Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2001, 18:57
*Liesje*
Avatar van *Liesje*
*Liesje* is offline
Dag beste mensen! Ik ben uitgekozen tot filmregisseur, de film gaan we presenteren op school, op het jaarlijkse filmfestival! Hebben jullie leuke ideeen??!? We kwamen zelf op iets Blair Witch achtigs uit...maar ja...help?!?!
__________________
First of all, I'd like to thank God for blessing me. My mom and dad, I wouldn't made it without you! My friends en fans! I luv u guys!*jank*jank*jank*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 20:14
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
moet je niet doen, wordt altijd herkenbaar enzow.
mis. kun je een verhaal bedenken en dat dan door de ogen van leerlingen, leraren, concierge enzow laten zien..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:15
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Probeer iets te bedenken wat dicht bij julliezelf ligt. Ga niet denken aan megalomane science fiction projecten.

Maar doe ook niet te gemakkelijk door te kiezen voor horror/slasher.

Ik heb zelf met een vriendje een script geschreven over drie jongens die hun morning after beleven na een feestje en alledrie met een meisje in bed zijn beland. Ligt heel dichtbij huis, maar is toch een beetje veraf.

Dat soort dingen zou je moeten zoeken.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:00
Verwijderd
ik heb net m'n opnames achter de rug. Het gaat heel simpel over een l;meisje dat verliefd wordt op een jongen. Ze zit op de fiets kijkt naar die jongen fietst tegen de boom... Dood.
IN de kerstvakantie ga ik monteren en dan ben ik dus gewoon ff regisseur...... das koel ofnie?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 13:05
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
je zit op school, laat de harde werkelijheid zien van het schoolsysteem, de leraren en leerlingen die omgaan met iets waar ze niet mee geconfronteerd willen worden. De dood van een leerling bijv.

Trouwens, vergeet de blairwitch creeër een soort columbine-achtige situatie waar een jongen of meisje (of groep/tweetal) zat is van school of een tirannische leraar. Dit alles terwijl jullie net toevallig voor school een opdracht moeten filmen - eist wel wat acteerwerk maar dat kun je compenseren door een sterke verhaallijn.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:34
Tiger_Wolf
Avatar van Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Als je nou zo'n film in elkaar zet als The Faculity???
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 21:06
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
faculty rust op zware en slechte FX, succes met je handycam.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 21:50
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
of als het verhaal in de loesje agenda
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 14:03
Sithan
Sithan is offline
Als je nou eens een film maakt over geesten oproepen en dan vanuit de geest filmt...kan best spannend worden (je hebt in ieder geval geen Special Effects nodig dan...)
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 00:13
T*
Avatar van T*
T* is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Als je nou eens een film maakt over geesten oproepen en dan vanuit de geest filmt...kan best spannend worden (je hebt in ieder geval geen Special Effects nodig dan...)
mhey dat lijkt wel een beetje op the others..

__________________
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack.. not rationality.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 15:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
hee Lies ... link in je mailtje klopte niet zo dus ik ben nogal ff bezig geweest om te zoeken wat t nou was

-voor de anderen: ik ben dus scenarioschrijver van dezelfde film en het is de bedoeling dat de hele klas, 25 leerlingen ofzo(?), erbij betrokken word... dus wat jorth en acey zeggen gaat nou net niet.

ik ben ook tegen moorden enz. in de film want ik vind dat met onze middelen dat niet echt cool wordt, klunzig eig. Ik moet daar nog wat mensen van overtuigen dus als iedereen hier me nou effe gelijk geeft
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 16:32
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
-voor de anderen: ik ben dus scenarioschrijver van dezelfde film en het is de bedoeling dat de hele klas, 25 leerlingen ofzo(?), erbij betrokken word... dus wat jorth en acey zeggen gaat nou net niet.

Masterlijk! dan kan je dus 'massa'-scenes doen enzo!! Hehe...

Iets met een opstand ofzo

maar heuh, ik weet niet, het is best pittig om een klein filmpje te maken met ZOVEEL karakters...

__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 22:41
*Liesje*
Avatar van *Liesje*
*Liesje* is offline
Hey hey, ik denk dat we het aantal acteurs kunen verlagen tot ong. 15...Veel mensen willen denk ik ook wel off-screen zijn...zoals bijv...ik...ben al zeer vereerd met de titel regisseur!

Ennuh...Coolkast...zouden we misschien een autobiografie kunnen doen?!? Van een leerling ofzow...een soort 'Cameo-achtig-iets' maar dan anders...We moeten denk ik met 2 totaal verschillende verhalen komen...zodat we ook kunnen stemmen...zodat iedereen het er een beetje mee ens is toch?

Ennuh, mensen...kom maar op met jullie ideeen...het helpt wel dat 'mee-brainstromen' =)...THNX!!!
__________________
First of all, I'd like to thank God for blessing me. My mom and dad, I wouldn't made it without you! My friends en fans! I luv u guys!*jank*jank*jank*
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 11:01
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
*Liesje* schreef:
[B]
Ennuh...Coolkast...zouden we misschien een autobiografie kunnen doen?!? Van een leerling ofzow...een soort 'Cameo-achtig-iets' maar dan anders...We moeten denk ik met 2 totaal verschillende verhalen komen...zodat we ook kunnen stemmen...zodat iedereen het er een beetje mee ens is toch?

[B]
Hmm ja ik dacht ook al dat we met meerdere verhaaltjes moesten komen aanzetten. Autobio? kweenie? ....
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 12:02
*Liesje*
Avatar van *Liesje*
*Liesje* is offline
Het is maar een idee...of we kunnen groepjes binnen de school volgen....hoe zij alles ervaren...en dat er een feest opkomst is of iets anders...iets groots....en hoe ze dat allemaal ervaren...je kan het tragisch gaan maken...het harde zware leven van schoolkinderen...dan kan je dus ook dat van die muziek in verwerken!! Dat er dus een band is (Eelco enzo) die gaan steeds oefenen (in het muzieklokaal), dat is dan een groep dat van alles beleefd en anders ervaart dan bijvoorbeeld de 'Jasper-groep' die dan buiten staat enzo....en dan kan je de Tijl-groep erin doen...stoer enzo...Dan heb je muziek....realistisch en groepjes .... wat vind je ervan?? Ik zit vol van ideen maar dat komt later!! Hoor ik van je?
__________________
First of all, I'd like to thank God for blessing me. My mom and dad, I wouldn't made it without you! My friends en fans! I luv u guys!*jank*jank*jank*
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 09:47
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
*Liesje* schreef:
je kan het tragisch gaan maken...het harde zware leven van schoolkinderen...dan kan je dus ook dat van die muziek in verwerken!!
zo met zo'n bloedserieuze verteller erbij zeker? kweenie hoor... Maar ik ben een paar dagen weg en compleet onbereikbaar (niet 21e eeuws nee) maar ik zal wel proberen een script te schrijven ok?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 10:38
*Liesje*
Avatar van *Liesje*
*Liesje* is offline
Neeej, niet zo!! Zo bedoel ik het niet...ik mail je vanmiddag wel wat ik bedoel!
__________________
First of all, I'd like to thank God for blessing me. My mom and dad, I wouldn't made it without you! My friends en fans! I luv u guys!*jank*jank*jank*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet
Eliyahu
58 20-09-2010 18:43
Films, TV & Radio [FILM] The Fall
Menahem
8 03-04-2008 18:01
Games [DS] Starfox command !
Benteknol
8 05-09-2006 20:53
Levensbeschouwing & Filosofie Zijn computers nou dom of slim? slimmer dan de mens?
Skapie
106 12-12-2002 12:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.