Advertentie | |
|
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tegenwoordig verwarren veel mensen het sterfbed van het creationisme met kritiek op de evolutietheorie, terwijl het zeer verschillende dingen zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat de bijbel zegt over de geschiedenis maakt de bijbel echter niet combineerbaar met de feiten over het ontstaan van de aarde en het leven. (nota bene dat ik hiermee dus niet alleen doel op de feiten die voortkomen uit het evolutiemodel) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 14:35. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als hij bedoeld of wij direct afstammen van de Chimpansees of Gorilla (moeder Gorilla keek een beetje vreemd toen kind nummer 5 OOK weer geen haar had), dan lijkt het me niet. Tenzij je de soorts-definitie een beetje oprekt.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik denk zelf ook dat er geen bewijzen zijn voor de theorie en dat het op religie gebaseerd is. Laat ik het zo zeggen: zodra iemand mij het bewijs aan de deur wilt tonen, dan ben ik bereid om van mijn geloof af te stappen en de bijbel in de prullenbak te gooien. Als het werkelijk bewezen zou zijn, dan zou de bijbel al lang niet meer gedrukt worden door de staat, want de bijbel spreekt deze theorie radicaal tegen. Of eigenlijk is het andersom. De staat is er wel mee bezig om allerlei onderwerpen (die de theorie ondersteunen) uit te zenden in media, maar het absoluut stellen kunnen ze niet zomaar doen, daarom gebruiken ze de media. In de media wordt het wel al zo gebracht alsof het nu al absoluut is of een feit, maar laat je niet verwarren, want ze geven enkel hun visie op het bestaan! Dit wordt (on)bewust gedaan om de zonde te accepteren (rechtvaardigen).
||
Citaat:
Laat ik er overigens aan toevoegen dat Hovind's diploma's, hij voert enkele titels, niet bestaan. Ze zijn aangekocht bij een zogenaamde 'degree mill', die je tegen betaling van enkele dollars een diploma stuurt. Om het te illustreren een greep uit de argumentatie van Hovind: Zo is een van de peilers van Kent Hovind, die zoals gezegd in de gevangenis is beland vanwege fraude en verduistering, is bijvoorbeeld dat er voor de kust van Japan een dinosaurus zou zijn gevangen door vissers. Ten eerste pleit dit als het waar zou zijn tegen Hovind, want volgens zijn creationisme hebben er nooit dinosaurussen bestaan. Ten tweede was het geen dinosaurus, en ontkent iedereen, van biologen tot de vissers die de vis in kwestie vingen, dat er ooit sprake van is geweest.
Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 15:15. |
![]() |
||
Citaat:
Het algemene probleem met die man is dat ie weinig benul heeft van biologie in het algemeen. Hij is opgeleid als Chriselijk onderwijzer. Dit betekend dat hij op geen enkele manier de diepgang van opleiding heeft gehad die nodig is om een goede redenatie omtrend het begin van het leven te maken. Zelfs het gros van de CREATIONISTEN vind dat ie een slechte zaak maakt. Verder is wat die man zegt gewoon onzin. En Freddy, als je dat wil tegen spreken, kom met SPECIFIEKE voorbeelden van zijn argumentatie. Dan zal ik het weerleggen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Denk verder aan wat de geologie ons kan vertellen. Met bodemanalyse kom je al een heel eind. Beide massa-extincties (Perm->Trias en Krijt->Tertiair) kwam men op die manier op het spoor. Heb je eigenlijk ervaring met wetenschappelijke bewijsvoering en doe je een uitspraak uit ervaring of speculeer je hier over bewijsvoering?
Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 15:21. |
Ads door Google |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het vinden van een dinosaurus spreekt het creationisme niet tegen. Volgens de bijbelse leer schiep God de wereld en daarvoor was er geen tijd, maar eeuwigheid. En dan kan er dus ook geen sprake geweest zijn van pre-historie, want vanaf het moment dat God schiep is de historie meteen van start gegaan, waarvan de bijbel het resultaat is. In de bijbel worden dino's "draken" genoemd.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Het leven, waaronder zowel mens als dinosaurus vielen, is dus geschapen in het gedeelte van het scheppingsverhaal waar de leeftijd al is vast te stellen. Daarin treed echter het bekende anachronisme op waaruit blijkt dat de bijbel onwaar is. Citaat:
Nee. De vage beschrijving die werd gegevens duidt op een onbestemde angst voor demonen. Zie exodus. Tevens is er uit dat boek op te maken dat die 'taniníem' lijken op slangen. Ondanks dat dat feit direct alle landdieren direct al uitsluit en slechts de waterdino's overlaat heb ik die beschrijving vergeleken met verscheidene voorbeelden van soorten die model staan voor hele families sauropoden, en ik trok de conclusie dat de twee nergens overeen komen. Er staat geen beschrijving van een dinosaurus van wat voor soort dan ook in de bijbel. De bijbelse mythe toetste ik aan de volgende soorten: Albertosaurus, Plesiosarus, Stegosauros, Diplodocus, Triceratops, Avaceratops, Struthiomimus, Camptosaurus, Stygimoloch, Brachiosaurus, Iguanodon, Carnosaurus en Parasaurolophus. Als iemand denkt dat ik daarmee een bepaalde familie sauropoden gemist heb, laat het even weten Tevens weten we uit archeologische vondsten dat dinosaurussen en mensen zowel qua territorium als qua tijd nooit elkaar kunnen zijn tegengekomen. Het is überhaupt onmogelijk dat een dinosaurus uit het Krijt tijdperk de ijstijd die volgde op de inslag van de meteoriet op Yucatan overleefde. Dat plaatst een gat van minstens 63 miljoen jaar tussen mens en dinosaurus. De bijbelse beschrijving refereerd waarschijnlijk naar een demon of godheid uit een eerdere religie. Ook in andere bijbelboeken werden stukken uit andere religies, zoals die van Babylonië, geplagieerd.
Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 15:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En Freddy: Ik hoop dat je bot vangt op je missie, want er is al genoeg onzin in de wereld. Ik vroeg om een VOORBEELD.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Om even terug te komen op Darwin. Hij heeft slechts het logaritme aangeleverd en daar is men vervolgens mee gaan werken om te komen tot het huidige neo-Darwiniaans model. @ Freddy: wie eens logisch nadenkt, heeft ook geen enkele reden om het bestaan van een oppermachtig wezen aan te nemen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Onze eigen cellen zijn inderdaad een versmelting van verschillende microorganismen, maar hij doelde waarschijnlijk op complexe eiwitten (dacht ik). En daar ga je een beetje over van biologische evolutie naar chemische evolutie.
|||||
Citaat:
Terwijl ik toch wel een aanzienlijk aantal hoofdstukken heb gezien over de Ordo Primata en de hominiden die daaruit voortkomen. Citaat:
Om het baanbrekend onderzoek te noemen ![]() ![]() Citaat:
Ik neig eerder naar een biologische definitie. Citaat:
Jij kan het evenmin absoluut stellen, want een van jouw premisses is zo mogelijk nog fantastischer dan de 'onze': een alwetend oppermachtig wezen. Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 17:02. |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoelde het volgende concept: Irreducible complexity Het voorbeeld dat ik daarbij ken (en wat ik in gedachten had bij mijn vorige post): Flagellum
||
Citaat:
|
Ads door Google |
![]() |
||
Citaat:
Irreducible complexity gaat voorbij aan flink wat biologische concepten en is gewoon niet waar. Daar kan ik lang en breed over uitwijden, maar als je begint met de aanname dat elk voordeel, hoe ongelofelijk klein ook, uiteindelijk overheersend zal worden, dan ben je eigenlijk al aan dat idee voorbij. Als je dan verder gaat over 'het moet allemaal tegelijk samen werken', dan raak je 99% van de kritiek kwijt op het punt 'het levert ook voordeel op als het niet allemaal goed samenwerkt' en 'het hoeft niet in de huidige vorm te zijn ontstaan van het begin af'. Dan hou je nog die 1% over die wat moeilijker uit te leggen is en dan zit je vaak al tegen de biochemie aan, vooral bij Flagella enzo. Als je echter even door had geklikt op die link die je zelf gaf, dan had je gezien dat er gewoon een verklaring voor is. Voor de meeste van die voorbeelde is dat zo. Ik weet echter niet genoeg biochemie om dat even uit te leggen, dus dat zal ik moeten vragen. Ik heb echter geen idee of ze daar tijd voor heeft. Trouwens, ID is volgens de meeste wetenschappers gewoon Creationisme in een witte jas. Daar sluit ik me bij aan.
||
Citaat:
|||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Er zijn ook andere soorten evolutie. Er zijn ook andere evolutietheorieen die het onstaan van levensvormen proberen te verklaren. Maar deze zijn verworpen. Citaat:
Daarna is het ook duidelijk geobserveerd in eencellige organismen zoals bacterieen en virussen. En dit is in detail zo. Ik kan enkele voorbeelden geven maar dat kost extra tekst en doe ik nu even niet. Daarna zijn er ook heel veel observaties die overeen komen met de evolutietheorie. De evolutietheorie helpt ook bij het ontwikkelen van medicijnen en het bestrijden van epidemieen. Denk aan dat hele vogelgriep-gedoe. Dat is allemaal gebaseerd op de evolutietheorie. Ook kun je Darwinistische principes gebruiken om bepaalde auto-vormen aerodynamischer te maken. En dit gebeurd ook. Je 'muteert' de vorm van het ontwerp en elke keer selecteer je. Zo evolueert de vorm langzaam tot iets wat aerodynamischer is. Dit werkt soms beter dan ontwerpen. En als computers sneller worden en simulaties beter worden zal je dit steeds meer gaan zien. Soms is evolutionair ontwerpen beter dan intelligent ontwerpen. Dus Darwinistische evolutie is niet alleen een goede methodie om iets te ontwerpen. Het is ook een wetenschappelijke theorie die de werkelijkheid goed lijkt te beschrijven. Leven lijkt zich inderdaad te ontwikkelen volgens de evolutietheorie. De evolutietheorie verklaart ook waarom sommige dingen zo zijn. Bijvoorbeeld waarom er geen dieren zijn met wiellen. En waarom een menselijk kind zo vroeg geboren wordt. Dat soort dingen. Omdat alles moet evolueren moet alles in stapjes veranderen. Ook in computersimulaties is het heel erg moeilijk wiellen te evolueren. En omdat de mens geevolueerd is en de voorouders van de mens door de bekken heen het kind baarden kan de mens het probleem van het grote hoofd niet oplossen door ineens niet meer door de bekken heen te baaren. De oplossing moet stapsgewijs, anders kan het niet evolueren. Citaat:
Ook als de principes waarop de evolutietheorie gebaseerd is niet bestaan kan het evolutionaire process ook niet bestaan. Dus een argument tegen de evolutietheorie zou kunnen zijn: "De evolutietheorie heeft een genetsch medium nodig. Zoiets bestaat niet. Daarom kan evolutietheorie niet werken en is het geen goede theorie." Maar zo een argument is alleen geldig als DNA niet bestaan had, natuurlijk. En zo kun je nog veel meer argumenten bedenken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het bewijs hiervoor is keihard. Zowel genetisch als qua fossielen. Allemaal in overeenkomst met wat de evolutietheorie voorspelde. Maar we stammen absoluut niet af van de chimpanzee. Citaat:
Dit is niet de evolutietheorie zoals we die nu kennen. We hebben later DNA ontdenkt en kregen een heel veld van genetica. Dus nu weten we hoe er variatie ontstaat namelijk door genetische mutaties. Citaat:
Trouwens zou je ook als intelligente entiteit heel dom zijn om alles zelf te ontwerpen als je een process in werking kan zetten die het allemaal stapsgewijs doet. Dat doen wij mensen immers nu ook al meer en meer. Als je een ecosysteen met 100,000 organismen wilt ontwerpen dan doe je dat niet in een keer. Dat laat je langzaam in elkaar groeien. Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 17:40. |
![]() |
|
voor de mensen met te veel vrije tijd: The Origin of Species
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De dingen die hij heeft gezegd over de evolutietheorie komen voort uit dezelfde ziektebeeld. En dat bedoel ik letterlijk. Deze man is gek en omdat niemand hulp voor hem haalde zit hij nu in de cel omdat hij de maatschappij beschadigd heeft. Hij doet dat trouwens ook als het om wetenschappelijke voorlichting gaat. Alleen dat is niet strafbaar. Ooh, bij mijn vorige reply had ik nog niet gelezen wat anderen al geantwoord hadden. Dus een beetje redudant bericht van mij. Ik zou inderdaad ook niet 'The origin of Species' gaan lezen, tenzij je interesse hebt in de historie van de evolutietheorie of de biologie. Of als je meer wilt weten over Darwin, ofzo.
||
![]() |
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is zelfs een bacterie Yersinia pestis welke een TTSS heeft met een naald. Dus dan heb je al bijna een niet-bewegende flagellum. Alle onderdelen van de flagellum hebben zo andere functies. En dit staat trouwens ook op die wikipagina's die je zelf al gaf. Als een intelligent wezen de flagellum ontworpen zou hebben zou hij dat niet gedaan hebben met oude onderdelen van andere machines die zij al eerder gebouwd had. Nee, je zou gewoon nieuwe onderdelen nemen. Er zijn veel dingen waarvan we niet weten hoe ze geevolueerd is. Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Het is niet zo makkelijk te bewijzen dat het onmogelijk is om een bepaald iets te evolueeren. Maar ik weet niet of je het zo bedoelde, het is wel het beste argument dat je kunt geven tegen evolutie. Ten minste, het beste dat ik me kan bedenken. Dat zogenaamde 'irreducible complexity' is zowiezo stom. Je kunt nooit weten of iets werkelijk 'irreducible complex' is. Het is een argument gebaseerd op onwetendheid. Trouwens is zelfs een muizenval niet 'irreducible complex'. Zelfs als je het enkel als een muizenval gebruikt. En een muizenval is niet geevolueerd maar ontworpen. Dus zelfs ontworpen systemen zijn niet altijd 'irreducible complex'. Sterker nog, misschien allemaal wel niet. Dus het hele idee dat je aan iets kunt zien of het ontworpen of geevolueerd is is raar. ID is dood. De creationistische PR-machine in de VS heeft een nieuwe strategie bedacht nadat ID totaal faalde in de Kitzmiller v. Dover Area School District rechtzaak.
Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 18:51. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enquête: God of Evolutie. Deurklink17 | 29 | 28-05-2014 00:34 | |
Evolutie: wat het (niet) is, misverstanden en FAQ Bart Klink | 18 | 13-05-2013 17:45 | |
Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet Eliyahu | 58 | 20-09-2010 18:43 | |
De evolutie (verleden, heden en toekomst) Verwijderd | 181 | 19-03-2007 21:39 | |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Anti-evolutie propaganda? legatus | 21 | 14-03-2002 17:57 |