Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 01:14
JUH
Avatar van JUH
JUH is offline
Vorig jaar had ik het probleem dat ik aangifte moest doen (zoals de meneer aan de telefoon zijn, een uitnodiging verplicht je tot aangifte) en me opgaaf kwijt was, maar omdat ik zo weinig had gewerkt vond ik dat niet echt nodig... toen kreeg ik eind van 't jaar een boze brief... nou dat is uiteindelijk goed gekomen

maar nu heb ik het afgelopen jaar NIET gewerkt, en ook geen andere zaken gehad waar de belasting iets mee te maken heeft...
Maar ik heb weer een uitnodiging... en er is mij het vorige jaar ook uitgelegd dat men er van uitgaat dat het op dezelfde manier gebeurd als het jaar daarvoor...
in mijn geval dus het TJ-programma van de belasting-site voor elektronisch aangifte...

allemaal leuk en aardig maar als je niet hebt gewerkt (e.d.) dan zegt het programma vrolijk, jij hebt dit niet nodig, en wil dus niet versturen... ook 'nulletjes' invullen lukt niet (wat logisch is)

moet ik nu gewoon gaan bellen om het alsnog electronisch geregeld te krijgen, of moet ik ergens formuliertjes vandaan halen?
__________________
† R.I.P. JUH † Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is van nu af aan een weg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2004, 06:03
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Volgens mij is het helemaal geen verplichten, maar de meneer van de belastingdienst zal dat wel beter weten dan ik. Als hij zo graag jouw aangifte wil, vul je toch gewoon een 1en ipv nullen in.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:36
matrix21
matrix21 is offline
Volgens mij kunnen ze je wel verplichten een aangifte te doen. Vind het wel wat raar dat ze dat doen als je niets met belasting te maken hebt. Je hebt het hele jaar niet gewerkt, geen huis gehad, geen hoop geld op een spaarrekening staan?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:56
JUH
Avatar van JUH
JUH is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 13-05-2004 @ 12:36 :
Volgens mij kunnen ze je wel verplichten een aangifte te doen. Vind het wel wat raar dat ze dat doen als je niets met belasting te maken hebt. Je hebt het hele jaar niet gewerkt, geen huis gehad, geen hoop geld op een spaarrekening staan?
nuh... ik ben maar een arme student
maar goed ik zal ze anders wel eens een belletje geven
__________________
† R.I.P. JUH † Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is van nu af aan een weg
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:58
Fjall
Avatar van Fjall
Fjall is offline
als je een uitnodiging krijgt tot aangifte ben je verplicht aangifte te doen.

Als je geen uitnodiging hebt ontvangen dan hoef je geen aangifte te doen, mits je of geld terug krijgt (maar dan doe je natuurlijk geen aangifte) of als het te betalen bedrag onder de 200 (is volgens mij 220, maar weet dit niet helemaal zeker) euro ligt. Een normaal mensen dat zijn loonbelastingverklaring e.d. waarheidgetrouw heeft ingevuld, verzwegen inkomsten heeft etc. hoeft dus geen aangifte te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Schiphol: koffer open en bagage kwijt
Biertank 52
9 05-09-2011 18:55
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Psychologie Aangifte van verkrachting
Muchacha
74 14-11-2005 17:48
Psychologie een broer die je haat
confused
31 20-08-2005 09:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02
Psychologie aangifte
Giovanna
41 20-08-2004 12:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.