Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2009, 15:51
Casper Hügel
Casper Hügel is offline
dag allemaal,

Ik zit met een soort van probleem, want ik wist al vrij lang geleden dat ik werktuigbouwkunde wilde gaan doen, maar ik weet niet welk niveau het best bij mij past.
Ik wil namelijk opzich best wel veel theorie leren, maar ik wil uiteindelijk het liefst die theorie gebruiken om daarna vervolgens alsnog wel een hele machine te maken. Bijvoorbeeld een robot ofzo.
Kan iemand mij vertellen het liefst uit eigen ervaring of werktuigbouwkunde op wo niveau toch voldoende ingaat op the praktijk en of je later dan ook met deze twee dingen evenveel bezig bent.

Groot mijn dank is.
Casper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2009, 00:27
Verwijderd
Citaat:
dag allemaal,

Ik zit met een soort van probleem, want ik wist al vrij lang geleden dat ik werktuigbouwkunde wilde gaan doen, maar ik weet niet welk niveau het best bij mij past.
Ik wil namelijk opzich best wel veel theorie leren, maar ik wil uiteindelijk het liefst die theorie gebruiken om daarna vervolgens alsnog wel een hele machine te maken. Bijvoorbeeld een robot ofzo.
Kan iemand mij vertellen het liefst uit eigen ervaring of werktuigbouwkunde op wo niveau toch voldoende ingaat op the praktijk en of je later dan ook met deze twee dingen evenveel bezig bent.

Groot mijn dank is.
Casper
Hoi,

Ik heb de bachelor werktuigbouwkunde gedaan aan de TU Delft. Het onderwijssysteem is zo ingericht dat je per jaar ongeveer 60% met vakken (theorie) bezig bent en 40% met projectonderwijs. Tijdens deze projecten ben je wel met de theorie bezig. In het eerste jaar begin je vaak met het statisch evenwicht van een lamp of een boormachine, aan het einde van het eerste jaar is er ook een ontwerpwedstrijd. Dan moet je echt een machine ontwerpen en zelf maken. In het tweede jaar krijg je een mechatronica-project en dat is erg leuk, dan moet je een robotarm programmeren en een klein fabriekje maken.
Daarnaast zijn er een aantal 'theoretische' projecten, je ontwerpt wel dingen alleen je maakt ze vervolgens niet. Dus tot de bouwtekening zeg maar.
Het echt 'bouwen' van een robot zit er niet echt tussen, maar je kan in je master aansluitend wel kiezen voor een robotica richting. Je zal je dan erg richten op robots en in bestaande robots aanpassingen maken om ze beter te laten functioneren. Dus de gave dingen komen pas in je masterfase
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 14:14
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Tja of het voldoende op de praktijk in gaat is natuurlijk aan jou. Pas wel op voor de valkuil dat je een WO studie gelijk praktisch genoeg vind. Er zijn natuurlijk wel praktische WO studies, maar vaak blijkt er een nog praktisch gerichtere HBO variant te zijn. Dus zoek ook uit hoe praktisch de HBO variant is voordat je een keuze maakt.

Qua tijd maakt het weinig uit of je nou HBO of WO doet als je een vwo diploma hebt, want veel HBO opleidingen bieden een 3-jarige variant aan aan vwo'ers. Het enige waar je dan extra tijd aan kwijt bent is een schakelprogramma op het WO, maar dat stelt geloof ik ook niet altijd even veel voor en is alleen belangrijk als je na je HBO nog verder wil studeren. Bij ons is er een schakelprogramma van een half jaar voor HBO'ers, al studeer ik wel iets totaal anders.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Terugstap van WO naar HBO
Oscar!
23 08-10-2008 18:43
Studeren Vwo of hbo
Bizzé
3 27-08-2008 21:10
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
autodropje
140 05-10-2005 10:52
Algemene schoolzaken Interessetest
-(L)-
80 09-01-2005 20:34
Algemene schoolzaken Studeren je ouders of welk beroep hebben ze.....en wat doe jij?
I love stars
95 29-08-2004 11:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.