Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2015, 20:10
lucg
Hallo,

Volgende week moet ik mondeling Frans doen, kan ongeveer zelf vier zinnen maken. Ik zou er een paar uit mijn hoofd kunnen leren maar moet in totaal 15 minuten praten. Ik kan niet echt een artikel vinden waar ik makkelijk over zou kunnen vertellen. Weet iemand een onderwerp met eventueel een artikel voor me?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2015, 11:13
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Moet je zelf een artikel vinden? Normaal doet de school dat toch voor je?
Ik weet niet in welke klas je zit, maar bij ons gebruiken ze examenteksten als een artikel voor je mondeling.Daar zou je wel eens naar kunnen kijken. Maar niet uit examen 2015 vwo, die teksten waren moeilijk
Met citaat reageren
Oud 27-06-2015, 15:30
lucg
Citaat:
Moet je zelf een artikel vinden? Normaal doet de school dat toch voor je?
Ik weet niet in welke klas je zit, maar bij ons gebruiken ze examenteksten als een artikel voor je mondeling.Daar zou je wel eens naar kunnen kijken. Maar niet uit examen 2015 vwo, die teksten waren moeilijk
Ik zit in VWO 5, wij moeten zelf een onderwerp en artikel zoeken. Ik zal eens kijken naar de examenteksten, bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2015, 13:26
xPien
Avatar van xPien
xPien is offline
Hoi, ik weet zo niet meteen een onderwerp waar je over zou kunnen praten, maar wat wel belangrijk is, is dat je een onderwerp kiest waar jij veel over kan vertellen en waar je een eigen mening over hebt. Denk bijvoorbeeld aan iets actueels wat je oprecht interesseert. Hopelijk heb je hier wat aan!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2015, 14:32
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Je zou eens op de website van een Franse krant of een Frans tijdschrift kunnen kijken. Mogelijk vind je zo een onderwerp wat voor je mondeling dienst kan doen. Bij deze vast veel succes gewenst.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 03-07-2015, 13:37
lucg
ik heb een onderwerp gevonden, namelijk de vulkaan calbuco in Chili.
heb er een powerpoint bij gemaakt, zou iemand mijn tekst even willen bekijken, verbeteren en eventueel aanvullen?
mijn dank zal oneindig groot zijn
Met citaat reageren
Oud 03-07-2015, 13:38
lucg
Citaat:
ik heb een onderwerp gevonden, namelijk de vulkaan calbuco in Chili.
heb er een powerpoint bij gemaakt, zou iemand mijn tekst even willen bekijken, verbeteren en eventueel aanvullen?
mijn dank zal oneindig groot zijn
Mondeling Frans – Calbuco Chili
Je fais de mon exposé sur le volcan Calbuco, je choisi ce sujet parce qu'il m'a intéressé et il semble spectaculaire.
La première éruption volcanique le 22 (vingt deux) avril
Évacuation dans un rayon de 20 km: Dans un rayon de 20 kilomètres sont personnes évacuées, si pas eux-mêmes ont fui.
4000 habitants: Avant minuit, qui étaient environ quatre mille habitants
Lahar: Il n'y a aucun poste de morts, blessés ou disparus. Ministre de l'Intérieur dit que tout le monde doit surveiller le lahar. C'est ce que la boue de magma et de rivières.
Vols et écoles: Les écoles restent fermées et les vols sont annulés
1961,1972: La dernière éruption importante du volcan était en 1961(mille neuf cent soixante-un) et une plus petite un en 1972(mille neuf cent soixante-douze). Le Chili a après l'Indonésie, la plus grande « chaîne des volcans ».
500 volcans: environ cinq cents volcans pourraient être actifs

La deuxième éruption le 23 (vingt trois) Avril
Il y a maintenant cinq mille personnes évacuées
Argentine: La cendre est maintenant en Argentine sont arrivée. Jusqu'à present.
Avertissements pour l'essieu: Les autorités avertissent des cendres qui descend dans les lieux en vue du volcan.
Pas de victims; il n'y a aucune victime.

La troisième éruption le 30 Avril
La fumée et de la cendre sur 4 km d'altitude: Le calbuco provoqué un panache fumée et les cendres. Il s'agissait de 4 km de hauteur.
Une autre evacuation: Dans un rayon de 20 km autour du volcan devrait tout le monde nouveau à partir de sa maison.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 16:42
Talenlover
Avatar van Talenlover
Talenlover is offline
Citaat:
Mondeling Frans – Calbuco Chili
Je fais mon exposé sur le volcan Calbuco, j'ai choisi ce sujet parce qu'il m'intéresse et il me semble spectaculaire.
La première éruption volcanique avait lieu (hier ontbreekt een werkwoord denk ik) le 22 (vingt deux) avril
Évacuation dans un rayon de 20 km: Dans un rayon de 20 kilomètres, on a évacué les gens qui n'ont pas fui eux-mêmes
4000 habitants: Avant minuit, qui étaient environ quatre mille habitants (Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt hier, het zou zoiets kunnen zijn Avant minuit, il y avait environ quatre mille habitants
Lahar: Il n'y a aucune poste de morts, blessés ou disparus. Le ministre de l'Intérieur dit que tout le monde doit surveiller le lahar. C'est ce que la boue de magma et de rivières Het lijkt alsof er hier een stuk zin ontbreekt.
Vols et écoles: Les écoles restent fermées et les vols sont annulés
1961,1972: La dernière éruption importante du volcan était en 1961(mille neuf cent soixante-un) et une plus petite avait lieuen 1972(mille neuf cent soixante-douze). Le Chili a, après l'Indonésie, la plus grande « chaîne des volcans ».
500 volcans: environ cinq cents volcans pourraient être actifs

La deuxième éruption le 23 (vingt trois) Avril
Il y a maintenant cinq mille personnes évacuées
Argentine: La cendre est maintenant en Argentine sont arrivée Hier klopt ook iets niet helemaal. Jusqu'à present. Wat tot op heden?
Avertissements pour l'essieu: Les autorités avertissent des cendres qui descendent dans les lieux en vue du volcan. Hier begrijp ik ook niet helemaal wat je bedoelt, het kan wel dat het klopt hoor
Pas de victimes; il n'y a aucune victime.

La troisième éruption le 30 Avril
La fumée et de la cendre sur 4 km d'altitude: Le calbuco provoqué un panache fumée et les cendres.Deze zin is mij ook niet helemaal duidelijk Il s'agissait de 4 km de hauteur.
Une autre evacuation: Dans un rayon de 20 km autour du volcan devrait tout le monde de nouveau partir à sa maison
Ik heb wat verbeterd, enkel wat ik op het eerste zicht zag. Zoals je ziet, was niet alles mij helemaal duidelijk Hopelijk heb je er wel wat aan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoi ik heb een frans mondeling! kan iemand deze tekst voor mij controleren?
anoniem4292
2 26-09-2016 20:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen frans mondeling
Bellyn
14 13-04-2011 09:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling Frans
Verwijderd
1 20-04-2007 20:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling Frans
Vogelvrij
19 01-03-2005 14:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tips mondeling frans?
janschepensfan
2 15-12-2004 19:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Argumenten-Mondeling Frans
ButterflyBee
4 04-02-2003 22:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.