Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2011, 14:22
Verwijderd
@Para, dat van die blik is inderdaad wel waar, dat heb ik nog niet eerder zo bekeken, zou dat op te lossen zijn door de pupillen wat groter te maken??

En dat van die vogel heb je ook gelijk in, het was eerst de bedoeling dat het die andere was geweest, die geelgroenige dus, tot ik er halverwege het kleuren achterkwam dat die dan wel ineens heel veel gegroeid zou zijn wat dus ook niet helemaal logisch is en toen heb ik geprobeerd het zo op te lossen
stomme fout
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2011, 14:42
Verwijderd
Geeft niks, van fouten maken leer je extra snel Het had overigens niet uitgemaakt dat de vogel opeens 'gegroeid' zou zijn, als kijker neem je dan (in dit geval) gewoon aan dat hij zo groot lijkt omdat hij dichterbij staat.

Maar grotere pupillen gaan niet helpen. Het beste kun je (de volgende keer) even voor de spiegel gaan staan en dan te doen alsof je hard schreeuwt. Die gezichtsuitdrukking houd je even vast en dan bekijk je wat er nou voor zorgt dat je er hard schreeuwend uitziet. Je mond staat dan bijvoorbeeld wijder, je leunt misschien wat meer naar voren, je ogen zijn toegeknepen of juist wijd open, je wenkbrauwen zijn gefronst, etc. Als je een cartoony boze vogel wil tekenen moet je daarna die eigenschappen vertalen naar vogelvorm. Dat geldt voor alle emoties - voordat je ze tekent is het goed om ze te bekijken in de spiegel. Verder kon je de noten ook anders uit de bek doen laten komen, nu zweven ze gewoon rustig rond, als je ze wat dynamischer had neergezet dan leek de vogel ook harder te fluiten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 15:55
Verwijderd
@Para, Nee dat vermoedde ik dus ook al, dat het niet zo op zou vallen, ik heb het zelf ook pas na een week of 5 ontdekt, maar toen dacht ik van, tsja als er nu op dat eerste plaatje precies dezelfde 2 staan maar daar wel veel in lengte verschillen.
en het is idd zo dat het door de verandering wat vaag overkomt, mss ga ik er nog wel ff met witte ecoline overheen en daarna weer gewoon groen met geel maken....

Dat van die spiegel is een goede tip!!
Zal ik zeker gaan toepassen!!!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Het komt vooral omdat 'zo hard fluiten dat de draak doodgaat' geen bekend verschijnsel is of geaccepeerde conventie binnen verhalen is. Je kunt net zo goed zeggen 'het vogeltje vliegt zo hoog dat de draak in een hond verandert'.
Je kunt dit prima zeggen in een beeldverhaal, maar dan heb je inderdaad meerdere afbeeldingen nodig alleen al voor de sequentie van 'vogeltje fluit - 'draak hoort gefluit' 'vogeltje fluit steeds harder' - 'draak houdt het bijna niet meer' - 'vogeltje ontploft bijna, zo hard fluit hij' - 'draak gaat dood aan fluiten'.

Vind het trouwens wel een vrij geniaal verhaaltje Maar ik had ook de uitleg nodig. Misschien kun je hem nog eens opnieuw tekenen, maar nu met net zo veel plaatjes dat het duidelijk is?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 20:53
Verwijderd
@freyja, mss is dat wel beter idd, maar dan wacht ik daar wel ff mee, ik ben hier zo belachelijk lang mee bezig geweest dat ik ff geen draken en vogels meer kan zien

Spoiler

Laatst gewijzigd op 08-03-2011 om 08:21.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 14:46
Verwijderd
Dit is dat trolachtige figuur tot nu toe, er moet omlijning bij om het wat meer ruimtelijk te krijgen, maar ik twijfel nog tussen zwart,wit,en lichtblauw voor de omlijning

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 15:29
Verwijderd
Het is dus zwart geworden...
De fixeerspuitbus gooide roet in het eten, en ik vind m sowieso niet helemaal geslaagd.
Ik ga m dus maar overhalen met photoshop, dan oefen ik daar ook meteen weer ns mee want dat is al best lang geleden



Wat is het de laatste dagen btw stil@ART
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 22:09
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Allereerst, ik vind het echt tof om je tekeningen eens te zien .

Nu ben ik absoluut geen tekentalent, maar naar mijn idee klopt het oog nog niet helemaal. Het lijkt nu een beetje uit te steken en het zit zegmaar echt boven de neus. Als je kijkt naar die eerder geposte plaatjes, dan zie je dat de neus het contour bepaald, dat het oog er dus half op zit maar niet aan de rand. Snap je wat ik bedoel?

Enne, keep on going, t ziet er steeds beter uit
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 00:38
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
nu nog licht en schaduw, ja, dat doet wonderen!

Batsen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 00:39
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
zo is er kleurverschil in de haren, niet in de rest..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 02:46
Verwijderd
Takkie heeft gelijk, het oog klopt niet. Je hebt hem veranderd naar een zijaanzicht en dat is goed, maar kijk nou eens aandachtig naar de plaatjes die Mutant en ik hebben gepost op de vorige pagina. Dan zie je heel goed dat het oog niet buiten het gezicht hoort uit te steken en dat het profiel in dat gebied wordt gevormd door de neus. Op jouw plaatje heb je voor een gestileerde neus gekozen, zonder een neusbrug, maar dan nog klopt het niet, want ogen zitten in oogkassen. Dus zelfs als je het bestaan van een realistische neus wegdenkt steekt dat oog op jouw tekening veel te ver uit.

Maar nu ga ik denk ik stoppen met jou advies geven, want ik blijf mezelf maar herhalen (studies, gestures, zelfportretten, stillevens, beter leren kijken, referenties gebruiken, anatomie, etc) en ik zie je nog niet zoveel met dat advies doen. Dan kan ik wel concretere verbeterpunten aanwijzen, zoals bijvoorbeeld dat oog, maar zolang je je algemene vaardigheden niet verbetert is dat symptoombestrijding. Ik kom wel terug als je een paar studies hebt gepost. Succes, tot die tijd
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 07:29
Verwijderd
Dat van dat oog hebben jullie gelijk in, daar ga ik echt niet omheen draaien...
En er zaten in de tekening eerst behoorlijk wat schaduwen, maar door de fixeerspuitbus de foto zijn die weggevallen.
ik maak m nu overnieuw met photoshop, dus dan zal ik dat wel veranderen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 19:09
idemdaad
idemdaad is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 20:57
Verwijderd
@idemdaad, thanxx voor je complimenten!!
Kon ik maar vaak werk updaten...
Heb nogal een gebrek aan tijd en inspiratie...

Toevallig staan de bep hoog op mn planning
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 20:53
idemdaad
idemdaad is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 21:18
Verwijderd
@idemdaad, ik ben nog maar n half jaartje lid hoorwas gewoon meteen verslaafd, en idd ik kom ontzettend veel op t forum, vaak zelfs 3 keer per dag

Ik zit nu nog o vmbo, maar wel met technologie want daar heb ik qua creativiteit ook nog iets aan
Hierna wil ik grafische vormgeving gaan doen @SintLucas en daarna graag naar de kunstacademie en misschien nog een thuisstudie mediavormgeven
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 22:01
idemdaad
idemdaad is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 07:06
Verwijderd
@Idemdaad, f5 is heilig
of anders kun je op je eigen profiel klikken--->statistieken--->zoek alle topics die zijn gestart door...(ofzoiets) en alle vetgedrukte staan reacties die je nog niet gelezen hebt

Mss kun jij ook gewoon een eigen topic openen
Maareeh zullen we ff ontopic gaan?? Zullen de forumbazen mss wat leuker vinden
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 08:15
idemdaad
idemdaad is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 10:08
Verwijderd
Is kerstzelda zo'n kerstmanhelpertje of wat moet ik me daarbij voorstellen??
en t is helemaal niet onbeleefd t gebeurt zo vaak
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 10:18
idemdaad
idemdaad is offline
.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Zelda7.jpg (59.6 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg tumblr_kv6n623pnj1qzykafo1_400.jpg (173.5 KB, 5x gelezen)

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 18:49
Verwijderd


schets,
klopt van geen kant ondanks dat ik talloze internetafbeeldingen heb bekeken met zijaanzichten.
ik raak er echt door gefrustreerd, want ik heb een heel gaaf idee voor de verdere uitwerking tot een schilderij, maar als dit al niet gaat lukken, hoe moet de rest dan in hemelsnaam wel lukken?
morgen maar ns mn mangatekenboeken tevoorschijn toveren en hopen dat daar nog wat instaat.
ik wilde m eigenlijk zo simpel mogelijk houden, dus op t schilderij zelf geen gebruik maken van schaduwen etc. maar echt alleen contouren en de ogen laten zien want verder heb ik nog een idee ermee dat ik wil gaan uitvoeren maar dat is lastig uit te leggen....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 19:33
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
hulplijnen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 18:05
Verwijderd
Thanx mc Kauw,
inmiddels heb ik m al gedeeltelijk af, maar ik betwijfel of ik bij mijn oorspronkelijke idee ga blijven...
ik moet m wel binnen 3 dagen verder afmaken want ander begin ik er nooit meer aan, ik ken mezelf.

Is er iemand die grafische vormgeving ofzo heeft gedaan die ff n blik wil werpen op mn posters?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 19:03
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Zet ze gewoon hier neer
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 06:14
Verwijderd
@Elmp,
nee dat doe ik liever niet
t zijn vooral affiches, en als ik ze hier neerzet weet mn omgeving meteen dat ik t ben als ze dat hier zien.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 11:58
Verwijderd
Iemand n idee hoe ik van die mp3 oortjes t beste vast kan maken op n schilderij?
Ik dacht zelf met lijm maar dat ziet er weer zo slordig uit,
ik zou t ook met de kleur verf van de achtergrond kunnen doen maar dan moet ik met t vernissen weer zo opletten dat ik niet over die kabel ga want dat is lelijk,
iemand nog andere tips?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 18:21
Verwijderd
Heavy gel medium werkt prima, maar dan moet je nog een witte achtergrond hebben, ik heb namelijk geen idee of het doorzichtig opdroogt of niet. Maar dat is makkelijk te testen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 18:50
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Iemand n idee hoe ik van die mp3 oortjes t beste vast kan maken op n schilderij?
Ik dacht zelf met lijm maar dat ziet er weer zo slordig uit,
ik zou t ook met de kleur verf van de achtergrond kunnen doen maar dan moet ik met t vernissen weer zo opletten dat ik niet over die kabel ga want dat is lelijk,
iemand nog andere tips?
visdraad, erg dun, lijm of het gewoon niet doen
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 20:55
Verwijderd
Thanx mutant en kauw!!
Die lijm wordt denk ik idd lastig voor de oortjes maar voor de mp3 zelf is t mss wel wat,alleen moet ik die eerst nog uithollen ivm het gewicht...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 08:12
Verwijderd
Is dat voor die affiches?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 13:37
Verwijderd
T is gewoon voor n schilderij dat ik aan het maken ben.
Die affiches heb ik al af, maar die zet ik hier liever niet neer omdat mensen dan meteen weten waar ik vandaan kom snapje?
Ik wil ze wel pmen naar de geinteresseerde, want er is eigenlijk nooit iemand in mn omgeving ofzo die daar kijk op heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 16:49
Verwijderd
Je mag ze me pmen. Maar ik dacht even omdat die affiches dacht ik ook over muziek gingen, dat je daar oortjes op wou plakken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 16:21
Verwijderd
@Mutant,Top!!
Die affiches gingen idd ook over een soort festival achtig iets.

Die affiches is trouwens n hoop heisa over ontstaan.
Ik vroeg gewoon beleefd in een mail of daar misschien een vergoeding tegenover stond.
Krijg ik terug dat ze al aan het plafond zitten met hun budget en dat ze me gratis drinken of gratis entree willen geven op het festival dat daarna komt.
Hallo, ik ben 14... Gratis drinken zullen we dan maar ff niet doen.
En gratis entree? Ik betwijfel uberhaupt of ik die dag wel kan, en of ik er zo'n zin in heb om daar als 14 jarige rond te lopen. De enigste verhalen die ik hoor over dat festival zijn negatief.
Ik weet nu dus ff niet wat ik moet mailen
Iemand een idee?
Mijn leraar bij tekenles zei dat ik best 50 euro per poster kon vragen, ik vind dat zelf nogal veel dus dacht ik 75 voor die 2 samen, maar als ze nu beginnen te zeuren, wat moet ik dan in hemelsnaam zeggen? Ik vind geld vragen namelijk nogal lastig
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 10:52
Verwijderd
Zo ga je dus van dit:
Naar dit:
Spoiler

Ben er niet 100% tevreden over want de mond en neus kloppen van geen kant, maar ik zie er inmiddels meer een soort van godin of een of ander zweverig figuur in, en daarvan weet niemand hoe ze er precies uitzien
De haren zijn in het echt zilver,dat is mss minder goed te zien op de foto.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 07:47
Verwijderd
Niemand een reactie op mijn schilderij
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 11:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Leuk Duckdog! Nu weet ik bar weinig van tekenen en kunstzinnigheid, maar ik vraag me een beetje af waar je heen wilt met je tekeningen. Je vorige stuk was echt een tekenfilm-stijl, hier lijk je wat meer de (sur)realistische kant op te willen. Is dat zo?

Of dat nu wel of niet zo is, mijn tip (en die is al gegeven) is toch het experimenteren. En niet alleen experimenteren met wat je uiteindelijk wilt gaan maken, maar juist ook met alle variaties die mogelijk zouden zijn. Begin eens met gezichten/hoofden in alle soorten en maten. Van voren, van de zijkant, van onderen of van boven. Hoofden zonder haar, gezichten met oogkassen maar geen ogen, licht van voren, opzij, van achteren, boven etc. Hoe vaker je iets maakt en kijkt waar het nog niet past, hoe beter je gaat zien welke aanpassingen iets nu wel passend maken. En hoe vaker je tegen jezelf aanloopt, hoe beter je inzicht wordt in vormen, licht, kleuren en verhoudingen.
En post dan ook je probeerseltjes eens! Je hoeft niet direct iets te maken wat aan de muur kan.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 15:14
Verwijderd
@Nona, thanx 4 tipping!
Ik weet zelf ook niet zo goed welke kant ik uit wil, ik ben fan van graffiti maar hier is nergens een goeie legale plek in de buurt en ik heb geen geld voor allemaal houten planken, ik vind verder zegmaar fantasie dingen(elfjes feeen etc) ook echt heel leuk maar stripverhalen en dieren enzo ook weer.
Ik wil het voorlopig dus nog ff heel breed houden zodat ik straks ook een gevarieerd portfolio heb als ik toelating ga doen bij SintLucas etc.
Het is dan misschien idd wel zo dat als ik mij op minder stijlen richt ik mezelf daar uitgebreider in ontwikkel maar dat wil ik voorlopig toch nog ff niet gaan doen.
Probeerseltjes heb ik niet zoveel
Ik heb erg weinig tijd om te tekenen en het is vaak gewoon heel lastig te gaan tekenen als ik dat wel heb, ik maak wel regelmatig schetsen maar echt tijd voor studies of gewoon letterlijk dingen natekenen is er niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Duckdonkey art
Duckdonkey
83 26-02-2012 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.