Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 21:49
Q
Avatar van Q
Q is offline
Mensen die op paarden rijen zijn eigenlijk ook fout bezig. Een beest wat in de natuur hoort, dingen te laten die zij willen. Een soort slaaf dr van maken. In kleine hokjes verbergen zodat er later weer mensen mee kunnen spelen, als een soort speelgoed. Moet je de rollen ns omdraaien, iemand gaat op jouw rug zitten en verteld jou waar je naar toe moet gaan en hoe hard. Laat ze toch met rust.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2002, 17:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Sja, that's life.
Hoe wil je trouwens paarden in de natuur zien? Ik heb nog nooit een groep paarden in de natuur gezien, enkel op stukken land van een boer o.i.d., maar dat is ook niet in de vrije natuur.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 18:23
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Dit is al net zo'n topic als dat huisdieren=dierenmishandeling...
Ik heb het gevoel dat mensen die hier posten geen biologie hebben (gehad).
Paarden worden al eeuwen getemd. Het is ondertussen in de genen gaan zitten. Je kan niet zeggen of ze het wel/niet leuk vinden .
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 18:30
miro
Avatar van miro
miro is offline
Zo kun je het idd over alle huisdieren hebben. Btw paarden kunnen tegenwoordig niet meer in t wild leven (ja nog enkele die in t wild gefokt zijn door de mens.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:22
Verwijderd
Mh... schijt?

Waar wil je al die paarden loslaten dan?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 21:11
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Q schreef:
Mensen die op paarden rijen zijn eigenlijk ook fout bezig. Een beest wat in de natuur hoort, dingen te laten die zij willen. Een soort slaaf dr van maken. In kleine hokjes verbergen zodat er later weer mensen mee kunnen spelen, als een soort speelgoed. Moet je de rollen ns omdraaien, iemand gaat op jouw rug zitten en verteld jou waar je naar toe moet gaan en hoe hard. Laat ze toch met rust.
Wie zegt dat ze in kleine hokjes zitten? Ooit van een wei gehoord? En welke natuur? Wij hebben de natuur waar wilden paarden in leven kapot gemaakt, dus ze zijn beter af dan bij hun baasjes dan in de mensenwereld.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 00:53
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Als je die paarden in de vrije natuur laat gaan ze dood. Ze zijn eenmaal gewend dat wij mensen ze verzorgen. Dat is ook met knaagdieren. Je kan wel zeggen dat het zielig is voor zo'n beestje die in een kooi zit, maar ze weten niet beter.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 06:56
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Even lekker de paardenmensen op de kast jagen, huh?

Ga lekker ergens anders trollen man.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:26
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
je merkt aan paarden dat ze het meestal leuk vinden om voor je te werken.
met 30 grade rondjes galopperen door de bak is wat minder leuk voor ze.
maarja paarden zijn ook werkdieren.
tja ze de hele dag op het land laten staan is ook niet gezond...
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 08:35
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Idd, paarden zijn lastdieren en hebben gewoon beweging nodig. Ik ben het niet eens met de manier waarop races worden gehouden maar dat is weer een heel ander slag paardrijden dan de algemene.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 10:18
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Paardjes hebben ruimte nodig, net als vroeger. Dat ze mooi eindeloos kunnen galloperen door eindeloze vlaktes. Maar jah, die zijn er bijna niet meer. Das jammer.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:10
Q
Avatar van Q
Q is offline
Oh ik snap het al! Het is dus ok als je een beest helemaal fokt om iets voor je te doen. Dus pitbulls enzo is helemaal goed. Dan zullen jullie genetisch gemanipuleerde beesten ook wel zeer goed vinden. En neeee hoor wilde paarden bestaan niet hoor Wie zijn hier nou de paardenexperts? Ik dacht jullie Maar goed, t gaat er hier weer om dat mensen van alles bedenken om hun eigen fouten goed te maken, misschien is het daarom ook zo dat die paarden steeds minder vaak voorkomen? Het foto'tje is van een amerikaans reservaat, waar WILDE PAARDEN vrij rond lopen. Hoe komen die beesten daar? Dat waren eens tamme paarden die losgebroken waren.

Werkdieren, hebbie gezien hoe zo'n beest belast wordt in landen zoals India? Dan denk je wel anders over werkdieren, die beesten rotten levend weg en toch houden die mensen van hun paard. Ze hebben het geld alleen niet om het te verzorgen.

Laatst gewijzigd op 01-08-2002 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 11:00
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Landen als India...Amerika...
DAT KAN JE TOCH NIET VERGELIJKEN!!!

Ps. een reservaat is imo gewoon een hele grote wei
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Sja, that's life.
Hoe wil je trouwens paarden in de natuur zien? Ik heb nog nooit een groep paarden in de natuur gezien, enkel op stukken land van een boer o.i.d., maar dat is ook niet in de vrije natuur.
Toch wat vaker naar discovery kijken dan

Ontopic: Paardrijden op zich vind ik niet zo zielig; dressuur, dat vind ik pas zielig.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:22
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Toch wat vaker naar discovery kijken dan

Ontopic: Paardrijden op zich vind ik niet zo zielig; dressuur, dat vind ik pas zielig.
Hey tenminste iemand die het met me eens is
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:26
Y@NOU
Y@NOU is offline
Ik rijd al 10 jaar paard en heb 2 wedstrijdpaarden. Soms zit ik erop en denk ik: fok eigelijk is het niet eerlijk, als de paarden niet goed genoeg hun best doen krijgen ze klappen (voor de duidelijkheid IK rijd NOOIT met een zweep) terwijl ZIJ er niet voor gekozen hebben om dit te doen.
Toch als ik mijn ene paard de wagen oplaad staat de andere te trappelen en te schreeuwen om mee te mogen terwijl ze weten dat ze dan aan het werk moeten. En weetje dat het leven van een paard zo slecht niet is? Mensen werken hele dagen en hebben VEEL meer zorgen, paarden krijgen genoeg en goed eten zonder dat ze het hoeven te zoeken, elke dag schone stal , bij elk wissewasje komt de dierenarts en hun enige taak is 1 uur van de 24 die een dag heeft lopen (dat wat ze in het wild ook doen). In het wild is de strijd om rangorde vaak dodelijk, en er is soms zo weinig voedsel dat ze sterven van de honger. In het wild is 1 paard de baas over anderen en de paarden die nie luisteren naar de Leader (een merrie) worden hard aangepakt (= half dood gemept). Een alleenlopend, ziek, gewond of verzwakt paard is ten dode opgeschreven. Elke dag is een gevecht om te overleven en dat overdrijf ik zeer zeker niet, ik heb genoeg natuurfilms gezien. De open vlaktes waar ze op lopen zijn prachtig, maar ook vol gevaar (waarom zijn paarden vluchtdieren) . Elk paard heeft van nature een leider nodig en hier in nederland is dat de ruiter, daarom gehoorzamen ze die ook.
Zo, ik hoop dat ik mezelf een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden, is er iemand die nog wat tegen heeft?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 16:45
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Q schreef:
En neeee hoor wilde paarden bestaan niet hoor Wie zijn hier nou de paardenexperts? Ik dacht jullie Maar goed, t gaat er hier weer om dat mensen van alles bedenken om hun eigen fouten goed te maken, misschien is het daarom ook zo dat die paarden steeds minder vaak voorkomen? Het foto'tje is van een amerikaans reservaat , waar WILDE PAARDEN vrij rond lopen. Hoe komen die beesten daar? Dat waren eens tamme paarden die losgebroken waren.

Citaat:
miro schreef:
(ja nog enkele die in t wild gefokt zijn door de mens.

Je schrijft t zelf al reservaat die paarden komen dr idd niet vanzelf, dankzij mensen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 20:52
SummerTime
SummerTime is offline
Paarden worden nu al jarenlang in gevangenschap gefokt,dus jij wilt zeggen,laat die knollen los.. wie is er dan de dierenbeul?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-08-2002, 15:18
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
SummerTime schreef:
Paarden worden nu al jarenlang in gevangenschap gefokt,dus jij wilt zeggen,laat die knollen los.. wie is er dan de dierenbeul?
Dat slaat ook weer even 10 keer nergens op...
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 16:45
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Weet je waar ik heel erg van hou? Van paarden! Ik hou van dikke paarden, dunne paarden, grote paarden, kleine paarden. Maar ook van zwarte paarden met een witte puntkop. En ik vind het ook mooi dat ik het paard zie steigeren met de achtergrond van een ondergaande zon. Dah vind ik mooi. En vroeger gingen we ook altijd paardje rijden. Dan zat ik op de rug van het paard, met een plank. En als dat paard dan moest lopen dan sloeg ik zo met die plank, BATS, op z'n kop, en dan schrok ie, en dan ging ie lopen. En als ik wat harder wou dan sloeg ik wat harder, BATS! En als ik eraf wou dan sloeg ik zo hard, dat ie door z'n voorpoten zakte en kon ik er zo van afstappen. En met een goed paard werkt dah een week. En na die week was het paardrij voor de jacht. Dan gingen ik en mijn vrienden op Paardenjacht! Dan joegen wij het paard zo strategisch in een hoek, van de stal. En dan begon ik te trappen tegen z'n benen, want een paard heeft benen heh. En dan net zo lang trappen totdat ie als een blok beton tegen de grond viel en dan met de blote hand wurgen! Jaah, dan kon wel ff duren ja. Maar dames en heren, d'r waren ook mensen, en daar wil ik het bij deze graag van distancheren. Dat waren mensen, die vonden het leuk. Om dan het paard dat dood op de grond lag, het dode paard. In de reet te neuken!!! Jah, maar daar hou ik nie van, dat heeft met sport helemaal niks te maken!
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:01
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Weet je waar ik heel erg van hou? Van paarden! Ik hou van dikke paarden, dunne paarden, grote paarden, kleine paarden. Maar ook van zwarte paarden met een witte puntkop. En ik vind het ook mooi dat ik het paard zie steigeren met de achtergrond van een ondergaande zon. Dah vind ik mooi. En vroeger gingen we ook altijd paardje rijden. Dan zat ik op de rug van het paard, met een plank. En als dat paard dan moest lopen dan sloeg ik zo met die plank, BATS, op z'n kop, en dan schrok ie, en dan ging ie lopen. En als ik wat harder wou dan sloeg ik wat harder, BATS! En als ik eraf wou dan sloeg ik zo hard, dat ie door z'n voorpoten zakte en kon ik er zo van afstappen. En met een goed paard werkt dah een week. En na die week was het paardrij voor de jacht. Dan gingen ik en mijn vrienden op Paardenjacht! Dan joegen wij het paard zo strategisch in een hoek, van de stal. En dan begon ik te trappen tegen z'n benen, want een paard heeft benen heh. En dan net zo lang trappen totdat ie als een blok beton tegen de grond viel en dan met de blote hand wurgen! Jaah, dan kon wel ff duren ja. Maar dames en heren, d'r waren ook mensen, en daar wil ik het bij deze graag van distancheren. Dat waren mensen, die vonden het leuk. Om dan het paard dat dood op de grond lag, het dode paard. In de reet te neuken!!! Jah, maar daar hou ik nie van, dat heeft met sport helemaal niks te maken!
bende er nou alweer met Hans Teeuwen.....
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 09:03
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
niekske17 schreef:


bende er nou alweer met Hans Teeuwen.....
Sorry ik kon het nie laten
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:52
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
als je al de paarden nu loslaat overleven ze het zeker niet!
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:08
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
BleuQueen schreef:
als je al de paarden nu loslaat overleven ze het zeker niet!
De meesten weten dat .
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 14:53
Krez
Avatar van Krez
Krez is offline
LOL

in de vakantie was ik bij Jumping Zeeuws Vlaanderen, toen was een meisje gediskwalificieerd om dat haar paard 3 keer had geweigerd. Zei dat beest verrot slaan met de zweep!!! terwijl het notabene haar fout was! en niemand zei wat, dus gilde ik op mn allerhardst, HEY HOU OP JOH! IDIOOT!!!! al die kakkers aan de kant verbaasd arrogant naar mij kijken, dat kind van een jaar of zeventien na afloop janken. dat paard zou moeten janken, zij niet! verwende blagen met hun dure paardjes die ze van hun pappie hebben gekregen....
ik heb ook 8 jaar gereden, maar dat mensen er niks van zeggen...ook al is het dan onder een wedstrijd, als niemand er wat van zegt... het wordt te vaak al gewoon gevonden een paard te straffen terwijl ze zelf iets verkeerd doen...
blablabla.

ff on topic:
rijden mag, zolang je ze niet hardhandig dwingt, en ze vier uur op een dag rondjes in de bak laat lopen, en een zweep en sporen.... laat meer mensen een voorbeeld nemen aan natural horse man figuren, zoals Klaus Ferdinand Hempfling ofzo!

poepoeh...moest er ff uit.
__________________
*BURP* wat zei je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2002, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Q schreef:
Mensen die op paarden rijen zijn eigenlijk ook fout bezig. Een beest wat in de natuur hoort, dingen te laten die zij willen. Een soort slaaf dr van maken. In kleine hokjes verbergen zodat er later weer mensen mee kunnen spelen, als een soort speelgoed. Moet je de rollen ns omdraaien, iemand gaat op jouw rug zitten en verteld jou waar je naar toe moet gaan en hoe hard. Laat ze toch met rust.
in de dierentuin en bioindustrie zitten ze ook in hokjes
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 17:16
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Toch wat vaker naar discovery kijken dan

Ontopic: Paardrijden op zich vind ik niet zo zielig; dressuur, dat vind ik pas zielig.
Dressuur gaat om de harmonie, het werkwillige van het paard, noem het ballet..
Je moet met een paard rijden, niet er tegen *ik rijd paard, en ja, dressuur*

Paardrijden zou in sommige gevallen ongetwijfeld dierenmishandeling zijn, maar in de meeste gevallen geven mensen veel om ze. Ik heb het niet over maneges, want dat vind ik pure uitbuiting van zo'n beest.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 13:15
TinKa
TinKa is offline
EeEjz mensjuhs!

Tja, nou eej ik rijd zelf ook heh ennuh tja voor zover ik weet staat mn paardjuh niet in een klein hokkie , maar de hele dag op een wei die zo groot is dat ik een pokke end mot lopen om haar te halen... Maar och ik doe ut voor haar ennuh haar stalleke is echt wel groot en als t zo'n weer is met regen en onweer iz ze blij dat ze een stal heeft! En trouwens waar wil je hier een paard loszetten??? In t parkje tegenover de buurman ofsow? Tijden veranderen. Vroeger liepen honden ook los en vogels en vissen enz enz ook. Als je normaal met een paardje omgaat heeft ie t beter dan in de vrije natuur tegenwoordig.


Grtz Moi!
__________________
TinKa Is MiJn MuPpiEj!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 09:45
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Krez schreef:
LOL
ff on topic:
rijden mag, zolang je ze niet hardhandig dwingt, en ze vier uur op een dag rondjes in de bak laat lopen, en een zweep en sporen....
Waarom zijn zweep en sporen nou weer zielig? Je kan ze beter 1 tikje geven met de zweep of een duwtje met de sporen om de hulp wat duidelijker te maken, zodat het paard het snapt en het zelf voor je wilt uitvoeren, dan 'm tig keer op z'n flanken blijven trappen!

En manege is ook niet zielig. Bij mij op de manege, mogen de pony's niet meer dan twee uur lopen, daar wordt heel goed op gelet. Als die beesten het niet zouden willen, dan weten die beesten dondersgoed, dat ze veel sterker zijn dan mensen. Maar ze vinden het werk leuk, de buitenritten die worden gemaakt die vinden ze heerlijk en elke dag met z'n allen de wei in, die beesten hebben het goed hier.
Ze vinden het leuk om wat voor mensen te doen. Ze hebben plezier in wat ze mogen. Soms halen ze ook wel streken uit, maar dat heb je bij mensen ook die op school zitten bijv. Daar wordt achteraf ook alleen maar om gelachen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 11:09
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
k vind paardrijden opzich geen dierenleed, maar wel weet ik dat als een paard niet aan de eisen van de eigenaar voldoet een boel flinke zweepslagen krijgt (das niet altijd zoww natuurlijk) , en dat vinnik nouw weer dierenleed, tiz alleen zoww jammer dat je er geen controle over kunt hebben, want vaak zie je het niet gebeuren... :
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:45
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
k vind paardrijden opzich geen dierenleed, maar wel weet ik dat als een paard niet aan de eisen van de eigenaar voldoet een boel flinke zweepslagen krijgt (das niet altijd zoww natuurlijk) , en dat vinnik nouw weer dierenleed, tiz alleen zoww jammer dat je er geen controle over kunt hebben, want vaak zie je het niet gebeuren... :
Je kan het gerust ook wel een corrigerende tik noemen. Overigens sla ik mijn paard niet snel,alleen als het echt uit de hand loopt krijgt ze wel eens tik,maar geen pak slaag. En het is beter als schreeuwen.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:02
ScarletWithin
Avatar van ScarletWithin
ScarletWithin is offline
de zweep is namelijk zooooooo zielig...weet je wel dat een zweepslag NIKS, maar dan ook NIKS is vergeleken met een corrigerende trap of beet van een mede-paard? Terwijl het toch echt dezelfde functie heeft...
Als paarden echt niet voor ons zouden willen werken, dan zouden het gewoon niet doen, aangezien ze veel en veel sterker zijn dan wij.
Dus dierenmishandeling? Nee.
__________________
Try Scaring The Cat, Not Me
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 10:36
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Ponypark Slagharen, DAT is pas dierenleed. Stel bastards.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:38
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Ik vind paarden in stands zielig,paarden die nooit in de wei mogen rennen zielig,paarden die vervelende wiebelende onervaren mensen moeten dragen zijn zielig,paarden die een te zwaar iemand voor hun bouw moeten dragen die zijn zielig,paarden die nooit beloond zielig,ik vind paarden die te mager zijn zielig,ik vind zieke paarden zielig,en ga zo maar door...

Maar als jij rechtvaardig met hem omgaat is hij tevreden. En als het paard echt niet wilt gaat hij wel rennen of bokken,dus wees niet bang.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 07:50
hodelahitie
Avatar van hodelahitie
hodelahitie is offline
Ik rij zelf ook maar ik vind het niet zielig, mijn verzorgpaardjes staan gewoon bijna elke dag in de wei en er wordt ook mee gereden, maar dat vinden ze ook wel leuk, als hij toch zelf heel de tijd lekker actief loopt oortjes naar voren en het leuk vind waarom zou het dan slecht zijn???
Ik vind het wel weer zielig als iemand onnodig slaat, iemand die er steeds inprikt met sporen of een zadel/hoofdstel heeft wat niet past enz. Ook moet een paard gewoon af en toe ff los kunnen, de hele dag in de stal/stand (wat altijd wel zielig is eigenlijk) en 1 uurtjuh rijden vind ik wel minder, maarja....
Op sommige maneges rijden de lieve pony's wel 3 of 4 uur per dag en andere niet, dat vind ik wel zielig, 4 uur is echt te veel terwijl een andere pony maar gewoon stilstaat.
Maar zolang een paard het zelf leuk vind is het toch goed??? Ze moeten natuurlijk wel goed verzorgd worden enz., en als dat zo is is het niet zielig...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 20:17
Ellekepelleke
Ellekepelleke is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Sorry ik kon het nie laten
Groot gelijk! Hans Teeuwen RULEZ!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2002, 17:19
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
noujaaaaaaaaaaaa, als je paardrijdt betekent het niet dat je dieren mishandelt.
het ligt eraan wat voor een ruiter je bent.
als je een goede ruiter bent ( daar bedoel ik dus dierbriendelijk mee), is paardrijden een plezier voor het paard.
waarom denk je dat paarden vaak briesen tijdens het rijden.
en waarom denk je dat veel paarden hineken naar hun baasje?????????
dussssss.
en de meeste paarden staan de hele dag in e wei en krijgen maar één keer per dag een rijbuurt.
en worden ook nog lekker gepoetst.
eigenlijk is het toch een luizenleventje.............

doej
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 12:20
faan
Avatar van faan
faan is offline
Ik weet niets van paarden af, maar wat ik wél weet is dat paarden moeten kunnen rennen..en dat doen die getemde dieren niet in die stallen
Dus moet je ze wel dwingen om te rennen
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 18:38
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Ik ben het eens met de topic starter. Ik heb iets tegen paardrijden omdat het overbodig is. Jezelf een beetje vermaken met dierenmishandeling. Allemaal van die *********. Als ik dat zie maakt het me echt kwaad! Ik weet alleen niet wat je anders met al die paarden moet doen. Ik weet ook niet of de paarden het nu leuk vinden of niet...


Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 09:05.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 22:21
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Sorry maar wat hier allemaal over paardrijden wordt gezegd vind ik echte shit! Paardrijden is echt niet zielig....als je normaal rijdt. Je hebt overal kneuzen tussen zitten die hun paard mishandelen maar daar moet dan ook iets aan worden gedaan. Mijn paardje vindt het echt heerlijk om te rijden. vooral in de bossen. Dan laat ik haar altijd gaan. En als ik kom hinnikt ze en komt ze meteen naar me toe gedraafd. als ik een dag niet met haar ga rijden is ze heel onrustig. ze houdt er gewoon van. Dressuur rijden vind ik ook minder maar het ligt eraan op welke manier je het doet...op de juiste manier is er nix mee... jij fitnesst toch ook??? daar kan dat beestje echt wel tegen. een paard hoeft van de 24 uur op een dag maar 1 uurtje te werken!!! OOOH NEE NU GAAT IE DOOOOOOOOD wat een gezever....sorry hoor mensen. Ik rijd western en dat is lekker relaxed met een los teugeltje...alhoewel....WE HEBBEN ENGE SPOREN!!!! (iets om over te zeveren ) maar goed Ik vind het dus echt niet zielig.... en weet je wat ze trouwens aan t doen zijn/waren met die paarden in het wild??? die schieten ze kapot omdat ze vinden dat er teveel zijn...nou dan kan ie beter bij iemand achter in de tuin in een gezellig weitje staan

Oh ja! en op westernwedstrijden wordt je het Terrein afgestuurd als je je paard slaat...
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"

Laatst gewijzigd op 14-09-2002 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 01:37
Verwijderd
Wat ik btw nog het allerzieligste vind is rodeo. Dat is gewoon pure mishandeling.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 12:48
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline




Ty Murray
check dit

"Rodeo is a humbling sport. The bulls and broncs have so much power and strength - they can change your life in an instant."



__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"

Laatst gewijzigd op 16-09-2002 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:17
gangsta_bitch
gangsta_bitch is offline
ik rij zelf ook paard en op die stoeterij waar ik dan stage loop daar hebben ze 11 hectare land, staan de paarden de hele dag buiten, hengsten omstebeurt in de paddock en de merrie's met veulentjes staan ook gewoon buiten. 's winters staan ze snacht's binnen en overdag ook gewoon buiten. En inderdaad in het wild moeten ze vechten voor eten hier krijgen ze het zo voorgeschoteld, het is hetzelfde als dat je een mens opeens buiten zet en nix te eten geeft dat je het zoeken moet gaan...

En je merkt het snel genoeg of ze het leuk vinden of niet, ik weet nog wel mijn oude verzorgpaardje werd helemaal vrolijk als ie springen mocht, en een ander paardje dat ik heb gereden die heb voor de kar ( sulky ) gelopen als die mocht racen onder het rijden werd die helemaal blij, zo zie je maar ieder paard is anders en vind wat anders leuk. En er zijn zoveel dingen dat je kan zeggen dat het dierenmishandeling is het is iets heel persoonlijks vind ik...

ciao
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 13:27
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
**********

In een goede (ik herhaal: GOEDE) manege, en die zijn er veel, zullen paarden en pony's niets tekort komen. De roosters zijn zó ingedeeld dat ze genoeg beweging krijgen maar ook niet teveel. Daarnaast maken ze tijdens de lessen vaak genoeg buitenritten en wordt ervoor gezorgd dat ze naast de lessen voldoende buiten lopen in een groot genoege wei. Mensen die vetrouwd zijn met paarden weten heus wel wat ze doen en als het een paard niet aanstaat laat ie het weten, het is nou eenmaal een heel sociaal wezen.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 09:07.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 17:22
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Draai er maar niet omheen want het is gewoon zo. 90% van mensen die op paardrijden zitten zijn stom
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:40
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Draai er maar niet omheen want het is gewoon zo. 90% van mensen die op paardrijden zitten zijn stom
Ja en 95% van de mensen die op voetbal zitten kunnen er ook geen kloot van
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:46
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Mijn paardje vind het heerlijk om samen het bos te gaan verkennen. D'r zijn zo veel interessante dingen daar
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:27
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
rodina schreef:
Ja en 95% van de mensen die op voetbal zitten kunnen er ook geen kloot van
haha ja idd je hebt helemaal gelijk. en maar stoer achter dat balletje aanrennen.
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 09:15
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Draai er maar niet omheen want het is gewoon zo. 90% van mensen die op paardrijden zitten zijn stom
Ik draai helemaal nergens omheen, je zet jezelf gewoon GI-GAN-TISCH voor lul. En ik wil ook wel eens weten waar jij die cijfers (jeweetwel: 90%) vandaan haalt. Stom is relatief btw, dus graaf jij eerst maar eens relevante argumenten op uit die grijze massa van je.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 09:37
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Och mensen, laat je toch niet zo de kast op jagen...
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.