Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2006, 18:42
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
Of gaat de persoon naar de buurt van een alcoholist? Wat is precies de limiet in glazen wijn of bier per dag?

Ik zit nu met iemand, waar ik me een beetje zorgen over maak, en die drinkt een halve fles wijn per dag, soms een hele. Is dit veel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2006, 18:50
Verwijderd
wat is zijn/haar leeftijd.
Maar een halve/hele fles wijn is niet goed voor je lever. Als je dit lang blijft herhalen, dan is dit zeker schadelijk. Maar misschien is het gewoon iets wat alleen is in de zomer/vakantie.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:02
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
Nee deze persoon vind het normaal. En in de 50.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:11
Verwijderd
mja dat klinkt behoorlijk alcoholistisch in mijn oren.
Maar ja hij moet er zelf iets aan doen, en dat kan pas voordat hij zelf toegeeft dat hij alcoholist is.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:43
Verwijderd
Een halve fles wijn is een glas of twee. Was het niet wetenschappelijk aangetoond dat één tot twee glazen wijn per dag eerder gezond dan ongezond is?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 14-07-2006 @ 20:43 :
Een halve fles wijn is een glas of twee. Was het niet wetenschappelijk aangetoond dat één tot twee glazen wijn per dag eerder gezond dan ongezond is?
Voor je hart wel, voor andere organen weer niet.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:04
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Wanneer kun je spreken van alcoholverslaving? Hoe stel je dat vast?
Bepalen of iemand verslaafd is, gebeurt aan de hand van verschillende definities o.a. van Jellinek, van de WHO (Wereld Gezondheidsorganisatie) en die van de DSM IV (Diagnostical Statistical Manual vierde editie). Volgens de DSM kun je spreken van afhankelijkheid wanneer drie van onderstaande criteria optreden.
1. Vaker en meer gebruiken dan je van plan bent.
2. Mislukte pogingen om het gebruik in de hand te houden.
3. Veel tijd besteden aan gebruik of aan bijkomen van gebruik.
4. Gebruiken ondanks het feit dat je belangrijke dingen moet doen. Beperking van hobby's, sociale activiteiten of zelfs werk.
5. Voortdurend gebruik, ondanks dat je weet dat het schade oplevert.
6. Tolerantie (= meer nodig hebben om effect nog te voelen)
7. Het optreden van onthoudingsverschijnselen bij stoppen.


Wat is het verschil tussen een probleemdrinker en een alcoholist?
Een probleemdrinker, is iemand die veel drinkt en allerlei problemen heeft die met het drinken te maken hebben. Dit kunnen gezondheidsklachten of problemen met relaties of werk zijn. Verder kunnen er problemen ontstaan door verkeersongelukken of door geweld- en agressiedelicten. Ook kunnen er verslavingsproblemen optreden.
Vaak heeft iemand met alcoholproblemen zoveel problemen dat door de omgeving gezegd wordt: logisch dat de man drinkt, hij heeft het ook zo moeilijk. Vergeten wordt dan, dat veel problemen door het drinken zijn ontstaan. De Jellinek heeft eens een campagne gevoerd met de slogan:

'Drink je omdat je het moeilijk hebt of heb je het moeilijk omdat je drinkt?'.

Deze slogan maakte duidelijk dat problemen ook vaak door het alcoholgebruik ontstaan.
Een alcoholist is iemand die aan drie van de onderstaande 9 criteria voldoet:

- ontwikkelde tolerantie (veel nodig hebben om het effect nog te kunnen voelen)
- vaker en meer gebruiken dan je van plan bent
- last hebben van onthoudingsverschijnselen
- gebruiken om onthoudingsverschijnselen te verminderen
- mislukte pogingen om het gebruik in de hand te houden
- veel tijd besteden aan gebruik of aan bijkomen van gebruik
- gebruiken ondanks dat je belangrijke dingen moet doen
- beperking van hobby's, activiteiten of zelfs werk
- voortdurend gebruiken, ondanks dat je weet dat het schade oplevert.

Een probleem drinker hoeft nog geen alcoholist te zijn. Maar vaak zit hij er niet ver vanaf. Een alcoholist is per definitie ook een probleemdrinker. Hij drinkt veel en heeft op zijn minst een verslavingsprobleem.
http://www.jellinek.nl/vraagenantwoo...ct.php?id=1#10
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 14-07-2006 @ 19:42 :
Of gaat de persoon naar de buurt van een alcoholist? Wat is precies de limiet in glazen wijn of bier per dag?

Ik zit nu met iemand, waar ik me een beetje zorgen over maak, en die drinkt een halve fles wijn per dag, soms een hele. Is dit veel?
ik drink ook meestal een fles wijn per dag, eigenlijk. Toch beschouw ik mezelf niet als verslaafd. Ik functioneer ook prima als ik een dag geen wijn kan drinken En, als ik een late dienst heb gehad en de volgende dag een vroege dienst heb, drink ik ook geen fles wijn. Met betrekking tot mijn werk voel ik me tot op zekere hoogte vrij verantwoordelijk


heb je je angst wel eens met die persoon bespreekbaar gemaakt?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 00:13
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
Dankjulliewel allemaal . Jullie helpen me hier heel erg mee.


Ja, meerdere personen hebben deze persoon er zelfs over aangesproken. Maar dat leid dan meteen tot ruzie en opmerkingen als ''ik ben volwassen ik kan toch wel voor mezelf zorgen!''. En dan zeggen wij dat we ons gewoon zorgen maken en dan wordt ze boos.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 18:15
Verwijderd
Het meest treffende kenmerk van alcoholisten is vaak (maar natuurlijk niet uitsluitend) dat zij geen alcohol in huis hebben. Hebben ze dat namelijk wel, dan drinken ze het meteen op.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:03
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
die si 50- en die drinkteen halve fles per dag

zo dat zijn zeker 2.5 glazen wat een alcoholist
Ik vindt 2-3 glazen gewoon normaal en dat heeft ook nisk met alcoholisme te maken, dat wordt het naar mijn mening pas als het richting 2 flessen per dag gaat
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:20
Verwijderd
dagelijks drinken is zowiezo lichte vorm van alcoholisme..

halve fles wijn is 3 glazen(officele maat is volgens mij .75 liter 6 glazen)

veel mensen zien alcoholisme pas als alcoholisme als het om heel veel zuipen gaat

20 glazen+per week is alcoholisme imho
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:39
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
20+ Glazen per week haalt ze makkelijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:13
Confus1oN
Confus1oN is offline
ik vind dat hier toch wel wat lacherig wordt gedaan over het feit dat het "maar" een halve fles per dag is. het gaat er juist om dat die persoon het ELKE DAG neemt... ik kan me wel een beetje inleven in de situatie van de TS want ik kom hetzelfde probleem tegen met mijn vader.

Hij funtioneert verder perfect enzo en helemaal geen problemen mee, maar als hij uit zn werk komt, loopt ie meteen naar de koelkast voor een biertje. Elke dag drinkt ie en als je het dan onder de aandacht brengt krijg je dus idd het antwoord: Ik ben volwassen en ik weet wel wat ik doe en het is gewoon lekkerder dan iets anders te drinken.

In mijn ogen is hij dus wel een alcoholist, en ik maak me van tijd tot tijd ook zorgen, maar zolang hij nog niet meer gaat drinken, hou ik er verder mijn mond maar over, omdat t toch niet veel uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:18
Verwijderd
ach mijn pa drinkt ook volop, maar het heeft toch geen zin om er iets van te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 16:46
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Misschien eens naar een zorginstantie stappen, bijvoorbeeld Jeugdzorg, GGZ of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 22:00
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
volgens mij hebben wel meer ouders dat, mn ouwelui drinken ook met gemak 's avonds een fles wijn leeg. Ik vind het vaak ook een beetje teveel van het goede, maar mocht ik op een gekke dag 's met mn moeder wijn gaan drinken, sta je er ook van te kijken hoe gauw hij leeg is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 23:08
Verwijderd
Een halve fles wijn à 12.5 procent is 375 cl. Dat is maar iets meer dan drie flesjes bier, omgerekend. Dat vind ik echt niet een probleem.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2006, 00:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Als die persoon niet zonder kan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 09:13
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 15-07-2006 @ 20:39 :
20+ Glazen per week haalt ze makkelijk hoor.
Dan zou ze als man alcoholist zijn

Bij een vrouw is het 14+

(als dat is zonder pauzes enzo)
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 15:16
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
als je elke dag 3 biertjes achterovergiet mag je jezelf ook wel eens nagaan
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 16:13
evilernie
evilernie is offline
mijn ouders drinken ook elke dag een fles wijn, nooit echt gezien als alcoholisme, ze functioneren normaal en drinken het ook alleen savonds bij eten en nog 1of 2 glazen daarna... om te minderen lukt ze wel minder ze proberen het af en toe wel (volgens mij neit heel serieus) maar blijft meestal zelfde
__________________
biertje?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 16:14
evilernie
evilernie is offline
maar als je bij +20 glazen per week alcholist zou zijn zou volgens mij vrijwel de hele jeugd alcholist zijn in het weekend bij het uitgaan wordt er vrijveel gedronken *kijkt naar eigen vrienden --> drinken gem bij uitgaan +/- 10 - 15 glazen *
__________________
biertje?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 18:54
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Myuki schreef op 17-07-2006 @ 10:13 :
Dan zou ze als man alcoholist zijn

Bij een vrouw is het 14+

(als dat is zonder pauzes enzo)
of student, maar dat lijkt me stug
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 20:01
Verwijderd
De officiële, medische definitie van een alcoholist is een man/vrouw die iedere week tenminste 21 standaardglazen alcoholhoudende drank tot zich neemt.
Wat neerkomt op 3 standaardglazen per dag en het liefst slaat diegene ook nog 1 dag over.
Overigens is er een verschil tussen de definities voor mannen en vrouwen vanwege de grootte van de lever (is groter bij een man) en spiermassa (vet slaat meer alcohol op).

Citaat:
Veelzeggende signalen

Problematisch drankgebruik ontwikkelt zich doorgaans sluipend. Het wordt ook vaak verdoezeld door ontkenning en verhulling. Intussen maakt u zich steeds meer zorgen. Af en toe lijkt het probleem eventjes weg. Maar dan komt het toch weer terug. Een beetje heviger dan daarvoor. Herkent u iets in de volgende signalen, dan is de drank `uw' drinker boven het hoofd aan het groeien.
  • Drinken om van stemming te veranderen. Drankgebruik om somber-heid te overwinnen of angst en zenuwen de baas te worden. Omdat het zonder drank niet meer lukt.
  • Nooit genoeg hebben aan 1 of 2 drankjes. Raakt het lichaam aan alcohol gewend, dan is er steeds meer nodig om hetzelfde effect te voelen.
  • Snel en gulzig drinken. De drinker zoekt de roes en die moet er snel zijn. Hij heeft zijn glas als eerste leeg en vult het als eerste of enige bij.
  • Camouflage. Soms drinkt hij stiekem en camoufleert hij drankgebruik met kauwgom of pepermunt. Een snel drankje bij thuiskomst kan de kegel van de namiddagborrel verdoezelen.
  • Van incident naar gewoonte. Het begon met af en toe eens stevig drinken op een vrijdag of zaterdag. `Gaat wel over' dacht u. Maar nu staat alles bijna elke avond in het teken van de drank.
  • Schone beloften. `Ik stop ermee, ik doe het niet meer.' En hij meent het nog ook. Maar helaas, elke keer gaat het toch weer mis.
  • Onthoudingsverschijnselen. Als de drinker eventjes niet of minder drinkt, kan hij last krijgen van onthoudings-verschijnselen. Die kunnen variëren van gevoelens van onrust, transpireren, slecht slapen tot angstig en gespannen worden. In ergere gevallen kan hij gaan beven of toevallen krijgen. Zulke verschijn-selen zijn redenen om weer te gaan drinken. Want dan verdwijnen ze weer eventjes.
  • Problemen. De drinker krijgt lichamelijke klachten, komt voort-durend te laat, verzuimt van het werk, verwaarloost anderen, veroorzaakt conflicten, moet steeds meer kritiek slikken, komt in aanraking met politie en justitie. Ook allemaal redenen om weer te gaan drinken, waardoor de problemen alleen maar verergeren.
Lijst afkomstig van MinderDrinken.
Kijk daar eens als je meer informatie zoekt, ook over hoe om te gaan met iemand waarvan jij vermoedt dat diegene wel eens verslaafd zou kunnen zijn aan alcohol.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2006, 21:24
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 18-07-2006 @ 21:01 :
# Nooit genoeg hebben aan 1 of 2 drankjes. Raakt het lichaam aan alcohol gewend, dan is er steeds meer nodig om hetzelfde effect te voelen.
# Snel en gulzig drinken. De drinker zoekt de roes en die moet er snel zijn. Hij heeft zijn glas als eerste leeg en vult het als eerste of enige bij.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 01:11
confused
Avatar van confused
confused is offline
mijn ouders drinken een fles per dag leeg, ze zijn lang geen alcoholist
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 07:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
mijn ouders drinken ook zo 1 tot 1,5 fles en ach nu in de vakantie drink ik ook best wel veel bier enzo.
Als ik school heb drink ik meestal alleen van woensdag tot zaterdag en ik kan het wel begrijpen als je gewerkt hebt dan is een biertje of een ander drankje zoals malibu cola ofzo gewoon lekker.

Ach en ben je dan alcoholist, ik vind van niet. Wanneer dan wel? Als je sociale leven, werk en dat soort dingen er onder gaan leiden omdat je iedere avond (te) veel drinkt, ja dan word het wat anders.
Als ik of me ouders minder drinken dan hebben ze geen last van ontwenningsverschijnselen.

Persoonlijk zou ik me om iemand van 50 die een half tot een fles per dag drinkt niet veel zorgen maken, waarschijnlijk weet diegene dat het niet goed voor haar is, maar vind zij het gewoon lekker om een wijntje te drinken, en dat ka nik best begrijpen, het heeft gewoon een "lekkere smaak" Iets wat andere dranken niet hebben.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:30
Ui
Avatar van Ui
Ui is offline
als ik de definitie moet geloven van dat je al een alcoholist bent als je 3 glazen drank per dag drinkt, dan ken ik super veel alcoholisten.
ik vind dat je pas een alcoholist bent als je er afhankelijk van bent.
Alcoholisten kennen meestal geen stop, dus zouden ze die andere helft van die fles ook wel nuttigen. Van een halve fles (als je elke dag drinkt )raak je niet in een bepaalde roes, wat alcoholisten juist wel graag willen.
__________________
the only obstacle to happiness is reality
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:04
Lucky Me
Avatar van Lucky Me
Lucky Me is offline
pff mij pa drinkt ook halve -1- anderhalve- 2 flessen rose per dag en dat is ook geen alcoholist
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:42
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Toch appart, dat mensen die stelselmatig echt veels te veel drinken niet gezien worden als alcoholist... Dat krijg je blijbaar als een drug sociaal geaccepteerd is.

Dat ze niet op een bankje met de goedkoopste blikjes bier zitten betekent niet dat ze geen alcoholist zijn. En dat ze sociaal geen onwenselijk gedrag vertonen ook niet.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 19:26
Vee
Vee is offline
Citaat:
Myuki schreef op 21-07-2006 @ 19:42 :
Toch appart, dat mensen die stelselmatig echt veels te veel drinken niet gezien worden als alcoholist... Dat krijg je blijbaar als een drug sociaal geaccepteerd is.

Dat ze niet op een bankje met de goedkoopste blikjes bier zitten betekent niet dat ze geen alcoholist zijn. En dat ze sociaal geen onwenselijk gedrag vertonen ook niet.
Klopt... Je kan in principe zoveel zuipen als je wilt, helemaal als jongere (hoort bij de leeftijd), Volvo-driving-soccer-mom (wordt zo lief na een paar wijntjes), of hardwerkende bussiness-papa (mag zich toch ook wel eens ontspannen na het werk).

Alle verslavingen hebben met dit soort smoesjes te maken, maar daarom is het niet minder een verslaving... Jammer dat daar bij alcohol zo makkelijk over wordt gedaan!
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 22:51
Verwijderd
Een redelijk aantal glazen op een regelmatige basis (week/dag) dat ook redelijk gelijk loopt (dus niet met pieken en dalen) is denk ik toch wel een goede omschrijving. Iemand die de ene avond 10 bier drinkt, daarna 2 dagen niet en daarna een biertje voor de gezelligheid is geen alcoholist. Iemand die dagelijks 5/6 glazen drinkt wel.......
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 11:45
Rigel
Rigel is offline
Die 20 glazen slaan natuurlijk ook nergens op, 20 glazen goedkope wijn van de aldi met 5% alcohol is heel wat anders dan 20 glazen golden strike van 50%...

ik vind dat je gewoon moet weten wanneer je gebruikt, voor mij ben je alcoholist als je niet weet hoe je met je drankgebruik moet omgaan (agresief gedrag, achter het stuur met te veel op, conflikten met iedereen, etc. etc. maar ook bij hinderlijk gedrag door alsmaar heel melig te doen in gezelschap van anderen) of als je niet kan minderen...

En what the fack zeurt iedereen over drank, hoorde laatst zelfs iemand beweren dat ze tot haar één en twintigste geen druppel zou aanraken omdat onderzoek had uitgewezen dat je na je 21e minder kans had op een verslaving... Ik ben opzich heel voorzichtig in stuff die je beinvloed maar hoe er over drank gesproken word vind ik wel erg overdreven>_<
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 12:17
Vee
Vee is offline
Citaat:
Rigel schreef op 23-07-2006 @ 12:45 :
Die 20 glazen slaan natuurlijk ook nergens op, 20 glazen goedkope wijn van de aldi met 5% alcohol is heel wat anders dan 20 glazen golden strike van 50%...

...

Ik ben opzich heel voorzichtig in stuff die je beinvloed maar hoe er over drank gesproken word vind ik wel erg overdreven>_<
Kijk, daarom zit goldstrike dus in zulke kleine glaasjes. Het maakt op zich niet uit wat je drinkt, het glas is aangepast op een bepaalde eenheid alcohol. Er zit in een klein shotglaasje evenveel alcohol als in een glas wijn, alleen in een glas wijn zit veel meer vocht... Snap je? De grootte van het glas is aangepast aan het drankje wat erin moet...

Volgens mij wordt er best in verhouding over alcohol gesproken, want het is in zoverre een harddrug dat je er ook lichamelijk verslaafd aan raakt. Ik denk dat het totaal niet in verhouding is hoe makkelijk mensen met alcohol omgaan, en hoe moeilijk ze doen over andere middelen, die een vergelijkbaar bedwelmend effect hebben.... Daarbij denk ik dat er veel meer mensen met een alcoholprobleem zijn dan je verwacht, gewoon omdat er heel veel gezopen wordt, maar mensen het heel normaal vinden om een wijntje te drinken 's avonds, en dan ook wel een paar, wat al snel gewoon een fles is. En er zijn een hoop mensen die niet kunnen slapen zonder te hebben gezopen, wat op zich al lichamelijke afhankelijkheid van een middel is. Ik denk dat het helemaal niet zo verkeerd is om met alcohol om te gaan als een lichamelijk verslavende drug.... omdat het een lichamelijk verslavende drug is...
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 19:37
Rigel
Rigel is offline
Citaat:
Vee schreef op 23-07-2006 @ 13:17 :
Kijk, daarom zit goldstrike dus in zulke kleine glaasjes. Het maakt op zich niet uit wat je drinkt, het glas is aangepast op een bepaalde eenheid alcohol.
Excuses, ik gooi alles in dezelfde glazen, wist hier niets van...

Maar wie zegt dat iedereen verslaaft is? mijn vader bijv. kan paar weken achter elkaar elke avond zeker een hele fles wijn leeg tanken en dan in een keer stoppen zonder enig effect van dat hij chagrijnig or whatever is en dat een hele tijd doen en dan alstie weer is zin heeft tanktie weer een paar flessen weg... of soms dan drinktie een week lang elke avond een (vrij groot) glas Whiskey of andere sterke drank en dan kan hij daar ook weer mee stoppen zonder effect (naar ik merk dan...)

Volgens mij verschilt het heel sterk per persoon, een maat van me kan behoorlijk wat hebben voordat hij ook maar een beetje aangeschoten is maar daar kan je de dag erna van merken dattie chago is, ik ben zelf vrij snel wazig maar ben na een nacht slapen weer helemaal normaal en kan zonder problemen zonder alcohol... Ik vind dat je gewoon van je zelf moet weten wat je aankan en dat het je eigen verantwoordelijkheid is...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2006, 21:17
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
He, wat fijn allemaal! Ik drink ook best wel wat, maar geen van de genoemde dingen is van mij op toepassing . Weet ik evne zeker dat ik geen alcoholist ben .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 24-07-2006 @ 22:17 :
He, wat fijn allemaal! Ik drink ook best wel wat, maar geen van de genoemde dingen is van mij op toepassing . Weet ik evne zeker dat ik geen alcoholist ben .
Ja, want de mensen op dat grote gele forum hebben altijd gelijk
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Rigel schreef op 23-07-2006 @ 12:45 :
Die 20 glazen slaan natuurlijk ook nergens op, 20 glazen goedkope wijn van de aldi met 5% alcohol is heel wat anders dan 20 glazen golden strike van 50%...

ik vind dat je gewoon moet weten wanneer je gebruikt, voor mij ben je alcoholist als je niet weet hoe je met je drankgebruik moet omgaan (agresief gedrag, achter het stuur met te veel op, conflikten met iedereen, etc. etc. maar ook bij hinderlijk gedrag door alsmaar heel melig te doen in gezelschap van anderen) of als je niet kan minderen...

En what the fack zeurt iedereen over drank, hoorde laatst zelfs iemand beweren dat ze tot haar één en twintigste geen druppel zou aanraken omdat onderzoek had uitgewezen dat je na je 21e minder kans had op een verslaving... Ik ben opzich heel voorzichtig in stuff die je beinvloed maar hoe er over drank gesproken word vind ik wel erg overdreven>_<
Het is enkel de officiële definitie.
Overigens zijn het 21 standaardglazen alcholhoudende drank, hierbij wordt geen onderscheid gemaakt in het soort alcoholhoudende drank.

Dat mag je vinden, maar het is medisch gezien niet zo. Alcohol is de meest verslavende drug die er op dit moment is. En ja, het ís verslavender dan bijv. heroine, maar omdat het al zolang op de markt is en sociaal volledig geaccepteerd wordt er niet moeilijk over gedaan.

@Meadow:
Die lijsten zijn natuurlijk nooit geheel volledig, dat snap jij ook wel he
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 09:15
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 24-07-2006 @ 23:02 :
@Meadow:
Die lijsten zijn natuurlijk nooit geheel volledig, dat snap jij ook wel he
Sure, ik had gewoon lol .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 21:46
Verwijderd
je bent alcoholist als je niet meer zonder je dagelijkse drank kan, hoe veel of weinig het ook is, de hoeveelheid doet er niet toe..

der zijn ook heel veel alcoholisten, maar veel zien zichzelf niet zo omdat ze (nog) geen problemen ondervinden.. of iig heel hard ontkennen dat ze iets zijn wat ze niet willen zijn..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 11:34
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Ik ben geen alcoholist


Maar ik ga het wel in de gaten houden anders ben ik het op mn 30ste wel
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 14:00
RedQueen
Avatar van RedQueen
RedQueen is offline
het gaat toch niet om hoeveel je drinkt maar de reden waarom? als ik gezellig met vrienden wat drink is dat wat anders dan wanneer ik mijn verdriet/problemen probeer te verdrinken... en wanneer je echt niet meer zonder alcohol kan zou ik iemand pas echt alcoholist noemen, wanneer iemand ziekelijke neiging krijgt naar alcohol...
__________________
Scars remind me that the past is real
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 16:28
nps
Avatar van nps
nps is offline
mijn pa tikt soms een fles of 2 whisky achterover per week (als wij slapen) en daarbij ook nog wijn + bier

maar hij functioneert verder volstrekt normaal en hij luistert toch niet naar wat wij zeggen en veroorzaakt voor de rest totaal geen problemen met zijn drink gedrag

ik weet niet charly brown merken mensen aan haar dat ze echt problemen heeft door haar drankgebruik? een halve fles wijn per dag is namelijk peanuts
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 11:28
Verwijderd
Misschien is het al gezegd maar ik heb de hele topic niet doorgelezen. Als ervaringsdeskundige ( jammer genoeg); Alcoholisme is heel erg relatief.
Vrienden van mij hebben geen afhankelijkheid maar zuipen in de vakantie wel een krat per persoon per dag weg. Dit doen ze als ze bij elkaar zitten. En dat gebeurd iedere avond.
Als ze een week bij hun ouders zitten en om wat voor reden dan ook niet weg kunnen, dan drinken ze niets.

Mijn ervaring is, dat een echte alcoholist ook drinkt als hij of zij in z'n eentje is en dan nog veel drinkt.
Anders issie hooguit probleemdrinker.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 22:25
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ouders...
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 02:28
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Myuki schreef op 21-07-2006 @ 19:42 :
Toch appart, dat mensen die stelselmatig echt veels te veel drinken niet gezien worden als alcoholist... Dat krijg je blijbaar als een drug sociaal geaccepteerd is.

Dat ze niet op een bankje met de goedkoopste blikjes bier zitten betekent niet dat ze geen alcoholist zijn. En dat ze sociaal geen onwenselijk gedrag vertonen ook niet.
Ja, maar een alchoholist is verslaafd aan drank. Als je verslaafd ben kan je niet zonder. Ik drink normaal ook veel meer dan 20 glazen alchohol in de week en nu drink ik al 6 weken (zonder enige problemen of hunkeringen) misschien 10 glazen per week (bij het uitgaan)en deze week nog helemaal niks, omdat ik het druk heb met werk. Ik heb er ook geen behoefte aan ofzo, dus waarom zou ik dan een alchoholist zijn?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 10:13
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 18-08-2006 @ 03:28 :
Ik heb er ook geen behoefte aan ofzo, dus waarom zou ik dan een alchoholist zijn?
Een arts zou zeggen: waarom heb je in een standaard week behoefte aan 30 of 40 doses van een drug?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 14:03
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
Alcoholisme, drankzucht of verslaving aan alcohol wordt geacht te bestaan als iemand zoveel drinkt dat zijn gezondheid, werk of sociaal leven eronder gaan lijden.
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 14:12
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
al·co·ho·list (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die verslaafd is aan alcoholische dranken => alcoholicus, alcoholverslaafde, drinker
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Interview alcohol!!!
svdzee
32 14-11-2009 23:16
Verhalen & Gedichten Dagboek Janne
Margriet
2 06-07-2003 19:33
ARTistiek [Verhaal] Een verhaal
Verwijderd
10 19-09-2002 18:57
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.