen (Vwo 3) *hmm... raar...*
__________________
<3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2003, 15:57
Goalie
Avatar van Goalie
Goalie is offline
Kzou echt M&O kiezen, dat is ZOVEEL makkelijker als economie! Ik heb het profiel E&M en sta voor economie een 5,2 en voor M&O een 7,3. En dat terwijl ik voor economie VEEL meer heb gedaan als voor M&O (bij M&O was het meer de dag voor het pw de stof ff doorlezen en hopen op een goed punt, wat toch altijd wel lukte )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren E&M: Wiskunde A of B (+ M&O)?
ricey
5 08-03-2013 18:18
Algemene schoolzaken economie of m&o?
Hardcoregamer
48 14-09-2011 06:17
Studeren Economie of M&O
iesje95
10 20-01-2011 20:39
Studeren M&O of NLT ??
mn*
4 31-01-2010 17:03
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie m&o
Verwijderd
13 17-04-2007 20:51
Eindexamens 2005 Het Grote GR Topic!
HarmenM
131 28-05-2005 09:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.