Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 14:43
mijn naam is...
mijn naam is... is offline
Hallo

Ik heb een probleempje, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet... Mijn vriend is bezig met zijn laatste jaar school en denkt erover om volgend jaar een winkel te gaan beginnen. Dat is op zich niet zo'n probleem, maar hij wil in Friesland een winkel gaan beginnen, dat is 300 km verder dan ik woon. En ik ben net begonnen met een studie die nog 4 jaar duurt, dus ik kan hier niet weg ofzo. En zelf heb ik ook niet zoveel zin om zover weg te gaan wonen later. we hebben al 2 jaar en 7 maanden een relatie en ik wil hem eigenlijk echt niet kwijt maar hij vraagt me in principe om alles op te geven wat ik hier heb en als ik klaar ben met studeren daarheen te verhuizen. Ik heb hem al gezegd wat ik ervan vind maar toch wil hij het nog steeds...
Wat moet ik nu? Ik wil het eigenlijk echt niet maar ik wil hem ook niet kwijt. Kan ik het hem verbieden(ik vind van niet)? Maar mag hij dit wel van mij eisen? Ik zit hier al een paar maanden mee en weet het echt niet meer... mijn school lijdt er zelfs onder.
Kunnen jullie me misschien wat tips geven?
Alvast bedankt. Groetjes... ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2003, 14:56
Cerberus
Cerberus is offline
ik vind dat je je daar nu nog niet zo druk over moet maken. als ik het goed begrijp wil hij dus dat je NA je studie daar gaat wonen. maar dat duurt dus nog 4 jaar!
ik persoonlijk zou me daar pas druk over gaan maken als ik ergens in het laatste jaar van mijn opleiding zou zitten ofzo.
probeer het nog van je af te zetten, zeker omdat je school er onder lijdt.
het komt allemaal wel goed.
__________________
~pas op voor grootspraak: er kan iemand in de buurt zijn die je als kind gekend heeft~
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Cerberus schreef:
ik vind dat je je daar nu nog niet zo druk over moet maken. als ik het goed begrijp wil hij dus dat je NA je studie daar gaat wonen. maar dat duurt dus nog 4 jaar!
"Mijn vriend is bezig met zijn laatste jaar school en denkt erover om volgend jaar een winkel te gaan beginnen. Dat is op zich niet zo'n probleem, maar hij wil in Friesland een winkel gaan beginnen, dat is 300 km verder dan ik woon."

Volgend jaar dus al..

Probeer de bal naar hem toe te spelen. Leg hem gewoon de situatie voor, dat jij dus niet naar Friesland gaat en hier je studie blijft doen en vraag hem hoe hij denkt het probleem op te lossen.

"Laat je me nu in de steek voor je winkeltje?"

Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 15:07
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
mijn naam is... schreef:
Hallo

En ik ben net begonnen met een studie die nog 4 jaar duurt, dus ik kan hier niet weg ofzo.
hij vraagt me in principe om alles op te geven wat ik hier heb en als ik klaar ben met studeren daarheen te verhuizen.
hieruit begrijp ik dat ze net begonnen is met HAAR studie (van 4 jaar) en dat ze NA haar studie daar dan heen zou gaan.


of ben ik nou zo dom ofzo?
__________________
~pas op voor grootspraak: er kan iemand in de buurt zijn die je als kind gekend heeft~
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Cerberus schreef:
hieruit begrijp ik dat ze net begonnen is met HAAR studie (van 4 jaar) en dat ze NA haar studie daar dan heen zou gaan.


of ben ik nou zo dom ofzo?
ja, de topicstarter wil, als hij volgend jaar naar Friesland zal gaan, hem nog wel blijven zien en daar neit elke keer 300km voor te gaan reizen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 18:17
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
mijn naam is... schreef:
Hallo

Mijn vriend is bezig met zijn laatste jaar school en denkt erover om volgend jaar een winkel te gaan beginnen. Dat is op zich niet zo'n probleem, maar hij wil in Friesland een winkel gaan beginnen, dat is 300 km verder dan ik woon.
waar woon je nu.. maastricht??

Citaat:

En ik ben net begonnen met een studie die nog 4 jaar duurt, dus ik kan hier niet weg ofzo.
Ze wil niet ergens anders wonen over reizen wordt niets gezegd..

[on topic]

Je kunt je er nu druk over maken of je kunt het gewoon proberen. Zorg gewoon dat je er niet een self-fulfilling prophecy van maakt (onee het kan niet het kan niet het kan niet en dan wil het ook niet).
Ga deze uitdaging met goede moed aan en zie wat er komen gaat.
Hij eist het niet van je, jij kiest ervoor om evt met hem mee te gaan.. dat is iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 18:26
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
waarom wil hij die winkel dan per se in friesland hebben?!?!
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:14
mijn naam is...
mijn naam is... is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef:
waarom wil hij die winkel dan per se in friesland hebben?!?!
Omdat hij denkt dat de winkel daar heel goed zal gaan draaien omdat hij het aan goedkopere prijzen kan gaan verkopen.

Ik wil ten eerste niet daar gaan wonen omdat het me absoluut niet leuk lijkt. Ten tweede is er het probleem dat ik nog studeer en mijn opleiding is best wel moeilijk dus ik zal er heel wat voor moeten doen. Maar als ik elk weekend naar Friesland moet gaan en waarschijnlijk daar moet gaan helpen in de winkel. Dat zal ook niet veel goeds doen voor mijn studeren.
Dan als ik eindelijk afgestudeerd ben, dan ga ik werken en dan kom ik thuis en kan ik in de winkel gaan helpen(jippie :-( ) Als we ooit kinderen willen krijgen dan kan ik kiezen tussen een full time oppas voor de kinderen of zelf stoppen met werken(dat wil ik ook niet want dan kan ik nu net zo goed stoppen met studeren).
Ik woon trouwens in Maastricht ja.
En zoals iemand opmerkte: "maar dat duurt dus nog 4 jaar!" en "probeer het nog van je af te zetten," Dat gaat moeilijk als je constant mee geconfronteert word. En het duurt geen vier jaar meer... het is volgend jaar... Het duurt voor mij nog vier jaar voor ik daar moet gaan wonen maar mijn leven verandert dan al binnen een jaar. En dat is niet zo makkelijk om van je af te zetten.
Het is niet zo dat ik niet heb geprobeerd er de goede kanten van in te zien, want dat heb ik wel. Ik heb een maand of 2 lang nagedacht over alles wat er goed aan was en ik dacht dat ik me erbij had neergelegd, maar dat is toch niet zo. Ik ben op een gegeven moment(tijdens het leren voor mijn examens) gewoon beginnen met huilen omdat ik het niet meer aankon. Ik kon me niet concentreren meer om verder te leren en ik heb mijn examens verknald. Ik heb het er toen ook met hem over gehad maar toch wil hij het nog doorzetten... Dilemma voor mij, niet?
Zo, nu heb ik het nog wat verder toegelicht... Ik hoop dat jullie het nu nog ietsjes beter begrijpen. Er kunnen wat rare zinnen inzitten maar ik heb het gewoon opgeschreven zoals het in me opkwam en ik lees het niet meer na.
Groetjes... ik
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:16
japie
japie is offline
Citaat:
mijn naam is... schreef:

Ik woon trouwens in Maastricht ja.
Kijk, daar sla een op zijn kop. Maastricht en Friesland liggen niet bepaald naast elkaar.

Citaat:
Ik wil ten eerste niet daar gaan wonen omdat het me absoluut niet leuk lijkt.
Maar je bent er dus (?) nog nooit geweest. Dan lijkt het mij dat je niet kan zeggen of Friesland wel of niet leuk is. Ga er eens naar toe, een weekje vakantie ofzo en bedenk dan pas of Friesland leuk is of niet. Om nou te zeggen dat je denkt dat Friesland niet leuk vindt, vind ik zo'n slap argument.

Citaat:
Ten tweede is er het probleem dat ik nog studeer en mijn opleiding is best wel moeilijk dus ik zal er heel wat voor moeten doen. Maar als ik elk weekend naar Friesland moet gaan en waarschijnlijk daar moet gaan helpen in de winkel. Dat zal ook niet veel goeds doen voor mijn studeren.
Jij bent toch niet de enige die aan je relatie hoeft te werken? Jij hebt toch niet alleen een relatie met je vriend, maar je vriend heeft toch ook een relatie met jou? Dan mag hij toch ook moeite doen? Of begrijp ik het nou verkeerd? (kan hoor )

Maar ja, om je nou een goed advies te geven...da's niet zo makkelijk. Het klinkt vast afgezaagd en je hebt het vast vaker gehoord, maar blijf er met zijn tweetjes over praten. Dat is denk ik de enige manier om een oplossing te vinden. Praat er ook met jullie ouders over, met familie, met vrienden. Verder weet ik het eigenlijk ook niet.
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:09
mijn naam is...
mijn naam is... is offline
Het is niet zo dat ik het in Friesland niet leuk zou vinden... Het is gewoon dat het zo ver weg is. Ik kan dan niet gewoon zeggen: ik ga ff naar huis. En dat vind ik best moeilijk. Ik heb een heel goed contact met mijn ouders en mijn broer, dus dat is best moeilijk om dan zo ver weg te gaan wonen.
maar ik ga het weekend nog eens goed met hem praten, ik hoop dat we er uit komen... ik weet het anders ook niet meer!
groetjes, ik
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:47
Yolcu
Yolcu is offline
Kun je je opleiding niet in Friesland afmaken misschien?

(ja ik weet dat je dan nóg ver van je familie vandaan bent, maar het is iig een gedeeltelijke oplossing..)
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:17
mijn naam is...
mijn naam is... is offline
Citaat:
Unique schreef:
Kun je je opleiding niet in Friesland afmaken misschien?

(ja ik weet dat je dan nóg ver van je familie vandaan bent, maar het is iig een gedeeltelijke oplossing..)
Ik weet niet of dat zou kunnen, maar ik wil dat zelf niet. Dat zou niet goed zijn voor mijn opleiding. En ik zit in België op school en de diploma's daar zijn hoger aangeschreven dan die in Nederland. Dus die oplossing is voor mij niet aan de orde. Ik wil absoluut mijn opleiding hier afmaken. Maar toch bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:56
honey
honey is offline
Je hebt opzich een goede relatie met je vriend van meer dan 2,5 jaar. Dit lijkt mij opzich een stabiele relatie die zich best wel door wat problemen kan wrikken.
Het gaat er eigenlijk om dat het straks dus een afstandrelatie wordt omdat jij je niet weg wil uit maastricht. Ik zou in elk geval het met hem overhebben wanneer je er over wil praten. Veel praten, wat dan ook de oplossing zou kunnen worden.

Zelf heb ik een afstandrelatie (200 km) gehad van 8 maanden (ik had hem in mn vakantie ontmoet) Als hij toch naar friesland gaat, vind ik niet dat je hem tegen moet houden. Je zou in eerste instantie moeten kijken of je het een tijdje kan volhouden (in het begin is het onwijs moeilijk, maar geef de moed niet te snel op) Op een gegeven moment zou je voor jezelf wel weten of hij zoveel voor je betekend dat je de afstand ervoor over hebt, of dat dat toch te veel is gevraagd. Denk hierbij nog niet verder over wat er over 4 jaar gaat gebeuren, leef per dag (per week, per maand) maar niet verder vooruit.

Ik wil hier nog wel een andere keer verder opreageren, graag zelfs, maar ik moet stoppen van mn moeder.

Groetjes en ik zal wel weer wat van me laten horen.

Rebecca
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 09:58
mijn naam is...
mijn naam is... is offline
We wonen al 100 km van elkaar vandaan, dus we hebben al een afstandrelatie... Dus dat is op zich niet het probleem... We zien elkaar elk weekend en in de vakanties. Hij komt 1 weekend naar hier en ik ga het andere weekend naar hem toe. Maar dan zal ik elk weekend naar daar moeten gaan. Naar Friesland dan. Nu ga ik met de auto naar hem toe, maar als hij in Friesland woont, dan ga ik met de trein met mijn OV. Ik heb nu geen OV en ik ben goedkoper uit met de auto dan met de trein. Maar dan niet meer.
Groetjes, ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit ik wil graag seks hebben
anoniempje31
48 26-02-2014 17:39
Liefde & Relatie Ongelovelijk verliefd, wat moet ik doen?
zoverliefd
5 15-06-2010 18:52
ARTistiek [tekening] Natalie Imbruglia - nog niet af
Not for Sale
34 17-12-2004 15:01
Liefde & Relatie het is anders!
Blondfun
16 01-08-2004 14:51
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic! #2
Miracle
499 23-04-2004 16:32
Liefde & Relatie hmm..wat moet ik doen?!
wwcwwww
5 23-06-2002 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.