Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2010, 15:51
hopje123
hopje123 is offline
Hallo,

Ik ben (als ik volgend jaar slaag voor mijn havo diploma) net 16.
daarna wil ik graag hbo rechten gaan studeren, alleen ik vraag me af of dat verstandig is als ik net 16 ben. Ik zal daar sowieso de jongste zijn denk ik, en ook met stage etc. weet ik niet of zij wel een minderjarig persoon willen?
Zijn er meer mensen die al vroeg een hbo opleiding zijn gaan doen of mensen die mij hier iets meer over kunnen vertellen?

Bedankt x

Laatst gewijzigd op 19-07-2010 om 18:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2010, 17:43
brands
Avatar van brands
brands is offline
Hopje,

Ben je niet net 17 als je dan al begint met je eventuele HBO opleiding? Aangezien je in je post schrijft dat je nu net 16 bent geworden? Tenzij ik het niet goed uit je post haal.

Maar wat is er op tegen om al zo vroeg aan een HBO opleiding te beginnen. Er zijn vast meer mensen die van de HAVO komen en ook aan een HBO opleiding willen beginnen.

Succes in ieder geval met je examens komend schooljaar

Gr. Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 18:43
hopje123
hopje123 is offline
Nee ik bedoelde dat ik volgend jaar net 16 ben als ik slaag voor mijn havo diploma, staat er idd een beetje onduidelijk. Zal het ff aanpassen.

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 19:41
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Ik ken wel iemand die op dr 16e is begonnen. Bij haar stage deden ze er niet moeilijk over.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 02:00
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik ken iemand die op haar zestiende (nčt 16) naar de universiteit ging en ook die heeft nooit problemen ondervonden, dan moet dat op het HBO al helemaal geen probleem vormen.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 12:42
hopje123
hopje123 is offline
oke bedankt iedereen
Ik denk dat ik het gewoon ga doen, want ik wil daarna ook nog waarschijnlijk naar de Universiteit gaan, dus scheelt weer tijd.

Als iemand nog ervaringen heeft hiermee kan je ze nog altijd posten!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 15:25
Imoan
Imoan is offline
Neeee! Niet gelijk HBO gaan doen! Ik heb gefaald op school waardoor ik 20 ben als ik begin aan mijn opleiding en vind het heel jammer dat ik dan niet gewoon lekker ruim eerst een tussenjaar kan hebben. Dus als ik jou was; eerst een lekker tussenjaartje! Misschien trek je het wel prima om gelijk HBO te gaan doen, maar niet echt leuk toch, om de jongste te zijn? Lekker reizen enzo, kijken wat je nou echt voor opleiding wil gaan doen. Nu kan het nog! Na of tijdens je studie kom je daar vaak niet meer aan toe... Wat wil je gaan doen voor opleiding? Succes ermee xx
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 15:48
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Hoe kom je erbij dat je na je studie niet meer zou kunnen reizen? Dáár is ze nu juist te jong voor, niet voor HBO.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 16:00
Imoan
Imoan is offline
Ja, voor een verre wereldreis inderdaad, maar ik zou zelf gewoon heel graag willen reizen na het behalen van mijn diploma (ga ik misschien ook wel doen), als het niet reizen is dan wel een jaartje veel verschillende soorten banen hebben en veel dingen doen, zelf op vakantie, op mijn 16e kon ik prima alleen of met een vriendin op vakantie. Inderdaad niet ver natuurlijk, dat is op je 16e inderdaad te vroeg.
Het lijkt mij gewoon niet leuk om de jongste te zijn op het HBO. Je kan natuurlijk ook alles in een tussenjaar doen tussen je HBO en WO. Je moet het ook gewoon zelf weten, dit is hoe ik erover denk...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 16:36
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Als jij je niet opstelt als een opstandige puber, maar als een serieuze student, zal het wel loslopen denk ik, met die reacties van medestudenten en stageplekken. Op Hogescholen en Universiteiten is leeftijd wat minder belangrijk. Sommige mensen beginnen pas als ze de 20 gepasseerd zijn met een (nieuwe) opleiding. Die denken precies het tegenovergestelde: ben ik niet te oud?

Buitenbeentjes hou je altijd. Don't worry. En succes met de studie straks!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 22:27
Verwijderd
Genoeg eerstejaars zullen net 17 zijn of net 18, dat verschil met net 16 is echt niet zo groot hoor. Ik zou me er echt geen zorgen over maken. Je kan dan zelfs op je 20ste al klaar zijn met je vervolgopleiding, dat is juist alleen maar fijn. Dan heb je ook nog genoeg tijd om bv. een jaar te gaan reizen, als je dat wil. Je leeftijd zal je echt geen buitenbeentje maken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 02:21
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Denk inderdaad dat het net is wat Simon zegt, hoe je je opstelt. Op het moment dat jij gaat lopen rellen zullen je oudere medestudenten dat niet heel erg op prijs stellen, als je je koest houdt zal het prima gaan.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 10:45
YumYum
YumYum is offline
Ik was wel iets ouder, zeventien, maar ook de jongste uit m'n klas... En ik heb daar nooit echt last van gehad, zoals al gezegd: als jij gewoon serieus bent en goed leert, loopt het allemaal wel los hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 12:46
Verwijderd
Juist doordat je er vrij jong aan begint wordt het makkelijker om je studie uit te breiden met bv. extra stages, of om na je studie nog een master te gaan volgen, en dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 16:05
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Leeftijd maakt niets uit, als je je maar volwassen genoeg gedraagd
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 16:15
Ciara!
Avatar van Ciara!
Ciara! is offline
je zal vast niet de enige zijn, die net 16 is als ze beginnen met HBO! Gewoon doorzetten en ervoor gaan..
__________________
Johnny-Boy's Okki 4ever and Always
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 10:24
Verwijderd
ze mogen je niet afwijzen op leeftijd.
ze mogen alleen maar kijken naar of je alle benodigde leerjaren hebt gehad
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 22:30
agusta
agusta is offline
hopje,

je krijgt 1 kans, en met die kans kan je spelen en kan je zolang doen als je wil, maar ind ik adviseer je ind door te gaan

en ja ik heb me diplomas; havo/ce/ieb masters
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2010, 13:02
Mireltjuh
Avatar van Mireltjuh
Mireltjuh is offline
Ik las dat je na het hbo misschien ook universiteit wilt gaan doen? Als je dat daadwerkelijk wilt, dan kun je natuurlijk na de havo ook gewoon vwo gaan doen! Dan doe je nog 2 jaar vwo, ben je op je 18e klaar en kun je direct naar de universiteit
Bij mij op school doen vrij veel mensen dat, ook omdat er gezegd wordt dat je op het vwo een betere voorbereiding krijgt voor de universiteit dan bij het hbo...

Maar als je dat niet wilt doen zou ik zelf gewoon hbo gaan doen Ook al ben je pas 16
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 13:52
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Als je vrij zeker weet dat je na je HBO nog universiteit wilt gaan doen, dan wil ik je echt aanraden om nog 2 jaar VWO te doen.

Behalve een goede voorbereiding op de universiteit ben je dan ook iets ouder als je gaat studeren en heb je toch een wat betere aansluiting op het studenten leven. Daarbij is de overstap van havo/vwo na hbo/uni best groot en wordt er opeens veel meer zelfstandigheid gevraagd, zeker als je daarbij nog moet reizen of op kamers gaat.

Ben je toch vrij zeker dat je HBO wilt gaan doen en je bent nog onzeker over je leeftijd. Kies dan voor een HBO bij je in de buurt (indien mogelijk). Zodat je rustig kan wennen en eventueel nog met je oude vrienden kan omgaan. Verder zou ik me niet al te veel zorgen maken en doen waar je het prettigst bij voelt.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 12:28
Verwijderd
Je kan trouwens ook in 1 jaar VWO doen op het volwassenenonderwijs; dat bieden veel ROC's aan. Dan ben je 17 als je naar de universiteit gaat; jong, maar echt niet de enige
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.