Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2009, 11:18
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik heb een vriendin, S, en die is al 2 jaar mijn beste vriendin. Ze is in sommige opzichten mijn tegenpool en andere lijken we weer op elkaar. We vullen elkaar gewoon goed aan.
Maar nu to the point: een vriendin van haar, A, is een tijd geleden vlakbij ons komen wonen (S en ik wonen naast elkaar). Zij kennen elkaar al hun hele leven, maar ik mag A echt helemaal niet. Ze zit vaak op te scheppen en ontzettend te pronken met o.a. haar Ray-Ban zonnebril, haar Levi's, haar lipgloss, haar Bikkembergsneakers en al die andere merkzooi... kortom, ze laat heel duidelijk zien dat ze rijk is. Ik mag deze mensen sowieso niet, maar A doet ook vaak lullig tegen mij als S erbij zit. Ze kapt alles wat ik zeg af als bullshit.
S lijkt niet echt te merken, volgens mij omdat A wel aardig tegen haar doet. Ik maak me gewoon een beetje zorgen dat A S van me af wil pakken omdat ze steeds vaker met elkaar omgaan.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2009, 14:24
Verwijderd
Als het zo'n goede vriendin van je is lijkt het met dat je het er met haar over kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 16:40
Verwijderd
Mee eens ja.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 16:41
:DELICIOUS
Avatar van :DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Inderdaad. Maar, let wel op dat je A niet helemaal zwart maakt bij S, want anders kan ze denken dat jij juist degene bent die A bij d'r weg wilt hebben, en niet andersom..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 22:06
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Als het zo'n goede vriendin van je is lijkt het met dat je het er met haar over kan hebben.
Ik denk dat je beter met die andere vriendin kan gaan praten, omdat zij de persoon is die de lullige opmerkingen maakt. Wel van te voren je beste vriendin van het gesprek op de hoogte stellen!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 22:16
Verwijderd
Tuurlijk niet. Die chick staat er verder los van.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 22:22
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Tuurlijk niet. Die chick staat er verder los van.
Natuurlijk staat het meisje er niet los van, want dat meisje is er ook regelmatig als ze afspreekt met haar beste vriendin. Als dat andere meisje er ook is, dan kan ze er ook voor kiezen om thuis te blijven, maar dat doet ze niet.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 22:43
Verwijderd
Het gaat erom dat het probleem bij die "vriendin" ligt. Sowieso vraag ik me af hoe je iemand die zich zo gedraagt vriendin kan noemen, als ik zoiets zie gebeuren in mijn vriendengroep (wat niet gaat gebeuren) ben ik snel genezen van de illusie.

Of dat andere meisje nou wel of niet haar probeert te 'kapen' is niet interessant. De vraag is waarom haar vriendin zich zo gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 23:28
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Het gaat erom dat het probleem bij die "vriendin" ligt. Sowieso vraag ik me af hoe je iemand die zich zo gedraagt vriendin kan noemen, als ik zoiets zie gebeuren in mijn vriendengroep (wat niet gaat gebeuren) ben ik snel genezen van de illusie.

Of dat andere meisje nou wel of niet haar probeert te 'kapen' is niet interessant. De vraag is waarom haar vriendin zich zo gedraagt.
Op zich heb je wel een punt, want haar beste vriendin zit er ook bij als haar vriendin lullige opmerkingen maakt. Misschien moet ze het gedrag van dat meisje met beide bespreken.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 23:35
Verwijderd
Wellicht. Al denk ik, als ik zo de beschrijving van dat meisje lees, dat het niet een type is die daar wakker van zou liggen. Enigzins terecht mag ik wel toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 15:50
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Dank voor de tips hoor, heb net weer ruzie met haar Ik baal echt erg. We maken steeds ruzie om kleine dingen. Zou het een goed idee zijn als we elkaar een tijd niet spreken? We wonen vlak naast elkaar, dus misschien zitten we op elkaars lip...
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 16:29
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Tja, als A lullig tegen jou doet terwijl S erbij zit, kom je dan ooit wel eens op voor jezelf of ga je ervan uit dat S dat voor jou moet doen? Kom een keer voor jezelf op en zodat S weet dat jij het niet fijn vindt. En jij hoeft natuurlijk niet met A bevriend te zijn. En S hoeft niet te kiezen en kan bevriend zijn met jullie allebei, dan spreken jullie maar niet met z'n 3en af. En verlaag jezelf niet tot ruzie... dat zal je geen goed doen. Ik weet niet hoe oud je bent maar je komt een stuk verder door er goed over te praten. En desnoods samen te besluiten dat jullie niet bevriend met elkaar hoeven te zijn alleen omdat jullie toevallig bevriend zijn met hetzelfde meisje.

En dan nog iets. Vriendinnen kunnen niet afgepakt worden. Die kiezen er zelf voor om weg te gaan mocht het zo ver komen. Dan heeft je vriendin er zelf voor gekozen en kun je A niks verwijten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:16
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Hoe oud ben je? En wat voor lullige opmerkingen maakt dat meisje dan precies?

Ik zou proberen A. te vermijden, je kunt toch ook alleen met S. afspreken? En als dat niet lukt dan probeer je A. gewoon zoveel mogelijk te negeren, die opmerkingen links te laten liggen en jezelf meer op S. te richten. Ik heb zoiets ook meegemaakt, maar toen ik nog extreem jong was. Ik vind het beetje kinderachtig om jezelf er teveel op te focussen, als je jezelf teveel bezig houdt met dingen als: "Ze pakt mijn vriendin van me af" dan loopt jullie relatie ook niet meer spontaan, waardoor je nog makkelijker spanningen aanhaalt.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
10 30-09-2012 08:20
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken, ik haat mijn leven
trustnobody
1 25-09-2012 16:21
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 16:19
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 15:33
Liefde & Relatie Twijfels over huidige vriendin door ex/beste vriendin
Brasco
8 05-05-2005 00:51
Liefde & Relatie vriendin geslagen en haar beste vriendin zwanger gemaakt
Jij-Jij
123 30-06-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.