Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2013, 15:14
Mhx
Mhx is offline
Beste mensen,
Ik zit in mijn eindexamen jaar van de MAVO (vmbo-tl), ik hoor volgens , mijn docenten , ouders en vrienden. Op de havo te zitten, in groep 8 had ik voor die cito een score van 539, een havo/vwo score. Wat dus makkelijk naar havo zou kunnen leiden, dit is niet gelukt door omstandigheden. Goed, de middelbare school eist van je een 7,5 (!) gemiddeld te staan voor alle vakken. Dit is mij niet gelukt in een van die jaren. Nu in het eind examen jaar is die norm een 6,8 wat zou moetten lukken.. Dit is mijn enige optie om nog naar de havo te gaan en het mbo zie ik niet zitten. Ik ben een jongen die eigelijk veel op social media etc. zit. Maar ik wil voor me zelf echt dat ik op het havo kom. Hebben jullie misschien tips of ervaringen?

Groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2013, 19:30
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Simpel; je social media uitzetten en studeren. Er zijn speciale sites waarmee je voor een beperkte tijd (bijvoorbeeld een uur, of twee uur, zolang je wilt) bepaalde websites kunt blokkeren. Die weet ik niet uit mijn hoofd, dus daar zou je op moeten googelen.

En stel dat het niet lukt, dan is de boot nog niet aan. Na het vmbo kun je, mits je een 7e vak hebt gekozen, door naar de havo. Daar doe je dan één extra jaar over, omdat je in 4 havo begint, maar als je het MBO niet zit zitten, lijkt me dat een prima optie.

Ik zat in hetzelfde schuitje, maar wou wél graag een MBO-opleiding gaan doen, omdat ik iets wilde doen wat ik leuk vond. Niet met het zicht op een baan, wel met het zicht om ervaring op te doen op verschillende gebieden en erna naar het HBO te gaan. En nu begin ik na de zomer aan een HBO-opleiding. Whatever floats your boat, zeg maar.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 10:18
Verwijderd
Werken aan je Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 16:36
Verwijderd
Ehm, ga gewoon havo doen als je klaar bent?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 22:39
Shenron
Shenron is offline
Wat Miekje eigenlijk al heeft gezegd, zet je social media uit en studeer. Als je echt iets wilt moet je er wel voor gaan. Wat ik altijd zeg is: waar een wil is, is een weg. Dus even een jaartje diehard werken en dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 07:08
Verwijderd
Nou, braaf je huiswerk maken en voor je toetsen leren zodat je die 6.8 gemiddeld haalt. Als je eigenlijk HAVO-niveau hebt dan moet een 6.8 op het VMBO echt niet zo moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 09:52
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Al die mensen die van jou zeggen dat je op de havo zou moeten zitten laten zien dat je het kan. En dan vooral bij diegenen die er het meeste over te zeggen hebben, zoals docenten, mentoren en sectorleiders. Een goeie tijdsplanning maken tussen je social media en huiswerk, gebruik dat eerst als een soort van beloning wanneer je je huiswerk netjes gemaakt hebt. Dan gaat het huiswerk een stuk sneller én geniet je meer van je social media.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Algemene schoolzaken 3 Mavo naar 4 Havo
Ikweetmeer
10 03-10-2011 13:24
Algemene schoolzaken VMBO-TL naar HAVO = HELP!
Sjonsjaak
34 19-08-2011 18:06
Algemene schoolzaken Spui hier je schoolcarrière
Ceridwen
255 25-12-2006 13:03
Algemene schoolzaken Havo 4 ?
gigigirl
28 03-03-2002 20:11
Algemene schoolzaken mavo naar havo
marla85
11 25-02-2002 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.