Oud 29-10-2011, 18:51
Animosity
Animosity is offline
Hoi. Ik weet niet hoe ik moet beginnen maar wanneer ben je precies alcoholist? Als er 24 flessen wijn opgedronken word in 21 dagen door 1 persoon dan is die alcoholist toch? En hoe kan ik zo iemand helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2011, 20:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
op www.alcoholinfo.nl staat informatie over wanneer je alcoholverslaafd bent en wanneer niet. 24 flessen wijn in 21 dagen betekent iig dat er sprake is van alcoholmisbruik en dat is hoe dan ook ongezond. Het vervelende van alcohol is dat je iemand pas van zijn/haar verslaving af kan helpen als die persoon zelf ook gemotiveerd is te stoppen met drinken.
Te veel drinken houdt voor mannen in meer dan 14 glazen per week, en voor vrouwen zelfs al 7 glazen per week. (dan ben je overigens niet al gelijk verslaafd, maar het is iig niet zo gezond)
Is de persoon waar je het over hebt een vriend van je? En is hij/zij volwassen?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 21:06
Animosity
Animosity is offline
Citaat:
op www.alcoholinfo.nl staat informatie over wanneer je alcoholverslaafd bent en wanneer niet. 24 flessen wijn in 21 dagen betekent iig dat er sprake is van alcoholmisbruik en dat is hoe dan ook ongezond. Het vervelende van alcohol is dat je iemand pas van zijn/haar verslaving af kan helpen als die persoon zelf ook gemotiveerd is te stoppen met drinken.
Te veel drinken houdt voor mannen in meer dan 14 glazen per week, en voor vrouwen zelfs al 7 glazen per week. (dan ben je overigens niet al gelijk verslaafd, maar het is iig niet zo gezond)
Is de persoon waar je het over hebt een vriend van je? En is hij/zij volwassen?
Het gaat over mijn moeder. En ik heb het vandaag in de gaten gehouden.
Ze heeft 1 fles Merlot Cabernet op van 0,75 l. met 13,5% alcohol.
Daarbij 1 fles AH Rose van 1 l. met 10% alcohol.

Dat is wat meer als 1 glas. Ik ben hier erg bezorgd over.
Ik denk dat ik dit vandaag hierbij laat en dat ik dit iedere dag in de gaten moet houden. Want ze gedraagt zich vaak heel vreemd. Dan loopt ze een beetje vreemd de kamer binnen met een rood gezicht. Ze zegt dat dit door de overgang komt. En dan stelt ze een rare vraag van: Oh ben je naar 8 aan het kijken? Terwijl ze naar mijn tv zelf kijkt. En dan loopt ze weer weg. Vaak zie ik ook half gevulde flessen in de garage staan. Ze zegt dan dat ze niet weet hoe dat komt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 23:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat is inderdaad te veel. Overigens is glashard ontkennen dat je een probleem hebt ook een kenmerk van alcoholisme.
Er is ook een website speciaal voor kinderen van ouders met een alcoholprobleem: www.drankjewel.nl
Ik weet niet hoe oud je bent, maar heb je het wel eens met je moeder over haar alcoholgebruik? Heb je haar ook je zorgen verteld? Als ze daar niet goed op reageert, zou je eens met de huisarts kunnen praten (aangezien dat ook haar huisarts is), die zou je advies kunnen geven hierover. Sterkte thuis iig!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 08:59
bambambam
bambambam is offline
Die raren vragen waar jij het over had doet mijn vader ook heel vaak, volgens mij probeert die dan ''interesse'' te tonen en probeert die niet straalbezopen over te komen.
Ik zou inderdaad zoals pluis zegt snel duidelijk maken dat je er echt mee zit voordat ze korsakoff krijgt en alles haar niks meer kan schelen zoals bij mij het geval is.
Of je nu veel op zal schieten door bij te gaan houden hoeveel ze drinkt, je weet immers dat het veels te veel is en uit ervaring weet ik dat het meer en meer wordt over de jaren
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 20:18
Grey Night
Grey Night is offline
Mijn moeder heeft dit ook, wat TS beschrijft. Inderdaad ook half leeggedronken glazen wijn overal door het huis en in de tuin.
Ik heb er met haar over gepraat, overdag voordat ze begon. Ik ben er nog niet achter waarom ze dit doet. Ze doet er mij in ieder geval geen plezier mee...
De hoeveelheden en merken komen me trouwens bekend voor. Gewoon goedkope wijn, die je alleen drinkt voor het gevoel dat de alcohol je geeft, niet omdat je het nou zo lekker vindt.
Als ik mag vragen, is je vader nog in beeld? Wonen jullie in hetzelfde huis?

-Grey Night

P.S. De flessen wijn leegmaken wekt alleen maar woede op, niet doen dus...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 07:17
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
P.S. De flessen wijn leegmaken wekt alleen maar woede op, niet doen dus...
Wij gieten er gewoon subtiele hoeveelheden uit. De hele fles leegmaken valt op, maar je kan er over het algemeen best tien centimeter uitgooien.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 14:40
bambambam
bambambam is offline
Wat ik soms doe is water door de wijn gooien, proeft ie toch niet
dan denkt die dat hij zn hoeveelheid drank op heeft maar heeft die toch wat monder alcohol op.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 15:52
Grey Night
Grey Night is offline
Ook geprobeerd maar werkte niet Ben nog aan het zoeken naar een oplossing.
Is er al verbetering/verandering bij TS?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Wanneer kan je iemand een alcoholist noemen?
Charly Brown
53 21-08-2006 00:58
Drugs & Alcohol Alcoholist?
ziggy
46 02-01-2004 12:23
Drugs & Alcohol Ben je alcoholist?
SisterOfMercy
7 04-09-2003 13:14
Drugs & Alcohol Wanneer ben je een alcoholist?
WordWardWizzard
13 15-01-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.