Oud 02-06-2005, 01:08
Verwijderd
Na al de vele topics lijkt het mij goed om hier een centraal topic over te maken. Ik start. De informatie heb ik uit mijn eigen post gehaald van 2 jaar geleden. Als het echt niet kloppen dan hoor ik dat graag en dan kan het verbeterd worden. Met de info moet je volgens mij een eind komen.

Succes iedereen!


Stap 1:
Ga naar een sport school, en train 3/4 per week goed je buikspieren maar bouw het wel langzaam op, doe voor de rest ook een beetje conditie trainen, als je al iets langer bezig bent met trainen ga dan op een lage intensiteit trainen en een hoge maar daarover later meer.

Stap 2:
Deze stap is echt heel belangrijk, pas je voedingspatroon aan, dus ga met een regelmaat eten, en eet geen vet of snoep meer.
Veel mensen denken als je sport dat alles dan goed komt maar wat het vaak is, mensen hebben goeie buikspieren maar je kan niet zien omdat er een grote vetlaag voor zit, dit is echter moeilijk weg te halen maar met discipline en wilskracht kom je er wel.

Of je een sixpack krijgt is mede in je genen bepaald en de ene heeft er meer aanleg voor dan de andere.
Je kan het in drie groepen verdelen, zie hier onder:

Iedereen die weleens op het strand of bij een zwembad is geweest kan zien dat er veel verschillende type mensen rondlopen als je kijkt naar het fysieke karakter. De ene is dun of dik, lang of klein, lichter of donker, smal of breed in de schouders, heeft langere of kortere benen; veel of weinig spieren, veel of weinig lichaamsvet.
Al deze verschillende mensen kun je indelen in 3 verschillende fundamentele lichaamstypes:


De ectomorf: herkenbaar aan een kort bovenlichaam, lange armen en benen, lange en dunne voeten en handen, en heel weinig vet en spiermassa, heeft vaak een smalle borstkas en schouders, en meestal lange dunne spieren.



De mesomorf: heeft veel aanleg om spieren te ontwikkelen, heeft een grote borstkas, de breedte van de schouders en taille omvang zijn goed in verhouding met elkaar (V-vorm), heeft ook stevige spieren en is sterk.



De endomorf: komt snel aan, heeft een trage stofwisseling, zachte spierstructuur, vaak een rond gezicht, korte nek, brede heupen, neigt tot het opslaan van vet dat de spieren gaat bedekkenen.



Natuurlijk is niet iedereen maar één type maar meestal een combinatie van alle drie de types.

Waarom is het zo belangrijk alvorens dat je begint met bodybuilding te weten bij welk(e) lichaamstype(s) jij hoort?
Dat is omdat elke lichaamtype weer anders reageert op training, wat voor de een werkt hoeft dus voor de ander helemaal niet te werken. Elk lichaamstype kan goed ontwikkeld worden door juiste training en voeding.
Als je weet welk lichaamstype bij jou hoort kan je dit een hele hoop tijd en frustratie besparen. Een ectomorf die traint als een endomorf zal zich namelijk snel overtrainen en dus niet groeien. De endomorf die denkt dat hij meer mesomorf is, zal groeien, maar zal altijd problemen hebben met z'n vetpercentage laag te houden. Natuurlijk zijn er wel een aantal trainingsprincipes die voor iedereen hetzelfde zijn. Maar hoe je je training indeelt en hoe je dit combineert met dieet en voeding kan erg verschillend zijn, afhankelijk dus van je lichaamstype.


Hier volgen een paar schema's voor je buikspieren:

(Beginners) week 1 voor de 3 maanden

3 keer per week
3 x 3 oefeningen van verschillende categorieën
rust perioden tussen 30 en 45 seconden
20-25 keer per set
(Meer gevorderd) week 2 voor de 3 maanden

3 keer per week
5 x 3 oefeningen van verschillende categorieën
rust perioden tussen 30 en 45 seconden
20-25 keer per set
(Gevorderd) Eerste 3 maanden

4-5 keer per week
5 x 3 oefeningen van verschillende categorieën
rust perioden tussen 30 en 45 seconden
20-25 keer per set
Bijhouden

2-3 keer per week
5 x 3 oefeningen van verschillende categorieën
rust perioden tussen 30 en 45 seconden
20-25 keer per set

Wat wel zo is, verwacht echt niet te snel resultaat, ik heb van mezelf al redelijke buikspieren, daar ben ik ook heel blij mee, maar soms train ik ook nog wel eens veel succes.

En laatste:

Welke trainingen bij welke lichaamstypen:

Ectomorf training

Een ectomorf zijn eerste doel is gewicht aankomen, het liefst in de vorm van spiermassa. Hij heeft niet de kracht en uithoudingsvermogen voor lange training sessies. Ontwikkeling van spiermassa gaat erg langzaam, hij moet zich vaak dwingen om genoeg te eten voor constante groei te garanderen.
Hoe kun je als ectomorf het beste trainen:

1. Zorg voor genoeg kracht-oefeningen, een programma dat maximum massa opbouwd. Je programma moet bestaan uit zware gewichten met weinig herhalingen (tussen de 6- tot 8 herhalingen na een goede warming up).

2. Leer intensief te trainen en laat elke set tellen. Op deze manier kun je je trainings-sessie's relatief kort houden en toch spiermassa ontwikkelen (soms 14 tot 16 sets per grote spiergroep, liever dan 16 tot 20). Zorg ervoor dat je genoeg rust neemt tussen de sets en geef jezelf genoeg tijd om te herstellen tussen trainings-sessie's.

3. Besteed veel aandacht aan voeding; consumeer meer calorieën dan je lichaam nodig heeft en als het nodig is, gebruik weight-gainers en proteïne shakes om je lichaam van voldoende koolhydraten en eiwitten te voorzien.

4. Denk eraan, je probeert voedingsenergie om te zetten in lichaamsmassa, wees voorzichtig dat je niet teveel energie verbrand met vele hoeveelheden andere activiteiten zoals aerobics, hardlopen, zwemmen en andere sporten. Wat cardio oefeningen is wel nodig voor een goede gezondheid, maar iemand die ook nog eens uren per dag besteed aan het verbranden van veel energie buiten de sportschool zal veel moeite hebben met het ontwikkelen van spiermassa in de sportschool.


Mesomorf training

De mesomorf vind het erg makkelijk om spiermassa te ontwikkelen, maar moet er ook zeker van zijn om voldoende variatie van oefeningen in zijn trainingsprogramma op te nemen, zodat de spieren mooi proportioneel, goed gevormd ontwikkelen. Voor de mesomorf wordt aangeraden:

1. Met nadruk op kwaliteit, detail, en isolatie training, samen met de basis massa- en kracht oefeningen. Je bouwt makkelijk massa, dus je kunt meteen beginnen met het werken aan de vorm.

2. Mesomorfen ontwikkelen zo makkelijk spiermassa dat ze zich niet druk hoeven te maken over energie inname of overtraining. Een standaard work-out met 16 tot 20 sets per spiergroep is goed, en je kunt trainen met zo veel of weining rust tussen de sets als je wilt.

3. Een gebalanceerd dieet met veel proteïne en een calorie-niveau dat het fysiek tussen de 4,5 tot 7 kilogram van wedstrijd gewicht houdt het hele jaar door. Niet 10 tot 15 kilogram bulken en dan weer die nutteloze kg's er af trainen voor de wedstrijd.


Endomorf training

In het algemeen heeft de endomorf niet veel moeite met het opbouwen van spiermassa, hij bekommerd zich meer om het verliezen van vetmassa en dan moet hij erg voorzichtig zijn met dieet zodat hij niet weer het gewicht terug krijgt. Voor de endomorf wordt aangeraden:

1. Meer sets, veel herhalingen (niet minder dan 10 tot 12 reps), erg korte rust periodes om op deze manier zoveel vet te verbranden als mogelijk. Wat extra sets doen of wat meer extra oefeningen om zo sneller droog te worden is een goed idee.

2. Extra aerobe oefeningen zoals fietsen, hardlopen of andere calorie-verbrandende activiteiten. Trainen op de sportschool verbrand calorieën, maar lang niet zoveel als continu cardio oefeningen 30 tot 45 minuten lang.

3. Een laag-calorie dieet dat de benodigde voedingsbalans bevat. Niet helemaal niks, maar een minimale hoeveelheid proteïne, koolhydraten en vet, met vitamines en mineralen supplementen om er zeker van te zijn dat je lichaam niet te kort komt aan essentiele voedingsstoffen.


Buikspier Training
Er is een apart deel van de site gewijd aan de buikspier training. Deze sectie is toegevoegd, omdat wij van mening zijn dat de buikspieren anders getraind dienen te worden dan de andere spieren in het lichaam (deze spieren kunnen bijvoorbeeld dagelijks getraind worden door een korte hersteltijd). De training kan gekarakteriseerd worden als intensieve interval training.

Buikspier Training Introductie
We hebben een gehele sectie gewijd aan de buikspieren, omdat deze spieren een afwijkende trainingsmethode kennen. Het grootste verschil is dat de buikspieren elke dag getraind kunnen worden in tegenstelling tot de meeste andere spieren in het lichaam (een ander voorbeeld is de onderarmspier). Een andere reden is omdat veel mensen van hun 'buikje' af willen komen en daarom de buikspieren gaan trainen. We willen nu even duidelijk stellen dat het bereiken van een platte, gespierde buik verre van gemakkelijk is. Reclames op de televisie laten echter een ander beeld zien. Door middel van slechts 3 minuten per dag, kunt u door middel van bijvoorbeeld de 'abflex' een platte buik creëren binnen afzienbare tijd. Feit is dat dit gewoonweg onmogelijk is. Een tweede punt hierbij is dat deze machines geen enkele meerwaarde creëren voor de consument. Deze machines zijn slechts gemaakt voor ondersteuning van de nek (wat opgelost kan worden door techniek). Een bijkomend nadeel is dat de machine de bewegingsvrijheid ernstig limiteerd. De creatie van een 'wasbord-effect' heeft te maken met 2 factoren namelijk met hypertrofie van de buikspier (spiergroei) en met vetverlies. De hypertrofie van de buikspieren is op zich niet zo moeilijk te behalen. Het probleem zit in het laten verdwijnen van het vetlaagje ; het is namelijk zo dat het vet zich als eerste gaat ophopen op de buik. Als u zichtbaar resultaat wilt hebben van buikspiertraining zult u aan duratie training of extensieve interval training moeten doen (zie trainingsmethoden van cardio en gewichtstraining), naast de buikspiertraining. Hierna volgt de informatie over hoe u optimale resultaten krijgt voor de buikspier hypertrofie en/of het op spanning brengen van de buikspieren.

De functie van de buikspieren is het stabiliseren van het lichaam en het naar elkaar toetrekken van het boven en onderlichaam. Daarnaast zijn de buikspieren er ook om het lichaam te draaien en de interne organen (zoals de lever) te beschermen tegen invloeden van buitenaf. De spiergroep kan verdeeld worden in de rectus abdominus (de 6/8 blokjes), de internal en external obliques (schuine buikspieren) en de intercostals (spierplaatjes tussen de ribben).


Buikspier Trainingsmethoden

Zoals al in de introductie is uitgelegd, is naast het ontwikkelen van de buikspier ook het verbranden van het vet nodig. Hier wordt uitgelegd hoe u de buikspier moet trainen. Voor vetverlies moet u bij de duratie training of extensieve interval training methoden (zie trainingsmethoden van cardio en gewichtstraining) kijken.

Om echt goed getrainde buikspieren te krijgen moet u het volgende doen (als je wat minder wilt trainen, moet je dat vooral doen ; doe wat het beste aanvoelt voor jezelf) :

Basis Trainings Methoden
De meeste mensen doen de buikspier oefeningen op een foute manier. Het eerste wat er fout gaat is de plaatsing van de handen achter het hoofd. De meeste mensen gaan aan hun hoofd trekken (en proberen daarmee hun rug van de grond te trekken met hun armen in plaats van met hun buik). De fout die gemaakt wordt is dat mensen hun handen in elkaar vouwen achter hun hoofd. Een basisregel is dat de handen elkaar niet aan mogen raken achter het hoofd. De beste plaatsing is de vingers aan de zijkanten van het hoofd te plaatsen en deze slechts als ondersteuning voor de nekspieren te gebruiken. Een ander probleem is de onderrug. Veel buikspier oefeningen leggen veel stress op de onderrug. Zodra u spanning voelt op de onderrug raden wij u aan om te stoppen. Er zijn genoeg buikspieroefeningen, die geen stress op uw onderrug zetten. Het belangrijkste is dat u beter wordt van de fitness en niet achteruit gaat door het opdoen van een blessure (en zeker geen blessure aan de onderrug). Wij adviseren dan ook om altijd een matje te gebruiken bij grondoefeningen voor de buik (of andersoorts grondoefeningen).

Het Trainingsprogramma
De buikspier kan dagelijks getraind worden door de snelle hersteltijd. Door dit feit begint het trainingsprogramma met 4 tot 5 keer per week te trainen (afhangend van hoe snel u vorderingen maakt/wilt maken) in de eerste 3 maanden. Hierna is het slechts onderhouden van de buikspieren door hetzelfde programma te doorlopen, maar dan 2-3 keer per week. Het eerste wat u moet doen is het uitkiezen van 6 buikspier oefeningen in de oefeningen sectie. Kies hieruit 3 oefeningen voor de rectus abdominus (waarvan er één zeker de de crunch moet zijn) en 2 voor de obliques en/of intercostals. Als u onderrug problemen heeft, let dan op de indicatiemeters voor de onderrug bij de oefeningen. Als u dit voor het eerst doet, is het aan te raden langzaam te beginnen. 2 tot 3 keer per week voor de eerste week (ook om de techniek onder controle te krijgen) en dit langzaam uit te bouwen tot het bovenstaande niveau (zie onderstaand schema voor een voorbeeld). Begin van daaraf aan met de 3 maanden. Iedere oefening moet 3 keer uitgevoerd worden met 20-25 herhalingen met 30-45 seconden rust (ongeveer 18 minuten per dag). Houdt in gedachte dat met training alleen u geen compleet platte buik kunt krijgen. Ga relatief meer koolhydraten eten (brood e.d.) en minder vet (patat e.d.) en doe meer aan sport.

Spot Reductie
De spot reductie theorie ligt diep geworteld in onze sportsamenleving, maar het is een absoluut onware theorie. De theorie is dat als je de buikspieren traint, het vet op de buik verdwijnt. Dit is dus absolute onzin. Het is toevallig dat doordat mensen hun buik gaan trainen, zij ook vet verliezen op hun buik, maar dit is niet omdat de spieren van de buik worden getraind. Toevallig bevindt het meeste vet zich op de buik en als er dus vet verbrand moet worden, wordt het merendeel van de buik af gehaald. Een efficiëntere manier om het vet op de buik te verbranden is het inschakelen van de bovenbeen spieren (grootste spiergroep in het lichaam ; meer calorie verbranding).

Ja het is veel tekst en heb natuurlijk niet alles getypt, had het al eens eerder getypt, veel is vanmezelf en wat dingen zijn van een site. Als je dit volgt en doet dan krijg je een strakke buik, gegarandeerd gerantie, veel succes

Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 01:16.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 08:53
Verwijderd
ik weet niet of je wel een centraal topic mag openen zonder overleg met de forumbazen maar nu het er dan toch is:

Bij body-fit en bij BOM-men moet je ook buikspieroefeningen doen, nu vind ik dat voor mezelf niet nodig maar ik doe toch maar mee als iedereen dat doet. Probleem is alleen, dat ik dan al gauw ontzettend veel last van m'n nek krijg, het voelt aan als gewone hevige spierpijn, en ik heb dat echt al na 5 seconden een klein beetje, na 20 seconden is het heel erg. Bij oefeningen waarbij mijn hoofd op de grond of op mijn arm kan blijven liggen heb ik daar natuurlijk geen last van.

Nu vroeg ik me af:
- Ik heb begrepen dat ik dan mijn nek moet ondersteunen, hoe moet ik dat doen? Als ik mijn handen in m'n nek leg trek ik mezelf omhoog aan mijn hoofd en wordt het alleen erger.
- Ik kijk tijdens de oefeningen naar voren, naar de instructrice, maakt dat het erger en kan ik dus beter naar het plafond kijken?
- Is het juist goed om die buikspieroefeningen te doen omdat ik dan mijn nek dus ook train, of is het slecht omdat ik 'm overbelast?

Voor de duidelijkheid:
Aerobics ken je wel? En pilates (spierversterkende oefeningen op de grond met je eigen lichaam als gewicht/weerstand) ook wel? BOMmen is een kruising daartussen, de instructice doet de oefeningen voor, steeds ongeveer 3,5 minuten aerobics, 3,5 minuten pilates, 3,5 minuten aerobics, 3,5 minuten pilates, 3,5 minuten stretchen, en dat dan een uur lang. Body-fit is ongeveer hetzelfde, maar dan met minder nadruk op cardio en met gewichtjes van 1 kg in elke hand en om elke enkel. Bij body-fit zijn we met zo'n 50 mensen die dus de instructrice nadoen op muziek, bij BOMmen met zo'n 200 mensen.


Oh en ik wil dus géén wasbordje en een platte buik heb ik al, ik doe de oefeningen alleen omdat het nu eenmaal een onderdeel van de les is.

Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 08:59.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:46
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-06-2005 @ 08:53 :


bij BOMmen met zo'n 200 mensen.

__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 14:35
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 02-06-2005 @ 13:46 :
Bij ons zijn het er ook zoveel...soms zelfs meer!

Of zit mevrouw Sarah soms ook op de hanze?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 14:42
Verwijderd
RUG, maar dat is hetzelfde BOM-uur
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 14:47
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Oh toevallig
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 14:51
knir
Avatar van knir
knir is offline
de ab king pro werkt! mijn ouders hebben zo'n ding aangeschaft en het is nog leuk ook. En nek ondersteuning

veel makkelijker dan zo'n onwijs trainingsschema
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 15:47
Mara
Mara is offline
"geen vet en snoep meer eten"

Wél vet, maar góede vetten.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:34
honey
honey is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-06-2005 @ 08:53 :
ik weet niet of je wel een centraal topic mag openen zonder overleg met de forumbazen maar nu het er dan toch is:

Bij body-fit en bij BOM-men moet je ook buikspieroefeningen doen, nu vind ik dat voor mezelf niet nodig maar ik doe toch maar mee als iedereen dat doet. Probleem is alleen, dat ik dan al gauw ontzettend veel last van m'n nek krijg, het voelt aan als gewone hevige spierpijn, en ik heb dat echt al na 5 seconden een klein beetje, na 20 seconden is het heel erg. Bij oefeningen waarbij mijn hoofd op de grond of op mijn arm kan blijven liggen heb ik daar natuurlijk geen last van.

Nu vroeg ik me af:
- Ik heb begrepen dat ik dan mijn nek moet ondersteunen, hoe moet ik dat doen? Als ik mijn handen in m'n nek leg trek ik mezelf omhoog aan mijn hoofd en wordt het alleen erger.
- Ik kijk tijdens de oefeningen naar voren, naar de instructrice, maakt dat het erger en kan ik dus beter naar het plafond kijken?
- Is het juist goed om die buikspieroefeningen te doen omdat ik dan mijn nek dus ook train, of is het slecht omdat ik 'm overbelast?

Nou zal ik hier dan eens als toekomstige fysiotherapeut op reageren
Je kan 2 dingen om je nek te ontlasten:
1) ga geen crunches doen, maar gebruik je benen, zodat je rug en nek op de grond blijven. Beide benen omhoog en vervolgens wat laten zakken en evt vasthouden en weer terug. Je kan je knieen ook buigen.
2) als je crunches gaat doen, houd je nek dan juist WEL gebogen, kin op de borst en verolgens met je schouders omhoog. Wanneer je terug gaat, je hoofd nek weer strekken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:49
Angmar
Angmar is offline
goeie topic en goeie informatie, alleen dat van die sportschool in het begin zou ik maar negeren buikspieroefeningen hebben als nadeel dat het, wat mij betreft, één vd vervelendste oefeningen zijn om uit te voeren, maar als voordeel: je hoeft er totaal niet naar een sportschool voor te gaan! schaf jezelf gewoon een matje aan en klaar en wanneer je al wat gevorderd bent kan je misschien een haltertje kopen en die op je borst leggen om de oefening wat te verzwaren... kan je perfect thuis doen!
__________________
Roses are red, violets are blue, most poems rhym, but this one doesnt...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 14:45
Sime
Avatar van Sime
Sime is offline
Citaat:
Angmar schreef op 06-08-2005 @ 12:49 :
goeie topic en goeie informatie, alleen dat van die sportschool in het begin zou ik maar negeren buikspieroefeningen hebben als nadeel dat het, wat mij betreft, één vd vervelendste oefeningen zijn om uit te voeren, maar als voordeel: je hoeft er totaal niet naar een sportschool voor te gaan! schaf jezelf gewoon een matje aan en klaar en wanneer je al wat gevorderd bent kan je misschien een haltertje kopen en die op je borst leggen om de oefening wat te verzwaren... kan je perfect thuis doen!
Al wil je blokjes zul je toch aan krachttraining moeten doen , en dat is altijd op zon apparaat waarbij je het gewicht kunt verhogen. Om spiermassa te kweken moet je weinig herhalingen met zoveel mogelijk gewicht maken.
Crunchen op een matje kun je thuis doen, maar dat is geen krachttrainign want op een gegeven moment kun je het zo vaak je wilt doen maar het zal dan steeds minder effect geven (en zoals je al zegt; het is dus vervelend omdat er steeds meer tijd in gaat zitten). Alleen om strakker te worden is het goed en als je net begint zul je ook wel resultaat zien.
3 setjes krachttraining is zwaarder en bespaart een berg tijd ipv dat stomme gecrunch
__________________
All i ever wanted was everything
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 15:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-06-2005 @ 08:53 :
Probleem is alleen, dat ik dan al gauw ontzettend veel last van m'n nek krijg, het voelt aan als gewone hevige spierpijn, en ik heb dat echt al na 5 seconden een klein beetje, na 20 seconden is het heel erg. Bij oefeningen waarbij mijn hoofd op de grond of op mijn arm kan blijven liggen heb ik daar natuurlijk geen last van.
Als je dat doet, pak een vast punt op het plafont en blijf daar naar kijken en trek niet aan je nek met je armen, als dat toch automatisch gaat hou dan je handen langs je oren dan kan je niet aan je nek trekken
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 15:51
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Sime schreef op 06-08-2005 @ 14:45 :
Al wil je blokjes zul je toch aan krachttraining moeten doen , en dat is altijd op zon apparaat waarbij je het gewicht kunt verhogen. Om spiermassa te kweken moet je weinig herhalingen met zoveel mogelijk gewicht maken.
Wat een dikke onzin zeg. Als je blokjes wilt kan je dat op verschillende manieren bereiken en dat zal dan ook met verschillend resultaat zijn.

Als je je buikspieren gaan trainen als een echte spier met weinig reps en veel kilo's zullen ze vooral erg dik worden en uitpuilen. Doe je het zonder gewicht en ga je voor meer reps, dan zullen ze platter blijven maar in mijn optiek geeft dat wel een mooier resultaat.
__________________
Whatever
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 17:47
Sime
Avatar van Sime
Sime is offline
jaa hoor tuuuurlijk, uitpuilende bolle buikspieren, nou als je dat wilt zul je echt jaren moeten afzien en al die troep moeten slikken, maar goed.... ga maar crunchen tot je een ons weegt dan.
__________________
All i ever wanted was everything
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:16
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Grimmetje denkt dat die groeihormoon buiken ontstaan door veel crunches met gewicht

@ Topicstarter: Ik vind het veel te veel kom op man 3x in de week 15 setjes. Doe je dat met je benen en je rug ook? De abdomen dienen al bij praktisch alle oefeningen als synergist, squat maar eens flink

Ik zou ze idd ook 1x per week met wat gewicht aanpakken, anders heb je straks zichtbare streepjes van magerheid en niet omdat je abs zo goed ontwikkelt zijn. Voor diepe cuts heb je nou eenmaal wat massa nodig daar.

Persoonlijk kies ik voor

3x10 cable crunch

2x DF's

http://www.evfit.com/dragon%20flag-2.jpg

http://www.evfit.com/dragon%20flag.jpg

2x crunch/raise superset

Een maal per week is echt wel genoeg, hooguit 2x.


Ik denk trouwens niet dat er ook maar íemand hier dit gaat doen, of iig langer dan 2 dagen. Wie aan bb wil doen zoekt dat zelf wel uit, maar leuk geschreven.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:33
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 06-08-2005 @ 18:16 :
Grimmetje denkt dat die groeihormoon buiken ontstaan door veel crunches met gewicht

@ Topicstarter: Ik vind het veel te veel kom op man 3x in de week 15 setjes. Doe je dat met je benen en je rug ook? De abdomen dienen al bij praktisch alle oefeningen als synergist, squat maar eens flink

Ik zou ze idd ook 1x per week met wat gewicht aanpakken, anders heb je straks zichtbare streepjes van magerheid en niet omdat je abs zo goed ontwikkelt zijn. Voor diepe cuts heb je nou eenmaal wat massa nodig daar.

Duidelijk heb je wat massa nodig voor diepe cuts. Maar zoals je zelf ook wel weet is er een duidelijk verschil qua resultaat tussen 4 sets van 20 en 3 sets van 6 met extra gewicht. Maar je moet het zelf weten natuurlijk, ik doe het al jaren zo en ben blij met mijn 6pack met een mooie cut naar mijn smaak. Zou eigenlijk nog eens op een leuk dieetje moeten voor de onderste 2..maar ach
__________________
Whatever
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 21:58
Blackgeni
Avatar van Blackgeni
Blackgeni is offline
Als je dan geen last van je rug krijgt weet ik het ook niet meer
__________________
Waar een wil is, is een weg maar op mijn weg zijn wegwerkzaamheden
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 02:58
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Blackgeni schreef op 06-08-2005 @ 21:58 :
Als je dan geen last van je rug krijgt weet ik het ook niet meer
Idd. Daarom zou ik exentrisch beginnen. Verder op het bankje gaan liggen en "een kaars maken" die oefening kennen de meesten wel van de gymles op school vroeger en je dan zo langzaam mogelijk laten zakken op die manier tot je rug op het bankje ligt, dan overnieuw.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 15:58
Sime
Avatar van Sime
Sime is offline
crunchen op zo'n bal schijnt het beste te zijn... volgens mijn fitness instructeur dan (om te crunchen)
__________________
All i ever wanted was everything
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 04:12
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
als je een sixpack wil hebben is de enige eis eigenlijk weinig vet op je buik. want je kunt nog zulke dikke buikspieren hebben, je kan ze toch niet zien als je vet% hoger is dan zo'n 12 %.
buik is sowieso niet echt een spier waar je veel massa kan aanzetten, maar als je dikkere buikspieren wil moet je inderdaad gewoon massagericht trainen, dus 8-12 herhalingen met extra gewicht of hele zware buikspieroefeningen zoals die dragon flags of nelson situps. 1 xper week intensief aanpakken is genoeg.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27
Pluis
397 03-04-2014 22:55
Verhalen & Gedichten [Winnaar verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder
leiv
10 18-05-2007 20:45
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder
Verwijderd
0 12-04-2007 18:37
Lichaam & Gezondheid gewrichten overbelast?
jemappelebas
11 14-06-2006 19:44
Lichaam & Gezondheid Ik heb borsten
Apomes
24 21-02-2006 16:44
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 23:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.