Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Jij kunt dat voor jouw verhaal echter niet. ![]() Kom, kom, de evolutie is geen religie, dat zal ieder weldenkend mens beamen. Simpelweg omdat alles feit is, behalve de onbekende stukken. Zoals ik al zei betekend ontbreken van bewijs geen bewijs van ontbreken. De vorming van sterren is overigens wel degelijk waar genomen. De Hubble deed dit enige tijd geleden: http://hubblesite.org/newscenter/new...eases/1995/44/ Dus, om terug te keren naar het onderwerp: we weten dat de bijbel er naast zat. Waarom zouden we het creationisme geloven terwijl we het als onwaar kunnen bewijzen?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstof-14-methode Of anders zijn er meer dan genoeg andere radioactieve elementen te gebruiken als ijking, of voor langere termijnen. Ook de aardlagen waarin ze gevonden worden geven een aanwijzing. Het buitenaardse stof van de inslag van de meteoriet bij Yucatan 65 miljoen jaar geleden is zo'n aanwijzing. Die inslag bewijst op zich ook al dat de aarde te oud is om de bijbel te laten kloppen. Citaat:
Amerika en Australië lagen destijds al los van Europa, Afrika en Azië, dus daar kunnen volgens het creationisme helemaal originele bewoners of (land)dieren leven. Overigens is het uit elkaar schuiven van de continenten ook iets dat bewijst dat de bijbelse tijdschaal niet waar kan zijn. Overigens maak je een grote fout in de menselijke populatie. De bevolking groeide vroeger minder hard vanwege de veel hogere sterfte. Creationistische claims over de herbevolking van de aarde gaan altijd uit van hedendaagse bevolkingsgroei. Dat kan natuurlijk niet kloppen. Citaat:
Overigens geloven evolutionisten dat helemaal niet. Namelijk: De evolutietheorie gaat over exact dat: de evolutie. Het zegt niets over het ontstaan van de aarde. Ook hier maak je weer dezelfde rekenfout in de populatie overigens. Ben je dat niet met me eens dan zul je eerste je rekenmethode toe moeten lichten.
||
Citaat:
Voor wie daar woonde zal het zonder twijfel geleken hebben alsof de gehele wereld onder water liep. Maar dat geldt voor meer dingen, dat ze mytische proporties kunnen krijgen. Ken je Santorini? Het water daar ligt in een zogenaamde Caldera, een gigantische krater van een vroegere vulkaan. Als zo'n vulkaan ontploft, dan is de Mt St Helens daarbij kinderspel. Vloedgolven, zonsverduisteringen etc die daarvoor het gevolg zijn kunnen veel mythische en religieuze verhalen verklaren.
|||
Citaat:
Je denkt dat als mensen tien kinderen kregen, daarvan tien kinderen zich voortplantten. Dat klopt echter niet, veel kinderen stierven voor ze nageslacht kregen, waardoor de bevolking minder groeide. Nederland is jarenlang ook maar een lang geweest van een paar miljoen mensen. Tussen de oudheid en 1600 is de bevolking minder gegroeit dan tussen 1600 en 2006. Dit bewijst dat jouw berekeningen over de bevolking niet kloppen. Citaat:
Het punt blijft echter staan dat er geen plaats op de aarde is waar van uit de gehele aarde bevolkt kon worden. Het feit dat dat wel zo is bewijst dat de zondvloed nooit plaats heeft gevonden. Schelpen op de Mount Everest is overigens simpel te verklaren. Als je Aardrijkskunde hebt gehad op de Middelbare school dan zul je ongetwijfeld weten dat contininenten verschuiven, en dat tectonische bewegingen gebergten vormen. (dit heet Subductie) India lag vroeger veel zuidelijker. India is de oceaan 'overgestoken' en duwde tegen de Euraziatische plaat aan. (daarom hebben we nu die mooie Dekan Traps) Daaronder schoof de ene plaat onder de andere en kwam de bovenste hoger te liggen. Het eerste stukje dat Azië raakte was oceaan. Die bodem, de 'voorhoede' van Azië en India, werd als eerste omhoog gestuwt en kwam daarom bovenop te liggen. Als die oceaan omhoog gaat gaan er uiteraard schelpen mee. Italië dat door noordelijk te duwen de Alpen vormden is daar ook een voorbeeld van. Hier kun je de bewegingen van de platen zien. ![]()
Laatst gewijzigd op 20-08-2006 om 23:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
||
Citaat:
ik ben boos dat ik heb moet leren op school dat EVOLUTIE waarheid is. in elk studieboek staat het er. Terwijl dat ook niet klopt.. wetenschappelijk onderzoek vind ik prima dat zeg ik niet. Leraren worden betaald die onderwijzen mij dit I REFUSE TO ACCEPT THAT LIE
|
http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=
dit is de enige link die ik kon vinden meneer T_ID en Snees dus zoveel is er nog neit over gepraat..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe het precies zit met zwaartekracht is een mooie vraag. Op dit moment zijn er een paar theorieën over. Einsteins theorie beschrijft alleen en verklaart niet, maar een aantal kandidaten, zoals loop quantum gravity (luskwantumzwaartekracht) of de snaartheorie, proberen vanuit een aantal elementaire principes de oorsprong van zwaartekracht te verklaren. Je stipjes-verhaal klopt wiskundig gezien niet. Ten eerste heb ik nog nooit van die analogie gehoord, maar zelfs *als* dat model klopt voorspelt het niet dat planeten een bepaalde richting op draaien. De raaklijn aan een cirkel is namelijk een rechte lijn. Aangezien die stip nauwelijks omvang heeft, lijken alle raaklijnen (de baan van de weggeslingerde materie) uit één punt te komen. Het bewijs hiervoor is triviaal. Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 00:54. |
![]() |
||||||
Citaat:
Er zijn fossielen gevonden van mensen, tussenvormen. We weten hoe spieren zich aangepast hebben en hoe we op twee benen zijn gaan lopen, en ook waarom. Ook voor alle andere soorten zijn erg veel fossielen gevonden die verklaren hoe soorten zich ontwikkelt hebben. We kennen meerdere massa-extincties die grote veranderingen in dieren verklaren.... Hoeveel meer feiten heb je nog nodig voor je iets kunt geloven? Of gaat het je wel om feiten? Als je waarde hecht aan de bewijslast zou je nooit het creationisme aanhalen, want dat is echt nog nooit bewezen. Citaat:
Dat in de bijbel staat dat mensen 900 jaar werden... tja, ik dacht dat ik net bewezen had dat de bijbel niet klopte.. Wat heb je trouwens met zuurstof? Ik hoop dat je weet dat mensen door zuurstof verouderen? (zie vrije radicalen) Tevens zou een atmosfeer die veel zuurstofrijker zou zijn betekenen dat verbranding in organismen gigantisch veel sneller zou gaan. Bomen en dieren zouden spontaan in brand vliegen.. Citaat:
Bovendien zit er steenkool in de grond in Limburg. Je kunt geen steenkoollagen hebben zonder dat er ooit een tropisch klimaat heeft geheerst. Die lagen zijn gevormt omdat Nederland in het Carboon lag waar nu Brazilië ligt. Als de continenten niet bewogen kon er nooit steenkool bestaan in Europa, ook geen olie of gas. En als je geen zin hebt om moeilijk te doen, dan mag je van mij de atlas erbij pakken. Check de volgende vormen: -de kust West-Afrika past perfect op oost Zuid-Amerika. -Madagaskar past perfect tegen Afrika aan, iets boven Zuid-Afrika -Italië past enigsinds gedraait perfect op de inham die boven Libië zit in de kustlijn. Je kunt zelfs met het blote oog nog perfect zien waar de continenten allemaal vandaan kwamen. Citaat:
Bovendien is dit uiteraard slechts een stelling zonder bewijs, niet veel aannemelijk dan stellen dat wolken in feite marsmannetjes zijn. Citaat:
Ik gaf met de steenkool al aan dat het anders indirect mogelijk is. Tevens hebben we de radiologische dateringen die ik eerder noemde, en dan hebben ook nog eens de pollenanalyse. Bovendien, wat heb jij tegen te werpen aan bewijs dat de methode van de gidsfossielen niet klopt? Alleen al het feit dat er fossielen bestaan bewijst al dat het creationisme nonsens is. Eerdere topics over de onzinnigheid van het creationisme: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1054938 http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1174024 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=911941 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=842666 (deze was echt om te lachen, de eerste thread waar het 'argument from beauty gebruikt werd) http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=532470 http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=28900
Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 01:31. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
verder heeft god geen zak geschreven dat hebben verschillende "wijzen" in de loop der tijd gedaan (tot aan het begin van het oude griekenland aantoe) Citaat:
als je dat niet weet heb je duidelijk niet opgelet Citaat:
Citaat:
persoonlijke overweging dus, geen wetenschappelijke grondslag Offtopic: @T-ID: http://forum.scholieren.com/showthr...threadid=842666 (deze was echt om te lachen, de eerste thread waar het 'argument from beauty gebruikt werd) prachtig hoe ze hierin suggereren dat evolutie stelt: het is gebasseerd op toeval :') moest even om de onwetendheid lachen
Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 05:02. |
![]() |
|
![]() |
bijbel is geschreven door mensen die geinspireerd werden door God... niemand heeft beweerd dat ze 'wijs' waren...
Bijbel: "God heeft alle wijsheid..." Over de datering met koolstof... dat is ook onzin... want koolstof ontstaat door druk te zetten op planten... wie zegt dat dat altijd even snel is gegaan? Dat is onzinnig... uitgaande van een vloed kan je beredeneren dat het door een de grote hoeveelheid water (of mss het wegtrekken ervan) is versneld. Bijbel mist geen begin: In genesis staat: God is, was en altijd zal zijn. Oftewel... hij was er altijd al... als je bedenkt dat we zonder de zon en maan eigenlijk geen tijdsaanduiding hebben... is dat niet eens zo... verrassend. Dat tegenwoordige mensen zo oud kunnen worden is inderdaad een feit.... maar nogmaals... het menselijk lichaam is niet meer wat het was... let op... dat is niet evolutie... dat is 'degeneratie'. Voor meer (wetenschappelijke) informatie hierover: www.degeneratie.nl Goed... het is niet mijn bedoeling je te overtuigen... ik wil alleen maar aangeven dat de (macro-)evolutie niet bewezen is. Dat de bijbel wel bewezen is... is een geloofskwestie denk ik. Maar ik ben ervan overtuigd dat er meer reden is om de bijbel te geloven... dan iets anders. |
Ads door Google |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Maar essentiëler: waarom zouden we de bijbel geloven? Er is nog nooit een reden geleverd waarom de bijbel betrouwbaar is als historisch naslagwerk of natuurkundeboek. Citaat:
Heb je de link die ik eerder gaf wel gelezen? Daarin werd perfect uitgelegd hoe het werkt. Citaat:
"Het heelal was, is en zal altijd zijn. Het bestond dus al en je mag daarom de vraag waar het vandaan komt niet stellen." Aan jou nu dus de keus of je je eigen argument goedkeurt, of het laatste beetje kritiek dat je kon leveren op moet geven omdat mijn argument over het heelal niet zo veel of weinig hout snijdt als het jouwe. Citaat:
Maar, dan had eencellig leven nooit in meercellig leven veranderd en gingen we nu onderhand al op ons tiende dood, we bestaan als mensen immers al twee miljoen jaar. Die site ken ik. Bij doorlichting bleek dat ze geen wetenschappelijke onderbouwing hebben, ze presenteren slechts hun theorie. Hun enige argument is dat mutatie verslechtering is, en dat is een foute aanname waardoor hun theorie ineen stort. Is dat niet zo volgens jou, dan zie ik graag de genetische onderbouwing van degeneratie, want dit is nogmaals slechts een bewering. Citaat:
Ik bedoel, ik stond twee jaar terug in Limburg te graven in aardlagen die volgens de bijbel niet bestaan, fossielen uit te graven van diertjes die volgens de bijbel niet bestaan... Hoe kun je beweren dat iets klopt terwijl je met beide handen kunt wroeten in het bewijs dat dat niet zo is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens bewijzen deze oude verhalen dat de bijbel gewoon die verhalen geplagieerd heeft. Inspiratie door god? Ordinair jatwerk zul je bedoelen. Citaat:
Bovendien zul je het aantal soorten moeten geloven zoals biologen dat inschatten, en niet wat een ononderwezen creationist als Kent Hovind uit de lucht plukt. http://www.mre.gov.br/CDBRASIL/ITAMA...t/apresent.htm Het aantal soorten dat wordt geschat was altijd 2-8 miljoen, maar tegenwoordig is 30-50 miljoen soorten veel gangbaarder. 6000 jaar is te weinig voor dieren om in te evolueren (volgens jou kan dat niet eens, maar die spagaat in argumentatie negeer ik nu even) dus is het onzin om te stellen dat paard en zebra voortkwamen uit een gemeenschappelijke voorouder die op de ark zat. Laten we zeggen dat 1 op de 30 diersoorten redding nodig zou hebben op de ark, dan moest Noach volgens de meest voorzichtige schatting 1 miljoen dieren meenemen. Dat kan uiteraard niet. Zulke boten zijn niet te bouwen. Bovendien zit je er nog steeds mee dat er leven is op andere continenten die van elkaar gescheiden zijn en dat dit volgens de bijbel niet mogelijk zou zijn.. Over je wanhopige uitvlucht naar draken (die niet in genesis vermeld worden en dus volgens het creationisme niet kunnen bestaan) kan ik kort en grafisch zijn. Draak: ![]() Zoals je ziet, twee poten om te lopen, twee grijppoten, lange staart, vleugels.... Stegosaurus: ![]() Rij lange botten op de rug, loopt op vier poten, stekels op de staart, geen vleugels.. Triceratops: ![]() Loopt op vier poten, dikke botkraag, drie hoorns om mee te vechten, geen vleugels.... Bracchiosaurus: ![]() Lange nek, kam op de kop, loopt op vier poten, nogmaals geen vleugels.... Ga toch weg met je draken verhaal.
|||
Citaat:
dat zou zijn alsof ik de betrouwbaarheid van geenstijl.nl wil bewijzen met stukken uit geenstijl.nl Citaat:
maarja ik denk dat ik maar terug kom als deze mensen eens met bewijzen ipv. losse getallen, aannames en theorien aankomen
Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 11:36. |
![]() |
|||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
vliegende dinosaurus? mister wiseguy
vogel met dino--> vliegende dino ![]() In genesis staan wel draken vermeld read the bible! je hebt nog steeds niet verklaard hoe het nou kan dat de steenlaag na afkoeling zuurstof opnam terwijl er geen zuurstof was volgens de schoolboeken ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
jij bent degene die beweerd dat stenen zuurstof opnemen en dan moeten wij dat bewijzen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
je weet niet eens wat je eigenlijk gelooft. ik heb de versen al gegeven ![]() zal ze nog een keer geven Job 40:10- 19 Behemoth I love the english version. De Behemoth is waarschijnlijk een Brachiosaurus DAar staat dat de kracht in zijn lendenen en zijn buikspieren het groootst waren. Dus. Dan staat er zijn staart is als een Ceder. Ooit een Ceder gezien? die van de olifant i.i.g niet. En een nijlpaard al helemaal niet. Look at the Brachiosaurus ![]() Daarna staat er ZIjn botten lijken op koperen buizen en zijn ribben zien eruit als ijzeren staven. Grote benen dus! Grote tenen, grote voeten, grote benen de voorpoot van een brachiosaurus is 6 meter hoog! Daarna staat er dat dit het meesterwerk van Gods schepping is het grootste dier ooit gemaakt. hmmm niet echt een nijlpaard he ![]() Ik vind veel bijbelvertalingn slecht omdat ze hem vaak verkeerd vertalen en niet naar de Hebreeuwse vertalingen kijken btw Hovind is geen oplichter ![]() nu wil ik ook echt een geode argumentatie degene die ons oplichten zijn de wetenschappers die ook dingen niet bekend maken zoals mensenbotten naast dino botten die gevonden zijn
|
Verwijderd
|
Er is geen fundamenteel bewijs voor de evolutie theorie, dat moet ik jullie creationisten meegeven. Maar waarom moet Meartje dan de evolutiehteorie op school leren? Omdat wij in een democratie leven en een meerderheid in de evolutie gelooft. De rest heeft pech.
Tegenwoordig leven wij in een pragmatische wereld. Het draait niet om de vragen waar komt dit of dat vandaan, hoe is evolutie of creationsime ontstaan, waarom is er zwaartekracht, etc. Je zou de vragen eventueel wel kunnen beantwoorden, maar het is niet van belang. Alles draait om successen boeken en vooruitgang maken. En als een theorie meer succes en vooruitgang boekt, gaat de oude zo de prullenbak in. En jammer genoeg voor de creationisten boekt de evolutie vele malen meer succes dan het creationisme. Daarom krijgen wij geen creationisme op school. Maar waarom de evolutietheorie vooral zo dominant is, komt omdat zij zo goed bij het pragmatisme aansluit. Het pragmatisme lijkt veel op de survival of the fittest. De 'slappere' theorieen verliezen hun kans op vooruitgang en verdere evolutie door de 'sterkere'. De evolutietheorie hoeft dus nog geen eens bewijzen te hebben (ik zeg niet dat ze er niet zijn), zij past gewoon perfect in de huidige way of life. |
![]() |
||
Citaat:
sorry hoor, maar dit heb ik nou al 2x gevraagd. nobody can explain why. waar komen we dan vandaan volgens jouw natuurkundige visie?
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Creationisme in België RozaL | 46 | 25-06-2013 02:13 | |
Onderzoek naar evolutie en creationisme en homeopathie Ochumane | 5 | 05-05-2013 18:29 | |
Andries Knevel: creationisme-> intelligent design-> theïstisch evolutionist Hernuel Fan | 32 | 25-02-2009 02:07 | |
Muziek |
11-03 Malevolent Creation, Rotting Christ + 2 Kade, Zaandam evilpromotions | 5 | 17-01-2007 16:08 | |
Creationisme is onzin Kaneelstok | 120 | 17-01-2005 18:18 | |
Muziek |
25-06-2004 Malevolent Creation en Dying Fetus in Bussum? telluriet | 41 | 26-06-2004 08:52 |