Oud 11-04-2012, 21:52
levike1
levike1 is offline
Mensen,

Laat het me weten.. Jullie ervaring van mavo naar de havo.

1 wat veranderde er voor jou?
2 moest je Veel meer leren of viel het mee?
3 was de begeleiding goed op de havo ik bedoeld even goed of slecht zoals op de mavo?

4 hoe hebben jullie die overgang in het algemeen beleeft? Viel het mee of viel het toch tegen?

Ik hoor het wel van jullie

Groetjes,
Levike1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2012, 22:16
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
Jep ik ga ook van mavo naar de havo, heb wel gehoord dat 80% die van 4mavo naar 4havo is gegaan het niet red. Maarja dat ligt helemaal aan jezelf. Volgens mij wel hoger tempo
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 22:29
levike1
levike1 is offline
Citaat:
Jep ik ga ook van mavo naar de havo, heb wel gehoord dat 80% die van 4mavo naar 4havo is gegaan het niet red. Maarja dat ligt helemaal aan jezelf. Volgens mij wel hoger tempo
Jij hebt het gered of niet....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 08:07
levike1
levike1 is offline
Citaat:
Jep ik ga ook van mavo naar de havo, heb wel gehoord dat 80% die van 4mavo naar 4havo is gegaan het niet red. Maarja dat ligt helemaal aan jezelf. Volgens mij wel hoger tempo
Sorry had je bericht niet goed gelezen veel succes en hoor bij die 20% die het wel haalt!!!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 13:40
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
Sorry had je bericht niet goed gelezen veel succes en hoor bij die 20% die het wel haalt!!!
bedankt !

Ik hoop het ook, dat ik het haal
Ben wel enorm lui volgens docenten/ouders. Zat in de eerste 2 jaar op havo/atheneum toen Mavo en nu wil ik weer naar de havo dus.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 14:45
levike1
levike1 is offline
Citaat:
bedankt !

Ik hoop het ook, dat ik het haal
Ben wel enorm lui volgens docenten/ouders. Zat in de eerste 2 jaar op havo/atheneum toen Mavo en nu wil ik weer naar de havo dus.
Hoi,

Ja kijk weet je wat het is. Ik wil heel graag en ik leer ook iedere dag 1.5 uren dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Groetjes,
Levike1
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:37
Verwijderd
Havo is wel een stuk lastiger dan vmbo ja. Maar dat is mede omdat Vmbo gewoon echt -heel erg- laag niveau is.

De tussenstap van havo-vwo is al een stuk kleiner.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 17:36
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
1 wat veranderde er voor jou?
- het is gewoon meer "werk"
2 moest je Veel meer leren of viel het mee?
- Het viel heel erg mee, het is wel veel meer maar ik vind het niet echt moeilijk
3 was de begeleiding goed op de havo ik bedoeld even goed of slecht zoals op de mavo?
- Ik doe het op de zelfde school dus de begelijding is het zelfde, maar heb niet veel begeleiding nogdig ben namelijk nogal zelfstandig wat betreft mijn schoolwerk.
4 hoe hebben jullie die overgang in het algemeen beleeft? Viel het mee of viel het toch tegen?
- het viel heel erg mee! Ik vind havo niet veel moeilijker, je moet alleen veel meer doen dus plannen en geen last hebben van uitstelgedrag en het is wel te doen (oke dat verschilt natuurlijk per persoon, maar zo is het voor mij)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 21:14
levike1
levike1 is offline
Citaat:
1 wat veranderde er voor jou?
- het is gewoon meer "werk"
2 moest je Veel meer leren of viel het mee?
- Het viel heel erg mee, het is wel veel meer maar ik vind het niet echt moeilijk
3 was de begeleiding goed op de havo ik bedoeld even goed of slecht zoals op de mavo?
- Ik doe het op de zelfde school dus de begelijding is het zelfde, maar heb niet veel begeleiding nogdig ben namelijk nogal zelfstandig wat betreft mijn schoolwerk.
4 hoe hebben jullie die overgang in het algemeen beleeft? Viel het mee of viel het toch tegen?
- het viel heel erg mee! Ik vind havo niet veel moeilijker, je moet alleen veel meer doen dus plannen en geen last hebben van uitstelgedrag en het is wel te doen (oke dat verschilt natuurlijk per persoon, maar zo is het voor mij)
Ok dat is wel fijn om te horen!!
Ik kan namelijk heel goed plannen en begin altijd meteen met mijn hw als ik thuis kom van school.
Dus ik hoop dat het voor mij te doen is

Groetjes,
Levike1
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 21:16
levike1
levike1 is offline
Citaat:
Havo is wel een stuk lastiger dan vmbo ja. Maar dat is mede omdat Vmbo gewoon echt -heel erg- laag niveau is.

De tussenstap van havo-vwo is al een stuk kleiner.
Nou met deze opmerking ben ik het niet eens..

Argument: Het niveau is voor iedereen verschillend ik vind bijvoorbeeld VMBO een laag niveau en Pietje vindt het een hoog niveau.
Het is namelijk ook maar hoe je het beleeft, en of je goed kan plannen ja of nee.
En zou als ik het heb begrepen valt en staat alles op de HAVO met '''plannen'''

Groetjes,
Levike1
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 00:13
Verwijderd
Ach, geef het beestje een naampje. Feit is dat de VMBO veel lager niveau is dan de havo. Dus of je nou niet zo slim bent of een rekenwonder; het verschil blijft hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 07:53
ejaa
ejaa is offline
Beste Reverend,

het klopt dat het VMBO een lager niveau is dan de HAVO.
Maar om nou te zeggen dat VMBO gewoon echt -heel erg- laag niveau is vind ik jammer om te horen.
Ik vermoed namelijk dat jij niet op het VMBO hebt gezeten of wel?
Er zijn namelijk veel mensen waarvan het niveau daadwerkelijk MAVO, nu dus VMBO-T is.
Die daar ook hard voor moeten werken, die mensen stoot jij nu voor het hoofd.
Daarbij heeft meer dan de helft van de Nederlandse bevolking een VMBO-diploma gehaald.
referentie: http://www.vosabb.nl/uploads/media/V..._1990-2009.pdf
daarom vind ik ook dat je niet denigrerend mag praten over deze opleiding.

Beste Levike1,

Waar een wil is, is een weg. ik ben van het VMBO-t opgeklommen tot het VWO, waar ik dit jaar voor ga slagen.
HAVO heb ik in een jaar gedaan en VWO doe ik dit jaar in een jaar.

1 wat veranderde er voor jou?
Voor mij veranderde er wel veel. Ik was op het VMBO-t gewend dat ik bij de "slimste" hoorde. Daar moest ik in het begin aan wennen op de HAVO, want daar ben je niet meer de "slimste". Wel zal je merken dat als je er hard voor werkt, dus dat je doorzettingsvermogen hebt, je het wel red. Ook zul je gaan merken, of dat merkte ik dan, dat de leraar op een hoger niveau tegen je spreken. Mijn vocabulaire is op de HAVO dan ook flink gestegen.

2 moest je Veel meer leren of viel het mee?
betreft de stof, ik weet niet of jij voor de beta-vakken of voor de alfa vakken hebt gekozen, maar ik kan je hier alleen maar informeren over de beta-vakken en de talen nederlands en engels.
voor nederlands veranderd er niet zoveel:wel leer je hoe je iets moet betogen, een mening geven op basis van gefundeerde argumenten. en de examen teksten zullen uiteraard een wat hoger niveau hebben.
engels:ik was op het VMBO-t al niet goed in engels, daarom vond ik deze stap zeer groot. ik heb hier daa ook heel veel voor moeten doen om een 6.1 te mogen ontvangen op mijn CE. Een vriendin van mij die de HAVO in twee jaar had gedaan en goed in engels was, vertelde mij dat het engelse havo niveau wel meeviel. dus als je goed bent in engels, dan red je het wel en anders moet je er hard voor werken.
wiskunde:vele mensen ervaren die als een moeilijk vak. ik mocht van mijn school alleen Wiskunde A doen. deze stof verschilt heel erg van de stof op het VMBO-t. Hier proberen ze je kansberekeningen aan te leren. ook zal je nieuwe rekenmachine, de grafische rekenmachine n het begin wel wennen zijn. neem in ieder geval niet de Ti 83. hiermee kan je namelijk je GR niet aan de computer linken. daarom had ik later nog de Ti 84 plus aangeschaft, omdat je dan gegevens, lees:je leerstof, in je rekenmachine kan plaatsen. en het is nog toegestaan ook. dus het is niet spieken of iets dergelijks.
natuurkunde:je krijgt wat nieuwe formules in je binas die je uiteraard ook moet begrijpen. ze gaan ervan uit dat je al wat verder nadenkt. daarom zullen ze als je bijvoorbeeld het vermogen wilt weten je alleen de weerstand en de spanning geven. zodat jij eerst de stroom moet uitrekenen zodat je vervolgens het vermogen uit kan rekenen. ook ga je meer over energieën leren Lorentzkracht, soortelijke weerstand, maar het is wel allemaal te doen, want je hebt je BINAS
biologie:er wordt dieper op de stof in gegaan, maar zelfs zonder scheikunde en natuurkunde kun je dit vak nog volgen zonder enige moeite. en ook hier mag je je BINAS bij gebruiken in tegenstelling tot het VMBO-t. of je kan ook kiezen voor de biodata. biodata bevat meer inhoud, maar dan wel weergegeven in teksten en in de binas staat het allemaal exact en in tabellen.
scheikunde:wat er hier bij komt is zijn redox reacties:elektronen overdracht tussen atomen
zuren en basen:je leer hier meer over
evenwichten:je leert dat reacties niet altijd aflopen. dus dat alles reageert tot de producten rechts van de pijl
en je leert structuren tekenen. dus i.p.v. dat je zegt CH4 plaats je om de C vier h'tjes met 1 streepje tussen één H en de C.
informatica:was nieuw voor mij, dus daar kan ik niet veel over vertellen tussen de verschillen.

3 was de begeleiding goed op de havo ik bedoeld even goed of slecht zoals op de mavo?
Op de HAVO gaan ze uit van meer zelfstandigheid. meestal zijn de leraren ook wat serieuzer, een geintje is niet uitgesloten hoor, maar ze hebben meer stof over te dragen aan je in een wat kortere tijd. ook of dat was dan bij mij het geval zullen ze niet meer exact zeggen wat je moet leren van hoofdstuk .... Ze zeggen gewoon proefwerk over hoofdstuk ... en dan mag je zelf de hoofdzaken van de bijzaken scheiden. voor mij werkte samenvatten uitstekend, ik weet niet of je dat nu ook al doet.

4 hoe hebben jullie die overgang in het algemeen beleeft? Viel het mee of viel het toch tegen?
Om eerlijk te zijn had ik het wat moeilijker verwacht. in het begin had ik het wel even zwaar, maar dat kwam omdat ik heel veel moeite heb met wennen: een nieuwe school, nieuwe informatie, nieuwe mensen, etc.
Maar ik had voor mijn HAVO een hoger gemiddelde dan voor het VMBO-t. en dat terwijl dat ik op beide scholen toch echt mijn best deed voor cum-laude.

Ik hoop dat ik je een helder beeld heb kunnen geven betreft de overstap van MAVO naar HAVO
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 08:28
levike1
levike1 is offline
Citaat:
Beste Reverend,

het klopt dat het VMBO een lager niveau is dan de HAVO.
Maar om nou te zeggen dat VMBO gewoon echt -heel erg- laag niveau is vind ik jammer om te horen.
Ik vermoed namelijk dat jij niet op het VMBO hebt gezeten of wel?
Er zijn namelijk veel mensen waarvan het niveau daadwerkelijk MAVO, nu dus VMBO-T is.
Die daar ook hard voor moeten werken, die mensen stoot jij nu voor het hoofd.
Daarbij heeft meer dan de helft van de Nederlandse bevolking een VMBO-diploma gehaald.
referentie: http://www.vosabb.nl/uploads/media/V..._1990-2009.pdf
daarom vind ik ook dat je niet denigrerend mag praten over deze opleiding.

Beste Levike1,

Waar een wil is, is een weg. ik ben van het VMBO-t opgeklommen tot het VWO, waar ik dit jaar voor ga slagen.
HAVO heb ik in een jaar gedaan en VWO doe ik dit jaar in een jaar.

1 wat veranderde er voor jou?
Voor mij veranderde er wel veel. Ik was op het VMBO-t gewend dat ik bij de "slimste" hoorde. Daar moest ik in het begin aan wennen op de HAVO, want daar ben je niet meer de "slimste". Wel zal je merken dat als je er hard voor werkt, dus dat je doorzettingsvermogen hebt, je het wel red. Ook zul je gaan merken, of dat merkte ik dan, dat de leraar op een hoger niveau tegen je spreken. Mijn vocabulaire is op de HAVO dan ook flink gestegen.

2 moest je Veel meer leren of viel het mee?
betreft de stof, ik weet niet of jij voor de beta-vakken of voor de alfa vakken hebt gekozen, maar ik kan je hier alleen maar informeren over de beta-vakken en de talen nederlands en engels.
voor nederlands veranderd er niet zoveel:wel leer je hoe je iets moet betogen, een mening geven op basis van gefundeerde argumenten. en de examen teksten zullen uiteraard een wat hoger niveau hebben.
engels:ik was op het VMBO-t al niet goed in engels, daarom vond ik deze stap zeer groot. ik heb hier daa ook heel veel voor moeten doen om een 6.1 te mogen ontvangen op mijn CE. Een vriendin van mij die de HAVO in twee jaar had gedaan en goed in engels was, vertelde mij dat het engelse havo niveau wel meeviel. dus als je goed bent in engels, dan red je het wel en anders moet je er hard voor werken.
wiskunde:vele mensen ervaren die als een moeilijk vak. ik mocht van mijn school alleen Wiskunde A doen. deze stof verschilt heel erg van de stof op het VMBO-t. Hier proberen ze je kansberekeningen aan te leren. ook zal je nieuwe rekenmachine, de grafische rekenmachine n het begin wel wennen zijn. neem in ieder geval niet de Ti 83. hiermee kan je namelijk je GR niet aan de computer linken. daarom had ik later nog de Ti 84 plus aangeschaft, omdat je dan gegevens, lees:je leerstof, in je rekenmachine kan plaatsen. en het is nog toegestaan ook. dus het is niet spieken of iets dergelijks.
natuurkunde:je krijgt wat nieuwe formules in je binas die je uiteraard ook moet begrijpen. ze gaan ervan uit dat je al wat verder nadenkt. daarom zullen ze als je bijvoorbeeld het vermogen wilt weten je alleen de weerstand en de spanning geven. zodat jij eerst de stroom moet uitrekenen zodat je vervolgens het vermogen uit kan rekenen. ook ga je meer over energieën leren Lorentzkracht, soortelijke weerstand, maar het is wel allemaal te doen, want je hebt je BINAS
biologie:er wordt dieper op de stof in gegaan, maar zelfs zonder scheikunde en natuurkunde kun je dit vak nog volgen zonder enige moeite. en ook hier mag je je BINAS bij gebruiken in tegenstelling tot het VMBO-t. of je kan ook kiezen voor de biodata. biodata bevat meer inhoud, maar dan wel weergegeven in teksten en in de binas staat het allemaal exact en in tabellen.
scheikunde:wat er hier bij komt is zijn redox reacties:elektronen overdracht tussen atomen
zuren en basen:je leer hier meer over
evenwichten:je leert dat reacties niet altijd aflopen. dus dat alles reageert tot de producten rechts van de pijl
en je leert structuren tekenen. dus i.p.v. dat je zegt CH4 plaats je om de C vier h'tjes met 1 streepje tussen één H en de C.
informatica:was nieuw voor mij, dus daar kan ik niet veel over vertellen tussen de verschillen.

3 was de begeleiding goed op de havo ik bedoeld even goed of slecht zoals op de mavo?
Op de HAVO gaan ze uit van meer zelfstandigheid. meestal zijn de leraren ook wat serieuzer, een geintje is niet uitgesloten hoor, maar ze hebben meer stof over te dragen aan je in een wat kortere tijd. ook of dat was dan bij mij het geval zullen ze niet meer exact zeggen wat je moet leren van hoofdstuk .... Ze zeggen gewoon proefwerk over hoofdstuk ... en dan mag je zelf de hoofdzaken van de bijzaken scheiden. voor mij werkte samenvatten uitstekend, ik weet niet of je dat nu ook al doet.

4 hoe hebben jullie die overgang in het algemeen beleeft? Viel het mee of viel het toch tegen?
Om eerlijk te zijn had ik het wat moeilijker verwacht. in het begin had ik het wel even zwaar, maar dat kwam omdat ik heel veel moeite heb met wennen: een nieuwe school, nieuwe informatie, nieuwe mensen, etc.
Maar ik had voor mijn HAVO een hoger gemiddelde dan voor het VMBO-t. en dat terwijl dat ik op beide scholen toch echt mijn best deed voor cum-laude.

Ik hoop dat ik je een helder beeld heb kunnen geven betreft de overstap van MAVO naar HAVO
Bedankt voor je duidelijk ervaringsverhaal over de HAVO.
Ik kom zelf van kader en ik wil opstormen naar mavo (vmbo tl)

Groetjes.
Levike1
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Beste Reverend,

het klopt dat het VMBO een lager niveau is dan de HAVO.
Maar om nou te zeggen dat VMBO gewoon echt -heel erg- laag niveau is vind ik jammer om te horen.
Het is nou eenmaal zo.
Citaat:
Ik vermoed namelijk dat jij niet op het VMBO hebt gezeten of wel?
Jawel. Als je het halve jaar niet opdagen, de hele tijd stoned zijn en -nooit- huiswerk maken op school zitten noemt. Maar ik heb wel vmbo gedaan ja.
Citaat:
Er zijn namelijk veel mensen waarvan het niveau daadwerkelijk MAVO, nu dus VMBO-T is.
Ok.
Citaat:
Die daar ook hard voor moeten werken, die mensen stoot jij nu voor het hoofd.
Hoezo? VMBO is nou eenmaal in vergelijking met HAVO heel erg laag niveau. Dat die mensen ervoor kiezen om beledigd te zijn moeten ze zelf weten.
Citaat:
Daarbij heeft meer dan de helft van de Nederlandse bevolking een VMBO-diploma gehaald.
referentie: http://www.vosabb.nl/uploads/media/V..._1990-2009.pdf
Interessant zeg.
Citaat:
daarom vind ik ook dat je niet denigrerend mag praten over deze opleiding.
Ik ben niet overtuigd door je redenatie. Daarnaast praat ik er niet denigrerend over, ik zeg alleen dat het niveau -IN VERGELIJKING MET HAVO- erg laag is.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 11:03
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
74% van de VMBO-leerlingen met een gemiddeld eindexamencijfer van een 6,8 of hoger die doorgaan op de Havo haalt het Havo-diploma.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 19:46
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
@Levike1

Ik zit nu pas in 3 mavo hoor. Maar ik weet gewoon al dat ik niet naar mbo wil. Er zit niets interessants voor me tussen. Dus dan maar de havo erachter aan. Maar ik sta nu gemiddeld op alle vakken een 7,4 ofzoiets. Dus ik denk dat 4havo me wel kan lukken.

Laatst gewijzigd op 14-04-2012 om 19:47. Reden: Verkeerd getypt
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 21:52
ejaa
ejaa is offline
Beste Levike1,

heel veel succes met je studie plannen!
Onthoud, dat je met doorzettingsvermogen heel veel kan bereiken. En met jouw plannen toon je aan dat je dat wel hebt. Het leven is een leerproces.
in een ander topic had jij geschreven over wiskunde dat je de ABC-formule en herleiden moeilijk vond, maar dat hoef je alleen op het VWO te weten, dus dat heb jij niet nodig voor de HAVO.
Jij red het wel!


Beste Reverend,

het enige wat ik je mee wilde geven is dat er ook vele mensen zijn, die keihard moeten werken om hun VMBO-diploma in ontvangst te kunnen nemen, net zoals op de HAVO en het VWO. Het klopt dat de HAVO een hoger niveau heeft dan het VMBO. Daarom kan je ook nog na je VMBO-diploma de HAVO doen.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 13:25
Verwijderd
En dat heb ik nooit ontkend dus wederom begrijp ik je input niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2012, 15:04
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
Citaat:
Het is nou eenmaal zo.

Jawel. Als je het halve jaar niet opdagen, de hele tijd stoned zijn en -nooit- huiswerk maken op school zitten noemt. Maar ik heb wel vmbo gedaan ja.

Ok.

Hoezo? VMBO is nou eenmaal in vergelijking met HAVO heel erg laag niveau. Dat die mensen ervoor kiezen om beledigd te zijn moeten ze zelf weten.

Interessant zeg.

Ik ben niet overtuigd door je redenatie. Daarnaast praat ik er niet denigrerend over, ik zeg alleen dat het niveau -IN VERGELIJKING MET HAVO- erg laag is.
En ik ben niet overtuigd door jou redentatie, zie: "het is nou eenmaal zo" misschien moet je je standpunt leren onderbouwen ;-) daarnaast heb je gelijk over het feit dat vmbo iets lager is dan Havo maar ik weet niet op wat voor school jij vmbo hebt gedaan maar toen ik Mavo deed moesten we gewoon huiswerk maken en werden er strenge maatregelen tegen spijbelen genomen. Hoewel het natuurlijk wel voorkomt dat (vaak ook dezelde) leerlingen hun huiswerk niet af hebben is dit naar mijn ervaring niet meer dan op de havo. Ik heb zelfs het idee dat op de havo de zesjes cultuur meer heerst dan op het vmbo.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 16:02
Verwijderd
Citaat:
En ik ben niet overtuigd door jou redentatie, zie: "het is nou eenmaal zo" misschien moet je je standpunt leren onderbouwen ;-)
Wat wil je dat ik nog onderbouw? Ik heb beide gedaan en in tegenstelling tot de VMBO die ik met 8 vingers in mijn neus en ogen dicht kon doen moest je op havo wel degelijk leren. Dat er personen zijn die moeite hebben met het VMBO is erg vervelend voor ze, maar dat verandert niets aan het feit dat VMBO in vergelijking met HAVO een peulenschil is. Net zoals er weer mensen zijn die lachend door de HAVO schieten terwijl ik daar best voor moest werken.
Citaat:
daarnaast heb je gelijk over het feit dat vmbo iets lager is dan Havo maar ik weet niet op wat voor school jij vmbo hebt gedaan maar toen ik Mavo deed moesten we gewoon huiswerk maken en werden er strenge maatregelen tegen spijbelen genomen.
Ik haalde de alleen maar hoge cijfers en mijn school was volwassen genoeg om mij dan zelf mijn tijd in te laten delen. Het maakte ze geen reet uit of ik mijn huiswerk maakte zolang de cijfers maar goed bleven.
Citaat:
Hoewel het natuurlijk wel voorkomt dat (vaak ook dezelde) leerlingen hun huiswerk niet af hebben is dit naar mijn ervaring niet meer dan op de havo. Ik heb zelfs het idee dat op de havo de zesjes cultuur meer heerst dan op het vmbo.
Eindeloos interessant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Geen VMBO examen maar wel naar HAVO 4?
geenideeën
2 07-04-2016 16:32
Studeren MAVO 4- HAVO 4
Mhx
6 16-08-2013 09:52
Algemene schoolzaken Herexamen MAVO-D
fromBALKAN :D
8 15-05-2007 12:43
Algemene schoolzaken Van mavo naar havo, hoe ging dat??
een dichter
10 24-08-2004 14:41
Algemene schoolzaken van 5 havo naar 5 vwo?
Duifje
21 07-04-2004 11:10
Algemene schoolzaken Naar havo4
kweetnie
13 27-04-2003 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.