Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2003, 14:29
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Wij moesten afgelopen vrijdag op onze school de bestelformulieren inleveren van Van Dijk studieboeken. Alleen ben ik een poosje weggeweest en heb dat dus niet in kunnen leveren.

Nou weet ik al dat ik dit gewoon zelf op kan sturen, dan wordt het thuisbezorgd maar er zitten wel extra bezorgkosten aan. Dat maakt me verder niet uit. Maar wat moet ik op de envelop(pe) zetten? Alleen het adres van Van Dijk, of zou ik er iets onder moeten zetten in de trant van: t.a.v. bestelfomulier?
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2003, 14:36
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 15-07-2003 @ 15:29:
Wij moesten afgelopen vrijdag op onze school de bestelformulieren inleveren van Van Dijk studieboeken. Alleen ben ik een poosje weggeweest en heb dat dus niet in kunnen leveren.

Nou weet ik al dat ik dit gewoon zelf op kan sturen, dan wordt het thuisbezorgd maar er zitten wel extra bezorgkosten aan. Dat maakt me verder niet uit. Maar wat moet ik op de envelop(pe) zetten? Alleen het adres van Van Dijk, of zou ik er iets onder moeten zetten in de trant van: t.a.v. bestelfomulier?
Kut dat moet ik ook nog doen, bijna vergeten.

Maar eh, ik weet het ook niet...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:28
Verwijderd
t.a.v. kan volgens mij alleen als je er een persoonsnaam achterzet...anders is het volgens mij net zo iets als 'geacht bestelformulier', maar dat weet ik niet zeker... Misschien is er wel zo iets dergelijks wat wel voor bv. een afdeling of zo bedoeld is, maar dat zou ik niet weten. Volgens mij kwamen de brieven bij 'ons' (= de Rotterdamse Schoolboekhandel) ook gewoon alleen met het adres van de RSB er op binnen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:59
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Oké bedankt. Ik stuur het wel gewoon op. Ze merken vanzelf wel wat erin zit .
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:31
Verwijderd
Anders doe je er een begeleidend briefje bij
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 21:30
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 15-07-2003 @ 15:29:
Wij moesten afgelopen vrijdag op onze school de bestelformulieren inleveren van Van Dijk studieboeken. Alleen ben ik een poosje weggeweest en heb dat dus niet in kunnen leveren.

Nou weet ik al dat ik dit gewoon zelf op kan sturen, dan wordt het thuisbezorgd maar er zitten wel extra bezorgkosten aan. Dat maakt me verder niet uit. Maar wat moet ik op de envelop(pe) zetten? Alleen het adres van Van Dijk, of zou ik er iets onder moeten zetten in de trant van: t.a.v. bestelfomulier?
gewoon hetb adres, k heb hem ook opgestuurd..

maare thuisbezorgd zitten helemaal geen extra kosten aan toch?? k krijg ze elk jaar thuis bezorgd.. maar jah,

kuzzies
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:12
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik heb alles op tijd ingestuurd, een week of 2 vóór de zomervakantie. Op het formulier stond dat ik binnen 2 weken of zo bericht zou krijgen dat mijn formulier was aangekomen (en dan zou ik direct een factuur en/of acceptgiro meekrijgen), maar ik heb nog steeds niks gehoord. Toch maar effe contact opnemen dan (want als ik nog niks had gehoord moest ik contact opnemen).

't Lijkt me niet zo'n geweldige boekenorganisatie - of toch? Dit is de eerste keer dat ik bij Van Dijk studieboeken moet bestellen.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:20
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Citaat:
Ripper schreef op 16-07-2003 @ 21:12:


't Lijkt me niet zo'n geweldige boekenorganisatie - of toch? Dit is de eerste keer dat ik bij Van Dijk studieboeken moet bestellen.

Ripper
Ik heb er tot nu toe (ga nu naar 5ath) altijd mijn boeken besteld en nog nooit problemen gehad. Alles op tijd e.d. Op mijn school is dat de standaard leverancier. Heb er verder ook nooit iemand over horen klagen.

Bij ons was het ook zo dat wanneer je je rapport ging halen, je de boekenlijst kreeg. Die je meteen de volgende dag weer moest inleveren.

En als ik mijn boeken niet krijg merk ik het vanzelf wel . Dan maar een weekje meekijken met iemand.
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:34
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 16-07-2003 @ 22:20:
Ik heb er tot nu toe (ga nu naar 5ath) altijd mijn boeken besteld en nog nooit problemen gehad. Alles op tijd e.d. Op mijn school is dat de standaard leverancier. Heb er verder ook nooit iemand over horen klagen.
Bij ons op school is t ook standaard, maar ik vind m echt ronduit kut. Ik heb het afgelopen jaar 5 (!) boeken gekregen die ik gewoon niet nodig had. Verder krijg ik altijd boeken te laat. Maarja. Je moet toch wat.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:12
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-07-2003 @ 22:34:
Bij ons op school is t ook standaard, maar ik vind m echt ronduit kut. Ik heb het afgelopen jaar 5 (!) boeken gekregen die ik gewoon niet nodig had. Verder krijg ik altijd boeken te laat. Maarja. Je moet toch wat.
Dat had ik ook toen ik mijn boeken bij De Vries bestelde. (dat is de leverancier van mijn school, die zit in Haarlem) Dat doe ik niet meer, ik bestel alle boeken op ISBN-nummer bij een andere boekhandel. Gaat altijd goed.
Misschien een ideetje?
(dan moet je niet zo'n boekhandel hebben die zegt: nee wij nemen geen schoolboeken aan, dat doet Van Dijk...)
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 16-07-2003 @ 22:20:
En als ik mijn boeken niet krijg merk ik het vanzelf wel . Dan maar een weekje meekijken met iemand.
Als 't bij een weekje blijft...

Bij ons waren d'r leerlingen die enkele maanden bij anderen mee moesten kijken of met kopietjes aan de slag moesten gaan. :/

was overigens niet Van Dijk, maar de Rotterdamse Schoolboeken Handel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:53
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Op de nabestellingsenveloppen staat

Van Dijk Studieboeken
Klantenservice

dus ik neem aan dat je daar dan ook gewone bestelformulieren heen kunt sturen....
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:56
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Bel anders ff op ze hebben vast een telefoon nummer op je formulier staan
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vind het ronduit irritant die van dijk (en andere waarschijnlijk ook).
Vorig jaar ben ik slecht geinformeert over vakken die ik dat jaar zou krijgen en uiteindelijk heb ik dus veels teveel boeken besteld en ze wilden ze niet meer terug nemen.
Ook had ik vorig jaar een aantal erg slechte boeken, waar regelmatig in geschreven was.
Op m'n vorige school regelden ze zelf de boeken, je kreeg dan met de hele klas alle boeken. Daar ging echt nooit wat fout en kon alles in overleg.
m'n irritatie is dus niet alleen bij van dijk, maar ook bij m'n school.
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
dreen schreef op 19-07-2003 @ 16:46:
Ik vind het ronduit irritant die van dijk (en andere waarschijnlijk ook).
Vorig jaar ben ik slecht geinformeert over vakken die ik dat jaar zou krijgen en uiteindelijk heb ik dus veels teveel boeken besteld en ze wilden ze niet meer terug nemen.
Ook had ik vorig jaar een aantal erg slechte boeken, waar regelmatig in geschreven was.
Op m'n vorige school regelden ze zelf de boeken, je kreeg dan met de hele klas alle boeken. Daar ging echt nooit wat fout en kon alles in overleg.
m'n irritatie is dus niet alleen bij van dijk, maar ook bij m'n school.
bij ons wordt het algemene deel door de school geregeld, die krijgen we dus een dag voor de eerste schooldag en moeten we ook weer op school inleveren.
de boeken in je profiel- en vrije deel moet je zelf bestellen.
die heb je ook zelf gekozen en dus weet iedereen welke hij/zij moet hebben.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:38
Verwijderd
Dat je boeken niet meer terug kunt brengen ligt niet aan Van Dijk of wat dan ook, maar aan je school die je slecht heeft geinformeerd... Maar dat maakt het niet minder lullig... Boeken die echt beschadigt zijn en/of waar heel veel ingeschreven is, nemen ze misschien wel terug...kun je iig proberen.

Waarom het op een school vaak wel goed gaat: zij hebben VEEEEEEEEEEEEL minder mensen die een boekenpakket moeten hebben en dus ook veel minder boeken. Kortom, het is dan gewoon een stuk simpeler omdat soort dingen beter te regelen en om dingen in overleg te doen. Bij een schoolboekhandel is dat gewoon onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2003 @ 17:38:
Dat je boeken niet meer terug kunt brengen ligt niet aan Van Dijk of wat dan ook, maar aan je school die je slecht heeft geinformeerd... Maar dat maakt het niet minder lullig...
Nou van dijk had er min of meer ook zelf schuld aan. omdat ik had aangekruisd dat ik alleen natuurkunde1, scheikunde1 en economie1 heb/had en zij wisten waarschijnlijk dat ik die vakken niet zou krijgen ofzo, want ze hebben me de boeken gegeven voor eco12, nat12 en sk12. Als ze het niet snapten hadden ze ook ff kunnen bellen, en niet zomaar wat doen.Maar goed, m'n ouders moesten betalen en ik niet. M'n vader is zelf voorzitter van de ouderraad, dus hij had er zelf ook wat aan kunnen doen.
Citaat:
Boeken die echt beschadigt zijn en/of waar heel veel ingeschreven is, nemen ze misschien wel terug...kun je iig proberen.
Ja doen ze ook wel, maar dan krijg je na een maand pas weer nieuwe. En het was een frans boek waar je veel in moet schrijven en so mee moet leren, en dan is een maand wel heel lang.
Het punt is gewoon dat er té weinig controle op is (en kan zijn). Als je het via een schoolboekenfonds doet dan kunnen de leraren zelf de leerlingen in de gaten houden en wordt elk boek ff snel doorgebladerd. Ook weet je dat het boek op je school blijft en niet naar de andere kant van het land vertrekt. Dat maakt de grens hoger om niet in een boek te gaan schrijven.
Citaat:
Waarom het op een school vaak wel goed gaat: zij hebben VEEEEEEEEEEEEL minder mensen die een boekenpakket moeten hebben en dus ook veel minder boeken. Kortom, het is dan gewoon een stuk simpeler omdat soort dingen beter te regelen en om dingen in overleg te doen. Bij een schoolboekhandel is dat gewoon onmogelijk.
Een school hoeft ook geen geld te verdienen en van dijk is een bedrijf en verdient dus geld. ook heeft van dijk dit jaar een actie dat als je voor een bepaalde tijd besteld je een cd krijgt. Dat is erg goed bedoelt maar dat maakt het zo commercieel. En dat hoeft van mij niet zo.
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 19-07-2003 @ 18:49:
Nou van dijk had er min of meer ook zelf schuld aan. omdat ik had aangekruisd dat ik alleen natuurkunde1, scheikunde1 en economie1 heb/had en zij wisten waarschijnlijk dat ik die vakken niet zou krijgen ofzo, want ze hebben me de boeken gegeven voor eco12, nat12 en sk12. Als ze het niet snapten hadden ze ook ff kunnen bellen, en niet zomaar wat doen.
Dan zou ik ze toch heel duidelijk hebben gemaakt dat het hun fout was en niet de jouwe. (Heb je dit jaar een kopie gemaakt van je bestelformulier...? Misschien wel handig, dan kun je ze laten zien dat jij iets anders in het gevult.)

Citaat:
Ja doen ze ook wel, maar dan krijg je na een maand pas weer nieuwe. En het was een frans boek waar je veel in moet schrijven en so mee moet leren, en dan is een maand wel heel lang.Het punt is gewoon dat er té weinig controle op is (en kan zijn). Als je het via een schoolboekenfonds doet dan kunnen de leraren zelf de leerlingen in de gaten houden en wordt elk boek ff snel doorgebladerd. Ook weet je dat het boek op je school blijft en niet naar de andere kant van het land vertrekt. Dat maakt de grens hoger om niet in een boek te gaan schrijven.
De boeken worden wel gecontroleerd. Hoe het gecontroleerd wordt, is afhankelijk van de persoon die controleert. Bij de RSB werden de kosten van een beschadigt boek 'vroeger' door berekent aan de scholier van wie het boek afkomstig was. Nu wordt het volgens mij door berekent aan de school waarvan het boek afkomstig is. Maar goed, een scholier wordt er dus niet snel op aangesproken, tenzij de docenten op school het nog controleren (bij ons op de mavo deden ze dat geloof ik wel).

Ik vind het via school ook handiger...maar ja, boeken zijn duur en niet elke school heeft het geld daarvoor (of daarvoor over).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2003, 22:13
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline
volgens mij staat er ergens op da papier een adres
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.